Salonul Auto de la Paris 2014

PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie

Publicat Vineri, 03.10.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 31
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 1
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 2
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 3
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 4
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 5
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 6
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 7
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 9
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 10
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie - Poza 11
Unul dintre cele mai vândute modele ale mărcii Skoda trece la generaţia 3 începând cu 2014. Fabia se aliniază la liniile de design recente ale mărcii şi devine o maşină mult mai modernă.

Skoda a adus la Paris noua generație a unuia dintre cele mai vândute modele ale sale. Fabia, înlocuitorul deja anticelor Favorit şi Felicia, ajunge astfel la a treia generaţie, lansarea sa din 1999 fiind una dintre mutările prin care Skoda a tăiat legăturile cu trecutul şi a adoptat o nouă modă, mult mai modernă.

Noua Fabia pare o maşină evoluată la toate capitolele, cel mai relevant fiind cel al design-ului exterior. Mult mai matură, Fabia 3 primeşte linii care amintesc de fratele de concern Polo, cu care noua Fabia împarte de altfel şi platforma de producţie. Modelul ceh ratează astfel platforma MQB, cel mai nou şi modern şablon de producţie al Grupului Volkswagen, singurul model ceh care are onoarea de a face primi tratamentul MQB rămânând, astfel, Octavia.

Design exterior mult evoluat

Clienţii au la dispoziţie mai multe opţiuni de personalizare a lui Fabia decât au avut vreodată. Sunt disponibile 15 culori exterioare plus un concept care le permite celor care-şi comandă noul model să-şi aleagă individual culorile plafonului, ale oglinzilor şi ale jantelor.

Josef Kaban
Director de Design Skoda
Fabia în versiune 2014 nu mai păstrează decât foarte puţine legături cu generaţia anterioară la capitolul design. De fapt, doar C-ul tradiţional din blocurile optice posterioare poate fi considerat o relicvă a tranziţiei.
Cu toate acestea, liniile modelului de clasă mică par şi sunt familiare. Motivul este legat de faptul că acesta adopta noua filosofie de design a mărcii din Mlada Boleslav, astfel că grila frontală şi liniile geometrice au mai fost văzute, în forme uşor modificate, pe Rapid, Octavia şi Yeti facelift. Designerul-şef al celor de la Skoda, Josef Kaban, spune că principala sursă de inspiraţie pentru noua Fabia este conceptul Vision C, pe care l-am văzut în primăvara acestui an la Salonul de la Geneva, dar ideile comune nu se regăsesc neapărat în zona frontală sau posterioară, ci în detalii precum montanţii, liniile uşilor sau cele ale lunetei. Un element notabil rămas de la generaţia precedentă este posibilitatea alegerii unei nuanţe diferite pentru plafon, un element foarte apreciat de clienţi.

Cuvântul de ordine de la interior: spaţiul

Rămân sub secret fotografiile interiorului, care probabil că vor fi dezvăluite de Skoda în cursul acestei toamne, spre prezentarea oficială a modelului, care va avea loc la Salonul de la Paris, la începutul lunii octombrie. Ştim însă deja că spaţiul dedicat pasagerilor creşte, iar portbagajul promite să devină, spun cei de la Skoda, cel mai încăpător din segmentul B, ceea ce înseamnă că-l va depăşi pe cel al lui Dacia Sandero (320 de litri). Fabia va trece la rândul său la moda tehnologiei înalte, beneficiind printre altele de sistemul Mirror Link, care permite vizualizarea conţinutului telefonului mobil pe display-ul central, şi de pachetele de siguranţă activă şi de asistenţă la condus care coboară astfel în zona segmentului B în cadrul Grupului Volkswagen.

Motorizări împrumutate de la Polo

La capitolul motorizări, diferenţele dintre Polo facelift - recent lansat - şi noua Skoda Fabia sunt minore. pe benzină, clienţii vor avea de ales între motoare cu puteri care variază între 60 şi 110 CP, ultimul fiind un 1.2 TSI revizuit şi urcat de la 105 CP.

Cei care preferă motoarele diesel se pot baza pe un 1.4 TDI care scoate 75, 90 sau 105 cai putere, în funcţie de preferinţe şi buget. va exista şi o versiune Greenline a acestui motor în varianta de 75 CP, consumul mediu mixt anunţat fiind de doar 3.1 litri/100 km.

Skoda Fabia 2014 - motorizări disponibile la lansare
BENZINĂ DIESEL
1.0 MPI 60 CP 1.4 TDI 75 CP
1.0 MPI 75 CP 1.4 TDI 75 CP Greenline
1.2 TSI 90 CP 1.4 TDI 90 CP
1.2 TSI 110 CP 1.4 TDI 110 CP

Comentarii (31)

  • noul facelift...
    33 16
  • johnny_Zwee
    arata mult mai bine
    33 22
  • razvanis
    MQB ?
    Unde-s informatiile ?
    2 10
  • urata cu spume
    23 33
  • Skoda Felicia?
    11 22
  • mi se pare incredeibil cum in ziua de azi poti sa mai scoti masini atat de urate. si mai ciudat mi se pare faptul ca lumea le cumpara ...
    42 39
  • pt eee
    nu toata lumea vrea cai verzi pe pereti si transformers de la o masina. In ziua de azi(copii sparti de filme sf si mai stiu eu ce) visati numai la masini ciudate si forme cat mai futuriste. Eu sincer nu inteleg ce atata design futuristic...nu toata lumea e innebunita dupa asa ceva. Un stil mai conservator mi se pare foarte ok! Masina din imagini e destul de ok, nici sa rupa gura targului dar nici sa fie penibila si pana la urma ce ai vrea sa aiba o skoda fabia? vreun design de Lamborghini?
    44 18
  • tot pt eee si kk
    Nu stiu cum cineva isi permite sa spuna despre o masina ca e urata cu spume sau stiu eu ce cand daca va pun sa desenati o masina ii desenati un patrat si patru roti. pfff numai cunoscatori
    33 20
  • joe.giorgica
    hei! cenzura äutomarket"de ce stergeti comentariile? pentru ca va ia inainte cu informatiile publicatiile din MOLDOVA?
    5 11
  • @pt eee: nu am spus ca ii trebuie design futuristic, imi exprimam doar parerea, si anume ca masina asta ma surprinde prin uratenia ei. poti sa te uiti la kia rio sau hyundai i20 , care sunt si mai ieftine, si o sa vezi un design mai placut. nu de lamborghini, dar mai placut.
    27 20
  • ..sau te uiti la Renault Clio, noua Mazda 2...si vezi ce inseamna design de top pt o subcompacta ;)
    27 11
  • tot pt eee
    tocmai asta am vrut sa iti explic. Nu se spune e o masina urata , se spune doar nu e pe gustul meu ;) la fel de adevarat poate fi gustul tau poate fi prost sau nu deci faceti diferenta. Cat despre kia , hyundai ce spui tu pe acolo asiaticii intotdeauna adopta design mai futuristic. Plus ca fabia asta mie personal imi da putin si a unpic de a3 din fata.
    12 8
  • pt obbie
    mazda 2 design de top in viziunea cui? :))) a ta? Da tot ce e posibil..insa viziunea ta nu e si a mea sau a altora . Poti spune ca iti place o masina nu ca are un design de top pentru ca nu stii defitinia designului de top mai ales ca nici nu lucrezi in domeniu sau esti vreun specialist
    15 21
  • Sam@Obbie
    Bingo! Asta-i chestia. Nu zicem sa aibe nu stiu ce design SF dar totusi in comparatie cu unele masini de la alte marci, precum noul Clio, noua Mazda 2, Opel Corsa si chiar si Fiesta facelift, masina asta ii foarte plictisitoare. Si motorizarile, in afara de cele de top, care o sa fie scumpe. is cam slabute. Daca masina asta nu-i cea mai buna din clasa la lansare, cum o sa fie peste 4-5 ani?
    21 14
  • Arata mai naspa decat: Rio, viitorul i20, Aveo (RIP ca a iesit de pe piata europeana), noua Corsa, Fiesta, Mazda 2, 208, Clio, noul Yaris, masini care au cam aceleasi preturi. Da, o sa fie mai ieftin ca Polo insa nu stiu cat o sa conteze...Romanii insa o vor cumpara ca e dom'ne cu tehnologie germana sub capota si cum Polo e mai scump si e criza (unii nu au diferenta, altii prefera sa faca un concediu-doua din diferenta - bravo lor le zic astora - )
    19 10
  • @pt obbie: Ha ha, atat timp cat Mazda 6 a ajuns in finala World Car Design of The Year (2013), iar noua Mazda 2 urmeaza liniile aceluiasi concept (Takeri), atunci e clar cine e de top la capitolul design (nominalizarile au fost facute totusi de niste experti).
    Cat despre noua Fabia, in afara ca arata ca un frigider pe roti, motorizarile sunt f slabe. Abia acel 1.2TSI 110 CP se misca decent (l-am avut pe Leon in varianta 105CP), dar va intra deja peste clasa compacta (Octavia/Leon) ca si pret.
    19 10
  • @Obbie Plus ca daca va avea problemele cu distribuitia specifice 1.2 tsi de 105 cp mai bine un aspirat, macar nu schimbi distributia la 20-30.000 km...
    13 7
  • Suleyman Cunoscatoru
    Parca are faurile prea mari. V-am zis ca nu o sa putem face diferenta intre Fabia si Rapid SP.
    Totusi mie motorizarile mi se par foarte interesante.
    13 2
  • masina va prinde f bine la noi. ca doar e skoda.
    arata f bine noul design fata de alte modele din clasa ei. bv VAG
    10 15
  • mi se pare urata masina...modelul anterior mi se pare mai frumos si mai chic...sa vedem si interiorul unde fostul model cam era banal
    9 10
  • Designul urmeaza un trend specific Skoda care mie personal nu prea imi place. Defapt niciodata nu pot sa zic ca m-a atras designul de la Skoda.
    Iar in privinta motoarelor era de asteptat ca motorul de 1.0 de 60 si 75 CP de pe Up! sa ajunga si la clasa mica. Comparativ cu 1.2 cel de 1.0 pare un motor reusit. Nu am auzit de problemele care erau la 1.2. O cutie de viteze etajata bine si niste accelerari bunicele pana pe la 90 km/h, cu un consum de vreo 8.5 l/100 km in oras cred ca este ce-si doreste Skoda de la acest motoras. Pentru cei care merg aproape tot timpul in oras poate fi suficient. Defapt pentru ei e gandita masina in configuratia asta.
    18 4
  • fan_inrait
    skoda e practic VW, care e practic audi, care e practic porsche
    (as putea merge pana la Bugatti/Lamborghini, dar nu e cazul acum)

    practic, iti cumperi skoda dar de fapt ai un mic porsche acolo.

    ce sa mai, rapidul asta e practic un cayman!
    desi nu e prea rotunjit ca un porsche, aduce mai mult cu lamborghini.

    ma mai gandesc, nu stiu daca vreau chiar un lamborghini..
    21 14
  • @fan_inrait

    eu zic sa te mai gandesti...iti iei un lamborghini cu pretul unei skoda fabia. Si cu un consum de 8,5% in oras iti ramane pentru WE jumatate de rezervor de benzina pentru niste curse legale pe bulevard sa dai ceata oricui. Acum mai este o chestie...daca ii mai pui niste brizbrizuri (de exemplu niste huse de piele la scaune sau iti lipesti pe prag un autocolant imprimat cu semnatura lui Etore Bugatti) ai putea sa consideri ca ai sub fund un.... Bugatti. La asta nu te-ai gandit, pun pariu. :))

    @Lau

    8,5% e usor exagerat de mult. In cel mai negru cosmar al meu am avut 8,5% la o masa a masinii de 1300kg. Cu putina inteligenta n-ar trebui sa depaseasca un 8% poate chiar un 7,5.
    14 4
  • fan @ vianu
    vianule

    brizbrizurile si autocolantii sunt pentru altii :), ce scrisesem acolo era o gluma

    8.5% si o masina mai usoara 1300kg => nu e exagerat deloc :) e realitatea, dar asta nu inseamna ca e in regula (aici ai dreptate)
    7 3
  • @fan...da, si io vorbeam f serios...
    9 1
  • Azazel
    Ideea este ca acest design va fi totusi unul apreciat si acceptat si peste 10 ani, cand toti constructorii vor "revolutiona" cu un design fantastic care dupa 5-6 se va dovedi depasit. Motiv pentru care din nou vor revolutiona cu un alt design fantastic. VAG demonstreaza ca poti sa vinzi bine si fara sa ai design fantastic. Dar nu toata lumea poate intelege asta. Aici e o problema pe care unii nu o inteleg., ca acest design sobru si serios isi are un rost foarte bine definit. De-asta se foloseste de zeci de ani.
    18 12
  • pacat ca nu pun 1,6 tdi pe acest model, 1,4 e un motor in 3 cilindri :(
    0 4
  • Mie-mi place, arata mai bine si mai agresiv insa pare doar un facelift. Eu inca nu reusesc sa inteleg de ce nicaieri in VAG nici un brand nu-i este permis sa experimenteze? De ce nici o marca din acest grup n-are curajul sa faca niste caroserii mai diferite? Atat VW cat si Audi, Seat, Skoda, cam toate modelele au acelasi design de la o generatie la alta, mai un led, mai un buton in plus, cate iun airbag in rezervor si o oglinda sub planetara si gata, avem un model nou.
    Mi-ar fi placut sa vad mai multa imaginatie macar pe una din marci, Seat de exemplu, ca tot se visa mare concurent pentru Alfa Romeo.
    In schimb nimic original, parca s-a desenat o masina pe calculator, apoi 2 copii de 16 ani in photoshop au creat Polo, Golf, Fabia, etc cu cateva click-uri. Pacat...
    4 5
  • Azazel
    Pai Seat a facut asta cu a doua generatie de Leon si Toledo si si-au cam luat-o in freza. Plus ca VAG nu vrea sa fie cunoscut pentru asta. Vrei experiente in design? Alege un Clio, 208 sau Yaris. Pentru oamenii care accepta simplitatea si designul mai serios (nu neaparat de jucarie dragalasa) exista aceste masini facute de VAG.
    6 1
  • Mie nu-mi place dar o sa se vanda bine
    1 0
  • adrian floraru
    e forta ce mai a reusito...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru