Ferrari a dezvăluit oficial una din surprizele pentru Salonul Auto de la Paris. Este vorba de seria limitată Ferrari 458 Speciale A, un spider cu două locuri bazat pe modelul 458 Speciale Coupe. Este cel mai puternic Ferrari decapotabil din istoria constructorului din Maranello, deoarece foloseşte acelaşi motor ca şi modelul 458 Speciale Coupe. Acesta este cel mai puternic propulsor V8 aspirat construit de Ferrari. Doar 499 exemplare Ferrari 458 Spciale A vor fi construite.
Unitatea de 4.5 litri poate livra 605 CP la 9.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 540 Nm la 6.000 rpm. Asta înseamnă o putere litrică de 135 CP/litru, o cifră impresionantă. Ferrari 458 Speciale A (litera vine de la cuvântul italian "aperta", care se traduce prin "deschis") poate accelera de 0 la 100 km/oră în doar trei secunde, iar până la 200 km/oră are nevoie de 9.5 secunde. Pentru a transmite puterea către puntea spate Ferrari foloseşte o cutie automată cu două ambreiaje şi şapte trepte.
Greutatea totală a noului model Speciale A este de 1.340 kg, iar plafonul de aluminiu poate fi pliat în doar 14 secunde în mod complet automat.
Faţă de modelului 458 Speciale Coupe, diferenţa de greutate este de doar 50 kilograme în plus pentru Speciale A.Între ediţia limitată 458 Speciale A şi versiunile de serie 458 Italia şi 458 Spider există o serie de diferenţe tehnice şi optice. În primul rând au fost operate o serie de modificări pentru a putea monta sistemul de retractare pentru plafonul amovibil. Astfel, nu mai există capota din sticlă prin care se putea admira motorul V8, în locul ei fiind montată o capotă vopsită ce are şase prize de aer.
Ferrari spune că noul model 458 Speciale A poate parcurge un tur al circuitului de la Fiorano în 1:23.5, un timp egal cu cel reuşit de varianta coupe a modelului Speciale.
Ferrari 458 Speciale A este un automobil foarte eficient din punct de vedere aerodinamic, deoarece foloseşte flapsuri spate controlate electronic, iar tracţiunea este menţinută mereu în cote optime datorită sistemului Side Slip Angle Control, care analizează unghiul de derapaj al vehiculului şi îl compară cu o ţintă prestabilită de fabrică, pentru ca apoi să distribuie cuplul motor între roţi pentru a atinge valoarea dorită.Interiorul lui 458 Speciale A este spectaculos datorită inserţiilor de fibră de carbon de culoare albastră, un element unic folosit doar pentru acest model. Nu există informaţii despre preţul modelului 458 Speciale A, dar cel mai probabil suma pentru care poţi parca în garaj un asemenea exemplar se apropie de 300.000 euro.
Via Ferrari
Comentarii (1)