Parlamentul European a adoptat joi o nouă legislație pentru normele de emisii ale mașinilor comercializate în Uniunea Europeană, prin care Comisia Europeană va capăta un rol asemănător cu cel pe care îl are în prezent Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) din Statele Unite.
Cea mai importantă noutate este că Uniunea Europeană va avea dreptul să amendeze constructorii cu până la 30.000 de euro pe vehicul în cazul încălcării normelor de poluare. În plus, Uniunea va putea anunța recall-uri la nivel european pentru a obliga astfel constructorii să remedieze problemele în toate cele 28 de state membre.
Practic, prin aceste două măsuri, Uniunea Europeană va putea răspunde mai bine în cazul apariției unui nou scandal Dieselgate. La vremea respectivă, Volkswagen a rechemat în service peste 8.5 milioane de mașini din Europa, fără însă să ofere compensații clienților afectați și fără să primească amenzi usturătoare, așa cum s-a întâmplat în Statele Unite.
Pe de altă parte, noua legislație prevede o obligației și pentru fiecare stat membru în parte.
Astfel, în România, RAR va fi obligat să efectueze periodic verificări în trafic ale mașinilor pentru a se asigura că acestea respecta normele de poluare. A fost stabilit inclusiv numărul de mașini care trebuie verificate: una la fiecare 40.000 înmatriculate.Măsurile au fost propuse inițial în primăvara anului trecut, iar pentru a intra în vigoare este nevoie și de un vot final din partea Comisiei Europene.
Un mic exemplu:
Europenii NU SUNT PROTEJATI CU ADEVARAT contra inselaciunilor marilor producatori decat in mica masura.....
In SUA concernul VW a platit peste 20 MILIARDE USD pentru scandalul Dieselgate.
In Europa, pentru un numar de masini mai mare vandute pe Batranul Continent, s-au platit doar cateva MILIOANE de Euro.....frimituri.....
Ca la nivel global polueaza unii in china sau in alte parti mai mult ne afecteaza pe toti, dar in mod mai vag si pe termen mai indelungat.