Parlamentul European va impune limită de 30 km/h în oraş
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Parlamentul European a votat un proiect de lege prin care limita de viteză în mediul urban va fi redusă la 30 km/h în toate statele Uniunii. Măsura este destinată reducerii numărului de decese în rândul pietonilor, de la 35.000 pe an la mai puţin de 18.000 pe an până în 2020. Pe lângă limitarea vitezei la 30 km/h, Uniunea Europeană îi va obliga pe şoferii începători şi şoferii de vehicule comerciale să nu consume alcool înainte de a se urca la volan, indiferent de cantitate, alături de alte măsuri preventive pentru protecţia pietonilor şi altor participanţi la trafic.
Odată ce va fi aprobat noul proiect de lege, şoferii vor fi obligaţi să circule cu maximum 30 km/h în mediul urban pe străzile cu o singură bandă pe sens. Partea bună la noul proiect de lege este că şoferii vehiculelor comerciale nu vor mai avea voie să se urce la volan după ce consumă alcool, indiferent de prevederile din statul în care se află, iar corectitudinea lor va fi testată cu un dispozitiv electronic care va preveni pornirea în cazul detectării unei valori diferite de zero a nivelului de alcool în sânge.
În caz contrar, motorul nu va putea fi pornit. Şoferii care se află în primii doi ani de la obţinerea permisului de conducere vor fi nevoiţi să respecte aceeaşi regulă, cu toate că nu vor avea aparate de testare a alcoolemiei în maşinile lor. Ceilalţi şoferi vor respecta în continuare prevederile existente.Înnoirea permisului de conducere nu va mai fi o simplă formalitate, şoferii urmând să treacă prin teste de vedere ca să certifice starea lor de sănătate. În plus, europarlamentarii vor să echipeze fiecare drum cu un set de bariere duble, care ar trebui să asigure mai multă siguranţă în cazul în care un automobil părăseşte suprafaţa de rulare în urma unui accident. Preşedintele Comisiei Europene va numi un director general de Securitate, care va coordona diversele iniţiative de siguranţă rutieră în toate ţările membre ale Uniunii.
Via | Motori.it
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
apai sa vezi batai intre soferi in trafic.........
Va sp[un eu ca accidentele se produc pt viteza.
Hai sa fim sinceri: cati dintre noi nu au rulat macar o data, noaptea sau cand era liber cu 70-80 sau mai mult.
Propun sa fie limitat la 50 maximum, fara abaterea admisa de 9km in plus; multi mergem la limita adica cu 59km/h.
Atentie marita in trafic!
Ar fi ok sa rulezi in localitate cu 50km/h si in afara cu 100km/h, iar pe autostrazi cu 130-150km/h. Problema care se pune este legata de infrastructura decenta, legislatie rutiera simpla si eleganta, iar politia sa-si faca datoria si sa ia mai putine spagi spre deloc.
PS: In trecut era o placere sa conduci (vorba sloganului BMW). Azi totul e complicat, totul e aiurea. Unde mai pui ca ciobanii scot batele sau pistoalele in trafic. Asa se intampla cand pe langa masinile boierilor, lasi sa circule tarani luati cu arcanul sau ghertzoi analfabeti. Strazile devin incet dar sigur un adevarat scenariu apocaliptic in genul "Mad Max". :))
Restrictia se refera la zonele rezidentiale si la drumurile cu o singura banda.
In niciun caz nu o sa mergi pe magheru cu 30.
in vest o fi functionala aceasta lege deoarece au un transport in comun mult mai avansat decat la noi. si astfel forteaza populatia sa mearga cu transportul in comun in detrimentul masinilor. si asa se ajuta si electricele. daca mergi incet te tine bateria mai mult si deci autonimie mai mare si astfel nu vezi ca e o panarama de masina.
filmele sci-fi ale anilor trecuti se regasesc treptat in realitatea cruda a unui sistem dictatorial politienesc.
nu mai spun de un cal...
@cristi... gresesti, la cat sunt de prosti ai nostri .... o sa aplice legea asta inainte de a fi facut publica de ue
secolul XX o fi fost al vitezei.... XXI e al prostiei in mod cert
Eu nu ma aflu in niciuna din aceasta categorie... inseamna ca pot sa conduc beat mort....
Dar daca nu beau... mai am voie sa ma sui la volan?????
- vrem separarea benzilor fie in mijloc fie de trotuar ( unde e posibil)
- vrem scoli de soferi cu reguli de invatare eficiente
- vrem ca cei care au platit sa treaca examenele sa refaca scoala de la zero ( imposibil nu?! )
- vrem ca toti tiganii si romanii fara scoala care au primit permisul sa faca intai scoala elementara...
- vrem ca euro-parlamentarii sa inteleaga realitatea pt. a crea legile ci nu doar sa se uite pe statisticile de kaka...
In BRASOV limita este de 70km/h in oras , pe bulevardele mari se merge lejer cu 80-90km asa ca nu mai vorbiti prosti.
Citeşte mai atent, ai salva timp şi nervi irosiţi pentru cauze care nu merită.
Fiecare localitate are dreptul sa-si stabileasca singura limitele de viteza in functie de conditiile locale. Pe stradutele dintre blocuri maxim 30, pe strazile mai mari cu o banda 50, pe alea cu 2 benzi 60. In locuri cu copii insa sau cu multe masini parcate (deci ingustarea drumului) micsorat la 30. Iar viceversa e valabila la fel. Pe un drum national care de altfel e limitat deseori la o banda, se va circula la 30kmh la ora in localitati?
Pentru ce s-au inventat semnele de circulatie? Sau scopul legii e doar sa se faca economie la cateva table???
Eu consider ca acest demers e inca un exemplu de superbirocratia la care s-a ajuns in UE si care nu face altceva decat sa consume bani si sa fie ineficienta.
In sensuri giratorii nu semnalizeaza nici bunica fiecare isi ia singur prioritate.
Injuraturi? hahaha dute-n Roma si stai 2 secunde pe loc cand se face verde la semafor :)) sa auzi sute de clansoane in spate si "Va fan culo" si catzo :)) uitete in dictionar ce inseamna.
PS: Nu viteza ucide ci Prostia omeneasca(neatentia, oboseala, ....)
Cel mai mult ma enerveaza cand merg pe jos iar la trecerille de pieton stai 5 min pana sa ai curajul sa treci si atunci pe fuga. Multe neamuri proaste.
Tot in Brasov mai jos de centru pe o strada s-au dat zeci de amenzi si suspendari de carnete pt necedarea trecerii a dat la TV si in ziare. Nota 10 pt militienii din Brasov.
Partea cu consumul de alcool la noi in Romania exista deja. NU este permis consumul de alcool. Cu montatul de senzori si asa ... mai greu ... ar mai castiga firmele lor ceva banuti :))
http://theirearth.com/uploads/news/2095670590_paris_bicycle_rental_-_velib_-_internet_booking.jpg
E greu sa ma intelegeti ce vreau sa zic dar asa este in Paris, este ca un Bancomat ATM langa un sir de Biciclete legate , bagi cardu platesti o suma mica si se deblocheaza automat bicicleta. Cine are un card dedicat pt biciclete are 1h gratuita.
Este si in Brasov o statie de inchiriat biciclete dar doar in centru ........
Daca se aplica aceasta lege , ea va fi valabila numai la strazile cu un singur sens de , mers.
In rest , la viteza asta masina nu-si mai are rostul, mai bine cal + trasura.
Parerea mea. Si inca ceva, accidentele nu se petrec petri ca se circula cu 50 in orase ci pentru ca se depaseste cu foarte muli km de cele mai multe ori, apoi, Drumurile nu sunt tocmai bine semnalizate, se mai lucreaza haotic prin multe locuri fiind ambuteiaje, sunt inca curbe, viraje stranse periculos de nemarcate, chiar eu am intalnit brusc o vale si in acelas timp curba iar semnele nu existau pentru caa tabla e la mare cautare pentru fier vechi...Incep sa ma intreb eu ca si altii desigur, in parlamentul ala european unii cred ca vor sa se afirme cu orice pret, lansand felde fel de idei si proiecte de legi. Teaba lor doar e parlament insa suntem si noi pe acolo si trebuie sa luam pozitie, una justificata.