Citroen desfășoară o puternică ofensivă cu ocazia salonului auto defăşurat pe teren propriu, la Paris. Constructorul francez a dezvăluit astăzi o nouă premieră pentru evenimentul care începe săptămâna viitoare: Citroen C1 Urban Ride.
După cum o sugerează şi numele, conceptul este un model care combină dimensiunile reduse cu capacitatea de a ajunge oriunde. Practic, popularul model de oraş a primit un look destinat ieşirilor în off-road, cu o gardă la sol mai înaltă cu 15 mm, cu protecţii pentru spoilerele faţă şi spate şi cu pasaje ale roţilor ceva mai generoase. Pentru a fi capabil de un comportament mai bun în teren accidentat, ecartamentul său a fost mărit cu 10 mm.
Conceptul va fi disponibil în ambele variante de caroserie ale modelului urban: coupe sau cabrio. Varianta cabrio se va numi C1 Urban Ride Airscape şi va beneficia de un acoperiş textil retractabil, care va dezvălui cea mai mare deschidere a plafonului din segment.
Expuse în cadrul Salonului de la Paris, conceptele C1 Urban Ride şi C1 Urban Ride Airscape vor putea fi votate de către publicul prezent la eveniment printr-o platformă interactivă, montată la standul Citroen.
De altfel, observ ca, ori de cate ori este vorba despre un model un pic mai inaltat, sau de un SUV de oras ori de asfalt, asistam la o denaturare a sensului acestei notiuni de "off road". Sa ne intelegem. Off road nu inseamna nici sa te urci cu masina pe o bordura, nici sa mergi pana la bunici in al caror sat nu exista asfalt, nici sa iesi dintr-o zapada ceva mai abundenta. Off road inseamna sa mergi acolo unde drumul nu exista, sau, daca exista, nu este destinat autovehiculelor. Ori, in niciun caz o citadina cocotata, pe care eu o admir sincer, nu are capacitatea de a aborda un asemenea traseu. Prin urmare, zic eu, s-ar recomanda o oarecare moderatie in ceea ce priveste atribuirea unor capacitatii unui vehicul care nu le poseda.