Pasărea Phoenix? Saab 9-5 a bătut Seria 5 şi A6 într-un top realizat în Singapore
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Saab surprinde în continuare. Deşi îngropată în datorii şi aflată sub protecţia legii falimentului în Suedia, compania nordică a anunţat astăzi că modelul Saab 9-5 în versiunea 2.8 V6 Turbo a fost denumită cea mai bună maşină din segmentul său în Singapore. Distincţia a fost acordată de Wheels Asia şi publicată într-un ghid de cumpărare care a apărut pe piaţă în această săptămână.
Vestea premiului primit de Saab 9-5 ia luat prin surprindere chiar şi pe oficialii mărcii responsabili de zona asiatică, Motivul: Saab nu a mai produs maşini din luna aprilie a acestui an, diriguitorii brandului suedez jonglând de atunci cu soluţii de compromis care au făcut ca porţile fabricii din Trolhattan să nu se închidă definitiv.
"Publicaţia anuală "Car Buyer's Guide 2011/2012 realizează un clasament al tuturor modelelor din Singapore, iar Saab 9-5 a reuşit să câştige segmentul mare premium în competiţie cu BMW 535i şi Audi A6", anunţă cei de la Saab într-un comunicat de presă, primul optimist după şase luni în care tonul mesajelor către presă au fost unul cel mult reţinut.
"Suntem foarte fericiţi. Pieţele din Asia sunt unele foarte pretenţioase, iar cea din Singapore este una extrem de restrictivă în ceea ce priveşte importurile. În aceste condiţii, premiul primit de Saab 9-5 este încurajator şi mulţumitor", încheie Jonas Hernqvist, managerul Saab pentru pieţele din Asia.via | carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Dacia Duster a fost desenată oficial Mașina Anului 2025 în Polonia. Modelul produs la Mioveni a fost preferat de polonezi în fața unor modele noi precum Audi A5 și Renault Rafale. (09.12)
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Pana la sfarsitul anului va intra ca actionar proprietarul Lotus (Youngman) + cel mai mare distribuitor de autoturisme din China (Pang Da). Ziarele suedeze scriu de cateva zile ca si Geely(proprietarul Volvo) e interesat sa cumpere actiuni la Saab (lucru confirmat si de Saab).
9-4x este nominalizat la Best Truck in SUA, 9-5 sportcombi va aparea curand, chinezii doresc si 3 modele noi in urmatorii ani (9-1, 9-6x si 9-7).
RIP Saab.
In legatura cu subiectul in sine, se pare ca exista popoare care apreciaza in bloc exclusivitatea, fara sa le pistoneze nimeni la creieri despre "topul vanzarilor" sau despre "rezonanta de brand"...Evident, as fi ipocrit sa nu recunosc ca istoria Audi, de pilda, este si mai indelungata, si mai palpitanta decat a lui SAAB, si ca in anii 80-90 "the four rings" si-au atins maximum de inspiratie si apogeul personalitatii, numai ca viforul acesta necrutator si atot-nivelator al globalizarii cu orice pret si pentru orice motiv a impins fara voie acest pionier fabulos al automobilismului, Audi (mostenitorul legitim al legendarei Auto Union), in zona arida a profitului frivol, fara limite si devorator de calitate, iar sanse reale de renastere estetica nu prea se intrevad la Ingolstadt (cel putin nu cat timp balaurul VAG va taia si va spanzura la nivelul administrativ al firmei). Nu ajunge nici ca motorizarile Audi castiga autoritar primul loc in clasamentele anuale ale revistelor de specialitate, nu ajunge nici ca VAG a reusit cea mai isteata mutare pe piata auto a ultimilor ani prin inhatarea MAN-ului (cu care oricum avea afinitati inca de la infiintare!) - ceea ce ii va garanta aportul celor mai bune Diesel-uri si turbocompresoare pe plan mondial (din mainile celor de la MAN ies opere de arta in aceste doua privinte) - si nu ajunge nici ca Audi se bucura actualmente de o explozie de popularitate globala cum nu s-a mai intamplat niciodata cu nici o alta marca, fie ea si rivala. Ca sa inchei intr-o nota "pisichera", pe Youtube nu vezi in comentariile care vizeaza Audi decat expresii-sablon ca "Audi rulz", de aceea imi permit sa nuantez putin, adecvat in context: SAAB rulzzzzzzzzzz...
Interesant, ma asteptam sa aiba reale calitati Saab 9-5 da parca nici chiar asa:))...sa fie asa, bravo lor
Care sunt motorizarile Audi care castiga autoritar in revistele de specialitate? In ultimii cati ani?
Astept cu nerabdare limuzina "full size" de la SAAB (preconizatul model 9-7), care va fi capabila sa provoace in segmentul superlux consacratele S Klasse, A8 si Seria 7; sa speram ca temerarul proiect nu va incremeni la stadiul de simpla reverie. Daca va fi lasat in pace si nu va fi obligat sa se "inspire" din forme si linii atipice SAAB-ului, atunci cu siguranta prolificul Castriota isi va face datoria...Doamne-ajuta!
-Bugatti se pretinde de sine statator, dar nu face decat sa puna laolalta motoare autentice de VAG si carcase specifice de Audi vizibile din avion;
-Bentley inca ofera interioare lucrate migalos, in dulcele stil englezesc, dar impartirea platformei Continental cu Phaeton ii strica tot farmecul si, in plus, Bentley uzeaza constant de V8-ul lui RR, deci, aidoma lui Bugatti, inseamna zero originalitate;
-in fine, Seat si Skoda mi se par absolut in plus, ieftine ca impresie de ansamblu, de parca ar fi VW si Audi de factura mai stearsa, impartasind gusturi indoielnice (dar tenteaza o gramada de conformisti datorita preturilor accesibile si TDI-ului in haine mai amarastene).
In rest, numai de bine :))
Numai bine!
De unde pana unde daca suntem fani SAAB trebuie sa si cumparam masinile SAAB. Pe considerentul acesta ar trebui sa vorbim aici cu precadere despre clasele mici si compacta dat fiind ca marea majoritate a vizitatorilor nu-si permit masini mai mari. La fel si cu SAAB. Cand o sa-mi permit una poate o sa-mi si iau una. Avand in vedere ca mie-mi plac doar masinile cumparate de noi, ce-ar insemna sa nu-i mai bag in seama pe majoritatea de pe acest site care-si cumpara un second nu una noua.
Pentru mine SAAB nu e acum la nivelul Audi dar cu certitudine SAAB a facut masini mai frumoase decat Audi.
Eu cred ca mai bine ar fi dacă te-ai ocupa de romane si iluzii decât cu domeniul auto unde nu ai idee de tehnica.
Succes mă frate si Take care ;))
Asadar, chiar nu "le am" cu electronica auto, cu tehnologia computerizata de ultima ora, mai ales ca nici n-o pretuiesc in fond, OK, recunosc, nu mi-e rusine sa-mi precizez limitele, dar despre mecanica mi se pare ca mai degraba sclembariciul ala neobrazat habar n-are, presupun ca si la matematica este zerovalent, se pretinde si literat, dar il intreb, de exemplu, cine a fost mentorul de inspiratie al lui Eminescu in privinta formarii spiritului sau filosofic, al carui nume insusi genialul nostru bard national il dezvaluie public - scrie si pe net, dar nu te uita, ce pusca ta, trebuie sa stii din memorie, doar ai prestat scoala - hai zi, Beemwica, filologule de ocazie! Sa vedeti ca nici cu mura-n gura de pe net n-o sa poata da raspunsul corect, de fapt el nu intuieste nici macar de unde vin initialele BMW, dar tot asa, daca il intrebi trimitandu-l departe de calculator...Apropo - si cu asta inchei - ce mai rad uneori de cate un "coca" cu Mercedes cand il abordez la modul "Misto masina ti-ai luat de la Daimler!"...iar el mi-o reteaza prompt: "Nu, c..ie, e Merzan, ce, nu-l cunosti?"
13 baieti...ei sunt sufletul lui Automarket.
Excelente comentariile tale, este o incantare sa le citesc. Ma bucur mult sa constat ca mai exista un mod civilizat de a discuta, din care nu lipseste pasiunea pentru automobil. In aceste vremuri dificile, reprezinta o bucurie sufleteasca sa citesc opinii pline de bun simt, optimiste si prezentate intr-o forma frumoasa, asa cum sunt comentariile tale. Multumesc frumos pentru gandurile bune. Sincer, imi danseaza sufletul de bucurie, atunci cand constat ca faptele bune si discutiile civilizate nu au disparut de pe plaiurile mioritice.
In privinta modelului premiat, parerea mea este ca a obtinut pe merit acest titlu. SAAB 9-5 V6 Turbo este un sedan cu personalitate, care pare sa fie in miscare, chiar si atunci cand sta pe loc. Cred ca au reusit sa imbine eleganta cu dinamismul, forma deosebita cu sportivitatea. Cand ma refer la sportivitate, ma gandesc la anumite date. Daca datele respective sunt corecte, ele vorbesc singure. Respectiv motorizarea V6 care produce 304 CP, obtinuti la 5500 rpm, sau cuplul de 400 Nm, la numai 2000 rpm, precum si tractiunea integrala de care dispune modelul.
Cred ca SAAB 9-5 V6 Turbo este un sedan elegant, dinamic, cu o forma care aduce un aer deosebit in clasa din care face parte.
Saabcuantic mă baiatule tu scrii niște comentarii mai "tari" ca Regretatul Mihai Eminescu ))).
Traiti in visul vostru putred suedez )))
Saab e rahat mai băieți BMW , Audi si Mercedes își bat joc si de Volvo si de Saab , pe lângă germane Saab si volvo sunt mici ;)
Cat despre colegu de mai sus care ne reproseaza faptul ca nu esti fan daca nu si detii un model al constructorului in cauza, as vrea sa-i transmit un singur lucru.In Romania anului 2011, unde ne rupem spatele pt un salar mizer, nu poti sa-ti asculti inima cand iti cumperi o masina, ci de cele mai multe ori esti obligat sa alegi rational.Suntem prea saraci ca sa ne permitem luxul de a ne lasa condusi de suflet cand punem banii jos pt o masinuta.
Sa ne intoarcem insa la oile noastre supraalimentate cele de toate zilele. Referitor la caracterizarea de-a dreptul experta (s-a exprimat ca un profesionist intr-ale marketingului, bravo!) acordata de Octav noului 9-5, sunt sigur ca si viitoarea limuzina in stil "full size" (9-7) ne va frapa. Aproape ca-mi vine sa ma apuc si eu de schitat niste caroserii pe foaie, numai asa, ca sa constat cum stau cu imaginatia. Cel mai important ar fi sa reproduc grila tipica de SAAB, de aici se porneste, dar as prefera sa ma axez pe varianta clasica, originara din anii '80 (reprezentand litera H, iar linia mediana a literei era mult alungita cu tot cu capete, stiti cum venea; s-a "pierdut" sau s-a "recalibrat" intretimp, dar pare foarte senzuala pe ultima generatie de 9-3). Pe bune, ce-ar fi sa incerce Castriota sa reinvie, sub auspicii cu adevarat independente (ca firma), emblematicele 900 (la concurenta cu preconizatul model urban 9-1; vorba vine, este o figura de stil, nu ma refer la o concurenta propriu-zisa, de piata) si 9000 (incadrat la o clasa de compromis , nici medie-mare, nici mare, ceva intre 9-5 si 9-7) , dar intr-o forma aparte, moderna, astfel incat sa rezulte linii mai drepte, mai "taiate", imbinandu-se intr-o maniera retro si totodata fascinanta. Evident, ador 9-5-ul actual, insa ma vad nevoit sa-i zugravesc si un tablou nitelus critic: ca imagine de ansamblu, pare putin...umflat, facand aluzie oarecum la Audi A6 (chiar ma dezamageste configuratia volanului: adevarul crud este ca bratele interioare mediane ale volanului sunt specifice constructorului german, n-are rost sa ne facem ca ploua! eu, unul, fiind familiarizat pe viu cu acest volan de Audi, cand m-am urcat prima data in noul 9-5, in showroom, am trait involuntar, instantaneu si dureros o senzatie de "deja vu", de aceea nu-mi mai doresc vreodata o experienta asemanatoare...am tacut pana acum in aceasta privinta stanjenitoare din respect pentru munca asidua de realizare a noului 9-5, dar nu trebuia procedat astfel cu trasarea volanului - ca sa nu-ti stirbesti personalitatea si prestigiul, nu te lua niciodata dupa brandurile "in voga" sau dupa "tendintele" prezentului!), spre deosebire de prima generatie a modelului, care te cucerea prin simplitatea, supletea si elocventa design-ului exterior, dar merita elogii si bordul aparent complicat (insa tocmai de aceea era splendid!) al lui 9-5 FG, organizat dupa norme realmente aeronautice; contrastul puternic al culorilor care deserveau acel tip de bord si multitudinea butoanelor aliniate intr-o matrice disciplinata ma ameteau intr-un mod tare placut cand il "scanam" de aproape, chiar aveam impresia ca sunt intr-o carlinga de avion. Sedanul meu de suflet ramane 9-3 Turbo X, dar mi-as lua un 9-5 FG numai ca sa ma delectez cu acel feeling aero insolit, mai ales ca-ti sare tantosa in ochi, fix din mijlocul volanului, sigla inca persistenta de "SAAB-Scania"...De altfel, dupa parerea mea, este cel mai reusit bord din istoria lui SAAB Automobile, poate cineva sa ma contrazica? Asta ca sa nu-l mai aud pe nici un obtuz cum insinueaza ca " de regula" interioarele lui SAAB nu ies in evidenta cu nimic, ca sunt platitudinale, terne, anoste, prea simpliste, neinspirate si alte bazaconii. Nicidecum, dimpotriva! Exista o poza uluitoare a unui bord de 9000 FG postata pe "saabhistory.com" pe care sunt in stare s-o sorb fermecat din priviri ore in sir, fara sa ma plictisesc, si sa ma intreb contrariat cine a putut concepe capodopera aceea de valoare artistica in toata regula, demna de expunere in Luvru...Sa zicem ca acesta ar fi al doilea bord ca impact estetic din istoria SAAB.
O precizare necesara: am pomenit deunazi de Lancia, cum ca a fost prima mea iubire inainte lui SAAB; da, asa a fost, dar semnifica doar o amoare de suprafata a unui copil de 6-7 ani, plus ca numai modelul Delta m-a captivat, care initial fusese rodul colaborarii cu...SAAB (a derivat din pionierul SAAB-Lancia 600). Daca as lua in calcul Lancia de azi, se intampla ca, datorita amintirilor mele juvenile, mai tresar uneori cand observ alene cate un exemplar pe strada, dar, daca ma gandesc ca marca asta glorioasa altadata va deveni o creatura respingatoare din cauza corcelii de circumstanta cu Chrysler, mai bine o reneg, buah, departe de mine, sa n-o mai vad in fata ochilor!
In alta ordine de idei, trebuie sa-mi reduc mult "turatia" logoreica, fiindca am nevoie de liniste - ma concentrez asupra unei viitoare actiuni de ordin sentimental (la adresa lui SAAB si sper sa fie in beneficul sau). Mai concret, ma bate gandul sa-i scriu pe mail lui...Christian von Koenigsegg. Funny, nu? De ce m-ar lua in seama pe mine, un ilustru anonim? Sau poate ca omul n-a abandonat ideea temerara de a cumpara compania din Trollhattan, dar n-ar risca in conditiile incertitudinii paroxistice de acum...De castigat, nu ma indoiesc ca este constient ca ar capata destule avantaje (dpdv constructiv si/sau tehnic; de pilda, adoptand sistemul XWD pe supercarurile sale, duelul cu rivala Bugatti ar putea fi mai usor de abordat, oare sa nu fi realizat pana acum?) de pe urma unei eventuale infratiri cu SAAB. Doar acum este momentul cel mai prielnic deoarece, daca se vor vari chinezii in tarasenie pana-n gat, n-ar mai fi posibila decat o vaga si insignifianta colaborare, cand si cand (precum stiti, inginerii Ford, SAAB si Bentley au contribuit si ei la nasterea primelor modele Koenigsegg, SAAB ajutandu-i pe confrati la capitolul la care se pricepe prin definitie: optimizarea aerodinamica). Oricum, bani sigur are; pai a avut Spyker, care in nici un caz nu se ridica la nivelul lui Koenigsegg, deci nu s-ar pune problema pretului de achizitie.
Va pufneste rasul, vi se pare o initiativa naiva, nastrusnica, fantasmagorica, comica, fara sorti de izbanda? Si daca m-as stradui sa ma fac convingator? Pentru mine, ar insemna doar o chestiune de timp...Si sa va mai spun ceva nu fara temei: eu am retinut din lectiile de management de la facultate ca un manager autentic, maleabil, profund, innascut, modern, trebuie, prin formatia lui psiho-umana, sa-l asculte cu atentie, pana la capat, chiar si pe ultimul amarat de pe strada, daca acesta vrea sa-i faca cunoscut punctul lui de vedere, indiferent de prapastia aparenta de statut social dintre managerul in cauza si acel paria, de importanta economica a functiei managerului si de cat de neavizate ar considera acesta la o prima analiza ca sunt opiniile sau sugestiile rapciugosului respectiv. Natura speciala a vocatiei unui manager implica nemijlocit flexibilitate maxima, receptivitate omnilaterala, capacitate de adaptare la provocari, discernamant rapid si, desigur, decizii eficiente. In definitiv, n-as urmari decat sa rezonez coarda sensibila a omului, caci, in mod neindoielnic, nu-l intereseaza sa primeasca sfaturi, ci esential ar fi sa se incredinteze ca are de partea lui oameni din intreaga lume care ii sustin cu sinceritate si ii incurajeaza cu caldura intentiile profesionale. Ce sa mai zic? Teoretic, orice este posibil. Sau fraza sinonima cea mai potrivita ar fi: incercarea moarte n-are...