Parisul merge mai departe cu ideea de a limita viteza în oraș la 30 km/h: "Avem ambiția să implementăm noua regulă în 2021"

de Daniel Popescu
Marti, 20.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile locale din Paris au anunțat că de la începutul anului viitor vor impune o limită de 30 km/h pe toate străzile orașului din motive de siguranță rutieră și pentru reducerea poluării.

La jumătatea anului trecut, Anne Hidalgo, primarul Parisului, a promis în campania electorală pentru un nou mandat că va limita viteza maximă în oraș la numai 30 km/h.

Ulterior, aceasta a câștigat un nou manda de primar, iar acum a anunțat că propunerea care vizează viteza maximă permisă în oraș va intra în dezbatere publică începând din 27 octombrie.

Timp de o lună, locuitorii Parisului vor avea posibilitatea să-și spună opinia pe marginea acestui subiect. Cu toate acestea, opinia locuitorilor este pur consultativă, iar autoritățile locale au anunțat deja că intenționează să introducă noua limita de viteză de la începutul anului viitor.

"Avem ambiția de a micșora viteza maximă pe întreg teritoriul Parisului de la începutul anului viitor. Vom îmbunătăți și vom înăspri controalele", susține David Belliard, adjunctul departamentului sistemului de transport din Paris.

Printre argumentele administrației locale pentru o astfel de scădere a limitei de viteza se numără siguranța rutieră și scăderea poluării.

Propunerea primarului face parte din așa-numitul "Manifest pentru Paris" lansat înainte de alegerile locale.

Pe lângă limita de viteză de 30 km/h, manifestul propune ca circulația mașinilor diesel să fie interzisă în oraș începând din anul 2024. În plus, jumătate dintre parcările Parisului ar urma să fie transformate în zone pietonale.

În Franța există deja mai multe orașe care au limitat viteza maximă la numai 30 km/h. Primul dintre ele a fost Grenoble (2016), urmat de Lille (2017), iar Parisul ar urma să fie al treilea pe listă. În plus, proiecte similare există și pentru Rennes și Bordeaux.

Via Caradisiac, ConnexionFrance

Comentarii (19)

  • Frumos rau la mancatorii de baghete,30km/h in oras,80km/h in exterior,bucuria soferilor de wekend,a melcilor gestanti care se tarasc pe sosele cu masina. Nu dai doi bani pe electrice pentru ca au consumul enorm daca le dai un pic in goarna? Nicio priblema,scadem limita la cat mergeau carutele in 1900 toamna si se rezolva cu autonomia lor..Dupa moaca,Anne Hidalgo e frantuzoaica get-beget sau e de la noi din Tandarei?
    19 14
  • @Tatraurs Ce legatura au soferii de weekend cu melcii care abia se tarasc cu masina? Insa da, e o propunere foarte incomoda pt cine vrea sa conduca. Poate ca intentia e sa descurajeze masinile.
    9 13
  • 30km/h?? poi in aceasta instanta nu se mai merita sa folosesti masina....nici motocicleta si in nici un caz transportul in comun.....
    Deci deja autoritatiile incep sa te oblige sa 'traiesti' doar cum vor ele...plus ca pt. 'traiul' ala trebe sa platesti extrem de scump!!!!!
    Sa mai zica cineva ca lumea moderna nu e 100% dictatura....
    36 9
  • Alex D.
    La 30 de km la ora pot sa foloseasca masini fara cutie de viteze, e suficienta o treapta. Ar putea sa le faca si de maxim 10 cp, ne amintim nostalgici de primele masini care se lupatau in cp cu motocoasele de azi. Frumoasa viata la sat, pardon oras.
    19 7
  • Andrei
    Minunata Lume Noua.
    15 6
  • Pentru siguranta, parizienii ar trebui sa interzica radicalii musulmani prima oara.
    35 5
  • Baba Vanga
    urmariti apusul occidentului. Si asta nu e decat inceputul. he he he heeee..
    9 5
  • @dan_grc,nu doar p'aia radicali.
    11 5
  • Vive la trotinette
    Lăsați spanioloaica în pace, că n-are nicio vină.

    Ea le-a spus gorobeților franțuzești în timpul campaniei electorale că, dacă va fi aleasă, va reduce viteza în Paris la 30 km/oră.
    Și majoritatea parizienilor au votat-o. Deci, este voința cetățenilor să fie adoptată această măsură.

    Așa că: silance! (și joc de glezne)
    22 2
  • Si producatorii de masini se grabesc sa creasca caii putere . Peste putin timp vor putea fi utilizati poate doar pe un stand de probe montat in gradina personala
    8 2
  • Scrooge
    n-am inteles bine....30km la general sau doar cand impingi masina ca nu-ti mai porneste ?
    10 3
  • mircea badea
    clotilda noastra oare ce parere are?

    cu dizalul imi place insa, sper sa devina impusa de uniune.
    9 6
  • Alex D.
    Ce e sigur, e ca poluarea va creste, o masina incepe sa aiba consum bun chiar pe la 40-50 km/h in treapta 3 dar mai ales 4, deci ghinion.
    9 3
  • @dan_grc
    La noi in ograda putem incepe cu Tatraurs
    5 10
  • Adrian
    Ce ma bucur ca facem parte din UE !
    Ce ma bucur ca ai mei compatrioti au iesit in strada pentru a fi salvati de Mesia din Vest !
    Dar uite-i acum cum stramba din nas. Pai ce facem tata ? Daca tot vrem sa fim capră, atunci sa fim neconditionat !
    11 9
  • @Alex D
    da, dar practic in oras nu mergi cu 40-50 la ora constant, ci ajungi la vitezele alea doar ocazional.

    iar pentru a le atinge, pentru perioade scurte de timp, trebuie sa accelerezi puternic si apoi sa franezi, iar asta inseamna consum si poluare mare.

    mersul actual in orase este foarte sincopatic, masura se vrea a oferi traficului mai multa fluenta, chiar daca limita maxima va fi 30.

    cu limita maxima la 30 vei obtine o viteza medie mai mare decat cea pe care o obtii acum, cand limita e de 50-60. greu de crezut si inteles cum functioneaza sistemul, dar e adevarat. cine e interesat de amanunte, sa aprofundeze subiectul.

    pentru schumaharii de cartier din romania cu rable la mana a 7-a, sigur, e o tragedie, pentru oamenii care mai si gandesc si isi doresc o viata mai buna e o masura salutara.
    9 10
  • 1. In primul rand ma intreb cati dintre cei indignati au avut ocazia sa conduca in Paris. Este haos referitor la viteza, aglomaratie, schimbarea benzilor, amabilitate in trafic, .....

    2. Este decizia lor si pe ei ar trebui sa ii doara capul. Noi ar trebui sa ne intrebam de autostrazile noastre si de infrastuctura rutiera din anii 1980 din orasele noastre.

    3. Cine crede ca democratie inseamna sa poti sa faci ce vrei este cel putin naiv.
    7 4
  • Tribun Datsun
    Apropo, nu vi se pare bizar că adepţii (în mare parte zombi de-a dreptul) “democraţiei liberale” şi, implicit, ai “statului de drept” nu pomenesc nicio iotă, niciodată, despre mentorii şi sforarii…Şcolii de la Frankfurt? Adică despre o fiară “roşie” începând din măduva ei. De altfel, Ş.F. continuă fidel o tradiţie…iluminată, axată pe o dublă nimicire: creştinism şi (adevăratul) occidentalism. Apoi doreşte, cu orice preţ (a se citi: trilioanele de $/€ ale “elitei” de cârtiţe ezoteric pitulate în subteranul omenirii), înlocuirea lor cu surogatele ecumenism, respectiv…neobolşevism, ăăă, scuze, europeism.

    Ei, vorbesc şi eu ca să nu adorm, n’est ce pas? Şi acum pe subiect (dar atent să nu-l strivesc). De fapt, n-am nimic de adăugat (la ceea ce constată, în mod destul de incomod pentru mentalitatea superficialilor incurabili, câţiva cu capul pe umeri de pe acilişé).

    A, să nu uit, dragii moşului: v-aţi uitat la definiţia totalitarismului? Pare un gest elementar, dar nu mă îndoiesc că merită să ne amintim: “Formă de regim dictatorial bazat nu doar pe teroare, ci și pe sprijinul maselor mobilizate printr-o ideologie preconizând schimbări sociale radicale și care presupune un control complet al statului și scoaterea în afara legii a opoziției”. Hm? Oare o asemenea stare de lucruri nu s-ar aplica cam (scuzaţi cacofonia!) pretutindeni astăzi?...Iar “mase” de acest rang oare nu pot fi depistate (şi încă lesne) chiar pe AM?...Plus: ceea ce evită să precizeze recentul meu antevorbitor surprinde o înăbuşire samavolnică şi totală a actului fundamental voliţional, adică viaţa socială “evoluează” în aşa fel (la confluenţa cu această ţesătură tot mai sufocantă coerciţie-restricţie), încât nici măcar nu ţi se mai permite să vrei ceva, darămite “tot ce vrei”. Pe fondul abuliei generalizate, abuzurile oficiale vor fi percepute, invariabil, drept…beneficii (nu puţini ar juisa “datorită” lor). Totuşi, cel mai satisfăcut beneficiar se identifică sub pielea…împieliţatului, alias campionul secular, neîntrecut şi neîncoronat al justificărilor (mai ales al celei “supreme”, care se traduce în mod nemijlocit: “Libertatea la schimb cu siguranţa”). Care – între noi fie subliniat şi chiar pecetluit – aidoma sugarului care nu concepe să-i smulgi suseta din gură (era să scriu “tableta”), nu va renunţa la coronavid decât odată cu capul (chit că nu este blagoslovit cu trup, ca noi, muritorii de rând), că tare dulce (un fel de “Evrika!” revelat pe parabola Timpului) îi mai pare…gustul Super-Puterii altoite cu lăstarul spaimei inoculate prostimii planetare, carevasăzică. Sau hai, nu poate exista coronavid la nesfârşit, dar indiscutabil că, de acum şi până la Gong, sarsailă tot va sări din vid în vid, precum lăcusta (rapace) din arie în arie. Pariu???
    5 0
  • Corocsenie Adrian
    Numai bun Paris-ul pt. Bugatti , Ferrari, Lamborghini de peste 500 cp si tuciurii musulmani cu geamul in jos si muzica arabeasca ce rasuna din ele. Omori toate orasele cu imbecilii care le aglomereaza. Nu ai altceva de facut decat sa-i descurajezi sa mai foloseasca masina in oras prin metode dictatoriale. BVO Paris ! La Bucale nu e nevoie ca oricum in Bucuresti se merge cu mai putin de 30 km de la sine fara lege fiind una langa alta.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru