Aproape toţi constructorii anunţă lansarea unor game complet noi de modele electrice până la sfârşitul anului 2020, însă această strategie nu are neapărat legătură cu dorinţa de a proteja mediul.
Începând cu acel an, producătorii trebuie să respecte noi limite de emisii, care în cazul Uniunii Europene vor scădea de la 130 la 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. În alte regiuni limitele sunt mai puţin dure, astfel că Statele Unite au scăzut limita de la 182 la 133 de grame, în timp ce în China emisiile va trebui să ajungă la 117 grame de la 161 în prezent.
Într-un raport publicat recent, Consiliul Mondial al Energiei estimează însă că maşinile electrice va trebui să aibă o cotă medie de piaţă de 16% în Europa, SUA şi China pentru că producătorii să respecte noile norme.
În condiţiile în care cota actuală de piaţă a acestor modele este de aproximativ 1%, iar vânzările globale de maşini sunt de circa 40 de milioane de unităţi pe an, vânzările de maşini electrice trebuie să crească de 20 de ori într-un interval de numai 5 ani.În funcţie de regiune, China este văzută drept ţara care trebuie să realizeze cele mai mari progrese în această direcţie prin cumpărarea a 5.3 milioane de maşini electrice, caz în care acestea vor ajunge la o cotă de piaţă de 22%.
În schimb, clienţii din Uniunea Europeană trebuie să cumpere încă 1.4 milioane de maşini electrice pentru ca acestea să ajungă la o cotă de piaţă de 10%, în timp ce americanii au nevoie de un surplus de 0.9 milioane de maşini electrice pentru o cotă de piaţă de 11%.Via InsideEVs
Comentarii (0)