Paris este unul dintre oraşele europene care a luat măsuri drastice pentru a limita poluarea provocată de transportul rutier.
Anul trecut, autorităţile au interzis circulaţia maşinilor mai vechi de 1997 şi au anunţat o legislaţie dură prin care maşinile cu propulsie diesel nu vor mai avea acces în metropolă începând din 2025.
Un alt set de măsuri urmează să fie adoptat în 2017 şi vizează în special interzicerea traficului pe unele şosele aglomerate. Prima pe listă este Strada Rivoli, una dintre cele mai importante artere comerciale ale oraşului, care va fi reconfigurată pentru a avea două piste de biciclete între Piaţa Concorde şi Piaţa Bastille. In plus, pe porţiunea care se afla pe malul drept al Senei, va fi construită o linie de tramvai pentru transport public.
De asemenea, Piaţa Carrousel, care trece prin dreptul pieţei din faţa Muzeului Luvru, va fi transformat în zona pietonală, iar alte şapte intersecţii au fost reconfigurate pentru a fi potrivite mai degrabă pentru pietoni, decât pentru maşini."Ideea este să mergem pas cu pas către un caracter pedestru al centrului oraşului, care va rămâne deschis doar pentru maşinile rezidenţilor, poliţie, salvare sau servicii de curierat.
Anticipăm o reducere majoră a traficului. Trebuie să ne reamintim că, cu cât există mai puţine maşini, cu atât poluarea va fi mai mică", explică Anne Hidalgo, primarul oraşului, principalul motiv pentru acest plan.Via Fastcoexist
ideal ar fi sa ofere si biciclete electrice.
pentru a fi apreciata bicicleta trebuie sa renunte la excentricitatile scumpe gen suspensie si spe viteze. trebuia sa fie simpla si usoara pentru a fi usor de tranzitat in brate,comoda si lejera la condus, frane bune si max 5 viteze.
@LR: la Paris ninge rar si putin