Pasărea Phoenix? Saab 9-5 a bătut Seria 5 şi A6 într-un top realizat în Singapore

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 07.10.2011
Cel mai important ghid de cumpărare auto care apare în Singapore i-a acordat lui Saab 9-5 V6 Turbo premiul pentru cel mai bun model din segmentul său. Saab n-a mai produs maşini din luna aprilie, din cauza datoriilor acumulate.

Saab surprinde în continuare. Deşi îngropată în datorii şi aflată sub protecţia legii falimentului în Suedia, compania nordică a anunţat astăzi că modelul Saab 9-5 în versiunea 2.8 V6 Turbo a fost denumită cea mai bună maşină din segmentul său în Singapore. Distincţia a fost acordată de Wheels Asia şi publicată într-un ghid de cumpărare care a apărut pe piaţă în această săptămână.

Vestea premiului primit de Saab 9-5 ia luat prin surprindere chiar şi pe oficialii mărcii responsabili de zona asiatică, Motivul: Saab nu a mai produs maşini din luna aprilie a acestui an, diriguitorii brandului suedez jonglând de atunci cu soluţii de compromis care au făcut ca porţile fabricii din Trolhattan să nu se închidă definitiv. 

"Publicaţia anuală "Car Buyer's Guide 2011/2012 realizează un clasament al tuturor modelelor din Singapore, iar Saab 9-5 a reuşit să câştige segmentul mare premium în competiţie cu BMW 535i şi Audi A6", anunţă cei de la Saab într-un comunicat de presă, primul optimist după şase luni în care tonul mesajelor către presă au fost unul cel mult reţinut.

"Suntem foarte fericiţi. Pieţele din Asia sunt unele foarte pretenţioase, iar cea din Singapore este una extrem de restrictivă în ceea ce priveşte importurile. În aceste condiţii, premiul primit de Saab 9-5 este încurajator şi mulţumitor", încheie Jonas Hernqvist, managerul Saab pentru pieţele din Asia.

via | carscoop

Comentarii (32)

  • Opinie
    Yes! Come on!
    26 6
  • AndreiRN
    Saab e mort
    2.8 V6 este motor GM ce se toarna in Coreea si China.
    10 22
  • @AndreiRN
    Cu siguranta Saab este mort.
    Pana la sfarsitul anului va intra ca actionar proprietarul Lotus (Youngman) + cel mai mare distribuitor de autoturisme din China (Pang Da). Ziarele suedeze scriu de cateva zile ca si Geely(proprietarul Volvo) e interesat sa cumpere actiuni la Saab (lucru confirmat si de Saab).
    9-4x este nominalizat la Best Truck in SUA, 9-5 sportcombi va aparea curand, chinezii doresc si 3 modele noi in urmatorii ani (9-1, 9-6x si 9-7).
    RIP Saab.
    24 1
  • @AndreiRN
    Gresit, in Australia la Holden
    7 0
  • Megalomanul
    Domnule ztele.Stii ce a patit MG Rover? Asa va patii si marca care iti place tie si altor sarantoci care isi dau cu presupusul aici.Eu atat va zic: Sa va fie rusine! Pentru ca va laudati ultra fani SAAB dar nu cumparati nici o masina de la ei.Tot bla-bla si nimic.Hai Pa
    3 14
  • hm...
    Aveam pretentii mai mari de la AndreiRN...Respectiva motorizare se realizeaza brut in...SUA, Canada si Australia (ce-i drept, doar in aceasta ultima tara se mai produce in momentul de fata, unde se concepe varianta LP9 turbo a familiei HFV6 din cadrul GM engines, special pentru a deservi 9-3, versiunile Aero si Turbo X, si noul 9-5, desi mai beneficiaza de aceasta motorizare si Opel Insignia, careia tot SAAB ii monteaza si turbina). Deci, indiscutabil, nu-i un "motor GM", ci o colaborare intre GM North America si GM Powertrain Sweden (adica insusi...SAAB). La insinuari si rastalmaciri ne pricepem toti la urma urmei...
    In legatura cu subiectul in sine, se pare ca exista popoare care apreciaza in bloc exclusivitatea, fara sa le pistoneze nimeni la creieri despre "topul vanzarilor" sau despre "rezonanta de brand"...Evident, as fi ipocrit sa nu recunosc ca istoria Audi, de pilda, este si mai indelungata, si mai palpitanta decat a lui SAAB, si ca in anii 80-90 "the four rings" si-au atins maximum de inspiratie si apogeul personalitatii, numai ca viforul acesta necrutator si atot-nivelator al globalizarii cu orice pret si pentru orice motiv a impins fara voie acest pionier fabulos al automobilismului, Audi (mostenitorul legitim al legendarei Auto Union), in zona arida a profitului frivol, fara limite si devorator de calitate, iar sanse reale de renastere estetica nu prea se intrevad la Ingolstadt (cel putin nu cat timp balaurul VAG va taia si va spanzura la nivelul administrativ al firmei). Nu ajunge nici ca motorizarile Audi castiga autoritar primul loc in clasamentele anuale ale revistelor de specialitate, nu ajunge nici ca VAG a reusit cea mai isteata mutare pe piata auto a ultimilor ani prin inhatarea MAN-ului (cu care oricum avea afinitati inca de la infiintare!) - ceea ce ii va garanta aportul celor mai bune Diesel-uri si turbocompresoare pe plan mondial (din mainile celor de la MAN ies opere de arta in aceste doua privinte) - si nu ajunge nici ca Audi se bucura actualmente de o explozie de popularitate globala cum nu s-a mai intamplat niciodata cu nici o alta marca, fie ea si rivala. Ca sa inchei intr-o nota "pisichera", pe Youtube nu vezi in comentariile care vizeaza Audi decat expresii-sablon ca "Audi rulz", de aceea imi permit sa nuantez putin, adecvat in context: SAAB rulzzzzzzzzzz...
    20 6
  • @SaabCuantic
    Interesant, ma asteptam sa aiba reale calitati Saab 9-5 da parca nici chiar asa:))...sa fie asa, bravo lor
    Care sunt motorizarile Audi care castiga autoritar in revistele de specialitate? In ultimii cati ani?
    11 0
  • @dan_grc
    Pai este suficient sa luam in considerare prestigioasa revista americana "Ward's AutoWorld" si al sau vestit top anual "Ward's Best 10 Engines". Bine, clasamentul acesteia este intocmit pe baza preferintelor populare americane (totusi, nu te hazardezi sa pui pe hartie doar ce-i place lui x sau y si sa ordonezi statistic alegerile lor, ci te lansezi si in niscaiva analize tehnice pertinente), dar nu cred sa apara variatii mari in restul lumii. Sa nu uitam ca este o publicatie care se editeaza de aproape 90 de ani, deci nu-i putem califica pe autorii respectivi ca tampiti sau novici.
    7 1
  • Ok, dar la premii acordate motoarelor in ultimii 10 ani, la competitia Best Engine of the Year, care este cea mai cunoscuta competitie internationala, este alta marca care a castigat aproape autoritar la multe categorii de cilindree, doar in 2010 a luat 4 premii cu 4 motoare diferite, nu spun cine:))
    7 0
  • Nu-mi spune ;) Oricum, dincolo de simpatii sau antipatii, conglomeratul VAG scoate cele mai performante motoare (nu si cele mai "eco", dar ce mai conteaza? :D), iar daca va ramane in componenta doar "crema" (VW Cars, Audi, Porsche si o singura entitate rezultata din contopirea MAN, Scania si VW Nutzfahrzeuge, restul marcilor fiind asimilate sau indepartate), atunci ar fi posibila refocusarea pe esenta, pe calitate, pe selectie...Dar eu reiterez ce subliniam odata: simbioza VAG-GM bate la usa si se va implini in urmatoarele decenii...Atat.
    Astept cu nerabdare limuzina "full size" de la SAAB (preconizatul model 9-7), care va fi capabila sa provoace in segmentul superlux consacratele S Klasse, A8 si Seria 7; sa speram ca temerarul proiect nu va incremeni la stadiul de simpla reverie. Daca va fi lasat in pace si nu va fi obligat sa se "inspire" din forme si linii atipice SAAB-ului, atunci cu siguranta prolificul Castriota isi va face datoria...Doamne-ajuta!
    6 4
  • Asa cum ai mai spus, te las sa te iluzionezi cu o posibila alianta VAG-GM, din care bineinteles va avea de castigat f mult SAAB, eu mi-as dori sa vad un model in clasa de lux a suedezei, dar mega alianta asta eu unul nu prea o vad, dar asta nu inseamna ca nu e posibila. Esti cam nemilos cu restul marcilor care ar putea fi asimilate sau indepartate, ai vorbit ca un corporatist:)
    5 0
  • scuze
    Ma rog, ideea cu reducerea numarului de membri VAG nu o revendic eu, ci @Scorpyon, care este inca un adolescent, dar, stand drept si judecand si mai drept, nu se inseala in estimari. Eu consider, cu riscul de a-mi atrage oprobriul adoratorilor VAG, urmatoarele: -Lamborghini s-ar putea "ramoli" in raport de design sub aripa lui Audi, in sensul ca ar putea sa preia treptat, in mod benevol sau pur si simplu din inertie, "rotunjimile" constructorului german si, in atare conditii, nu va mai fi intocmai...Lamborghini (unul dintre contestatarii acestei aliante eterogene este Jeremy Clarkson - de fapt, Audi nu mai are traditie in supersport cars din...perioada interbelica; din aceasta cauza a vrut sa puna laba pe Lambo?);
    -Bugatti se pretinde de sine statator, dar nu face decat sa puna laolalta motoare autentice de VAG si carcase specifice de Audi vizibile din avion;
    -Bentley inca ofera interioare lucrate migalos, in dulcele stil englezesc, dar impartirea platformei Continental cu Phaeton ii strica tot farmecul si, in plus, Bentley uzeaza constant de V8-ul lui RR, deci, aidoma lui Bugatti, inseamna zero originalitate;
    -in fine, Seat si Skoda mi se par absolut in plus, ieftine ca impresie de ansamblu, de parca ar fi VW si Audi de factura mai stearsa, impartasind gusturi indoielnice (dar tenteaza o gramada de conformisti datorita preturilor accesibile si TDI-ului in haine mai amarastene).
    In rest, numai de bine :))
    5 1
  • Pe principiul "ce-i mult strica" se incadreaza si VAG, dar nu e asa usor sa "scape" de Seat si mai ales de Skoda, acum i-ar mai lipsi o alianta cu GM( sau peste 10 ani), inteleg ce spui, VAG trebuie sa devina mai "suplu" , dar tendinta lor este contrara:), ca de fapt a majoritatii constructorilor, toti cresc si cresc pana cand...nu vor mai creste si vor scadea, mai mult nevoiti. O rearanjare majora a aliantelor si strategiilor nu va fi posibilia decat cu o mega criza in urmatorii ani, care acum nu pare chiar asa indepartata, doar asa vad sa se schimbe radical "mersul" treburilor. De ex, in anii "50, Daimler mai avea putin si prelua BMW:)) , care-si revenise in primii ani dupa razboi dar apoi ajunsese iar in situatie critica, norocul pt ei a fost ca s-au opus 2 actionari minoritari chiar care au crezut in potentialul ei.
    4 0
  • Dan
    De ce numai noi doi dialogam? Se pare ca vestea despre SAAB de la Singapore nu prea le-a picat bine la stomac multora de pe la noi, care ma mir ca nu incep sa delireze cum ca asiaticii habar n-au care sunt cele mai bune masini din lume...Bine, victoria lui 9-5 pe taramul premium este doar una locala, prin urmare inca n-a sosit vremea unei confruntari globale, fara menajamente, cu "triada"...Oare vom vedea vreodata sectorul financiar pus la punct in birourile SAAB astfel incat atentia tuturora - angajati si fani deopotriva - sa se indrepte doar catre strategii manageriale, probleme de productie, abordari de piata si aspecte morale, fara sa ne mai tracaseze grija zilei de maine?
    3 0
  • @SaabCuantic
    Nu am intrat in dialog pt ca am fost plecat la Paris, de unde am o fotografie foarte simpatica cu o "vitrina" SAAB. M-am gandit ca poate vreodata voi avea posibilitatea sa ti-o trimit :). Legat de parerea asiaticilor... nu stiu daca 9-5 chiar poate "bate" tehnic A6 si 5 in momentul asta, dar cu siguranta arata cel mai nonconformist si asta atrage. Mie unul imi place. Cat despre rearanjarea grupului VW , asta va mai dura si probabil ca doar Seat va disparea din decor. Skoda vinde deja foarte bine si si-a creat o imagine de VW low-cost, VW vinde excelent, Audi la fel. Lamborghini traverseaza o perioada nesperat de buna, tinand cont ca la momentul la care au fost preluati de Audi bateau la poarta falimentului. Bugatti este doar un vector de imagine (unul foarte reusit), in timp ce Bentley mai are de tras pana sa isi recapete stralucirea de altadata si sa poata fi comparat cu R.R. Mulsanne consider ca nu-i ajuta in sensul asta.

    Numai bine!
    7 0
  • salutari, C-G-C
    Astept poza pe care vrei sa mi-o arati. Ca sa inchei subiectul cu "restructurarea" VAG, eu n-am expus decat o opinie personala, ceea ce nu inseamna ca n-au idee factorii de decizie ai concernului cum ar fi mai bine pentru toti membrii din subordine. Apropo de Lamborghini, Audi nici nu visa sa-i ajunga i curtea proprie asemenea nestemate - cel putin ultimele doua modele scoase, Reventon si Aventador, sunt pur si simplu exceptionale, nu exagerez daca le calific cele mai reusite supercaruri din secolul acesta! Evident, nu sunt de nasul nostru mioritic: una la mana, nu ni le permitem de nici o culoare, avand in vedere saracia crunta in care ne-a adus "democratia", doi la mana, nu detinem strazi adecvate, si trei la mana, trebuie sa le parchezi intr-un garaj solid si bine securizat, altfel ti le scrijelesc sau ti le sutesc baietasii imediat, cat ai zice Lambo! Eu sunt fan Koenigsegg in materie de supercaruri, dar m-as urca oricand cu aleasa placere intr-un Reventon sau Aventador. Arata belea, omule, de cand le-am vazut prima data am ramas ca la dentist...As concluziona ca Lamborghini a venit la Ingolstadt cu imaginatia in minte si cu calitatea in mana, ceea ce denota clar ca nemtii trebuie sa mai...invete :D Punct.
    3 1
  • Opinie
    @ Megalomanul

    De unde pana unde daca suntem fani SAAB trebuie sa si cumparam masinile SAAB. Pe considerentul acesta ar trebui sa vorbim aici cu precadere despre clasele mici si compacta dat fiind ca marea majoritate a vizitatorilor nu-si permit masini mai mari. La fel si cu SAAB. Cand o sa-mi permit una poate o sa-mi si iau una. Avand in vedere ca mie-mi plac doar masinile cumparate de noi, ce-ar insemna sa nu-i mai bag in seama pe majoritatea de pe acest site care-si cumpara un second nu una noua.
    Pentru mine SAAB nu e acum la nivelul Audi dar cu certitudine SAAB a facut masini mai frumoase decat Audi.
    5 0
  • Bethu
    L-ai impuscat din vorbe pe Mitomanul (nu Megalomanul), dar nu pot sa stau cuminte si mai torn si eu gaz peste foc si de aceea ii transmit respectivului "inteligent", care, nu-i asa?, ne-a prins in cuvant precum fariseii pe Iisus, urmatoarea precizare de bun simt: noi chiar ne bucuram ca SAAB este prea scump pentru ghiolbaneala noastra traditionala deoarece este construit numai cu materiale de calitate ireprosabila, dar, totodata, deplangem ca este prea scump pentru bugetul nostru zdrentuit, care din ce cauza a ajuns in starea aceasta deplorabila, domnisorule Megaloman, nu stii?! Fiindca noi, natia romana, avem oroare de munca, nu? Oare? Cunosc o gramada de oameni licentiati si paralicentiati si angrenati chiar si in cate doua slujbe concomitent care nu-si permit sa-si cumpere nici cea mai jigarita garsoniera - nici macar inrobindu-se la banci! - si atunci te intrebi omeneste de ce a fost nevoie sa-si bata capul cu atatea studii daca nimeni nu tine cont de pregatirea, de capacitatea si, nu in ultimul rand, de corectitudinea lor in general?...Crezi tu ca, daca se intampla sa fie si fani SAAB, sa nu viseze, in mod firesc, sa aiba unul efectiv in curte sau in fata blocului? Cine ii impiedica sa-si faca rost? - vei intreba tu "logic"...Nu, este chiar absurd sa te mai gandesti la IMPERIOASA masina in ziua de azi daca tu esti fortat sa stai cu parintii tai si cu copiii tai claie peste gramada in aceeasi dugheana, culmea fiind ca, in asemenea conditii improprii, iei in calcul sa-ti faci timp a invata si pentru vreo licenta sau vreun doctorat numai asa, de flori de cucu, ca sa-ti mai adaugi o amarata de suta de lei sau doua la parlita-ti de retributie...Foarte straniu sa nu intelegi cum stau lucrurile in "realitatea din spatele realitatii", parca ai fi desprins de ratiune si ai pluti intr-un cosmos ingust al inchipuirilor si fanteziilor, de unde lansezi petarde de "istetime"...Deci, fara contrapunct: mucles, megalomane-mitocane, nu esti tu cel mai indreptatit sa ne familiarizezi cu notiunea de fan auto avand in vedere ca unii ca tine (ma feresc de alte epitete...) s-au protapit nestingheriti la conducerea acestei tari blestemate, o administreaza numai dupa cum ii taie capetele lor eminente si nu concep posibilitatea de a-si da demisia cu demnitate in caz de "esece" politico-profesionale nici sa-i crestezi cu drujba, tinand orbi si surzi cu dintii de scaune ca nicaieri in lume, uitandu-i Dumnezeu in fruntea bucatelor...
    3 1
  • @saabcuantic
    Mai bine ai citi literatura si nu ai scrie atâtea prostii , ))
    4 2
  • Bluf
    Cred ca o entitate nedefinita, de origine neantica si de misiune nimiconomica :D, a intrat pe aici doar ca sa faca plici! Imi pare rau ca nu-i pot replica, dar nu ma pricep la spiritism, adica nu pot sa conversez cu mortii, oricat ar parea de vii! Am in schimb niscaiva afinitati cu limba si literatura romana din moment ce am fost olimpic in domeniu...iar profesorul meu de LLR din liceu, caruia intamplator i-a fost instructor in facultatea de filologie un oarecare George Calinescu, ne dadea in fiecare vacanta bibliografie obligatorie de parcurs, atat beletristica pura, cat si tratate de critica de specialitate, altfel era jale in catalog. Pot oricand sa discut pe viu teme, motive si secvente literare, inclusiv sa-i familiarizez pe mortii vii (sau invers!) cu conceptul de Bildungsroman, care le lipseste cu desavarsire...
    2 1
  • @saabcuantic
    Cu cât mai destept te faci cu atât mai prost esti.))
    Eu cred ca mai bine ar fi dacă te-ai ocupa de romane si iluzii decât cu domeniul auto unde nu ai idee de tehnica.
    Succes mă frate si Take care ;))
    2 3
  • @ SaabCuantic
    Nu-ti mai bate capul cu unii. Vorba aceea ”n-ai cu cine, niste ...”. Ce-i mai grav e ca in curand n-o sa-ti mai prea foloseasca limba romana decat atunci cand vorbesti cu asemenea personaje. Caci viitorul limbii romane e nu sumbru ci limitat la generatia noastra.
    1 1
  • Bethu
    Omule, te asigur in cel mai simplu mod de exprimare pe care ti-l poti imagina: daca ar fi dupa dorinta mea, as constitui un forum separat in care sa aiba acces (sa-i trecem in ordine alfabetica, ca sa nu se creada ca eu i-as pretui intr-o ordine anume) preferabil urmatorii useri: 900, Audist, Automarket, Bethurbazal, C-G-C, Dan-grc, GT-R, Lau-Calin, Scorpyon-VAG, Tzenu-BMW, Unckle si, nu in ultimul rand, Ztele :)) Daca am omis pe cineva care trebuie sa fie in acest top, imi cer scuze, a fost fara voia mea. Da, sunt foarte selectiv, dar stiti de ce? Nu familia, nici scoala nu m-a invatat astfel, ci Biserica cu acel indemn care cred eu cu fermitate ca ar concentra toata intelepciunea posibila cuvenita unui om in toata puterea constiintei: "Cercetati duhurile, ca nu toate sunt de la Dumnezeu"...Si tot dupa doctrina divina, este suficient sa iei act de un singur cuvant sau de o singura expresie ca sa-ti dai seama negresit pe cine ai in fata ta, in conformitate cu o alta povata evanghelica imposibil de demontat: "Au doara culeg oamenii struguri din maracini?"...De regula, sunt foarte tolerant si ingaduitor aproape fara limite, dar cu fameni ca @BMW n-am ce sa impart, fiindca el este un eretic oarecare, mincinos si intrigant, scurt! Auziti ce zice mai nou: cica eu nu ma pricep la tehnica auto...Dar de ce trebuie sa-i demonstrez zbanghiului ce stiu si ce nu stiu in realitate? Cati ani or fi trecut din 1982? De atunci a inceput tata sa ma care cu el la service-ul unde lucra, fiindca nu ma putea ingriji nimeni acasa, iar acolo nu puteam sa admir peisajul cu plopi din jur, ci imi mancam timpul holbandu-ma la mecanici si la tot ce faceau ei. Nu vreau sa creada dansul ca ma autoelogiez, dar eu devoram in anii '80 tot ce insemna "almanahe" :D de factura automobilistica, aveam chiar un favorit la cursele WRC, pe italianul Massimo Biasion, citeam cu nesat orice informatie despre el, cenzura comunista fiind mai permisiva in acest domeniu - astfel, pana la SAAB, am iubit...Lancia, mai ales celebra Lancia Delta Integrale cu care facea furori "Miki", posed si acum respectivele almanahuri, pe care, desi le stiu pe de rost, le-as prefera oricand ilustrelor mostre de "cultura" botezate "Libertatea" , "Click" sau "Can Can".
    Asadar, chiar nu "le am" cu electronica auto, cu tehnologia computerizata de ultima ora, mai ales ca nici n-o pretuiesc in fond, OK, recunosc, nu mi-e rusine sa-mi precizez limitele, dar despre mecanica mi se pare ca mai degraba sclembariciul ala neobrazat habar n-are, presupun ca si la matematica este zerovalent, se pretinde si literat, dar il intreb, de exemplu, cine a fost mentorul de inspiratie al lui Eminescu in privinta formarii spiritului sau filosofic, al carui nume insusi genialul nostru bard national il dezvaluie public - scrie si pe net, dar nu te uita, ce pusca ta, trebuie sa stii din memorie, doar ai prestat scoala - hai zi, Beemwica, filologule de ocazie! Sa vedeti ca nici cu mura-n gura de pe net n-o sa poata da raspunsul corect, de fapt el nu intuieste nici macar de unde vin initialele BMW, dar tot asa, daca il intrebi trimitandu-l departe de calculator...Apropo - si cu asta inchei - ce mai rad uneori de cate un "coca" cu Mercedes cand il abordez la modul "Misto masina ti-ai luat de la Daimler!"...iar el mi-o reteaza prompt: "Nu, c..ie, e Merzan, ce, nu-l cunosti?"
    3 0
  • adaos
    Sigur am omis sa-l trec si pe...Werewolf3, omitere urata din partea mea, deoarece m-a sprijinit argumentativ nu o data, dar las' ca ii dau o bere :)) Ma rog, i-am enumerat pe toti userii mei preferati numai din memorie. Uite ca nu mi-l amintesc pe cel cu sigla Ford la avatar, care mi s-a parut un foarte bun...tipolog. O clipa, m-a apuc sa scotocesc arhiva, caci il consider un adept al bunei cuviinte, pertinent in exprimare si real iubitor de masini. Gata, l-am gasit: Octav72.
    13 baieti...ei sunt sufletul lui Automarket.
    3 0
  • Multam Cuantic dar sa stii ca si useri ca @BMW dau asa culoare site-ului, te mai distrezi:)) , pe mine ma mira rabdarea de care dai dovada raspunzand in lungi comentarii unor persoane care scriu mai mult la misto. Buna aia cu Daimler:)
    2 1
  • SAAB 9-5 V6 Turbo
    @SaabCuantic

    Excelente comentariile tale, este o incantare sa le citesc. Ma bucur mult sa constat ca mai exista un mod civilizat de a discuta, din care nu lipseste pasiunea pentru automobil. In aceste vremuri dificile, reprezinta o bucurie sufleteasca sa citesc opinii pline de bun simt, optimiste si prezentate intr-o forma frumoasa, asa cum sunt comentariile tale. Multumesc frumos pentru gandurile bune. Sincer, imi danseaza sufletul de bucurie, atunci cand constat ca faptele bune si discutiile civilizate nu au disparut de pe plaiurile mioritice.

    In privinta modelului premiat, parerea mea este ca a obtinut pe merit acest titlu. SAAB 9-5 V6 Turbo este un sedan cu personalitate, care pare sa fie in miscare, chiar si atunci cand sta pe loc. Cred ca au reusit sa imbine eleganta cu dinamismul, forma deosebita cu sportivitatea. Cand ma refer la sportivitate, ma gandesc la anumite date. Daca datele respective sunt corecte, ele vorbesc singure. Respectiv motorizarea V6 care produce 304 CP, obtinuti la 5500 rpm, sau cuplul de 400 Nm, la numai 2000 rpm, precum si tractiunea integrala de care dispune modelul.
    Cred ca SAAB 9-5 V6 Turbo este un sedan elegant, dinamic, cu o forma care aduce un aer deosebit in clasa din care face parte.
    1 1
  • :)) prietenii de mai sus
    Ooo sau adunat "anal"-fabeticii suedezi si încearcă sa se ajute unul pe altul.,
    Saabcuantic mă baiatule tu scrii niște comentarii mai "tari" ca Regretatul Mihai Eminescu ))).
    Traiti in visul vostru putred suedez )))
    Saab e rahat mai băieți BMW , Audi si Mercedes își bat joc si de Volvo si de Saab , pe lângă germane Saab si volvo sunt mici ;)
    2 4
  • @SaabCuantic
    Maestre, cu tine as bea o bere oricand :) Ai tot respectul meu pt toata stradania de a pastra numele Saab nepatat de toti alienatii .Tot datorita tie s-a si format un grup restrans de oameni, care in cadrul articolelor despre Saab, reusesc sa poarte un dialog civilizat , presarat cu argumente solide si nu idei preconcepute de coltul blocului.
    Cat despre colegu de mai sus care ne reproseaza faptul ca nu esti fan daca nu si detii un model al constructorului in cauza, as vrea sa-i transmit un singur lucru.In Romania anului 2011, unde ne rupem spatele pt un salar mizer, nu poti sa-ti asculti inima cand iti cumperi o masina, ci de cele mai multe ori esti obligat sa alegi rational.Suntem prea saraci ca sa ne permitem luxul de a ne lasa condusi de suflet cand punem banii jos pt o masinuta.
    6 0
  • @BMW
    Orice ai vrea sa scrii, iti cerem un singur lucru: fa-o cu bun simt. Din cauza unora ca tine tara asta e unde nu ne dorim. Ii scriam lui SaabCuantic ca limba romana va fi apanajul generatiilor de pana acum. Si asa va fi. Nemtii astia pe care-i lauzi impreuna cu englezii, cu chinezii ce-i faceti cu ou si cu otet, cu hispanicii si arabii vor impune in urmatoarele decenii limbile lor pe pamant. Si asta fiindca noi stam si ”dam din gura” in loc sa luam masuri. De la guvernanti pana la talpa tarii. Ai sa vezi cum vei invata germana sau engleza daca vei mai dori sa contezi in societate, caci de societatea romaneasca nu vom mai putea vorbi. Atunci sa vii sa te iei de noi, ok?
    4 0
  • @amicii
    Stau si ma minunez si tot nu-mi vine a crede: cred ca este foarte traumatizant sa te scremi din toti rarunchii creierului si sa nu-ti iasa pe trompa infama a gurii (transmitandu-se fidel si in varful pixului sau pe claviatura tastaturii) decat subtilitati extraordinare ca "cimitir" , "gunoi", "rahat" si alte varietati pe tema, fiind astfel marginit genetic de un registru lexical stupefiant si dezarmant de rarefiat...Brrr, ma ia cu frisoane, piei, satano, da-te volatilizat!
    Sa ne intoarcem insa la oile noastre supraalimentate cele de toate zilele. Referitor la caracterizarea de-a dreptul experta (s-a exprimat ca un profesionist intr-ale marketingului, bravo!) acordata de Octav noului 9-5, sunt sigur ca si viitoarea limuzina in stil "full size" (9-7) ne va frapa. Aproape ca-mi vine sa ma apuc si eu de schitat niste caroserii pe foaie, numai asa, ca sa constat cum stau cu imaginatia. Cel mai important ar fi sa reproduc grila tipica de SAAB, de aici se porneste, dar as prefera sa ma axez pe varianta clasica, originara din anii '80 (reprezentand litera H, iar linia mediana a literei era mult alungita cu tot cu capete, stiti cum venea; s-a "pierdut" sau s-a "recalibrat" intretimp, dar pare foarte senzuala pe ultima generatie de 9-3). Pe bune, ce-ar fi sa incerce Castriota sa reinvie, sub auspicii cu adevarat independente (ca firma), emblematicele 900 (la concurenta cu preconizatul model urban 9-1; vorba vine, este o figura de stil, nu ma refer la o concurenta propriu-zisa, de piata) si 9000 (incadrat la o clasa de compromis , nici medie-mare, nici mare, ceva intre 9-5 si 9-7) , dar intr-o forma aparte, moderna, astfel incat sa rezulte linii mai drepte, mai "taiate", imbinandu-se intr-o maniera retro si totodata fascinanta. Evident, ador 9-5-ul actual, insa ma vad nevoit sa-i zugravesc si un tablou nitelus critic: ca imagine de ansamblu, pare putin...umflat, facand aluzie oarecum la Audi A6 (chiar ma dezamageste configuratia volanului: adevarul crud este ca bratele interioare mediane ale volanului sunt specifice constructorului german, n-are rost sa ne facem ca ploua! eu, unul, fiind familiarizat pe viu cu acest volan de Audi, cand m-am urcat prima data in noul 9-5, in showroom, am trait involuntar, instantaneu si dureros o senzatie de "deja vu", de aceea nu-mi mai doresc vreodata o experienta asemanatoare...am tacut pana acum in aceasta privinta stanjenitoare din respect pentru munca asidua de realizare a noului 9-5, dar nu trebuia procedat astfel cu trasarea volanului - ca sa nu-ti stirbesti personalitatea si prestigiul, nu te lua niciodata dupa brandurile "in voga" sau dupa "tendintele" prezentului!), spre deosebire de prima generatie a modelului, care te cucerea prin simplitatea, supletea si elocventa design-ului exterior, dar merita elogii si bordul aparent complicat (insa tocmai de aceea era splendid!) al lui 9-5 FG, organizat dupa norme realmente aeronautice; contrastul puternic al culorilor care deserveau acel tip de bord si multitudinea butoanelor aliniate intr-o matrice disciplinata ma ameteau intr-un mod tare placut cand il "scanam" de aproape, chiar aveam impresia ca sunt intr-o carlinga de avion. Sedanul meu de suflet ramane 9-3 Turbo X, dar mi-as lua un 9-5 FG numai ca sa ma delectez cu acel feeling aero insolit, mai ales ca-ti sare tantosa in ochi, fix din mijlocul volanului, sigla inca persistenta de "SAAB-Scania"...De altfel, dupa parerea mea, este cel mai reusit bord din istoria lui SAAB Automobile, poate cineva sa ma contrazica? Asta ca sa nu-l mai aud pe nici un obtuz cum insinueaza ca " de regula" interioarele lui SAAB nu ies in evidenta cu nimic, ca sunt platitudinale, terne, anoste, prea simpliste, neinspirate si alte bazaconii. Nicidecum, dimpotriva! Exista o poza uluitoare a unui bord de 9000 FG postata pe "saabhistory.com" pe care sunt in stare s-o sorb fermecat din priviri ore in sir, fara sa ma plictisesc, si sa ma intreb contrariat cine a putut concepe capodopera aceea de valoare artistica in toata regula, demna de expunere in Luvru...Sa zicem ca acesta ar fi al doilea bord ca impact estetic din istoria SAAB.
    O precizare necesara: am pomenit deunazi de Lancia, cum ca a fost prima mea iubire inainte lui SAAB; da, asa a fost, dar semnifica doar o amoare de suprafata a unui copil de 6-7 ani, plus ca numai modelul Delta m-a captivat, care initial fusese rodul colaborarii cu...SAAB (a derivat din pionierul SAAB-Lancia 600). Daca as lua in calcul Lancia de azi, se intampla ca, datorita amintirilor mele juvenile, mai tresar uneori cand observ alene cate un exemplar pe strada, dar, daca ma gandesc ca marca asta glorioasa altadata va deveni o creatura respingatoare din cauza corcelii de circumstanta cu Chrysler, mai bine o reneg, buah, departe de mine, sa n-o mai vad in fata ochilor!
    In alta ordine de idei, trebuie sa-mi reduc mult "turatia" logoreica, fiindca am nevoie de liniste - ma concentrez asupra unei viitoare actiuni de ordin sentimental (la adresa lui SAAB si sper sa fie in beneficul sau). Mai concret, ma bate gandul sa-i scriu pe mail lui...Christian von Koenigsegg. Funny, nu? De ce m-ar lua in seama pe mine, un ilustru anonim? Sau poate ca omul n-a abandonat ideea temerara de a cumpara compania din Trollhattan, dar n-ar risca in conditiile incertitudinii paroxistice de acum...De castigat, nu ma indoiesc ca este constient ca ar capata destule avantaje (dpdv constructiv si/sau tehnic; de pilda, adoptand sistemul XWD pe supercarurile sale, duelul cu rivala Bugatti ar putea fi mai usor de abordat, oare sa nu fi realizat pana acum?) de pe urma unei eventuale infratiri cu SAAB. Doar acum este momentul cel mai prielnic deoarece, daca se vor vari chinezii in tarasenie pana-n gat, n-ar mai fi posibila decat o vaga si insignifianta colaborare, cand si cand (precum stiti, inginerii Ford, SAAB si Bentley au contribuit si ei la nasterea primelor modele Koenigsegg, SAAB ajutandu-i pe confrati la capitolul la care se pricepe prin definitie: optimizarea aerodinamica). Oricum, bani sigur are; pai a avut Spyker, care in nici un caz nu se ridica la nivelul lui Koenigsegg, deci nu s-ar pune problema pretului de achizitie.
    Va pufneste rasul, vi se pare o initiativa naiva, nastrusnica, fantasmagorica, comica, fara sorti de izbanda? Si daca m-as stradui sa ma fac convingator? Pentru mine, ar insemna doar o chestiune de timp...Si sa va mai spun ceva nu fara temei: eu am retinut din lectiile de management de la facultate ca un manager autentic, maleabil, profund, innascut, modern, trebuie, prin formatia lui psiho-umana, sa-l asculte cu atentie, pana la capat, chiar si pe ultimul amarat de pe strada, daca acesta vrea sa-i faca cunoscut punctul lui de vedere, indiferent de prapastia aparenta de statut social dintre managerul in cauza si acel paria, de importanta economica a functiei managerului si de cat de neavizate ar considera acesta la o prima analiza ca sunt opiniile sau sugestiile rapciugosului respectiv. Natura speciala a vocatiei unui manager implica nemijlocit flexibilitate maxima, receptivitate omnilaterala, capacitate de adaptare la provocari, discernamant rapid si, desigur, decizii eficiente. In definitiv, n-as urmari decat sa rezonez coarda sensibila a omului, caci, in mod neindoielnic, nu-l intereseaza sa primeasca sfaturi, ci esential ar fi sa se incredinteze ca are de partea lui oameni din intreaga lume care ii sustin cu sinceritate si ii incurajeaza cu caldura intentiile profesionale. Ce sa mai zic? Teoretic, orice este posibil. Sau fraza sinonima cea mai potrivita ar fi: incercarea moarte n-are...
    3 2
  • @ SaabCuantic
    Am avut rabdare sa citesc acest ultim pasaj al tau. Ai darul naratiunii. Mie unul mi-a placut ce-am citit si am gasit la tine o profunzime in a atinge detaliile pe care recunosc ca n-o am. Insa am o memorie foarte buna cand vine vorba de lucruri care mi-au atras atentia. Christian von Koenigsegg spunea intr-un interviu ce mi-a ramas in memorie ca el vrea sa construiasca masini speciale si puternice doar pentru pasionati. Daca-i vei scrie sunt convins ca-ti va raspunde. Insa va trebui s-o faci intr-un stil fie pasional dar scurt fie profesionist dar atunci cu scrisoare alaturata detaliilor tehnice si, cel mai greu, financiare. Mult succes!
    1 0
  • Teribil de greu...
    Bethu, inteleg perfect ce imi recomanzi. Intr-adevar, trebuie sa ating cele mai arzatoare puncte. Insa eu vreau in primul rand sa aflu daca dl. Christian mai are intentia clara sa ia SAAB-ul, altfel orice zbatere epistolara ar fi zadarnica din start. In caz afirmativ, nu detaliile tranzactiei ar precumpani pe masa tratativelor, ci rolul precis pe care l-ar juca...GM. Culisele intelegerii americanilor cu SWAN (fosta Spyker) nu sunt pe deplin cunoscute marelui public si nici nu poate intui cineva daca acestia chiar detin o parte din actiunile SAAB si, daca da, cate procente (declaratia oficiala cum ca au primit 1 %, insemnand echivalent numerar 326 mil. dolari, pute a snoava de adormit gradinitarii, dar totodata asigurau mass-media ca Spyker nu va putea face nici o miscare ulterioara cu SAAB fara acordul lor expres in cadrul CA - nu sunt specialist in economie, dar nu stiu daca exista vreo lege in lume care sa-ti confere putere de decizie intr-o SA din care detii doar 1 % - mai mult decat membru consultativ nu cred ca poti fi! in cazul nostru, unde-i minciuna?). De fapt, vorba aceea: situatia este complexa si solutia este perplexa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru