Comisia Europeană estimează că implementarea cu succes a ţintei de 95 de grame de CO2 pentru automobilele noi vândute până în 2020 şi 147 grame CO2/km pentru vehiculele comerciale va duce la o reducere a consumului de petrol cu 160 de milioane de tone în perioada 2020-2030. Partea de compromis a acestei propuneri vizează păstrarea condiţiilor de "supercredite" pentru producătorii de automobile, ceea ce înseamnă că aceştia vor putea în continuare să producă automobile echipate cu motorizări care emit o cantitate mare de CO2 pe kilometru, cât timp vor limita producţia acestora în raport cu numarăul de vehicule ecologice produse.
Între timp, reprezentanţii ACEA, organizaţia care reprezintă producătorii de automobile din Europa, au declarat că este prea devreme pentru a decide ţintele de emisii mai departe de anul 2020. "Ne trebuie o ţintă pe termen lung, care trebuie să fie bazată pe o evaluare ştiinţifică, nu pe o ţintă politică. Prin stabilirea acestei ţinte, parlamentarii au făcut o scurtătură periculoasă, deoarece nu este bazată pe o evaluare realizată pe termen lung", explică Ivan Hodac, secretar general ACEA. Reprezentanţii ACEA spun că aceste reglementări afectează o industrie care este în scădere de şase ani, a cărei importanţă nu poate fi negată, având peste 11.6 milioane de angajaţi, reprezentând 5.3% din populaţia angată a Uniunii Europene.Situaţia ar putea să le fie favorabilă consumatorilor, spune Greg Archer, manager de program în cadrul departamentului de transport şi mediu al Parlamentului European, care spune că preţul mai ridicat al automobilelor care vor respecta aceste norme de emisii va fi compensat de cheltuielile mai mici cu carburanţii, acestea urmând să aibă un consum mai redus de carburant.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Efectul bulgarelui de zapada (motorul asta mic adicatelea) se va traduce prin caroserii/sasiuri mai usoare. Deci mai multa tehnologie incorporata, mai multa cercetare si dezvoltare in domeniul auto (materiale noi pentru caroserii de exemplu) Cred ca industriei europene ii lipseste un picior in dos sa se trezeasca si sa ofere ceva nou.
Mi-e dor de masinile de clasa medie de 4,40 - 4,50, cum erau inainte de 2000.
o fi un efect al bunastarii fuga asta dupa mai mare. Poate criza ne'o mai trezi la realitate si ne'o mai tempera fuga dupa metri intregi de tablarie