La jumătatea anului trecut, Anne Hidalgo, primarul Parisului, a promis în campania electorală pentru un nou mandat că va limita viteza maximă în oraș la numai 30 km/h.
Ulterior, aceasta a câștigat un nou manda de primar, iar acum a anunțat că propunerea care vizează viteza maximă permisă în oraș va intra în dezbatere publică începând din 27 octombrie.
Timp de o lună, locuitorii Parisului vor avea posibilitatea să-și spună opinia pe marginea acestui subiect. Cu toate acestea, opinia locuitorilor este pur consultativă, iar autoritățile locale au anunțat deja că intenționează să introducă noua limita de viteză de la începutul anului viitor.
"Avem ambiția de a micșora viteza maximă pe întreg teritoriul Parisului de la începutul anului viitor. Vom îmbunătăți și vom înăspri controalele", susține David Belliard, adjunctul departamentului sistemului de transport din Paris.
Printre argumentele administrației locale pentru o astfel de scădere a limitei de viteza se numără siguranța rutieră și scăderea poluării.
Propunerea primarului face parte din așa-numitul "Manifest pentru Paris" lansat înainte de alegerile locale.
Pe lângă limita de viteză de 30 km/h, manifestul propune ca circulația mașinilor diesel să fie interzisă în oraș începând din anul 2024. În plus, jumătate dintre parcările Parisului ar urma să fie transformate în zone pietonale.În Franța există deja mai multe orașe care au limitat viteza maximă la numai 30 km/h. Primul dintre ele a fost Grenoble (2016), urmat de Lille (2017), iar Parisul ar urma să fie al treilea pe listă. În plus, proiecte similare există și pentru Rennes și Bordeaux.
Deci deja autoritatiile incep sa te oblige sa 'traiesti' doar cum vor ele...plus ca pt. 'traiul' ala trebe sa platesti extrem de scump!!!!!
Sa mai zica cineva ca lumea moderna nu e 100% dictatura....
Ea le-a spus gorobeților franțuzești în timpul campaniei electorale că, dacă va fi aleasă, va reduce viteza în Paris la 30 km/oră.
Și majoritatea parizienilor au votat-o. Deci, este voința cetățenilor să fie adoptată această măsură.
Așa că: silance! (și joc de glezne)
cu dizalul imi place insa, sper sa devina impusa de uniune.
Ce ma bucur ca ai mei compatrioti au iesit in strada pentru a fi salvati de Mesia din Vest !
Dar uite-i acum cum stramba din nas. Pai ce facem tata ? Daca tot vrem sa fim capră, atunci sa fim neconditionat !
iar pentru a le atinge, pentru perioade scurte de timp, trebuie sa accelerezi puternic si apoi sa franezi, iar asta inseamna consum si poluare mare.
mersul actual in orase este foarte sincopatic, masura se vrea a oferi traficului mai multa fluenta, chiar daca limita maxima va fi 30.
cu limita maxima la 30 vei obtine o viteza medie mai mare decat cea pe care o obtii acum, cand limita e de 50-60. greu de crezut si inteles cum functioneaza sistemul, dar e adevarat. cine e interesat de amanunte, sa aprofundeze subiectul.
pentru schumaharii de cartier din romania cu rable la mana a 7-a, sigur, e o tragedie, pentru oamenii care mai si gandesc si isi doresc o viata mai buna e o masura salutara.
2. Este decizia lor si pe ei ar trebui sa ii doara capul. Noi ar trebui sa ne intrebam de autostrazile noastre si de infrastuctura rutiera din anii 1980 din orasele noastre.
3. Cine crede ca democratie inseamna sa poti sa faci ce vrei este cel putin naiv.
Ei, vorbesc şi eu ca să nu adorm, n’est ce pas? Şi acum pe subiect (dar atent să nu-l strivesc). De fapt, n-am nimic de adăugat (la ceea ce constată, în mod destul de incomod pentru mentalitatea superficialilor incurabili, câţiva cu capul pe umeri de pe acilişé).
A, să nu uit, dragii moşului: v-aţi uitat la definiţia totalitarismului? Pare un gest elementar, dar nu mă îndoiesc că merită să ne amintim: “Formă de regim dictatorial bazat nu doar pe teroare, ci și pe sprijinul maselor mobilizate printr-o ideologie preconizând schimbări sociale radicale și care presupune un control complet al statului și scoaterea în afara legii a opoziției”. Hm? Oare o asemenea stare de lucruri nu s-ar aplica cam (scuzaţi cacofonia!) pretutindeni astăzi?...Iar “mase” de acest rang oare nu pot fi depistate (şi încă lesne) chiar pe AM?...Plus: ceea ce evită să precizeze recentul meu antevorbitor surprinde o înăbuşire samavolnică şi totală a actului fundamental voliţional, adică viaţa socială “evoluează” în aşa fel (la confluenţa cu această ţesătură tot mai sufocantă coerciţie-restricţie), încât nici măcar nu ţi se mai permite să vrei ceva, darămite “tot ce vrei”. Pe fondul abuliei generalizate, abuzurile oficiale vor fi percepute, invariabil, drept…beneficii (nu puţini ar juisa “datorită” lor). Totuşi, cel mai satisfăcut beneficiar se identifică sub pielea…împieliţatului, alias campionul secular, neîntrecut şi neîncoronat al justificărilor (mai ales al celei “supreme”, care se traduce în mod nemijlocit: “Libertatea la schimb cu siguranţa”). Care – între noi fie subliniat şi chiar pecetluit – aidoma sugarului care nu concepe să-i smulgi suseta din gură (era să scriu “tableta”), nu va renunţa la coronavid decât odată cu capul (chit că nu este blagoslovit cu trup, ca noi, muritorii de rând), că tare dulce (un fel de “Evrika!” revelat pe parabola Timpului) îi mai pare…gustul Super-Puterii altoite cu lăstarul spaimei inoculate prostimii planetare, carevasăzică. Sau hai, nu poate exista coronavid la nesfârşit, dar indiscutabil că, de acum şi până la Gong, sarsailă tot va sări din vid în vid, precum lăcusta (rapace) din arie în arie. Pariu???