BMW X6 a ajuns la a doua generaţie, reprezentanţii mărcii germane publicând astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale acesteia. SAV-ul mărcii din Munchen împarte platforma cu a treia generaţie a lui X5 şi este dezvelit la aproape un an distanţă de fratele său. Acum, X6 are un aspect mult mai elegant şi mai rafinat, păstrându-şi caracteristica pe care a avut-o şi predecesorul său: unii vor considera că maşina este frumoasă, în timp ce alţii îl vor dizagrea. Indiferent de tabără, cu toţii vor fi de acord că specificaţiile noului X6 sunt superioare modelului pe care îl înlocuieşte, fie că vorbim despre dotări, tehnologie şi, desigur motorizări şi tren de rulare. Aceeaşi modernizare a avut loc şi în gama X5, de la care X6 a preluat aproape toate elementele.
BMW X5 a ajuns la a treia generaţie - imagini şi informaţii oficiale
DESIGN
Infuzia de eleganţă adusă gamei X6 de noua generaţie a reuşit să nu ştirbească în niciun fel agresivitatea modelului. Chiar şi fără pachetul M, avem o parte frontală impunătoare, cu o bară de protecţie scoasă înspre afară, cu multiple ornamente cromate, succedate de grila iconică a mărcii bavareze încadrată de două blocuri optice de dimensiuni mari, inspirate puternic de cele ale lui X5. Bosajele aripilor sunt umflate şi prezintă alura unui culturist care-şi încordează muşchii pe scena de la Mr. Olympia, în timp ce spatele prezintă o evoluţie pe care o aşteptam cu toţii în materie de aspect.
Forma neobişnuită a hayonului a plecat, iar în locul ei a venit un capac al portbagajului inspirat de modelele Gran Turismo şi Gran Coupe din gama de berline a mărcii germane, alături de alţi montanţi C, care schimbă situaţia la nivelul posteriorului. Stopurile au şi ele un aspect mai plăcut, cu toate că dimensiunile lor şi grafica interioară afişează aceleaşi tendinţe de impunere prin forţă brută în faţa celorlalţi participanţi la trafic. Cele două evacuări cu ornamente metalice cu finisaj cromat încadrează un difuzor de aer metalic, menit să întărească puterea noului SAV din gama BMW.
INTERIOR
Modernizarea habitaclului lui X6 îl aduce pe acesta la acelaşi nivel cu ceea ce găsim în prezent în gama BMW, majoritatea elementelor de la bord fiind comune cu cele găsite în gama X5. Ceasurile de bord sunt integrate pe un afişaj digital, comenzile au fost simplificate, iar materialele prezintă un aspect mai calitativ faţă de cele pe care le prezenta generaţia precedentă. Dacă s-au aplicat cu precizie aceleaşi schimbări ca în gama X5, ne putem aştepta la o poziţie la volan mai înaltă şi o creştere a vizibilităţii datorită noilor elemente vitrate introduse în design-ul modelului din Munchen.
Bancheta din spate are trei locuri, dintre care două sunt accentuate prin design-ul tapiţeriei, al treilea fiind, mai degrabă, introdus din raţiuni practice.
Din aceleaşi motive, bancheta spate este rabatabilă 40:20:40, iar spaţiile de depozitare de la bord par să fie mai generoase. Portofoliul de ornamente interioare, culori şi materiale disponibile pentru comandă pare să fie similar cu cel al lui X5, cei de la BMW prezentând doar două interioare de X6 încadrul comunicatului oficial aferent lansării noii generaţii a SAV-ului lor. Pentru amatorii de cifre, vă spunem că portbagajul are un volum de 580 de litri, spaţiul de încărcare putând să urce până la 1.525 de litri odată cu plierea banchetei din spate, comparabil cu cel al unui break de la segmentul compact în sus.MOTORIZĂRI
La momentul anunţului oficial, BMW X6 este oferit cu trei motorizări, dintre care două sunt diesel şi a treia este un motor V8 TwinPower Turbo. Aşadar, agresivitatea afişată la exterior este motivată, gama X6 oferind motoare care livrează între 258 CP şi 450 CP. Cel mai ridicat nivel al cuplului maxim asigurat de motorizările din această gamă îi revine diesel-ului care poartă amprenta diviziei de performanţă M: 740 Nm, care acompaniază 381 CP dezvoltaţi de motorul tri-turbo diesel de 2.993 cmc.În ceea ce priveşte performanţele dinamice, versiunea M50d a lui X6 este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde, diesel-ul 30d are nevoie de 6.7 secunde pentru aceeaşi manevră, iar V8-ul lui 50i îndeplineşte această cerinţă în 4.8 secunde. În timp ce diesel-ul care vine sub capota motorizării de 258 CP poate să-l propulseze pe X6 "doar" până la 230 km/h, celelalte două motorizări anunţate de BMW au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. În ceea ce priveşte consumul de carburant, versiunea 30d anunţă 6.0 litri la sută în regim mixt, diesel-ul de performanţă solicită 6.6 litri la sută în acelaşi regim, iar unitatea alimentată cu benzină afişează 9.7 litri la sută în ciclul mixt NEDC, valoare care ar fi fost imposibilă în urmă cu câţiva ani pentru un V8 de 4.395 centimetri cubi care trage o maşină de 2.170 kilograme.
Dacă tot vorbim despre performanţă, BMW a publicat şi informaţii legate de capacităţile off-road ale lui X6, SAV-ul având un unghi ventral de 20 grade, un unghi de atac de 25 de grade şi un unghi de degajare de 22.5 grade. Garda la sol este de 212 milimetri, iar adâncimea maximă a vadului de apă pe care-l poate traversa modelul este de 500 de milimetri, cu menţiunea că această valoare este valabilă la 7 km/h.
TEHNOLOGIE
La acest capitol, X6 poate să-i mulţumească lui X5 pentru generozitatea cu care a fost înzestrat cu noile tehnologii din gama BMW. Aşadar, a doua generaţie a lui X6 are Head-Up Display full-color, Night Vision cu sistem de detectare a oamenilor şi animalelor, sistem Dynamic Light Sport, o nouă generaţie a sistemului de asistare la parcare, care include atât un set de camere video, cât şi un sistem de ghidare longitudinală şi laterală, sistem activ de cruise control cu funcţie Stop&Go, servicii Connected Drive bazate pe internet şi multe altele.Desigur, sistemul de asistent în trafic aglomerat, lansat pe X5, este prezent şi pe X6. Acesta care permite controlul automat al volanului şi al vitezei vehiculului, permiţând un condus relaxat în aglomeraţie. Conducerea asistată asigurată de dotările tehnologice ale lui X6 este completată de un sistem de avertizare asupra prezenţei pietonilor pe şosea, care poate să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu aceştia, precum şi în cazul unei coliziuni frontale iminente.
Via BMW
Nici kinku' lu' Hofmeister nu mai e ce-a fost odata...acum e aproape ca la Audi A7. Sau mi se pare mie?
Mie imi place masina dar 90% din persoanele pe care le stiu posesori de X6 n-au nici o legatura cu aprecierea acestui model si ca ce ofera. Ei si l-au luat pentru ca este cel mai misto, cel mai scump, ca este mare, ca are jante mari si ca sunt innebunite pitipoancele dupa el. Nu reflecta nicidecum statutul de om de afaceri.
Cand citesc comentariile, si vad cata idiotenie pot dospi unii, ma apuca rasul. De exemplu, uitati-va la cei doi Razvani.
Amandoi regurgiteaza niste fraze de mare valoare artistica, desigur fara nicio baza logica, dar spune si ei acolo ceva ca se simta bine.
Sa stiti "inteligentilor", ca atunci cand constructorii BMW au facut X6 fix la cocalari s-au gandit...(sarcasm off, trebuie mentionat ca la ce inteligenti sunt pe aici ar lua pe bune).
haolooooooo, bengosule.
cumva benveu ursuletz din '81? :D, cumva X6 masina ta de vis? da nu ti-o permiti..
te pregatesti sa faci trecerea la pisicutza, cam pe la toamna asa, nu mai platesti intretinerea 2-3 luni si se rezolva.
da lasa, ca la batranete(prin 2025 asa), X6 alb cu volan pe dreapta si nr de BG :P
X6 este o masina kitschoasa, iar aici nu vorbim de tehnologia pe care o incorporeaza care este foarte avansata ci de simplul fapt ca este un hermafrodit auto.
Nu e nici cal, nici magar.
Aptitudini offroad, hai sa fim seriosi, daca nu ramai intetepenit cu ea prin coclauri in mod sigur te opresti in primul service(suspensie rigida, cutie de viteze fragila), pt asa ceva exista atatea masini exceptionale, Range Rover, G-Klasse, Land Cruiser, Hilux, Wrangler, Lada Niva
Calitati sportive, un seria 3 la jumatate de pret si cu 80CP mai putin iti bate X6-ele la fund pe orice circuit, nu mai vorbim de Evo, Impreza, A5, Seria 4, Mustang sau alte masini sportive cu un pret de 40-50 k euro
Un adevarat pasionat si iubitor al marcii BMW in nici un caz nu isi va lua un X6 eventual alb, un Seria 3, Seria 5, M3/4/5 sau Z4 da, dar in nici un caz X6.
Asta inseamna sa fii..musteriu de X6, sa nu ai nici un pic de cultura auto dar sa crezi ca X6 este un deschizator de drumuri.
Struto-camila CUV-coupe cu 4 usi nu a fost inventata de BMW.
Infiniti FX a fost intemeietorul acestei nise, lansat in 2003(cu 5 ani inaintea BMW X6) si iubit de toti cocalarii epocii
Ssang Young Actyon, alta dracovenie, lansat in 2005, cu 3 ani mai devreme.
Ca X6 a ocupat nisa asta de piata gratie foarte bunei masinarii BMW de marketing si publicitate, complet adevarat
prea se gandesc ei in conferinte la faptul ca romanului intelectual nu-i place. Daca am intelege asta, am face cativa pasi in fata.
Mai trebuie inteles si ca sunt cativa oameni platiti cu zeci de mii de euro care fac studii si analize sa fie absolut sigur ca modelul produs va fi unul de succes pe piata, nu intotdeauna au dreptate, dar cred ca se pricep mai bine decat noi care mestecam ceapa la o ciorba de fasole. Romanul ca de obicei, se crede buricul pamantului, se vede clar din comentarii.
La prima generatie X6 tot aici eram, cred ca erau peste 50 de comentarii exact ca astea de acuma, diferenta era ca atunci toti "expertii" auto (aparent ca sa fii inginer si un business man in industria auto tot ce-ti trebuie in RO e o conexiune la net) ziceau ca n-o sa se vanda, ca BMW o sa aiba o pierdere uriasa ca n-o s-o cumpere nici dracu. Exact ma baieti, asa a si fost, tocmai din cauza asta astia s-o gandit sa falimenteze dracu odata si o mai scos un model.
@RIK de unde stii tu nene ce si-ar lua un pasionat BMW ? si crezi ca toti sunt la fel?
Tu sigur nu te numeri printre ei, daca ai fi un pasionat, ai stii ca BMW e30 "ursulet" nu se fabrica in '81, drept urmare, nefiind un pasionat, cum iti permiti tu sa pretinzi ca stii ce-si doresc toti pasionatii BMW ?
Despre model in sine, desigur ca nu are o mare utilitate si este de fite, dar ca el mai sunt multe, nu mi-as cumpara vreodata asa ceva, dar nu pot sa ignor faptul ca arata impunator, interior de nota 10, motoare performante, lucruri care vor atrage clienti, bineinteles nu pasionati, dar piata nu este formata doar din pasionati, de fapt banii se fac cu cei obisnuiti in mare parte, nu cu pasionati.
Bah, Cataline, X-6 nu este competitor cu Cayenne ce draq. Ia o pauza ca orele petrecute azi sub capota la Moskwicz te-au cam obosit.
Observ un intreg ''trib'' care o ard ca ''e inutil, si ca nu are mare utilitate'', fratioare dc crezi ca se mai numeste SAC (menajer) ? Simplu : sa bagi gunoaiele in el, pardon pitzipoancele. Interiorul nu este de nota 10 ''dan_grc'' , cel putin seamana izbitor cu x5, nimic nou. Ai idee ce masina conduc eu bah ''dan _grc'' ? Un rht de Fiat Punto, care sa ma duca din A in B, asa ca la ce draq iti mai trebuie performante in orasul aglomerat ?
X6 e un SUV sportiv. Cam asta se vrea si Cayenne...
P.S. nu am Moskwicz... am un BMW E93. Am avut mai multe masini pana acum. Si BMW-urile au ceva aparte. Taica-miu are Cayenne, e frumos cei drept, dar eu ma simt mai comod in BMW... poate sunt subiectiv... la urma urmei e o chestiune de gust.
X6 NU e nici SUV (Sport Utility Vehicle) nici SAV (Sports Activity Vehicle) ! X6 este un SAC (Sports Activity Coupe).
Asa ca Porsche Cayenne nu e concurent direct cu X6. E concurent ca pret pt. ca sunt apropiate pe categoria premium. Ca masini sunt diferite !
Si nu inteleg de ce esti frustrat ca, conduci un Fiat Panda? e o masina ok, n-are rost sa porti pica pe altii, fiecare cu cat poate.
PS daca tot te termini la gandul unui "Moskwicz" cu capota ridicata si umezita de ulei, invata macar dracu cum se scrie, macar aici sa marchezi un punct la cultura auto.
Cat despre Moskwicz, chiar nu e folclor : http://otomoto.pl/osobowe/moskwicz
Sper ca acum ai invatat ''formula'' corecta.
Domnul Marean Nedelcu nu este altul decat @mafia, ultima oara avea Rover 75 si-si spunea @inexo-cuantic si vroia sa auda " numai de bine", acum are Punto, pe viitor se va numi altfel si tot asa, ocupatia lui de baza este asta, sa-si faca pe cat mai multe site-uri multe conturi si sa atace marcile germane, daca este platit pt asta e o afacere foarte proasta pt cei care platesc asa ceva, mai exista si varianta unei afectiuni psihice. Dupa acest comentariu e foarte probabil sa intre cu nick-ul Ghionea si sa ma " puna la punct", sau cu orice alta denumire, solutia este sa nu mai bagati in seama multiplicarile de conturi sau nick-uri pe care le face.
Cat despre "Moskwicz" (care intradevar asa e mai numit prin mama Polonie) eu pe spatele masinilor vad scris "Moskvich" dar eu cred ca aia ce au fabricat masina si au avut sarcina sa creeze logo-ul companiei sa-l puna pe masina, sunt niste analfabeti, Uita-te si tu la niste poze cu masini si brosuri sa vezi ce prosti is!
@Dan_grc esti mult mai intelept ca mine :) eu pe asta cu "sa nu-i bagam in seama" nu prea reusesc sa o aplic, dar ma straduiesc.
Duminica faina... si tie unchiule
Si oricum astfel de masini sunt la vanzare pentru ca se cer. Si cocalarii sau mafiotii "e" si ei oameni si trebuie sa-i reprezinte niste masini. Fiti convinsi ca marii producatori stiu chestia asta. Dar o parte insemnata din bani chiar din aceasta "industrie" vin. Acum poate veti spune ca tocmai ei strica imaginea unei marci. Fals! Ati auzit voi sa scada vanzarile BMW? Ah, sunt considerati cocalari cei care conduc BMW (sau ma rog, o parte insemnata din ei)? Bullshit! Pe cei din birourile din Munchen ii doare in cot. Vanzarile curg, banii vin, afacerile merg brici, ei sunt fericiti, noul X6 sigur se va vinde bine, chit ca poate la anul pe vremea asta mai vedem la stiri o duba cu una bucata X6 adus "pe comanda din Serbia, Albania sau, de ce nu, chiar Germania".