Modelul de segment mediu este urmaşul vechiului Jaguar X-Type şi un rival declarat pentru modele cu tradiţie, cum sunt BMW Seria 3, Mercedes C-Klasse şi Audi A4. Jaguar promite că noul XE va fi o revoluţie în segment, fiind dezvoltat pe o platformă modulară complet nouă, botezată iQ.
Caroserie construită în proporţie de 75% din aluminiu
Englezii au anunţat că vor folosi aluminiu pentru mai mult de 75% din caroseria lui XE, lucru nemaiîntâlnit în rândul unui model premium aparţinând acestui segment. Mai mult decât atât, Jaguar va folosi un aliaj special de aluminiu, numit RC 5754. Acesta include Cupru, Titaniu, Zinc, Crom, Fier, Siliciu, Magneziu şi Mangan, pe lângă aluminiu.
Proporţiile speciale ale acestor elemente vor asigura o rigiditate torsională ridicată a caroseriei şi o masă totală mai redusă decât a unui model echivalent, cu aceleaşi dimensiuni. Este primul semn că Jaguar a învăţat de la noul Mercedes C-Klasse.
Design inspirat de fratele Jaguar XF
În timp ce unele forme ale părţii frontale amintesc de modelul XF, fratele mai mare al acestuia, XE se distanţează prin blocurile optice angulare aproape lipite de grila frontală. Printre trăsăturile care ies în evidenţă se numără şi nervurile de pe capotă, care formează unghiuri ascuţite cu blocurile optice pe măsură ce ambele se aproprie de grila frontală cu model fagure.
Partea frontală a lui XE în versiunea S este completată de trei fante de aerisire, două în locurile în care găsim de obicei proiectoarele de ceaţă şi a treia sub forma unei grile inferioare. Tot pe această versiune vom avea pasaje ale roţilor mai evazate şi jante de 20 de inch pe care au fost montate pneuri Michelin Pilot Sport 3.
Sistem multimedia InControl cu ecran de 8 inch
Britanicii au înţeles că pentru a se putea bate cu modele devenite deja etalon, au nevoie de un pachet tehnologic inovativ. Motiv pentru care au gândit cu atenţie gadget-urile instalate pe XE. Noul sistem infotainment numit InControl va fi principalul punct de atracţie în habitaclul noului model.InControl este un sistem total, dezvoltat de la zero de către specialiştii Jaguar. Sistemul se bazează pe un ecran tactil de 8 inch, amplasat central pe planşa de bord. Va include integrare completă pentru telefoanele inteligente atât cu sistem de operare IOS cât şi Android, aplicaţii dedicate şi posibilitatea de a crea un hot spot WiFi pentru mai multe device-uri care au nevoie de internet.
Noua gamă de motoare Ingenium
Știm că gama de motorizări a noului Jaguar XE va începe cu un motor turbodiesel cu patru cilindri de 2.0 litri din gama Ingenium ce dezvoltă 163 CP și 380 Nm. Același propulsor va fi disponibil și într-o variantă de 180 CP și 430 Nm. Unitățile diesel pot transmite puterea prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu șase trepte sau transmisie automată opțională cu opt trepte.
Urmează apoi în gamă un motor de 2.0 litri benzină supraalimentat prin sistem turbo.
Acest motor oferă 200 CP și 280 Nm sau poate fi comandat în versiunea de putere superioară de 240 CP și 340 Nm. Motorul 2.0 turbo poate fi asociat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte.Vârful de gamă va fi însă versiunea XE-S. Sedanul împrumută motorul V6 de 3.0 litri al actualului F-Type şi se bucură astfel de 340 de cai putere şi 450 de Nm. Alături de o transmisie automată cu opt rapoarte, noul XE-S poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde, oferind o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h.
Noul Jaguar XE, urmaşul vechiului X-Type
Aşa cum aminteam şi mai devreme, noul Jaguar XE este urmaşul vechiului X-Type, un model produs de constructorul britanic între anii 2001-2009. Era exact perioada în care Jaguar se afla sub patronajul Ford şi se străduia din răsputeri să supravieţuiască în segmentul premium. X-Type nu a resuscitat brandul britanic, vânzările sale nefiind atât de promiţătoare pe cât se sperase iniţiale.
Dezvoltat pe o platformă Ford, X-Type împărtăşea între 15 şi 20% dintre piese cu Ford Mondeo. Oferit la început cu motoare pe benzină de 2.5 şi 3.0 litri, X-Type a fost mai apoi livrat şi într-o versiune diesel de 2.2 litri. Sedanul a fost introdus pe piaţă în 2001, iar varianta familistă Sportwagon a apărut trei ani mai târziu, devenind primul break construit vreodată de Jaguar.
Cariera lui X-Type se încheia în 2009, al opt ani de la debut, fără veşti despre un potenţial înlocuitor. În total, până la acea vreme, Jaguar vânduse 350.000 de unităţi X-Type.
In privinta concurentei, cred ca adevarata batalia o va da cu Volvo, la aceasta clasa cu viitorul S60, chiar daca la preturi marca sudeza va sta mai bine ( un Jaguar a fost dintotdeauna mai scump decat un Volvo), dar aceste doua marci sunt pe revenire dupa investitii importante, ambele au pierdut teren, de aceea cred ca eternele tinte de vanzari care sa se apropie de concurenta germana nu le face bine.
sa vedem ce siguranta ii dau si americanii .
sa vedem cu ce motoare vin
lumea vrea permant competitie si cifre
vad prea multi morti pe sosele in romania , ca sa cred ca plasticul si aluminiul care inlocuiesc otelul si fierul sunt bune .
Sa vedem ce rezultate vor obtine pentru siguranta... Eu le urez mult succes!
in Vest si SUA numarul victimelor din accidente rutiere este in continua scadere. Odata, datorita educatiei si apoi datorita sistemelor active si pasive ale masinilor.
Accidentele din Romania sunt aproape exclusiv datorate lipsei crase de eductie si a generatiilor invechite de automobile de pe sosele.
asta pentru a nu iti spune ca fierul si oteleul sunt bune doar colindele romanesti ramanand la statutul de legenda
De ce? pentru ca atunci cand adoarme unu la volan, intr-o curba, executa cel putin o familie in alta masina pentru ca masina aia nu are luxul de a avea 2 benzi sa poata sa faca vreo manevra de evitare, nici parapet intre sensuri nu exista.
Pana sa circul si eu prin Europa, la fel credeam si eu, ca viteza, ca prostia, ca etc etc, fals. Sigur ca suntem niste tarani in trafic, plini de fite si impresii asta nu contesta nimeni, dar pana si asta e cauzata de drumurile proaste pentru ca iti pierzi calmul cand stai dupa un tractor 30 de km, cand pe o distanta de 300 de km intre doua localitati mari in tara ai viteza medie de 30 km/h pentru ca din 10 in 10 km intri intr-un sat cu 3 vaci si 2 babe pentru care trebuie sa te limitezi la 50 km/h si atunci ce faci? ii dai bataie cu 140-150 unde apuci, depasesti ca un nebun si ii pui pe toti in pericol.
Dar Jaguarul e frumos.
diferenta dintre noi si animal este ca noi avem constiinta nu doar instinct de supravietuire. Adaptarea la mediu nu este apanajul patrupedelor
Povestea drumurilor proaste si a lipsei de 100 de benzi pe sens a devenit o justificare ridicola a incapacitatii romanului de a pricepe ca daca drumul e prost luam usor piciorul de pe acceleratie.
Da, jaguarul e frumos
PS1. drumuri cu un singur sens de mers sunt si in vest. Doar trebuie sa iesi de pe autostrada si sa vezi chestia asta
PS2. am mai dat exemplul unui situatii in Franta unde o combina aflata pe un drum cu 2 benzi nu a fost nici depasita si nici claxonata de vreunul dintre zecile de soferi aflati in spatele ei si obligati sa respecte linia continua de pe acel sector de drum mai bine de 15 minute.
E cam ca vorba aia "guns don't kill people, people kill people". Faptul ca infrastructura e jalnica nu da nimanui dreptul sa incalce legea: atata vreme cat unii sunt dispusi sa mearga in coloana la o anumita viteza, de ce se gasesc unii dispusi sa depaseasca coloane intregi de masini, doar pentru ca ei se grabesc ? Ziua are 24 de ore pentru toti (la fel cam cum ar trebui sa fie cu Legea), si depinde de fiecare dintre noi cum le gestionam fara a-i afecta pe cei din jur.
Iar ca titlu de exemplu, iti sugerez sa vezi niste statistici comparative Romania vs Slovenia (tot o tara ex-comunista), o tara cu un numar destul de mare de autovehicule raportat la populatie - in 2011 erau 1.4 milioane (RO - 5.4 milioane) la 2 milioane de locuitori (RO - 20 milioane). In aceste conditii, Slovenia are 6.6 morti la 100,000 locuitori, pe cand Romania are 11.1 (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate).
Revenind la Jag-ul in discutie, am cautat ceva pana sa-mi satisfac curiozitatea: are tractiune spate (Yammiii!!!) si din 2016 si tractiune integrala (Yammiii-Yammiii!!!), un sistem preluat de la Land-Rover.
"At launch, the Jaguar XE will only be available with rear-wheel drive, but by 2016 the car will also be available with four-wheel drive. It uses a development of Land Rover's Terrain Response system to deliver huge amounts of grip in all weathers and will rival Audi Quattro and BMW xDrive models."
Nu cred ca va compensa cu o tehnica de exceptie design-ul.
Acuma argumente cu Slovenia si Franca si mai stiu eu ce, ca si alte tari au 2 benzi, ok, de acord. Dar hai sa strabatem Franta de la West la Est sau Nord - Sud sis a facem acelasi lucru in RO, sa vedem, cam in cat timp faci 100 de km, cu ce medie de viteza si ce consum. Sa vorbim si de halul in care iti arata suspensia masinii la sfarsitul drumului? n-are rost.
Si dupa drumuri, cea mai mare vina o au autoritatile. Crezi ca strainii s-o nascut toti cu simt civic si respect fata de aproape? pe dracu. Ai vazut pe cineva la noi sa ia amenda ca n-a semnalizat? eu nu. Doar viteza, atata stim sa repetam ca prostii "avea viteza".
Acu 3 zile am vazut cum o caruta cu doi cai cobora o serpentina deosebit de periculoasa pe contrasens! pe contrasens!!! ultima curba inainte de un oras!!!
Cand o sa se inceteze prostiile astea, atunci putem vorbi de soferi necivilizati.
Scuze pentru off-topic.
@Mowgli
stii de cate ori era sa ma pup cu cate un BOU care mergea pe contrasens cu "caruta" lui de 150CP? ar trebui sa imi pun o camera pe oglinda...as umple net-ul de filmulete in care inima ti s-ar face cat un purice. Nu mai traziu de acum o saptamana o vita de genul asta (cu toate ca virajul era lejer si m-a vazut) a preferat sa taie virajul si sa ma oblige sa ajung cu rotile dreapta pe pietris.
si totusi nu pricep unde e logica aici: daca drumul e prost eu ma grabesc?
Prin exemplele tale ii dai dreptate lui mowgli.
Intr-adevar, Slovenia a fost o tara comunista, dar ei au 5 autostrazi pe o suprafata de 11 ori mai mica decat a Romaniei (la altii se poate, la noi nu...). Chiar daca, sa presupunem, nu ar avea autostrazi deloc, e mai usor sa nu te enervezi daca parcuri la un drum maxim 200km (si se termina tara), decat dupa 500km de mers prin Romania cu o viteza medie de 58km/h.
In al doilea rand, din lista de pe Wikipedia se vede clar ca numarul mare de decese este in tarile cu infrastructura deficitara (Eritreea, Venezuela, Rwanda, etc.) raportat si la numarul de locuitori, si de masini, si de orice altceva. In contrast, in SUA, soferii sunt si mai nepregatiti, si mai multi chai mai melteni decat romanii, dar au o motralitate similara cu noi raportat la numarul de locuitori si mult mai mica raportat la numarul de maisini.
Revenind la Jaguar... Belea :) Singura mea problema este ca nu prea mai fac cu transmisie manuala.
Citeste comentariul lui ShelbyV8, poate asa intelegi despre ce este vorba. Dar daca tot te pricepi asa de bine, fiind un om umblat, zi-ne si noua care-i solutia? Daca autoritatile nu-s o problema si nici drumurile foarte periculoase? Cum o sa isi revina Romanul la normal?
Si ma intreb, acolo in Anglia la tine, Londra e legata de Birmingham sau Leeds de drumuri cu o banda pe sens unde nu incap doua masini? Drumuri pe care fac naveta mii de masini pe zi, inclusiv camioane, tractoare, biciclisti si carute?
Intr-adevar diferenta - ca populatie si suprafata - intre Slovenia si Romania este de 1:11, dar dpdv al numarului de vehicule este de 1:4 ceea ce ma duce cu gandul la o densitate mai mare de masini in trafic. E drept ca - procentual vorbind - stau mai bine la capitolul autostrazi (cu 100km mai putin decat noi), dar tot ramane problema densitatii... Si am ales intentionat o tara ex-socialista pentru exemplificare, intrucat - cel putin la modul teoretic - amandoua au avut acelasi start (deh, oamenii fac diferenta).
@mowgli: din postarea ta am inteles ca e normal sa te "enervezi" (cu efectele aferente) si sa ajungi sa conduci cu viteze in afara legii din cauza infrastructurii si a altor vehicule incete.
Ca o concluzie, consider ca nu drumurile sunt cauza, ci lipsa aplicarii legii atunci cand se impune (atat asupra celor ce incurca drumurile, cat si asupra celor ce se "enerveaza") combinate cu lipsa/diminuarea respectului pentru ceilalti participanti la trafic...
Varianta de baza va avea o cutie manuala cu 6 trepte.
Dar uite ca totusi am facut-o si ti-am citit postul. Tot ce spui tu, (exceptie facand presupunerile tale si etichetele pe care mi le pui) se incadreaza la categoria "aplicarea legii", la care am facut deja referire si am mentionat-o de asemenea ca fiind o problema grava in Romania dar ceea ce inteleg din toate povestile tale e ca autoritatile n-au absolut nicio vina da? Totul e marcat, totul e semnalizat, totul e asfaltat, tu numa sa-i dai cheie si sa te duci regulamentar, corect?
PS Cred ca totusi exagerezi spunand ca toti soferii care respecta regulile sunt fraieri. Hai totusi sa fim realisti ok? Foarte multa lume circula regulamentar, unde nu se intampla asta e in general pe drumuri si in localitati cu trafic intens.
Poate m-am inselat si tu esti unul din minoritatea aia despre care vorbesc. Totusi daca ai face parte din acea minoritate ai cauta sa vezi ca nu drumurile sunt problema, ci soferii. Este ca si cum mi-ai spune ca de vina ca tusesti este vremea de afara, ca e ger. Pai daca e ger, pune mana si ai grija de tine si nu mai umbla dezbracat. Si nu am spus ca soferii care respecta regulile sunt fraieri, ci am spus ca asa ii considera jmecherasii ceilalti.
Sper si de fapt stiu ca mai exista cei care se straduiesc sa raspunda la acest apelativ. Sa cautam sa comentam fara rautate si responsabil, fara sa generam certuri si polemici inutile. Discutiile sunt bune atata vreme cat au caracter constructiv. Deci sa cautam sa ne delimitam si detasam de ceea ce este negativ.
Asa cum unii stiu, nu am mai comentat si nici nu promit sa revin, iar daca voi reincepe sa postez comentarii, vor fi cu siguranta mai rare decat in timpurile trecute. Am constatat ca la acest subiect se discuta mai cu miez si as vrea sa va expun o idee pe care o am de ceva vreme. Imi doresc sa conduc masina intr-un trafic mai civilizat, asa cum stiu ca isi doresc si altii in aceasta tara. De aceea, eventuale comentarii viitoare din partea mea, vor face mai mult referire la siguranta, la conduita preventiva si mai putin la automobile. Este necesar mai intai sa fie mai multa civilizatie, in mod evident. Si din pacate, uneori civilizatia se face cu forta. Cu forta legii aplicate corect, pentru toti participantii la trafic.
Dar sa trec la subiect. Este off topic, dar il consider actual, necesar. Se tot discuta despre infrastructura si conditiile din Romania. Dar se discuta cam putin despre civilizatie. Cum bine spunea un profesor de matematica pe vremea cand eram in liceu, societatea este in criza morala si de principii. Iar pentru aceasta adoptie nu sunt de vina drumurile. Ci indivizii din societate. Nu se poate da vina pe existenta unei singure benzi pe sens. Atat luni 08.09.2014 cat si miercuri 10.09, am vazut intr-o intersectie cu 2 benzi pe sens, acelasi gen de situatie periculoasa generata de participantii la trafic. Este vorba de intersectia Bulevard Timisoara cu strada Moinesti. Acolo exista 2 benzi pe sens, banda 1 fiind cea pentru inainte sau dreapta, iar banda 2 pentru inainte. Atat in 08.09 cat si in 10.09 am vazut acelasi aspect. Cei de pe banda 2 vor sa vireze dreapta prin fata celor de pe banda 1, care merg inainte. Luni 08.09 o femeie ce conducea un Hyundai Tucson si care la culoarea verde a semaforului se deplasa pe banda 1, a avut un reflex deosebit (bravo ei!) si a evitat un posibil accident, generat de conducatorul unui Logan albastru, care a virat brusc dreapta de pe banda 2. In 10.09 si aceeasi intersectie, o femeie care conducea pe banda 1 un Peugeot 206 si mergea inainte, nu a mai putut evita accidentul, produs din vina unuia cu Logan alb, care a efectuat aceeasi manevra periculoasa, virand dreapta in intersectie de pe banda 2.
Ca si in alte situatii in care unii ruleaza in viteza pe banda 1 pentru virat la dreapta iar apoi revin brusc pe banda 2 si taie calea multora, cred ca multe aspecte se rezuma la gradul de civilizatie. De fapt, este nevoie sa fie legi aspre, drastice, ca sa descurajeze manevrele periculoase in trafic. Iar aceste legi sa se aplice, nu sa fie doar pe hartie. In felul acesta, poate se va reduce si numarul de decese stupide, produse prin accidente rutiere. Sa cautam sa ne pese de ceea ce se intampla in jurul nostru. Cei care respecta legea si conduc responsabil, preventiv, nu au de ce sa se teama, pentru ca nu vor fi vizati si nici amendati.
In acest sens, propun urmatoarele masuri. Ar fi bine daca s-ar implica si echipa automarket.ro. M-am gandit la o mobilizare din partea soferilor civilizati, pentru masuri in sprijinul vietii fiecarui om de pe drumurile patriei. Propun chiar o initiativa la nivel national, semnata de oamenii responsabili si civilizati. Aceasta sa reprezinte acordul fiecaruia pentru un trafic mai civilizat si legi severe, care sa se aplice. Propun amplasarea de camere de luat vederi pe toate drumurile importante, in intersectiile mari, pe toate arterele de circulatie cu trafic intens. Si amenzi foarte mari, in baza dovezilor video stranse in acest sens. Poate nu ca in alta tara, unde exista un proiect de lege care propune suspendarea permisului de conducere pe 1 an, pentru cei care vorbesc la telefonul mobil in timp ce conduc. Sa recunoastem ca vorbitul la mobil dauneaza in timpul conducerii masinii, distrage mult atentia conducatorilor auto. Zilnic vad cum astfel de indivizi, care vorbesc la mobil in timp ce conduc masina, incurca pe ceilalti. Nu suspendare pe 1 an, dar macar o luna sau mai multe, ori amenzi usturatoare. Tot asa si pentru cei care nu respecta linia continua si genereaza situatii periculoase in trafic, intorcand masina uneori aproape de intersectii, pentru cei care parcheaza aproape de coltul intersectiei, pentru neacordarea de prioritate, pentru depasirea cu mult a vitezei maxime admise, pentru cei care depasesc pe linia de tramvai in apropierea intersectiilor, etc. Amenzi mari, nu gluma, sau suspendarea permisului pe cateva luni, daca aceia care incalca legea nu au cum sa plateasca. Cu dovezi video si legi noi aplicate riguros. Doar asa vad sa se obtina un trafic mai civilizat. Pentru cei care spun ca nu avem cum sa ne permitem plata unor amenzi mari, spun asa: nu iti permiti, nu face abateri in trafic. Sanctiunile nu sunt pentru cei cinstiti, ci pentru educarea celor indisciplinati. Cum spuneam, nu isi permit sa plateasca, atunci sa li se suspende permisul de conducere pe anumite perioade de timp. Poate cu ajutorul camerelor video amplasate strategic va scadea si violenta din trafic. Este destul sa existe o campanie nationala, care sa prezinte periodic si sistematic nivelul sanctiunilor la tv, sanctiuni aplicate pe baza dovezilor video, si sa vedeti atunci cum se vor linisti lucrurile in trafic.
Fac apel la toti aceia care isi doresc un trafic mai civilizat, la echipa automarket, la ACR si Politia Romana, sa incercam o astfel de actiune, care sa aduca mai multa siguranta pe sosele. Conditiile de infrastructura nu scuza accidentele mortale ce au loc atat de des. Iar in unele cazuri, raman oameni mutilati pe viata. Cat de mult sa coste camere video amplasate strategic? Mai putin oricum decat alte echipamente din dotare. Cat de mult sa coste legi mai dure? Mai putin oricum decat vietile pierdute in accidente de circulatie. Vieti care de fapt, nu se pot evalua, nu exista ordin de marime pentru a estima exact viata cuiva. Viata este nepretuita. Masinile nu stiu sa produca accidente, in afara situatiilor in care este vorba de defectiuni tehnice. In lipsa unor legi si amenzi severe, care sa penalizeze serios pe cei indisciplinati, nu vom avea parte prea curand de un trafic civilizat. Nu putem da vina la infinit pe infrastructura, care stim cu totii, este posibil sa nu se schimbe prea curand. Este nevoie de marirea gradului de responsabilitate a multor participanti la trafic.
Sper sa se reuseasca ceva in acest sens, pentru mai multa liniste pe sosele. Daca este posibil, rog echipa automarket sa posteze acest comentariu in asa fel incat sa fie vizibil. Stiu ca in trecut procedati asa, in sensul ca publicati intr-un loc anume, comentariul pe care il considerati de folos. Asa sper sa fie si aceste randuri si ganduri. Nu-mi aloc niciun merit pentru idee si initiativa. Depinde de fiecare sa fie mai responsabil si probabil multi nu vor fi de acord cu ceea ce propun. Insa sa intelegem, odata pentru totdeauna, ca pentru a avea un trafic mai sigur, chiar cinstit as putea spune, este necesar sa nu ocolim cinstea si siguranta. Si sa cerem singuri masuri mai severe, pentru indreptarea celor ce pot genera situatii periculoase in trafic. De fapt, legi pentru siguranta tuturor.