În ultimii doi ani, Sony a arătat de mai mult ori că vrea să intre pe piața mașinilor cu zero emisii. În 2020, cu ocazia Consumers Electronic Show din Las Vegas, Sony a prezentat lumii întregi un sedan electric, denumit Vision-S 01.
Anul acesta, compania japoneză a revenit în cadrul aceluiași eveniment cu un SUV, de asemenea electric. Totodată, Sony a anunțat înființarea diviziei Sony Mobility.
Acum, gigantul nipon mai face un pas important și semnează un parteneriat cu Honda pentru dezvoltarea de mașini electrice. Momentan, numele noului joint venture este New Company.
Mașinile vor fi construite de Honda, desigur, însă platforma va purta semnătura Sony. Dacă totul decurge conform planului, primul model dezvoltat de New Company ar trebui să fie comercializat în 2025.
În ceea ce privește conceptul lansat anul acesta la CES, Sony Vision-S 02 măsoară 4.9 metri în lungime, 1.93 metri lățime, 1.65 metri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 3.03 metri.
Masa proprie este de 2.480 de kilograme.SUV-ul este echipat cu două motoare electrice și fiecare dezvoltă 268 de cai putere. Sony anunța o viteză maximă de 180 km/h.
via Motor1
Ca de aceea vrea lumea masina si anume pentru tableta, sa asculte muzica, sa navigheze pe internet, social media, vor condus autonom… toți, toți! Adică toți cei 3 obsedați de pe aici… dar cum nu au electrică si nu vor avea prea curând asta este, ghinionul celor care produc ceva care nu este vandabil… obsedații doar au spus, o idee, ce ar fi frumos, nu?
https://www.greencarreports.com/news/1134999_global-ev-sales-more-than-doubled-in-2021-vs-2020-tripled-vs-2019
Anul trecut vanzarile de electrice au depasit vanzarile de masini cu motoare diesel.
In lume vreo 6 milioane de "nimeni" au cumparat electrice, din care peste 2 milioane de "nimeni" europeni.
https://insideevs.com/news/564628/europe-plugin-car-sales-2021/
Directia e clara si se intampla transformarea cu viteza: vanzarile se dubleaza si tripleaza de la an la an.
Tarile evoluate au niste taxe foarte mari atat pentru masinile cu motoare diesel cat si pentru motorina ca si combustibil: a se vedea Norvegia, Olanda, Suedia, etc.
Deci, acesti nimeni care isi permit electrice, platesc pe ele de vreo 10 ori mai mult decat ai platit tu pe troaca ta diesel.
Intrebarea e: de ce oare cineva care isi permite o troaca ca a ta, e dispus sa plateasca de 10 ori mai mult pe o electrica/PHEV?
Revenind la Honda, sa dam citire pentru limitati:
https://www.motortrend.com/news/2021-hybrid-ev-vehicle-sales-us/
Citam: Make that 1,236,429 of you reaching the roads just this year, according to sales data compiled by Reuters. Of these, 801,550 were hybrids and 434,879 were battery electric vehicles. For hybrids that's a 76 percent increase over last year, and for EVs it's an even more impressive 83 percent jump.
Crestere de 76% pentru hibride si 83% pentru full electrice.
Dupa ce ca sunteti Dorei, mai si deschideti gura.
Daca taceai, filozof erai.
Pune mana pe carte, poate strangi niste bani macar pentru DPF.