PARIS 2014 LIVE: Renault Eolab concept: consum de 1 litru la sută pentru maşina viitorului în viziunea francezilor
72
Renault a expus la Paris noul Eolab concept, o maşină care consumă un litru la sută în regim mixt şi va debuta pe piaţă în termen de zece ani.
Esential100de inovaţii sau îmbunătăţiri tehnologice prezintă conceptul Eolab, iar aproape toate vor fi introduse pe vehiculele de serie viitoare de la Renault.
60de kilometri reprezintă autonomia în modul 100% electric a lui Eolab concept.
Renault Eolab concept, răspunsul mărcii franţuzeşti la apariţia lui Volkswagen XL1 şi Peugeot Hybrid Ai Concept, este prezentat public la Salonul Auto de la Paris. Modelul este un hibrid benzină-electric, care emite doar 22 de grame CO2/km şi consumă un litru la sută în regim mixt. Conceptul prefaţează un viitor model de segment B care va fi lansat în termen de zece ani, dar anumite tehnologii şi trăsături ale acestui exponat ar putea să ajungă în producţia de serie mai devreme. Consumul de carburant al acestui model a fost redus datorită materialelor uşoare folosite pentru caroserie, a optimizărilor aerodinamice şi a tehnologiei hibride folosite. Masa conceptului Eolab de la Renault este de 955 kilograme, cu 20% mai mică decât cea a unui Clio echivalent. Coeficientul aerodinamic al acestuia este de 0.235, cu 30% mai mic decât al actualului Clio IV. Francezii spun că versiunea de serie a lui Eolab Concept îşi propune să devină un hibrid accesibil, semnificativ mai ieftin decât actualele modele de pe piaţă.
Aspectul posteriorului lui Eolab concept ar putea inspira viitoarele modele ale mărcii franţuzeşti.
Remarcăm şi cele două portiere de pe partea dreaptă în timp ce pe partea stângă găsim doar una, la fel ca la Hyundai Veloster.
Printre inovaţiile aplicate de francezi se numără o capotă fixă, care nu necesită mecanismul greu de deschidere şi susţinere, un plafon din magneziu care cântăreşte doar 4.5 kilograme şi un parbriz ultrauşor. Maşina are aerodinamică activă, incluzând o serie de flapsuri integrate în spoilerele faţă şi spate şi va fi prezentată la Paris în două exemplare, unul fiind un studiu de design, iar altul fiind un laborator mobil pentru noile tehnologii ale Renault.
Bordul lui Eolab concept este futurist, dar prezintă o versiune mai avansată a sistemului multimedia R-Link, semn că există şanse să vedem aceste trăsături pe viitoarele modele de producţie de la Renault.
Hibridul este echipat cu un motor electric de 68 CP şi cu o unitate 1.0 benzină SCe cu trei cilindri în linie şi 75 CP. Unitatea electrică este integrată în cadrul carcasei transmisiei cu trei viteze, aceasta din urmă având un principiu de funcţionare diferit de cel al cutiilor de viteze tradiţionale.
Primele două trepte vor fi folsosite doar de motorul electric, în timp ce a treia treaptă îi este rezervată motorului cu ardere interă. Unitatea automatizată de control permite îmbinarea forţelor celor două motoare, inginerii Renault apelând la aceasta datorită beneficiilor pe care le aduce în faţa unei CVT sau EDC echivalente, transmisia cu trei trepte a acestui concept având o masă mai mică şi un cost mai redus de fabricaţie.
Privind partea din spate a habitaclului, noul Eolab concept nu parte deloc departe de un model de serie, lipsind doar un set de feţe de uşi pentru a-l despărţi de o versiune high-end a lui Clio.
Interiorul conceptului Renault Eolab are patru locuri îmbrăcate în piele şi o consolă centrală "plutitoare". Aceasta are un ecran tactil cu diagonala de 11 inch, care prezintă în timp real nivelul de eficienţă al stilului de conducere abordat. În funcţie de cât de ecologic va fi condusă maşina, culoarea iluminării interioare va fi schimbată. Tot pe partea de tehnologie, maşina renunţă la oglinzile laterale în favoarea camerelor video care afişează imagini la interior prin intermediul unor ecrane amplasate pe montanţii frontali.
Conceptul Renault EXISTA deja fizic si va fi prezentat public la Salonul Auto de la Paris de anul acesta (2014) ! Conceptul XL1 a fost prezentat in 2011. O matematica de bun simt spune ca sunt 3 ani decalaj, nu 10. Mai mult ca sigur un model de serie Renault va aparea pe piata in 2-3 ani.
Stii care e diferenta? Ca in timp ce aceasta masina este un concept, VW are asa ceva in productia DE SERIE. De ce? Pentru ca, fie ca iti convine sau nu, VW a intuit mai bine ca electricele nu vor fi pe val prea curand, asa cum a crezut Renault. Drept dovada vanzarile slabe ale lui Zoe (recunoscute chiar si de Renault) si oprirea productiei unor modele electrice. Si se pare ca Renault mai nou usor, usor se reprofileaza spre hibrizi. Uite aici o dovada. Cam ce au nemtii in serie de cativa ani si cam ce au japonezii in serie de vreo 15 ani, Renault are concept ACUM.
PS: prototipul care a stat la baza lui XL1 a fost prezentat in aprilie 2002. Asta referitor la bun simt!
@vianu, iti mai spun o data ma acel concept care a stat la baza proiectarii lui XL1 "a vazut" lumina zilei in 2002. Adica un concept de pornire, cam cum este si acest concept Renault in prezent care va sta la baza viitoarelor modele hibrid.
@Marin, vorbesc de niste tehnologii implementate de japonezi intr-o perioada cu mult inainte sa apara electricele lui Renault. Si adevarul ca doar diesel-urile Renault pot consuma 3-5 l/100 km, asa-i?
Ai dreptate, nu doar diesel-urile Renault pot atinge aceasta performanta. Intrebarea e: "care-i sensul acelui hibrid care consuma cat un diesel dar e cu mult mai scump?"
@opinia
si zici tu ca abia peste 10ani va face si renault un hibrid? Pentru ca XL1 e doar un model de test pus in vanzare a carui performata de 1l/100km va ramane buna doar pentru reclama.
Mda, si in curand majoritatea masinilor de segment B si C de volum vor costa 30k-40k datorita tutoror acestor tehnologii minunate. O cretinitate din punct de vedere financiar.
Nu zic ca peste 10 ani va face un Renault un hibrid. Nu am spus asta. Am spus ca aceasta...idee daca pot sa-i spun asa (aceia de a fabrica o masina care sa consume 1l/100 km), mai intai a fost gandita de cei de la VW. Si este posibil ca Renault sa fie mai performant nu peste 10 ani in privinta asta. De ce nu peste 10 ani? Explicatii ca sa inteleaga toti:
1. tehnologia este mai mai dezvoltata fata de acum10 ani cand VW facea cercetari de zori.
2. tehnologia hibrid in principiu este mai accesibila, pentru ca in prezent avem mult mai multi constructori care ofera automobile hibride.
3. asta inseamna ca tehnologia hibrida este si mai ieftina (vezi punctul 2). deci va fi cat se poate de normal si logic ca un hibrid precum XL1 sa fie (mult) mai ieftin in viitor.
4. Fie ca unora le convine sau nu, desi cu siguranta poate acum se vor enerva grav, Renault vrea sa ofere un raspuns la XL1. Dar sa nu uitam ca totusi cand va aparea un raspuns de la Renault, VW XL1 e posibil sa aiba parte de imbunatatiri, asa cum are orice masina pe parcursul "vietii sale". Sau sa vorbim de a doua generatie a lui XL1. Pentru ca avea destui ani de cand va fi pe piata.
Ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Paris a adus în halele expozanţilor un total de 1.2 milioane de vizitatori. Evenimentul rămâne astfel cel mai popular la nivel mondial. (20.10)
Cum ar arăta un interviu la cald cu cei patru reprezentanţi Automarket care au văzut pe viu premierele de la Paris? Noi ne-am pus întrebarea şi am făcut şi interviul. Fără perdea despre maşinile celui mai important salon auto european din această toamnă. (07.10)
Pierdută în avalanșa de modele și concepte prezentate la Salonul Auto de la Paris, marca Venturi a prezentat un crossover de 400 CP cu motor electric. (05.10)
Conceptul Renault EXISTA deja fizic si va fi prezentat public la Salonul Auto de la Paris de anul acesta (2014) ! Conceptul XL1 a fost prezentat in 2011. O matematica de bun simt spune ca sunt 3 ani decalaj, nu 10. Mai mult ca sigur un model de serie Renault va aparea pe piata in 2-3 ani.
Am gasit in alta parte informatia asta. Eh, asta-i altceva! Inseamna ca putem vedea inovatiile astea si in 2015... sub diferite forme.
PS: prototipul care a stat la baza lui XL1 a fost prezentat in aprilie 2002. Asta referitor la bun simt!
sper ca nu te referi la XL1 ca model de serie, nu?
@Marin, vorbesc de niste tehnologii implementate de japonezi intr-o perioada cu mult inainte sa apara electricele lui Renault. Si adevarul ca doar diesel-urile Renault pot consuma 3-5 l/100 km, asa-i?
- cutie automata 100%
- usurinta in folosire
- lipsa problemelor specifice dieselului
- silentiozitate
- campania antidiesel dusa de autoritatile Europene
@opinia
si zici tu ca abia peste 10ani va face si renault un hibrid? Pentru ca XL1 e doar un model de test pus in vanzare a carui performata de 1l/100km va ramane buna doar pentru reclama.
1. tehnologia este mai mai dezvoltata fata de acum10 ani cand VW facea cercetari de zori.
2. tehnologia hibrid in principiu este mai accesibila, pentru ca in prezent avem mult mai multi constructori care ofera automobile hibride.
3. asta inseamna ca tehnologia hibrida este si mai ieftina (vezi punctul 2). deci va fi cat se poate de normal si logic ca un hibrid precum XL1 sa fie (mult) mai ieftin in viitor.
4. Fie ca unora le convine sau nu, desi cu siguranta poate acum se vor enerva grav, Renault vrea sa ofere un raspuns la XL1. Dar sa nu uitam ca totusi cand va aparea un raspuns de la Renault, VW XL1 e posibil sa aiba parte de imbunatatiri, asa cum are orice masina pe parcursul "vietii sale". Sau sa vorbim de a doua generatie a lui XL1. Pentru ca avea destui ani de cand va fi pe piata.