Parcul auto din România a avut parte de o creștere mică în 2024, potrivit noului raport al DGPCI. Astfel, în țara noastră sunt acum 10.785.260 de vehicule înmatriculate, ceea ce înseamnă o creștere de 4.37% a parcului auto față de 2023.
Din peste cele aproape 10.8 milioane de vehicule înmatriculate în România, 8.449.781 sunt autoturisme, în creștere cu 4.32% față de nivelul din 2023. Vehiculele de transport marfă totalizează 1.119.723 de exemplare înmatriculate, iar alte 224.688 de vehicule sunt motociclete.
Cu privire strict la autoturisme, cele mai multe mașini înmatriculate în țara noastră sunt cu motoare diesel, mai exact 4.284.499 de mașini. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, înmatriculate în 3.759.587 de unități. În cazul autoturismelor cu motoare diesel, înmatriculările au crescut cu 4.52% până la finalul anului trecut, în timp ce înmatriculările mașinilor cu motoare pe benzină au crescut cu 1.30%.
Alte 266.598 de mașini înmatriculate sunt cu motoare hibride, în timp ce mașinile electrice totalizează 49.594 de exemplare în toată țara.
În ciuda scăderii vânzărilor cu 36% a mașinilor electrice pe piața noastră în 2024, aceste mașini s-au majorat cu 26.29% până la finalul anului trecut în parcul auto. Creșterile cele mai mari în ceea ce privește înmatriculările au fost la mașinile hibride. Aici vorbim mai exact de o creștere de 44.93%.Cele mai multe din totalul de autoturisme înmatriculate în România, mai exact 3.037.393 de mașini, au o vechime de peste 20 de ani. Alte 2.499.274 de autoturisme înmatriculate au o vechime între 16 și 20 de ani, în timp ce 1.267.551 de mașini au o vechime între 11 și 15 ani. La categoria vehiculelor cu o vechime între 6 și 10 ani intră 951.819 mașini. Puțin peste 400.000 de mașini înmatriculate au o vechime între 3 și 5 ani, iar alte 291.712 au o vechime cuprinsă între 0 și 2 ani.
Interesant este că cea mai mare creștere a înmatriculărilor a fost înregistrată la mașinile mai vechi de 20 de ani, fiind vorba de un plus de 12.77%. De cealaltă parte, numărul mașinilor înmatriculate în România cu o vechime între 3 și 5 ani au scăzut cu 6.21%.
La final, DGPCI mai precizează că 1.645.316 vehicule sunt înmatriculate în București.
Dintre acestea, 1.313.154 sunt autoturisme.via Economica
"Interesant este că cea mai mare creștere a înmatriculărilor a fost înregistrată la mașinile mai vechi de 20 de ani, fiind vorba de un plus de 12.77%."
Nu știu ce vi se pare interesant, mie mi se pare trist și deloc surprinzător. Suntem gunoierii vestului.
Bravos Romania, rupeti gura targului si la gunoaie.
Stati ca apar expertii sa ne explice cum sta piata in Spania si Italia.
Ce-ar fi sa ne explicati cum e piata la norvegieni, finlandezi, danezi, olandezi. Ca aia au putintica experienta cu electricele si va dau voua jafurile lor Diesel.
Oare cat salario are un lexumbergez de asta isi permite sa schimbe masina la 7 ani ? te pomenestic ca castiga (scuzatz cacofonia) cat salariu mediu din romulania ?
Dati un compare, ceva va rog. Pastileee !!!
Romulanii in loc sa cumpere mașini noi, cu garanție, pe măsura veniturilor, de exemplu Dacia, sunt snobi și aduc vechituri premium aruncate de luxemburgezi. Săracul snob e cea mai tristă formă de imbecil.
Media UE a parcului e de vreo 12-13 ani, România are 14.9 ani, lăsați Luxemburg și Norvegia, așa cum nu se poate argumenta ca Grecia, Polonia, Portugalia, Estonia, care au parcuri mai vechi, de ce ar fi mai valoros argumentul cu Norvegia cu-n milion de mașini ? Deci haideți cu subvențiile de 90% să ridicam parcul .
Am fost în toate locurile menționate și în multe altele. Dar am studiat statistică în facultate.
Daca vecinul mananca un pui, iar eu nu mananc nimic, statistic se cheama ca amandoi am mancat jumatate de pui. Dar eu IN REALITATE n am mancat nimic, INTELEGI ?
Si iarasi amenzile aplicate VAG l, BMW si Mercedes sa fie folosite pentru dezvoltarea retelelor de incarcare.
Este extrem de simplu daca se vrea: vreo 40 miliarde din amenzile aplicate germanilor daca se investeau in electrificare, era super, mergeau toate.
Nu de alta dar bat zilnic niste zeci de km si dai cu tunul dupa masini mai vechi de 20 de ani. Nici 1% nu intalnesc in traseul meu. Am mai multe sanse sa intalnesc un Taycan pe saptamana sau o Tesla pe km decat sa intalnesc un Astra G sau Passat B5.
Asa ca cele 3 milioane de masini mai vechi de 20 de ani stau mai mult pe dreapta sau merg foarte putin.
Apoi cand se organizeaza cate un "duel" intre BMW, Audi si Mercedes, sa fie o taxa de poluare la mizeriile astea de masini: cate un miliard la fiecare liniuta de fiecare marlan care participa!
Asa s-ar strange repede bani.
Dar nu se vrea pentru ca cei ce fac liniute sunt niste handicapati. Si producatorii care prezinta si promoveaza asa ceva sunt de 2 lei.
Sa se interzica si cursele cu masini daca se vrea reducerea poluarii.
https://www.automarket.ro/tv/curse-auto/liniu-ntre-un-audi-a3-modificat-de-700-de-cai-putere-i-4-supercar-uri-9503.html
https://www.automarket.ro/stiri/grupul-volkswagen-ar-putea-plati-o-amenda-de-15-miliarde-de-euro-pentru-121171.html
Pentru a ajuta germanii sa isi plateasca amenzile, romanii dau buluc la DIZAL.
"Dieselgate care a costat conglomeratul auto în total 31.3 miliarde de euro până în 2020, suma de 1.5 miliarde nu pare așa mare."
Ce mi-e 30 miliarde, o nimica toata. La ei se mai adauga si ce a platit BMW si Mercedes.
Deci cu vreo 35 miliarde cred ca se faceau foarte multe statii de incarcare si se puteau dezvolta multe tehnologii.
Dar na, cand ai retarzii care iau Diesel in continuare, nu are rost sa investesti in electrificare.
Personajul asta e mai toxic decat toate diesel-urile din lume, + deseurile nucleare, chimice si site-urile de dezmembrare a vapoarelor.
Azi tot deviatul sexual are pe internet un podium sa-si trambiteze propaganda, iar matei are Automarket pentru refularea bolilor mentale.
Matei_cel_bou e mult prea blanda. Matei_cel_toxic e mai corect.
Asta nu înseamnă că mârlănia și nesimțirea trebuie acceptată… dar nu este doar din aceea cauză. Uni nu-și permit mai mult și totuși au dreptul și nevoia să se deplaseze. Uni dintre ei nu merg cu avionul, nici în concedii și nici la restaurante, competiții sportive, spectacole, concerte etc… deci, dacă tragem linie posibil să fim mai “murdari” decât cei care au o mașină veche. Dar ne dăm mari cu studiile noastre, ca am făcut statistica la facultate (nu în anii de studiu) nu dle. la FACULTATE… dar la cursurile de bun simț de ce ai dat pas? Nici în casă nu se făcea așa ceva? trist…
Să știi că există transport în comun pentru cei care au dreptul să se deplaseze dar nu își permit mai mult. Mașina personală e un privilegiu nu un drept.
Fiecare are dreptul să aleagă ce vrea și ce poate, sunt legi și cu asta basta ipocritule. ;)
Oricine se plimba prin țară, măcar o dată pe an, observa ca mașinile vechi și foarte vechi sunt foarte puține, asta se observa si la parcurile auto care comercializează mașini second, foarte puține cu adevărat vechi .
https://autolatest.ro/stiri/hoti-de-masini-prinsi-in-trafic-in-romania-chiar-daca-nu-mai-sunt-controale-la-vamile-cu-ungaria/
Niste inculti prosti si ingamfati!
https://stirileprotv.ro/divers/amenda-record-de-200-000-de-lei-data-unui-sofer-de-bmw-x6-in-iasi-ce-a-facut.html
Tu ce crezi, ca poti educa un handicapat cu mai multe amenzi, chiar si cea mai mare din Romania?
Oricat va luati apararea, lumea e satula de prosti!
Oricat de tare rage evacuarea modificata, tot cu scarba se uita lumea la voi.
Daca intoarce lumea capul dupa voi, nu e din apreciere, ci din scarba pentru ca platiti sau furati niste jeguri de masini.
Deci cand zici de caracter, astia cu BMW-urile sunt cei mai jegosi prosti si fara sa stie ce e ala caracter.
Ei umbla cu placutele de inmatriculare de la alte masini, alimenteaza fara sa plateasca si fug de politie.
Tot ei intra pe transalpina cand circulatia e intrezisa.
Si tot marlanii cu BMW-urile urca pe partiile de schi.
https://epitesti.ro/stiri/sofer-de-bmw-pericol-pe-sosea-dar-fara-curaj-cand-coboara-din-masina
Astia sunt oamenii de caracter pe care ii aperi si ii reprezinti!
Niste hoti, retarzi, increzuti!
Vezi ca sunt foaaaarte multe exemple de marlani cu BMW-urile care nu dau 2 bani pe legi!
Iau amenzi peste amenzi si iau si cu suspendare, dar tot nu poti educa marlanul cu BMW!
Daca ii pui semne si indicatoare, tot degeaba ca nu sunt pentru ei, doar nu si-au luat BMW-uri ca sa respecte si regulile de circulatie.
Deci daca masina nu e privileging, ci drept, atunci cred ca avem toti dreptul sa circulam pe drumuri publice si sa nu fim luati la flashuri de marlanii cu BMW-urile care nu au loc si nu trebuie sa fim accidentati de retarzii cu BMW care fac liniute pe drumuri publice.
Ce zici?
Vrei exemple de marlani cu BMW-urile care intra pe transalpina, pe partii de schi, in mare sau pe plaja, bat alti soferi in trafic?
Hotarasti tu ce drepturi au marlanii cu BMW-urile???
Au ei mai multe drepturi decat altii???
Si daca au, cine le da?
Danut GRC, sau Dutz??? Aveti voi carnetel cu drepturi speciale pentru marlani?
De unde le-ati cumparat?
Vi le-a dat smenarul care v-a vandut BMW-ul??? Asa v-a zis ca aveti drepturi speciale cu BMW-urile?
Citat și sursa. Succes!
"Cât de nasol la caracter sa fii sa spui ca mașina nu este un drept, ci un privilegiu, dar sa susții în același timp subvențiile pentru electrice și taxarea termicelor, după care regula se impune taxarea unora, dar avantajarea altora"
1. Evident ca e un privilegiu, ca orice bun care se cumpără. E privilegiul celui care poate achita prețul și costurile aferente. Nu ai bani? Băgă-ți dreptul în poponeț. Mergi la o reprezentanță BMW și explica-le ca e dreptul tău sa pleci de acolo cu un BMW chiar dacă nu îl poți achita.
2. Regula e ca unele poluează mai mult decât altele.
Îmi pare bine ca adevărul te supără tare.
Unii fură curent la propriu și vin tot timpul cu aceleași clișee. Aici nu este despre mârlănie, pentru asta este tik-tok. Aici aducem argumente pro și contra mașinilor si a tehnologiilor pe care le propun, promovează etc. De aceea mai reacționăm, că suntem satului de bășinile voastre cu cocalari. Aici nu sunt cocalari… dar sunt prosti și foci. Tu unde crezi că ești?
Dreptul la viață, educație și muncă include clar și implicit dreptul la deplasare prin orice mijloc conform legilor în vigoare. Toți greșim, dar nu toți știm să pierdem chiar și un argument pe on-line și anonim… ;)
PS faptul că România are peste 10 mil de mașini înmatriculate și 8,5 mil de șoferi, arată clar că un auto este un privilegiu pe care foci ca tine trebuie să ni-l acorde…. hai sictir panarama :)
Deplasează-te cu ce vrei tu, dacă îți permiți. Doar mersul pe jos e un drept, și ăla doar unde nu e interzis.
Restul costă bani, deci e un privilegiu al celor care pot achita prețul. E simplu.
Dacă nu înțelegi, cheamă poliția sau ieși cu furca. Sănătos la cap sigur nu ești.
Am spus și făcut și eu prostii suficiente și mi le asum, tocmai de aceea nu mai reacționez la clișee postate de cretini care în lipsa de argumente le repetă ca papagalii…
Stai așa îmi este egal… dar ce știm știm și nu este un privilegiu să te avem prin zonă, doar o creatură obositoare și obsedată.
Si aia nu au ajuns prea bine, du-te si ia-ti pastilele si nu te mai stresa tu la ce masini conduc oamenii, ori te oftici cand ii vezi pe geamul din autobuz?
Serifule, vezi-ți de bidonul tău când faci 700km cu tirul. Eu sunt bine spre foarte bine, te mănânc la micul dejun.
subvenctiile clar nu trebuie acordate. nu ar face decat sa se mareasca parcul auto, ceea ce nu vrem.
de ce nu se baga taxe pe masinile vechi care polueaza si mai mult de atat, nu sunt singure pe strazi? cand o sa se faca si la noi itp-ul pe bune? da, in tarile respective mentionate mai sus au masini vechi, dar arata toate bine. fara puncte de rugina, cauciucuri noi. compara masinile de 20 de acolo cu cele de la noi.
eu pur si simplu vreau ITP facut pe bune. macar de aici sa incepem. se poate asa ceva?
:)))
Da, mai ales alea din Roma, Grecia, sudul Frantei etc.
@Matei vezi ca te alearga iar controlorii ca mergi fara bilet, du-te in Rusia daca tot iti place sa ti-o arzi comunist, ca fix asta esti, un comunist frustrat ca au altii masini si tu nu.
Ma mir ca ai net la tine in sat acolo, taran obosit ce esti.