Salonul Auto de la Paris 2014

Paris 2014 necenzurat: cum s-au văzut premierele de la Salonul Auto prin ochii echipei Automarket

Publicat Marti, 07.10.2014
de Automarket
Comenteaza 1
Paris 2014 necenzurat: cum s-au văzut premierele de la Salonul Auto prin ochii echipei Automarket - Poza 1
Cum ar arăta un interviu la cald cu cei patru reprezentanţi Automarket care au văzut pe viu premierele de la Paris? Noi ne-am pus întrebarea şi am făcut şi interviul. Fără perdea despre maşinile celui mai important salon auto european din această toamnă.

Cel mai important eveniment auto al toamnei nu putea să lipsească din portofoliul site-ului tău auto preferat. Salonul Auto de la Paris, locul în care au văzut lumina zilei 75 de premiere mondiale şi europene, a fost împânzit la finalul săptămânii trecute de jurnalişti din toate ţările şi din toate colţurile lumii.

Au fost scrise milioane de articole în toate limbile, au fost realizat miliarde de fotografii la standuri, iar nebunia asta nu a trecut neobservată nici pe Automarket, acolo unde am pregătit, ca de obicei, o secţiune specială dedicată acestui eveniment. Aţi putut citi despre date tehnice, despre informaţii, despre date de lansare, preţuri şi despre multe alte lucruri importante legate de maşinile pe care le veţi vedea pe străzi începând cu această toamnă.

În timp ce voi aşteptaţi maşinile în showroom, noi ne pregătim deja de primele teste cu acestea, urmând să vă oferim în luna octombrie, pe rând, primele impresii de la volanul generaţiilor noi ale unor modele precum Lexus NX, Volkswagen Passat, Skoda Fabia, Opel Corsa, Ford Mondeo sau Seat Leon X-perience. În plus, Bogdan va participa la aventura vieţii lui de jurnalist: un drum de 1500 de kilometri prin Turcia, Georgia şi Azerbaidjan într-un concurs de regularitate cu noul Porsche Cayenne facelift. Staţi pe aproape, se lasă cu premii faine.

Până să ne apucăm însă de treabă, am pus mână de la mână şi vă facem un rezumat al Salonului de la Paris aşa cum s-a văzut el prin ochii celor 4 componenţi ai echipei Automarket care au trimis corespondenţe din capitala Franţei. Am atins cele mai importante lansări de acolo, iar Dragoş, Sebastian, Bogdan şi Mircea vă spun opiniile lor despre premierele mondiale şi despre salonul parizian în general. Veţi putea vedea cum într-o redacţie opiniile şi gusturile pot fi divergente, preferinţele personale ieşind în evidenţă mai ales când e vorba de design şi estetică. Atenţie, niciunul dintre cei patru nu a văzut răspunsurile celorlalţi până în momentul publicării acesti material.

1. CEA MAI FRUMOASĂ MAŞINĂ LANSATĂ LA PARIS?

Dragoş Băltăţeanu: Două premiere mi-au atras atenţia la Salonul Auto de la Paris. Prima dintre ele este Jaguar XE, stilul elegant adoptat de către britanici fiind pe placul meu. Apoi. conceptul Lamborghini Asterion, pentru că se indepărtează de liniile dramatice abordate de obicei de Lamborghini şi adoptă un stil mai retro, inspirat de una dintre maşinile mele preferate din toate timpurile: Lamborghini Miura. 

Sebastian Toma: Mi-au atras atenţia modelele Mercedes AMG GT şi Mazda MX-5. Decapotabila japoneză arată bine în noile straie, deşi s-a îndepărtat destul de mult de ceea ce era înainte acest model, în timp ce coupe-ul german a reuşit să facă o tranziţie reuşită de la generaţia precedentă fără să lase în urmă tradiţia.  

Bogdan Mirică: Pentru îmbinarea aspectului sportiv cu un spirit retro extrem de sexy, premiul de Miss Salonul Auto de la Paris merge la Mercedes AMG GT.

Mircea Meşter: Strict estetic cred că la nivel de modele de serie noul Audi TT Roadster nu prea are rivali. Maşina duce mai departe liniile care mi-au plăcut foarte mult pe coupe şi le transformă într-un cabriolet excelent pentru un concediu de vară prin Alpi. Dacă vorbim despre concepte, Lamborghini Asterion nu e bătut de nimeni. Maşina asta are ceva al ei venit din amestecul de retro şi modern, chiar dacă senzaţia pe care o ai auzind cum merge electric, fără să scoată niciun sunet, e foarte ciudată.

Mercedes-Benz AMG GT, una dintre peferatele echipei Automarket la Paris 2014. Ne poţi acuza de ceva?
Lamborghini Asterion e încă un concept, dar dacă se transformă în maşină de serie va fi ceva absolut fantastic.

2. SURPRIZA SALONULUI?

Dragoş Băltăţeanu: Renault Espace trebuie sa fie una din surprizele importante ale acestui salon. Deşi a fost prezentată în câteva imagini înainte de salon, Espace impresionează în realitate prin aspect şi calitatea designului. Mai mult, faptul că au îndrăznit să se rupă de conceptul clasic de monovolum le aduce un mare plus din partea mea. Apoi Fiat 500X, una dintre puţinele maşini de serie care au fost ţinute în secret până în prima zi de presă. Cu un design retro, nu este neapărat pe gustul meu, dar Fiat va atrage mulţi clienţi cu acest SUV de oraş.

Sebastian Toma: Cea mai interesantă surpriză pe care am avut-o a fost Divine DS. Nu mă aşteptam să văd o maşină cu portiere cu deschidere inversă şi pe plan vertical. Nu mă aşteptam nici la Audi TT Sportback, aveam impresia că a treia caroserie din gamă va fi un crossover.

Bogdan Mirică: Recunosc că am rămas siderat când am văzut că Audi chiar intenţionează să transforme noul TT într-o struţocămilă. Surpriza mea negativă a fost, aşadar, Audi TT sportback Concept.

Mircea Meşter: Fără niciun dubiu, noul Renault Espace. În momentul conferinţei de dezvelire a modelului eram în centrul de presă de la Paris, iar pozele oficiale care au inundat toate monitoarele de acolo m-au făcut să mă ridic şi să merg până la standul Renault să văd cu ochii mei maşina asta. E un concept foarte interesant la interior şi exterior, sper doar ca familiştii din România să înţeleagă că mai mult spaţiu şi mai mult design nu au de unde să primească.

Renault Espace, una dintre surprizele plăcute ale Salonului.

3. MAŞINA LANSATĂ LA PARIS CARE VA FI CEA MAI POPULARĂ ÎN ROMÂNIA?

Dragoş Băltăţeanu: Volkswagen Passat. Nu cred ca necesită o prea mare discuţie. Passat este un model extrem de apreciat de publicul din România şi va fi vândut în volume mari.

Sebastian Toma: Clienţii din România ne-au demonstrat de multe ori că se vând maşinile care te aştepţi să nu se vândă prea bine şi invers, deci prefer să mă abţin de la speculaţii în acest caz.

Probabil că vor fi multe Corsa şi Fabia, alături de noutăţile din clasa SUV şi de unele modele premium. Cu toate că acestea nu sunt neapărat multe în România, ci doar le observăm noi mai rapid.

Bogdan Mirică: Nu vreau să fiu cârcotaş, dar noile modele Stepway de la Dacia nu vor fi mai populare decât noul BMW X6.

Mircea Meşter: Având în vedere apetenţa românilor pentru noua familie de modele Skoda, probabil că noua Fabia va reprezenta un hit în România, chiar dacă personal nu am fost convins de partea estetică a unei maşini care din punctul meu de vedere ar trebui să fie ceva mai puţin "serioasă". Tot la preferinţe personale, dar în zona premium, aş vrea să cred că noul Volvo XC90 va avea puterea de a se bate la volume cu mai marii segmentului, dar totul depinde de modul în care va fi promovat. pentru că preţul său va fi o surpriză plăcută pentru toată lumea.

Obişnuiţi-vă cu această imagine. Noua Fabia promite să acapareze străzile din România.

4. CEL MAI SPECTACULOS STAND?

Dragoş Băltăţeanu: Avand in vedere ca am fost repartizat mai ales în zona Pavilionului 1, aş spune că Volvo a avut cel mai interesant stand. Stilul suedez, combinat cu vaporizatoarele de apă, cafeaua bună şi diversele interacţiuni de la stand au făcut din standul Volvo unul dintre cele mai interesante.

Sebastian Toma: Mi-a plăcut cum au amenajat cei de la Peugeot şi Citroen standurile. Cu toate că a fost greu să pozez unele apariţii, cum ar fi conceptul Citroen C4 Cactus Adventure , am apreciat prezenţa unor modele clasice în stare excepţională şi amenajarea generală a standului.

Bogdan Mirică: Am apreciat standurile Peugeot şi Citroen, care s-au bucurat de avantajul terenului propriu şi au exploatat plăcut metri pătraţi puşi la dispoziţie.

Mircea Meşter: În general, standurile mărcilor germane şi ale mărcilor franceze diferă radical în concepţie la saloanele auto. Francezii sunt mai boemi, vin cu multă imaginaţie şi culoare, în timp ce nemţii preferă albul şi sunt mult mai ordonaţi. Dacă e să votez pentru spectaculozitate, aş merge pe mâna celor de la PSA Citroen-Peugeot. Multă culoare şi tot felul de artificii care-ţi iau imediat ochii.

Standul Citroen, o explozie de culoare.

5. CE CONCEPT DE LA PARIS ARE ŞANSE SĂ SCOATĂ O MAŞINĂ DE SERIE FOARTE REUŞITĂ?

Dragoş Băltăţeanu: Audi TT Sportback. Audi va fabrica cu siguranţă o variantă cu patru portiere a noului TT şi aceasta are toate şansele să devină un hit. E suficient să ne uităm la succesul modeleler A5 Sportback sau A7 Sportback.

Sebastian Toma: Mi s-au părut fascinante conceptele Divine DS, Infiniti Q80 şi Renault Eolab. Cel mai apropiat de producţie concept pe care l-am remarcat a fost Civic Type R II, pe care sper să-l văd transformat în versiune de serie într-o formulă cât mai apropiată vizual faţă de ce a fost expus la Salon.

Bogdan Mirică: Dacă nu se schimbă foarte multe, conceptul Infiniti Q80 Inspiration are toate şansele să se materializeze în cel mai frumos sedan de lux.

Mircea Meşter: Poate o să pară cumva ieşit din lista "normală", dar mi-a plăcut foarte mult Toyota CH-R. Sper ca versiunea de serie a crossover-ului care va ieşi din acesta să păstreze cât mai mult din proporţiile şi liniile curajoase ale acestuia. În rest, la capitolul "extratereşti", revin la conceptul Lamborghini Asterion, prototip care te face să rămâi cu gura căscată imediat după ce-l vezi. Sunt curios dacă va fi transformat în model de serie, fie el şi în număr limitat.

Marca Infiniti s-a retras din România, dar rămâne mereu în amintirea noastră, mai ales cu asemenea concepte.

6. NOUA SKODA FABIA SAU NOUL OPEL CORSA?

Dragoş Băltăţeanu: Skoda Fabia pentru că este un model apreciat la noi în ţară. Opel Corsa pare la prima vedere un simplu facelift si este foarte simplista la interior. Nici Fabia nu excelează la acest capitol, dar ca design este o idee mai atrăgătoare faţă de generaţia anterioară.

Sebastian Toma: Lupta dintre cele două subcompacte promite să fie interesantă. Interiorul lui Fabia este amenajat mai simplu decât la Corsa, iar exteriorul modelului ceh pare să fie mai elegant datorită simplităţii. Nu îmi aleg încă o preferată până când nu le conduc, mereu apar surprize aici, pentru că ambele modele au schimbări semnificative la platformă, caroserie şi motorizări.

Bogdan Mirică: Aş opta pentru noul Skoda Fabia. Trecerea de la vechiul Corsa la noul Corsa este mai puţin tentantă decât cea de la vechiul Fabia la noul Fabia. Metamorfoza şi evoluţia este mai evidentă la Fabia.

Mircea Meşter: Sincer consider că cel mai reuşit model de segment mic din punct de vedere estetic pe care l-am văzut la Paris este noua generaţie Hyundai i20. Dar dacă e să aleg între Fabia şi Corsa, aş alege modelul Opel pentru că în segmentul ăsta contează - cel puţin pentru mine - şi caracterul ludic al maşinii. 

Opel Corsa şi Skoda Fabia. În curând, în testele Automarket.

7. NOUL MONDEO SAU NOUL PASSAT?

Dragoş Băltăţeanu: Volkswagen Passat. Modelul are priza mare la publicul romanesc, in timp ce noul Ford Mondeo este deja asteptat de prea multa vreme. Insă verdictul final va fi dat de preţ.

Sebastian Toma: Noul Mondeo arată ceva mai bine decât noul Passat, dar modelul german vine cu o versiune hibridă interesantă. Rămâne de văzut ce consum va obţine aceasta în viaţa de zi cu zi. La fel cum ziceam mai sus, rămâne să vedem cum se conduc cele două modele şi după aceea aflăm şi cine e preferatul fiecăruia.

Bogdan Mirică: Îmi place designul noului Mondeo, dar probabil aş alege Passat în versiunea hibridă, doar pentru combinaţia tehnologică de sub capotă.

Mircea Meşter: Passat este o maşină care arată acum mai degrabă a model din segmentele superioare.

Are o alură matură şi "serioasă" care continuă drumul pe care Passat l-a abordat pe generaţia anterioară. Mondeo e şi el foarte atrăgător şi în mod sigur va atrage mulţi fani, însă problema acestui model e că e aşteptat de vreo doi ani, de când l-am văzut prima dată în SUA, sub numele Fusion. Mi-ar părea rău să fie considerat cumva "trecut" de fani, pentru că maşina e ofertantă tehnologic şi estetic. 

Ford Mondeo vs. VW Passat, un război care durează de ceva vreme şi care îşi va derula în următoarele luni un nou episod.

8. PE O SCARĂ DE LA 1 LA 10, CE IMPACT VA AVEA NISSAN PULSAR PE PIAŢA COMPACTELOR DE VOLUM?

Dragoş Băltăţeanu: La prima vedere, Nissan Pulsar nu are nimic special. Pare o compactă plictisitoare şi cel mai probabil nu va atrage prea mulţi clienţi. Însă totul depinde de preţul la care va fi vândută. Impact apreciat pe o scara de la 1 la 10: 2. Partea bună este că există o versiune Nismo care mai salvează imaginea.

Sebastian Toma: După părerea mea, 6. Cred că preţul va decide soarta lui Pulsar în Europa. La nivel teoretic, maşina are tot ce-i trebuie ca să se lupte cu cei mari. De acolo şi până la vânzări peste aşteptări, sau mărcar la nivelul aşteptărilor, rămâne în mâna departamentelor de marketing şi vânzări, precum şi a clienţilor. Nissan a mai făcut miracole în Europa în ultimii ani, şi mă gândesc aici la popularizarea SUV-urilor compacte cu modelul Qashqai şi mai ales la Juke şi la rezultatele sale de vânzări.

Bogdan Mirică: Având în vedere că ţinteşte sus, în zona compactelor corecte, Pulsar poate fi un concurent important. Aş spune că un 7 spre 8, dacă preţul este unul competitiv.

Mircea Meşter: Nissan Pulsar se lansează în arena leilor şi pare la prima vedere o căprioară între feline mari. E un nume nou, un concept nou testat de Nissan fără succes anterior în Europa şi are un design care nu iese in evidenţă în segment nici pozitiv, nici negativ. Soarta lui Pulsar depinde foarte mult de preţul maşinii în comparaţie cu concurenţa. E greu, dar totul depinde de Nissan. Pulsar Nismo este însă o alternativă de urmărit în segmentul hot hatch. Staţi cu ochii pe el. 6 pentru Pulsar, 8 pentru Pulsar Nismo.

Va putea Nissan Pulsar să se bată cu modele de magnitudinea lui Golf, Focus sau Astra?

9. MAŞINA LANSATĂ LA PARIS PE CARE O VREI ÎN GARAJ?

Dragoş Băltăţeanu: Ford Mustang Fastback. Imaginea de coupe clasic american cu motor Ecoboost de ultima generaţie şi suspensie independentă. Pare aproape prea bine ca să fie adevărat. La nivel strict emoţional, aceasta este maşina pe care aş alege-o de la Paris.

Sebastian Toma: Primul impuls mi-ar spune Ferrari 458 Italia Speciale Aperta, dar cred că aş fi fericit şi într-un Mazda MX-5.

Bogdan Mirică: Aş vrea să-mi aleg două maşini, diametral opuse. Unul ar fi Renault Espace, iar cel de-al doilea Ferrari 458 Italia Speciale Spider Aperta.

Mircea Meşter: Lăsând la o parte alternativele SF, aş alege Opel Adam S din segmentul mic pentru că un motor de 150 de cai pe conceptul Adam pare pur şi simplu spectaculos. Golf Alltrack din segmentul compact, pentru că e o soluţie care se potriveşte celor mai multe momente din viaţa unui şofer din România. Şi Volvo XC90 dacă e să aleg din postura de familist care are ceva mai mulţi bani. 

Să se dea câte un Ferrari de pesoană, să ajungă la toată lumea.

10. AI O FAMILIE FORMATĂ DIN CINCI MEMBRI: Dacia Dokker Stepway SAU LODGY STEPWAY?

Dragoş Băltăţeanu: Dacia Dokker Stepway. Dokker-ul s-a dovedit a fi o maşină excelentă de familie, chiar şi fără tratamentul Stepway. Arată bine, nu se simte că ar fi o maşină utilitară şi oferă enorm de mult spaţiu pentru cinci persoane. Lodgy este mult mai urât şi are sens doar pentru cei care au nevoie de şapte locuri.

Sebastian Toma: Cred că aş merge pe cel care-mi oferă cel mai bun preţ în compania motorizării diesel, pentru că e important să faci economii când ai o familie atât de mare.

Bogdan Mirică: Dacia Lodgy Stepway, pentru că nu ştii când apare şi al şaselea pasager.

Mircea Meşter: Fără îndoială Dokker. Oricum e unul dintre cele mai reuşite modele din gama Dacia, iar pachetul Stepway l-a făcut şi mai interesant. Lodgy nu-i pe gustul meu.

Gama Stepway de la Dacia s-a îmbogăţit acum două două versiuni. În fotografie, în ordine: Lodgy, Sandero şi Dokker Stepway.

11. VW GOLF ALLTRACK SAU FRATELE SĂU, SEAT LEON X-PERIENCE?

Dragoş Băltăţeanu: Volkswagen Golf Alltrack. Am apreciat mereu imaginea Golf-ului şi consider că se pretează mai bine pentru o variantă cross. Pentru mine, Leon înseamnă varianta cu trei portiere şi look sportiv.

Sebastian Toma: Nu sunt în targetul niciunuia dintre modelele de mai sus. Nu mă atrag crossoverele de acest gen, dar cred că aş alege Seat Leon X-perience, pentru că este diferit de Golf şi ar fi o apariţie mai rară pe şosea.

Bogdan Mirică: Nu mi-aş dori nici una dintre cele două maşini. Dacă ar fi să aleg, aş merge probabil pe varianta Golf Alltrack pentru că pachetul pentru teren accidentat se potriveşte mai bine acestui design conservator.

Mircea Meşter: Vorbim, practic, de aceeaşi maşină, deci preferinţele sunt mai degrabă legate de design şi atât. Aş merge pe Golf în versiunea Alltrack, dar pe Leon când e vorba de hatchback. Fiecare cu farmecul său.

Ambele au tracţiune integrală, ambele sunt versiuni cross ale break-urilor. Război fratricid în Grupul Volkswagen.

Comentarii (1)

  • un cititor vechi
    Bine gandit interviul ! Ar trebui sa-l puneti la TOP INFO
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru