Parcul auto din România a crescut cu 4% în 2024: 10.8 milioane de vehicule înmatriculate

de Tiberiu Safta
Luni, 27.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport al Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări, parcul auto din România a avut parte de o creștere de peste 4% la finalul lui 2024. În prezent, sunt înmatriculate în total aproape 10.8 milioane de vehicule în țara noastră.

Parcul auto din România a avut parte de o creștere mică în 2024, potrivit noului raport al DGPCI. Astfel, în țara noastră sunt acum 10.785.260 de vehicule înmatriculate, ceea ce înseamnă o creștere de 4.37% a parcului auto față de 2023.

Din peste cele aproape 10.8 milioane de vehicule înmatriculate în România, 8.449.781 sunt autoturisme, în creștere cu 4.32% față de nivelul din 2023. Vehiculele de transport marfă totalizează 1.119.723 de exemplare înmatriculate, iar alte 224.688 de vehicule sunt motociclete.

Cu privire strict la autoturisme, cele mai multe mașini înmatriculate în țara noastră sunt cu motoare diesel, mai exact 4.284.499 de mașini. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, înmatriculate în 3.759.587 de unități. În cazul autoturismelor cu motoare diesel, înmatriculările au crescut cu 4.52% până la finalul anului trecut, în timp ce înmatriculările mașinilor cu motoare pe benzină au crescut cu 1.30%.

Alte 266.598 de mașini înmatriculate sunt cu motoare hibride, în timp ce mașinile electrice totalizează 49.594 de exemplare în toată țara.

În ciuda scăderii vânzărilor cu 36% a mașinilor electrice pe piața noastră în 2024, aceste mașini s-au majorat cu 26.29% până la finalul anului trecut în parcul auto. Creșterile cele mai mari în ceea ce privește înmatriculările au fost la mașinile hibride. Aici vorbim mai exact de o creștere de 44.93%.

Cele mai multe din totalul de autoturisme înmatriculate în România, mai exact 3.037.393 de mașini, au o vechime de peste 20 de ani. Alte 2.499.274 de autoturisme înmatriculate au o vechime între 16 și 20 de ani, în timp ce 1.267.551 de mașini au o vechime între 11 și 15 ani. La categoria vehiculelor cu o vechime între 6 și 10 ani intră 951.819 mașini. Puțin peste 400.000 de mașini înmatriculate au o vechime între 3 și 5 ani, iar alte 291.712 au o vechime cuprinsă între 0 și 2 ani.

Interesant este că cea mai mare creștere a înmatriculărilor a fost înregistrată la mașinile mai vechi de 20 de ani, fiind vorba de un plus de 12.77%. De cealaltă parte, numărul mașinilor înmatriculate în România cu o vechime între 3 și 5 ani au scăzut cu 6.21%.

La final, DGPCI mai precizează că 1.645.316 vehicule sunt înmatriculate în București.

Dintre acestea, 1.313.154 sunt autoturisme.

via Economica

Comentarii (43)

  • "Cele mai multe din totalul de autoturisme înmatriculate în România, mai exact 3.037.393 de mașini, au o vechime de peste 20 de ani."

    "Interesant este că cea mai mare creștere a înmatriculărilor a fost înregistrată la mașinile mai vechi de 20 de ani, fiind vorba de un plus de 12.77%."

    Nu știu ce vi se pare interesant, mie mi se pare trist și deloc surprinzător. Suntem gunoierii vestului.
    10 6
  • DIZAL rullz.
    Bravos Romania, rupeti gura targului si la gunoaie.
    Stati ca apar expertii sa ne explice cum sta piata in Spania si Italia.
    Ce-ar fi sa ne explicati cum e piata la norvegieni, finlandezi, danezi, olandezi. Ca aia au putintica experienta cu electricele si va dau voua jafurile lor Diesel.
    6 10
  • @Matei
    Parcul auto din Romania nu este cel mai vechi din Europa nici pe departe
    9 6
  • Desigur, în Rusia e mai rău.
    6 10
  • Greece and Estonia have the oldest car fleets, with vehicles almost 17 years old. The newest passenger cars can be found in Luxembourg 7.6 years.

    Oare cat salario are un lexumbergez de asta isi permite sa schimbe masina la 7 ani ? te pomenestic ca castiga (scuzatz cacofonia) cat salariu mediu din romulania ?

    Dati un compare, ceva va rog. Pastileee !!!
    9 5
  • A, da, 17 ani e mai mult decât 20.
    Romulanii in loc sa cumpere mașini noi, cu garanție, pe măsura veniturilor, de exemplu Dacia, sunt snobi și aduc vechituri premium aruncate de luxemburgezi. Săracul snob e cea mai tristă formă de imbecil.
    6 9
  • Seriff
    @Matei tu ai iesit vreodata din sat? Du-te la Roma sa vezi acolo parc auto invechit, du-te in Praga, du-te chiar si in Barcelona, daca tu crezi ca la noi sunt masini vechi te inseli amarnic.
    10 5
  • N-ai cum fără experții bogați, românii iar sunt cei mai prosti, doar ei sunt deștepți, aveți habar care este prețul mediu al unei mașini second ? Nu da aproape nimeni aceste cifre, cel puțin 50% sunt sub 10k euro, un sfert sunt până în 15k, restul mai scumpe, fiind o minoritate, deci daca media iese 12-13k e mare, ce mașini noi cu sutele de mii sa-si cumpere românii ? Piata noastră își permite aproximativ o sută de mii mașini noi, din care vreo 40% Dacia, pe primul loc, știți acea vorbă care a devenit enervantă, ATÂT S-A PUTUT .

    Media UE a parcului e de vreo 12-13 ani, România are 14.9 ani, lăsați Luxemburg și Norvegia, așa cum nu se poate argumenta ca Grecia, Polonia, Portugalia, Estonia, care au parcuri mai vechi, de ce ar fi mai valoros argumentul cu Norvegia cu-n milion de mașini ? Deci haideți cu subvențiile de 90% să ridicam parcul .
    6 4
  • @Seriff
    Am fost în toate locurile menționate și în multe altele. Dar am studiat statistică în facultate.
    3 8
  • nsrei @ matei
    matale matei, daca ai studiat statistica in facultate.
    Daca vecinul mananca un pui, iar eu nu mananc nimic, statistic se cheama ca amandoi am mancat jumatate de pui. Dar eu IN REALITATE n am mancat nimic, INTELEGI ?
    10 2
  • Seriff
    Statistic in Germania multi merg cu Golf 4, iar cu banii de x6 nou (o masina pe care in Romania o vezi mai mult decat Loganul) se duc in vacante si nu dau 2 lei pe masini noi.
    7 3
  • @dan_grc
    Banii pentru subventii se pot face foarte usor: taxare cum trebuie la diesel. Astfel scapi de jafurile importate de la germanii care isi innoiesc parcul auto.
    Si iarasi amenzile aplicate VAG l, BMW si Mercedes sa fie folosite pentru dezvoltarea retelelor de incarcare.
    Este extrem de simplu daca se vrea: vreo 40 miliarde din amenzile aplicate germanilor daca se investeau in electrificare, era super, mergeau toate.
    4 8
  • In Romania inmatricularea e una, circulatia e alta. Sa faca un bine domnii cu statistica si sa ofere date concrete cu masinile care au ITP si asigurare. Alea sunt in general cele care circula (in mare parte).
    Nu de alta dar bat zilnic niste zeci de km si dai cu tunul dupa masini mai vechi de 20 de ani. Nici 1% nu intalnesc in traseul meu. Am mai multe sanse sa intalnesc un Taycan pe saptamana sau o Tesla pe km decat sa intalnesc un Astra G sau Passat B5.
    Asa ca cele 3 milioane de masini mai vechi de 20 de ani stau mai mult pe dreapta sau merg foarte putin.
    8 1
  • Să facă bine domnii fără statistică să meargă la școală.
    3 9
  • @dan_grc
    Daca ar interzice circulatia masinilor cu motoare diesel prin orase si pe langa scoli si gradinite si daca le-ar baga taxe de drum cate 2000 euro/ an ca prin alte tari.
    Apoi cand se organizeaza cate un "duel" intre BMW, Audi si Mercedes, sa fie o taxa de poluare la mizeriile astea de masini: cate un miliard la fiecare liniuta de fiecare marlan care participa!
    Asa s-ar strange repede bani.
    Dar nu se vrea pentru ca cei ce fac liniute sunt niste handicapati. Si producatorii care prezinta si promoveaza asa ceva sunt de 2 lei.
    Sa se interzica si cursele cu masini daca se vrea reducerea poluarii.
    4 8
  • Asa se reduce poluarea:
    https://www.automarket.ro/tv/curse-auto/liniu-ntre-un-audi-a3-modificat-de-700-de-cai-putere-i-4-supercar-uri-9503.html
    https://www.automarket.ro/stiri/grupul-volkswagen-ar-putea-plati-o-amenda-de-15-miliarde-de-euro-pentru-121171.html
    Pentru a ajuta germanii sa isi plateasca amenzile, romanii dau buluc la DIZAL.
    "Dieselgate care a costat conglomeratul auto în total 31.3 miliarde de euro până în 2020, suma de 1.5 miliarde nu pare așa mare."
    Ce mi-e 30 miliarde, o nimica toata. La ei se mai adauga si ce a platit BMW si Mercedes.
    Deci cu vreo 35 miliarde cred ca se faceau foarte multe statii de incarcare si se puteau dezvolta multe tehnologii.
    Dar na, cand ai retarzii care iau Diesel in continuare, nu are rost sa investesti in electrificare.
    4 9
  • spaclu lu manole
    De multa vreme stau si ma intreb, cam cum ar arata site-ul asta fara basina de matei si clonele lui.
    Personajul asta e mai toxic decat toate diesel-urile din lume, + deseurile nucleare, chimice si site-urile de dezmembrare a vapoarelor.
    Azi tot deviatul sexual are pe internet un podium sa-si trambiteze propaganda, iar matei are Automarket pentru refularea bolilor mentale.
    Matei_cel_bou e mult prea blanda. Matei_cel_toxic e mai corect.
    6 3
  • Dacă Bill Gates intră într-un bar, statistic toți sunt milionari. Să desconsideri situația oamenilor, contextul în care trăiesc și să spui că de prosti își cumpără mașini vechi, este chiar nesimțire curată. Că uni dintre noi am reușit să ieșim din zona de subzistență și ne permitem să alegem una alta, nu înseamnă ca ne da dreptul să judecăm pe cei care aleg în limitele posibilităților. Da, ei poluează cu o mașină mai veche, da “noi” poluam mult mai mult cu stilul nostru de viață. Hai să nu fim ipocriți în spatele tastaturii.
    Asta nu înseamnă că mârlănia și nesimțirea trebuie acceptată… dar nu este doar din aceea cauză. Uni nu-și permit mai mult și totuși au dreptul și nevoia să se deplaseze. Uni dintre ei nu merg cu avionul, nici în concedii și nici la restaurante, competiții sportive, spectacole, concerte etc… deci, dacă tragem linie posibil să fim mai “murdari” decât cei care au o mașină veche. Dar ne dăm mari cu studiile noastre, ca am făcut statistica la facultate (nu în anii de studiu) nu dle. la FACULTATE… dar la cursurile de bun simț de ce ai dat pas? Nici în casă nu se făcea așa ceva? trist…
    11 5
  • La tine în casă vă ziceați foci spălate pe creier și ai rămas cu sechele? Sau și tu ai chiulit de la cursurile de bun simt dar și de la cele de duplicitate?

    Să știi că există transport în comun pentru cei care au dreptul să se deplaseze dar nu își permit mai mult. Mașina personală e un privilegiu nu un drept.
    6 12
  • Tot nesimțit ești… nu hotărăști tu ca mașina este un drept sau privilegiu. Transportul în comun nu asigură nici pe departe ceea ce este nevoie.
    Fiecare are dreptul să aleagă ce vrea și ce poate, sunt legi și cu asta basta ipocritule. ;)
    8 5
  • Cât de nasol la caracter sa fii sa spui ca mașina nu este un drept, ci un privilegiu, dar sa susții în același timp subvențiile pentru electrice și taxarea termicelor, după care regula se impune taxarea unora, dar avantajarea altora ? În afara de salvarea planetei Europa, bineînțeles .

    Oricine se plimba prin țară, măcar o dată pe an, observa ca mașinile vechi și foarte vechi sunt foarte puține, asta se observa si la parcurile auto care comercializează mașini second, foarte puține cu adevărat vechi .
    9 5
  • @dan_grc
    Oricine sa plimba prin tara vede ceva strigator la cer; marlanii cu BMW-urile!
    https://autolatest.ro/stiri/hoti-de-masini-prinsi-in-trafic-in-romania-chiar-daca-nu-mai-sunt-controale-la-vamile-cu-ungaria/
    Niste inculti prosti si ingamfati!
    https://stirileprotv.ro/divers/amenda-record-de-200-000-de-lei-data-unui-sofer-de-bmw-x6-in-iasi-ce-a-facut.html
    Tu ce crezi, ca poti educa un handicapat cu mai multe amenzi, chiar si cea mai mare din Romania?
    Oricat va luati apararea, lumea e satula de prosti!
    Oricat de tare rage evacuarea modificata, tot cu scarba se uita lumea la voi.
    Daca intoarce lumea capul dupa voi, nu e din apreciere, ci din scarba pentru ca platiti sau furati niste jeguri de masini.
    Deci cand zici de caracter, astia cu BMW-urile sunt cei mai jegosi prosti si fara sa stie ce e ala caracter.
    Ei umbla cu placutele de inmatriculare de la alte masini, alimenteaza fara sa plateasca si fug de politie.
    Tot ei intra pe transalpina cand circulatia e intrezisa.
    Si tot marlanii cu BMW-urile urca pe partiile de schi.
    https://epitesti.ro/stiri/sofer-de-bmw-pericol-pe-sosea-dar-fara-curaj-cand-coboara-din-masina
    Astia sunt oamenii de caracter pe care ii aperi si ii reprezinti!
    Niste hoti, retarzi, increzuti!
    6 7
  • Nu-ți mai citește nimeni divagările de la subiect (da din păcate este prostie și mârlănie… dar nu despre asta era vorba). Uni consuma droguri și alții se împușcă pentru a le vinde, dar nici departe asta nu este vorba.… vorbeam de drepturi fundamentale și de rolul nostru ca cetățeni. Nu poți tu evalua situația și cazul fiecăruia și să acorzi sau NU dreptul de a deține un auto care conform legii se poate înmatricula și folosi PUNCT.
    6 4
  • O fi masina ce este si legile or exista pentru saraci.
    Vezi ca sunt foaaaarte multe exemple de marlani cu BMW-urile care nu dau 2 bani pe legi!
    Iau amenzi peste amenzi si iau si cu suspendare, dar tot nu poti educa marlanul cu BMW!
    Daca ii pui semne si indicatoare, tot degeaba ca nu sunt pentru ei, doar nu si-au luat BMW-uri ca sa respecte si regulile de circulatie.
    Deci daca masina nu e privileging, ci drept, atunci cred ca avem toti dreptul sa circulam pe drumuri publice si sa nu fim luati la flashuri de marlanii cu BMW-urile care nu au loc si nu trebuie sa fim accidentati de retarzii cu BMW care fac liniute pe drumuri publice.
    Ce zici?
    Vrei exemple de marlani cu BMW-urile care intra pe transalpina, pe partii de schi, in mare sau pe plaja, bat alti soferi in trafic?
    Hotarasti tu ce drepturi au marlanii cu BMW-urile???
    Au ei mai multe drepturi decat altii???
    Si daca au, cine le da?
    Danut GRC, sau Dutz??? Aveti voi carnetel cu drepturi speciale pentru marlani?
    De unde le-ati cumparat?
    Vi le-a dat smenarul care v-a vandut BMW-ul??? Asa v-a zis ca aveti drepturi speciale cu BMW-urile?
    2 9
  • @hateru
    Matei si clonele lui cred ca sunt realizate in viata daca sunt pe la nu stiu ce multinationala in uk, castiga binisor si atat, in rest un trist fara familie, un pierdut cu bataturi la maini, de obicei dreapta, care doar se crede superior si ii pune la punct pe " sarantocii " din Romania, jalnica creatura
    5 3
  • Pai arătați voi unde scrie că omul are dreptul la mașină. Drepturile omului, constituție, legi, magna carta, ce vreți voi.
    Citat și sursa. Succes!
    3 8
  • @hateru
    Arata tu unde NU are dreptul omul la masina si unde scrie ca sunt obligat sa-mi cumpar o anume masina, jafurile alea infecte cum le numesti au fost luate cu banii tai ? Unde scrie ca daca te simti tu inconfortabil trebuie sa se alinieze ceilalti ? In Constitutia Ursulei, unde o mana de oameni au hotarat niste aberatii ? Unde scrie ca trebuie subventionat la nesfarsit un kkt de electrica ? Se dau legi azi si trebuie aplicate maine, astea nu sunt in constitutie
    5 2
  • @dan_grc

    "Cât de nasol la caracter sa fii sa spui ca mașina nu este un drept, ci un privilegiu, dar sa susții în același timp subvențiile pentru electrice și taxarea termicelor, după care regula se impune taxarea unora, dar avantajarea altora"

    1. Evident ca e un privilegiu, ca orice bun care se cumpără. E privilegiul celui care poate achita prețul și costurile aferente. Nu ai bani? Băgă-ți dreptul în poponeț. Mergi la o reprezentanță BMW și explica-le ca e dreptul tău sa pleci de acolo cu un BMW chiar dacă nu îl poți achita.
    2. Regula e ca unele poluează mai mult decât altele.

    Îmi pare bine ca adevărul te supără tare.
    4 6
  • Nu scrie nicăieri ca nu ai dreptul. Ai dreptul sa îl cumperi dacă ai și privilegiul de a achita prețul și taxele. Ca orice alt bun care se cumpără.
    2 6
  • Dle ai cu capul? Ce vrei să faci? Ieși tu cu furca și-ți faci dreptate? Avem poliție și instituții care asta fac, în limitele posibilităților și a limitelor pe care legea le-o permite. După cum știm și criminali au drepturi.
    Unii fură curent la propriu și vin tot timpul cu aceleași clișee. Aici nu este despre mârlănie, pentru asta este tik-tok. Aici aducem argumente pro și contra mașinilor si a tehnologiilor pe care le propun, promovează etc. De aceea mai reacționăm, că suntem satului de bășinile voastre cu cocalari. Aici nu sunt cocalari… dar sunt prosti și foci. Tu unde crezi că ești?
    3 2
  • Ipocritule… un auto personal este privilegiul pe care mi-l acord singur în limita posibilităților și capacităților de evaluare pe care le am.
    Dreptul la viață, educație și muncă include clar și implicit dreptul la deplasare prin orice mijloc conform legilor în vigoare. Toți greșim, dar nu toți știm să pierdem chiar și un argument pe on-line și anonim… ;)
    PS faptul că România are peste 10 mil de mașini înmatriculate și 8,5 mil de șoferi, arată clar că un auto este un privilegiu pe care foci ca tine trebuie să ni-l acorde…. hai sictir panarama :)
    6 2
  • Prost ești tu, nu doar nebun.
    Deplasează-te cu ce vrei tu, dacă îți permiți. Doar mersul pe jos e un drept, și ăla doar unde nu e interzis.
    Restul costă bani, deci e un privilegiu al celor care pot achita prețul. E simplu.
    Dacă nu înțelegi, cheamă poliția sau ieși cu furca. Sănătos la cap sigur nu ești.
    3 5
  • Auzi, tu ești ăla cu vântul noaptea, nu? Se explică.
    3 6
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Hopa! Dutzulică, ți-a apărut fratele de suferință. Nu-i așa că jucați popa prostu' la balamuc?
    3 3
  • Poate fi un privilegiu PERSONAL, nu unul care este “aprobat” de nesimțiți si ipocriți ca tine. Tu ori nu știi ori nu poți pricepe diferența clară între cum încerci s-o întorci acuma și ce prostie de toată jena ai spus mai devreme.
    Am spus și făcut și eu prostii suficiente și mi le asum, tocmai de aceea nu mai reacționez la clișee postate de cretini care în lipsa de argumente le repetă ca papagalii…
    Stai așa îmi este egal… dar ce știm știm și nu este un privilegiu să te avem prin zonă, doar o creatură obositoare și obsedată.
    3 3
  • George Simion
    mai multe masini, mai multe boli!
    3 1
  • Seriff
    @Matei cel bou, de la ce spital de nebuni ai evadat? Vezi ca au mai fost si altii in istorie cu idei de genul ''nu ai dreptul sa, nu ai voie sa''.
    Si aia nu au ajuns prea bine, du-te si ia-ti pastilele si nu te mai stresa tu la ce masini conduc oamenii, ori te oftici cand ii vezi pe geamul din autobuz?
    5 6
  • V-ați opărit ca niște fraieri. Nu înțelegeți diferența dintre drept și privilegiu.
    Serifule, vezi-ți de bidonul tău când faci 700km cu tirul. Eu sunt bine spre foarte bine, te mănânc la micul dejun.
    6 6
  • deci cum facem sa scapam de masinile mai vechi de 20 ani? le lovim intentionat? :))
    subvenctiile clar nu trebuie acordate. nu ar face decat sa se mareasca parcul auto, ceea ce nu vrem.
    de ce nu se baga taxe pe masinile vechi care polueaza si mai mult de atat, nu sunt singure pe strazi? cand o sa se faca si la noi itp-ul pe bune? da, in tarile respective mentionate mai sus au masini vechi, dar arata toate bine. fara puncte de rugina, cauciucuri noi. compara masinile de 20 de acolo cu cele de la noi.
    eu pur si simplu vreau ITP facut pe bune. macar de aici sa incepem. se poate asa ceva?
    6 0
  • Daca ne luam dupa statistici cei mai prosti, jegosi si panarame sunt cei cu multe manute rosi.
    0 0
  • Seriff
    @sandu? Ce? Masinile lor vechi arata bine?
    :)))
    Da, mai ales alea din Roma, Grecia, sudul Frantei etc.
    @Matei vezi ca te alearga iar controlorii ca mergi fara bilet, du-te in Rusia daca tot iti place sa ti-o arzi comunist, ca fix asta esti, un comunist frustrat ca au altii masini si tu nu.
    Ma mir ca ai net la tine in sat acolo, taran obosit ce esti.
    0 4
  • Seriff
    @Matei cel bou, sa imi mananci localitatea aia din Croatia celebra, stii tu care, la micul dejun.
    1 4
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! Tiristul e orășean :))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru