Marile orașe europene încep să se confrunte cu o problemă neașteptată de mobilitate urbană. Traficul aglomerat generat de numărul mare de mașini a determinat apariția a numeroase servicii de închiriere de trotinete electrice.
Cu toate acestea, pe măsură ce numărul de utilizatori de trotinete electrice a crescut, au început să apară și o serie de probleme în trafic. În metropole precum Paris, numeroși utilizatori abandonează trotinetele electrice pe trotuare după ce le folosesc, iar acest lucru a stârnit nemulțumirea pietonilor.
Primăria Parisului a anunțat însă adoptarea unei măsuri dure pentru a preveni această situație. Astfel, începând din 1 iulie, în Paris se va interzice abandonarea trotinetelor electrice pe trotuare, iar amenda pentru nerespectarea acestei reguli va fi de 49 de euro (circa 250 de lei). Interesant este însă că amenda va fi plătită de furnizorul serviciului de închiriere, nu de utilizatorul final.
În schimb, aceeași lege menționează că trotinetele electrice trebuie parcate în aceleași locuri în care au dreptul să parcheze mașinile și motocicletele. Inevitabil, acest lucru va conduce la o nouă problemă, întrucât șoferii se plâng deja că numărul locurilor de parcare din Paris este insuficient.
Potrivit unor studii, în Paris vor circula circa 40.000 de trotinete electrice la sfârșitul anului viitor.
Popularitatea trotinetelor electrice este în creștere semnificativă și în România, în special în București. Pe piața locală există deja o serie de furnizori care au intrat sau se pregătesc să intre pe acest segment, iar printre ei se numără Lime, Flow, Wolf-e sau Bolt.
De altfel, circa 20% dintre români intenționează să cumpere o trotinetă electrică până la finalul acestui an, iar bugetul mediu alocat în acest sens este de 2.000 de lei
Via Caradisiac
Comentarii (0)