Suzuki a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Paris noua generație a SUV-ului Vitara. Cei care cunosc istoria brandului japonez vor observa că Suzuki reînvie astăzi şi numele Vitara, folosit în urmă cu 25 de ani tot pe un SUV.
Şi atunci ca şi acum, noul Vitara este un SUV de mici dimensiuni. Dacă pe atunci modelul îşi propunea să facă performanţă în teren accidentat, astăzi modelul ţinteşte mai mult succesul înregistrat de conaţionalul Nissan Juke.
Inspirat de conceptul iV-4, expus anul trecut în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, noul Vitara promite o abordare estetică curajoasă, cu linii arcuite şi o caroserie în două tonuri, cu un acoperiş şi montanţi de culoare neagră. De altfel este şi o modalitate de a anunţa că modelul va putea fi personalizat în detaliu şi va beneficia de mai multe niveluri de echipare.
Gama de motorizări va fi compusă din propulsoare de mici dimensiuni, capabile să ofere un consum şi emisii de carburant record. Nu în ultimul rând, pentru că vorbim despre un SUV, fie el chiar şi de mici dimensiuni, Suzuki va strecura sub caroserie lui Vitara şi o tracţiune integrală AllGrip, bineînţeles opţional.Debutul comercial este aşteptat să se consemneze la începutul anului viitor.
Imi place cum arata, as vrea sa pastreze din capabilitatile offroad, legendare ale vechiului Vitara... ar putea fi un Jeep Wrangler pt clasa mai saraca, cred, ca pe asta ar tre sa primeze Suzuki , nu pe stilul Juke ( care nu este rau ) dar Vitara poate si a fost mult mai mult de atat.
Grand Vitara este numele actual. A existat o perioada cand Vitara si Grand Vitara s-au produs in paralel.
Suzuki a avut mereu o personalitate diferita de ceilalti, si ar fi fost pacat ca dpdv design se alinieze trendului IX35-Sorento-Qasqai care nu sunt decat niste hatchback-uri de oras inaltate pe roti mai mari.
Dpdv performante, sper sa se ridice la inaltimea inaintasului caruia ii va purta numele.
Cat despre manetuta, aceasta semnifica angrenaje mecanice, ceea ce - in segmentul de fata - nu prea se mai practica de ani buni (pe Defender-ul in productie mai gasesti asa ceva), ci se folosesc actionari electrice/electronice. La Suzuki, ultima generatie Grand-Vitara nu mai are manete din 2005, iar Jimny tot cam de atunci a renuntat la maneta in favoarea butoanelor.
Despre motoarele de pe Grand Vitara actuala (=ultima generatie, adica din 2005 incoace), mare parte din cele pe care le vezi pe strada sunt cu diesel-ul 1.9 de la Renault, alternativele - desi fiabile - nefiind prea alese prin prisma consumului aferent motorizarilor de 2.0 si de 2.4 benzina (motoare Suzuki). Iar ca probleme, la diesel n-am auzit decat de cateva cazuri de infundare a DFP-ului.
@mishazaitev: nu prea am auzit ca Vitara si Grand Vitara sa fi fost contemporane - Vitara a fost inlocuit in 1998 de Grand Vitara, care s-a fabricat intr-o generatie pana-n 2005, si din 2005 pana-n prezent in alta generatie (cu facelift in 2013).
In ceea ce priveste acest nou Vitara, reprezinta inlocuitorul SX4-ului Classic si imparte platforma tehnica a S-Cross-ului (inclusiv sistemul de tractiune integrala AllGrip), doar ca putin mai mic.
Oricum, mi se pare interesant modelul. Fctie. de preturile cu care va iesi pe piata, poate o sa-mi inlocuiesc SX4-ul...