Parlamentul European scade dramatic bariera emisiilor de CO2 pentru următorii ani, producătorii se opun

de Sebastian Toma
Joi, 25.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Politicienii din Parlamentul European au introdus un set de reglementări mai stricte pentru producătorii de automobile, care îi va obliga pe aceştia să aibă o medie a emisiilor de 95 de grame CO2/km în cazul modelelor produse în 2020.

Esential 95 de grame de CO2 pe kilometru este nivelul mediu al emisiilor pe care trebuie să îl obţină constructorii de automobile până în 2020.
Parlamentul European a prezentat astăzi o propunere care vizează reducerea emisiilor de CO2 produse de automobilele noi vândute în Europa. Aceasta reglementează emisiile de CO2 medii la nivelul de 95 de grame pe kilometru până în 2020 pentru automobilele noi, iar membrii Uniunii Europene solicită reducerea limitei la un prag cuprins între 68 şi 78 de grame de CO2 pe kilometru până în 2025. Propunerea PE reprezintă un compromis realizat între comitetul de mediu al Parlamentului European şi constructorii de automobile, care vor simţi cel mai puternic impactul noilor solicitări privind reducerea emisiilor de CO2 ale vehiculelor noi până în 2020, aceştia fiind nevoiţi să investească sume importante în dezvoltarea motorizărilor care vor anima acele modele.

Comisia Europeană estimează că implementarea cu succes a ţintei de 95 de grame de CO2 pentru automobilele noi vândute până în 2020 şi 147 grame CO2/km pentru vehiculele comerciale va duce la o reducere a consumului de petrol cu 160 de milioane de tone în perioada 2020-2030. Partea de compromis a acestei propuneri vizează păstrarea condiţiilor de "supercredite" pentru producătorii de automobile, ceea ce înseamnă că aceştia vor putea în continuare să producă automobile echipate cu motorizări care emit o cantitate mare de CO2 pe kilometru, cât timp vor limita producţia acestora în raport cu numarăul de vehicule ecologice produse.

Urmareste Automarket
Între timp, reprezentanţii ACEA, organizaţia care reprezintă producătorii de automobile din Europa, au declarat că este prea devreme pentru a decide ţintele de emisii mai departe de anul 2020.
"Ne trebuie o ţintă pe termen lung, care trebuie să fie bazată pe o evaluare ştiinţifică, nu pe o ţintă politică. Prin stabilirea acestei ţinte, parlamentarii au făcut o scurtătură periculoasă, deoarece nu este bazată pe o evaluare realizată pe termen lung", explică Ivan Hodac, secretar general ACEA. Reprezentanţii ACEA spun că aceste reglementări afectează o industrie care este în scădere de şase ani, a cărei importanţă nu poate fi negată, având peste 11.6 milioane de angajaţi, reprezentând 5.3% din populaţia angată a Uniunii Europene.

Situaţia ar putea să le fie favorabilă consumatorilor, spune Greg Archer, manager de program în cadrul departamentului de transport şi mediu al Parlamentului European, care spune că preţul mai ridicat al automobilelor care vor respecta aceste norme de emisii va fi compensat de cheltuielile mai mici cu carburanţii, acestea urmând să aibă un consum mai redus de carburant.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (5)

  • Deci toata lumea va trece in masa pe hibrid. In lupta oarba pentru imagine, nu cred ca va fi vreun constructor care sa accepte sa mai taie din putere sau din dimensiuni.
    13 6
  • ba eu cred @mntsn ca excat asta se va intampla: motoare mai mici pentru ca hibrizii (mai bine zis facaturile de hibrizi gen motor termic de 250cp si unul electric de 15cp) sunt o adevarata bataie de joc si sper sa nu ii mai regasesc in oferta.

    Efectul bulgarelui de zapada (motorul asta mic adicatelea) se va traduce prin caroserii/sasiuri mai usoare. Deci mai multa tehnologie incorporata, mai multa cercetare si dezvoltare in domeniul auto (materiale noi pentru caroserii de exemplu) Cred ca industriei europene ii lipseste un picior in dos sa se trezeasca si sa ofere ceva nou.
    13 6
  • @gelu: Sper sa fie cum zici tu, dar si la gabarit ar trebui umblat. E o prostie sa existe compacte (sedan, combi) la 4,70 metri lungime sau medii de 4,90 m.
    Mi-e dor de masinile de clasa medie de 4,40 - 4,50, cum erau inainte de 2000.
    16 2
  • gabaritul e efectul direct al cererii (vrem mai multa masina pentru mai putini bani - ne place al naibii sa ne purtam fundurile in masini cat mai mari sa ne vada "prostii") dar si al ofertei (cu fiecare noua generatie, se maresc clasele de masini de parca toti producatorii s-ar lua la intrecere pe tema asta)

    o fi un efect al bunastarii fuga asta dupa mai mare. Poate criza ne'o mai trezi la realitate si ne'o mai tempera fuga dupa metri intregi de tablarie
    12 4
  • Bogdan
    O sa ajungem in curand sa mergem cu motoare de tricicleta...
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru