Începând de anul viitor, cei care au locuri de parcare la bloc în București vor plăti de peste 7 ori mai mulți bani pentru a putea beneficia în continuare de ele.
Prețul unei parcări de reședință va fi următorul: zona A – 600 lei / an, zona B – 500 lei / an, zona C – 400 lei / an, zona D- 300 lei / an.
Solicitarea privind creșterea taxelor de parcare a venit din partea primarilor de sector, care au considerat că responsabilitatea de a deţine o maşină trebuie să fie însoţită de o contribuţie corectă la bugetele autorităţilor locale, care să permită dezvoltarea de servicii de parcare decente.
În prezent, taxa anuală variază între 60 și 80 de lei.
“Tariful pentru un loc de parcare de reședință în București e ridicol. Cel mai scump, în zona A, era 84 de lei/ an sau 24 de bani/ zi sau 2 bani pe metru pătrat pe zi. Spațiul public într-un oraș atât de aglomerat e evident mult mai valoros. Și asta se vede în prețurile pentru locurile de parcare create de piața liberă.
Le mulțumesc consilierilor generali că au reparat, în sfârșit, o absurditate care s-a tot perpetuat din cauza lipsei de asumare a foștilor reprezentanți. Le mulțumesc pentru semnalul clar transmis – Bucureștiul e în primul rând un oraș pentru oameni, nu putem subvenționa la nesfârșit deținerea de mașini,” a spus primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, într-o postare pe Facebook.Și primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, afirma recent că Consiliul General al Municipiului trebuie să facă ceea ce este corect, să „nu mai continue populismul ultimilor 30 de ani și să adopte o taxă de parcare care să ne permită să construim parcări!”
Via economedia.ro
La 6 metri pătraţi de maşină, aceşti 4800 / 12 mp ar veni 400 euro/mp
:)))
Oricum ca idee, cine stă la casă cu 2 locuri de parcare iese clar mai ieftin, amortizat terenul de mult...
p.s.: am loc de parcare de la primarie si raman la parerea de mai sus: tarife mult prea mici.
Odata ce o masina nu mai are ITP-ul si asigurarea valabila, ea ar trebui sa-si piarda dreptul la un loc de parcare, pentru ca nu pot sa circule si deci sunt depozitate pe domeniul public.
Si bineinteles sa se construiasca parcari civilizate, nu desfiintat spatii verzi si trotuare sa ne umplem de masini.
Si autostraziile si trenurile alea de mare viteza, mereu cand se compara Romania cu alte tari, se iau doar exemplele negative de acolo, exact ca politicineii, daca baga aia o taxa in vest, hop o baga si ei, dar daca aia fac o autostrada la noi se fac ca ploua.
Si autostraziile si trenurile alea de mare viteza, mereu cand se compara Romania cu alte tari, se iau doar exemplele negative de acolo, exact ca politicineii, daca baga aia o taxa in vest, hop o baga si ei, dar daca aia fac o autostrada la noi se fac ca ploua.
Chiar daca salariile sunt mai mari in tarile mai civilizate, te asigur ca si restul serviciilor de transport si tot ce inseamna taxe si impozite, mancare, chirie, etc. sunt si ele mult mai mari.
Intreaba un italian, austriac, german, francez cat costa sa parchezi masina in orasele aglomerate si o sa intelegi la ce ma refeream: IDEEA e buna, nu sa copiem valoarea acelei taxe.
E bine sa vorbesti cand cunosti subiectul, nu doar sa te dai informat.
La sectorul 3 locurile sunt publice, se vad pe platforma GIS, unde se poate depune si cerere+se solicita RCA si ITP valabil. Asta este oricum aiurea, nu parchezi ITPul ci o masina, ca mergi sau nu cu ea este treaba ta cat timp platesti impozit+ ocuparea domeniului.
Este absurd sa inchiriezi parcare de resedinta 24/24, cat timp nu poti garanta accesul. Cei de la 4 dau niste dispozitive, dar nici alea nu ajuta mereu, ca se parcheaza in fata si nu poti ajunge la locul tau, care este liber!
Daca vii de la job si locul este ocupat, ce faci? Daca lasa telefonul, il suni si astepti sa vina. Daca nu, suni la politie, vine locala, cauta soferul si pierzi minim 1h, daca il gaseste.Daca nu...parchezi unde poti. De luni pana vineri, uneori si in weekend!
Cei care stau la bulevard sau in zone circulate cunosc problema si, daca va uitati pe GIS la 3, o sa vedeti ca sunt multe locuri libere din acest motiv, si asta la 80 de lei/an. Sa dai 600/an nu este exagerat, dar daca ii platesti ca sa te certi zilnic sau sa parchezi prin tufisuri, sunt bani aruncati pe fereastra!
Și să ne scutiți cu exemplele voastre Germania, Franța, Hanglia și pe unde mai trăiți.
Fiecare țară trebuie să-și impună taxele in funcție de venituri și situații
Se observă doar din comentarii câtă frustrare aveți pe voi, parcă vă băteați cu pumnii în piept că sunteți democrați ?
Vedeți că duhnește de la voi a dictatură din asta modernă combinată cu cea clasică.
Eu zic să vă vedeți de oalele voastre indiferent pe unde trăiți.
Fiindcă de aerele voastre ce le emanați de "oameni liberi și civilizați" pe internet și-n realitate suntem sătui când vă întoarceți prin țară și o parte din voi aveți niște aere și o scârbă-n voi de parcă v-ați întoarce într-un grajd.
Mai sunt câțiva frustrați pe Youtube, tot aerele astea au ca voi, obosiților.
Voi credeți că dacă se majorează taxele or să facă ceva pt infrastructura rutieră sau în alte domenii ? Or să facă ce au făcut și până acum
Următorul adevăr (de fapt…truism) nu l-am dezbătut până acum dintr-un motiv cât se poate de rezonabil: este la mintea cocoşului! Ce anume? Faptul că TOT ce se scumpeşte pe Glob la ora actuală (şi se scumpeşte…totul, de la bunuri la servicii) se subordonează unui singur scop: acela de a descuraja sentimentul şi dorinţa de proprietate!!! Iar orbeţii care îşi adoră profitorii/asupritorii/stăpânii deja au înghiţit pastila pe care maeştrii emolari le-au servit-o (cu apă chioară) : “Important este ceea ce posezi în inimă şi în minte!”. Colac peste pupăză, perfidul suprem din tenebre îi îmbrobodeşte definitiv cu ajutorul…Scripturii: “Împărăţia lui Dumnezeu este înăuntrul vostru” (Luca 17:21). Asta fiindcă se pricepe, ca nimeni altul, să transforme un precept sfânt într-o ghioagă propagandistică (cu îngăduinţă de Sus, evident).
eu, spre exemplu, om de varsta medie cu 2 copii, care am nevoie aproape zilnic de masina pentru ca sunt om inca activ si ma ingrijesc si de copii, ii dau pe unde pot si eu, ba la un inot, la un tenis, la sah nu prind niciodata un loc de parcare prin preajma blocului pentru singura masina pe care o detinem, nu zic la scara, dar macar la 100-200-300 metri... niciodata, e deja regula. sunt nevoit sa o duc la mama dracu, sa fac circa 15 minute pe jos, mereu cu bagaje, cu acareturi dupa mine, fie vara, fie iarna, fie zi de lucru, fie weekend.
stau intr-o zona foarte aglomerata, drumul taberei, iar majoritatea celor ca mine, care nu au un loc de parcare rezervat, au devenit chiar reticenti sa isi mai miste la randul lor masinile pentru ca odata miscate, aproape sigur nu mai gasesc apoi un loc liber, asa ca totul e un blocaj permanent si un stres fara rost.
ce sa le explic deci eu acelor pensionari? nu ar fi mai bine sa facem schimb de locuri, sa faca si ei o plimbare lejera pe jos odata la 2 saptamani? le-ar face bine si la sananate miscarea pe jos si la rautate, ca daca cumva ii blochezi 5 minute sa descarci o cumparatura ceva, te ginesc de la balcon si urla ca apucatii. nu mai zic, sa parchezi pe locul lor, in rarele ocazii cand pleaca, pai te fac albie de porci. sau sa le explic mai degraba ca de fapt nu mai au nevoie de acel harb in fata blocului? utilitatea acelor masini statute e zero. ei le tin just in case, auzeam ca mai ales daca au o urgenta legata de sanatate, sa urce repede in masina sa se duca la doctor/spital. pentru foarte multi asta e rationamentul detinerii harbului. dar surpriza, cand tragi sa mori nu te mai urci la volan, ci chemi o salvare. sau daca n-ai incredere ca vine in timp util, tii la indemana o lista cu nr de taxi, ca aia vin sigur, pentru un ban.
deci ce sa le explic acelor pensionari care au masina doar de amorul de a detine ceva, dar in fapt oamenii aia nu o folosesc si nici nu si-o mai permit. ei nici macar nu au roti de iarna daca va vine sa credeti, ei intre noiembrie si mijloc de martie nu o misca 1 metru pentru ca nu au roti de iarna si nu vor sau nu pot sa isi cumpere. iarna mai coboara o data pe saptamana la masina doar sa dea la cheie, o tin pornita-ambalata 15 minute ca sa nu moara bateria si ne asfixiaza pe toti din jur cu noxele. altii, ca pe vremuri, scot bateria si o baga in casa. ce sa le explic? detinerea unei masini nu e obligatorie pentru toata lumea, nu iti mai permiti o masina cu tot ce inseamna ea, o vinzi si eliberezi spatiul.
cand mai aud si pe alti dementi, ca mai sus, care le dau apa la moara cu dorinta de proprietate (!!!), imi dau seama ca dorinta asta irationala si nejustificata prin utilitate/folosinta, de a poseda bunuri, imi dau seama ca e boala grea si grava si netratabila vreodata, ci mai mult, doar invenineaza sufletul si izvoraste din privatiuni pe termen indelungat. iar acum, dupa decenii de privatiuni, au trecut in extrema cealalta: imbuibare la rupere sau sete fara margini de a avea proprietati, atitudine la fel, daca nu chiar mai gretoasa prin rapacitate si egoism.
Ce inseamna Emolar si Emol?
Am vazut destul de des termenii astia pe aici si am tot vrut sa va intreb, sper ca nu-i cu suparare.
Si da, inainte sa ma trimiteti la prietenul goagal, sa stiti ca am fost, dar nu stie.
Pretenaş, cei mai de seamă reprezentanţi ai Dreptei politice au fost, secole la rândul, latifundiarii! Nobilii/aristocraţii în Vest, boierii în Est (diferă doar denumirile). Ce crezi? Îşi iubeau sau nu proprietăţile? Iar dacă (mai mult ca sigur că) da, oare nu putea fi suspectată şi o patimă? Te pomeneşti însă că s-au nimerit cu toţii în iad, doar fiindcă “evoluaţilor” de azi le surâde aşa-zisa moderaţie, austeritate, castitate sau cum s-o mai numi.
Păi normal că vă repugnă proprietatea FIZICĂ – tot ce vă interesează este hipnoza absurdă (pe motiv indiscutabil de eterogenitate) eco-high tech!!!
Vezi că noi ştim negreşit să evităm EXCESUL (care se conturează în mod inechivoc), recte consumerismul! Pe care, apropo, voi, sclavii “înaltelor tehnologii”, nu-l combateţi neam! Nuuu, “răul suprem” care vă tulbură zi de zi este proprietatea (evident, a altora).
@Cristi, neica google nu-ţi va arăta nicicum, niciunde şi nicicând ceea ce este stabilit ca totalmente inaccesibil prostimii planetare…
EMOL = Elita Mondială Ocultă şi Luciferică. Îmi revendic paternitatea sintagmei, implicit a acronimului. În esenţă, este vorba despre adevăraţii, singurii şi preaputernicii stăpâni ai Globului (trilionari în euro/dolari), deci îi poţi numi în orice fel posibil; nu acest aspect contează. Ei există însă fără nicio îndoială şi se feresc de orice dezvăluire a identităţii personale (altfel şi-ar pierde imensa Putere, pe care le-o asigură doar discreţia absolută, perpetuă şi…lasată ca moştenire, deoarece, axiomatic, ce naşte din pisică şoareci mănâncă).
Principiul lor funcţional este de tip piramidă (desigur, în vârf se află “ochiul” satanei) – la “etajele” inferioare pot fi identificate corporaţii, mainstream media, ONG-uri şi instituţii de stat internaţionale, regionale şi chiar naţionale, dar şi organizaţii religioase (pseudo-creştine).
“Crema” se închină explicit diavolului, ca ritual intern definitoriu, obligatoriu şi regulat, dar, iarăşi, acest gest nu ajunge niciodată la cunoştinţa publicului larg, sub formă de dovezi învederate (clipuri sau fotografii).
Practic, îşi permit ORICE (mârşăvie), ORICÂND şi ORIUNDE pe planeta asta, de la a provoca războaie până la a impune guverne-marionetă. Pot trasa noi graniţe între state oricum le-ar veni cheful, ceea ce se întâmplă iute şi fără nicio opoziţie întâmpinată (de exemplu, în 1989, în Europa “eliberată” de “comunism”, adică de calul troian pe care tot ei l-au construit şi plasat, urmând să-l distrugă după ce şi-a îndeplinit sarcina precisă).
Factorul rasă sau naţionalitate nu intră în calculul lor, atunci când Elita capătă un nou membru în carne şi oase – criteriile de selecţie sunt altele, extrem de exigente, conform cu “Biblia” lor. Mă îndoiesc însă că poate pătrunde în bârlogul lor cineva “din afara” Sistemului, fiindcă un asemenea “compromis” ar fi incompatibil cu prioritara lor regulă ereditară.
Cât despre vreo posibilă trădare între ei, aşa ceva ţine de domeniul fanteziei! Magnum argumentum? Niciun câine nu este atât de nebun, încât să vrea să plece vreodată de la măcelărie…
Aşadar, gagiii ăştia nu sunt doar nişte amatori de proprietate, ci nişte autentici devoratori de proprietăţi, la plural, căci au “câtă frunză, câtă iarbă” (efectiv toate averile lumii sunt concentrate în mâinile lor). Da’ bine că tot noi însemnăm problema societăţii (ah, da, mai ales a “societăţii deschise”, implicit a “societăţii civile” – între noi fie zis, acestea sunt tot creaţiile dumnealor!), cu un rahat de apartament (pentru care ne facem datori vânduţi hrăpăreţelor bănci – eh, şi ele tot ale dânşilor!!!) şi cu un ciuruc de maşină SH.
si continua copiii,rate mai mari de 30 de ani? Sau poate ca propaganda aia care circula ca cica e mai bine sa stai cu chirie sa te muti cand vrei cu serviciu decat sa ai casa ta ti se pare normala si ajungi la pensie sub cerul liber,iar masini in 20 de ani pun pariu c-o sa mai pupe doar "elita",sa vezi preturi la ele si taxe de la an la an. A,si vezi ca deja incepe si la noi mizeria,o banga de aici a inceput deja sa aplice dobanzi negative la banii pe care ii tii in banca,proprietatea ta,banu tau si statul care te obliga sa ai cont si sa faci transfer bancar dupa o anumita suma.Sunt multe de spus,nu mai injura oamenii care incearca sa iti deschida ochii,a mai fost destul de recent abolita proprietatea privata si nimeni nu credea posibila mizeria asta.
https://m.youtube.com/watch?v=BzZ6--p01KM
Cum ar reacţiona însă (e-)orbeţii cărora li s-au răpit irisurile în mod ocult? Cel mult invocând “binele comun”. Fiindcă în gura lor (strâmbată cu cleştele propagandistic) nu încape doar sănătatea frunzuliţelor, ci şi Homo universalis, dar nu cel propovăduit de Renaştere, ci biata paiaţă modelată de EMOL şi “răzuită” de identitate naţională, spirituală şi culturală.
plus ca Google are si el mandria lui
Acum cu prieteneste iti spun, daca esti deacord cu EMOL si bazaconiile aferente inseamna ca vom avea un spectacol pe cinste. Daca nu, evita autorul pentru ca asta ne consuma pixelii din ecran la cate insira.
Altfel vom fi ca la grădina zoologică din oraș, intr o cusca betonata, fara trotuare, dar plina de mașini si excremente de animale
Fă Nel, nu încerca să influenţezi omu’, că nu eşti taman tu mainstream media (deşi vă întemeiaţi în acelaşi duh). Sunt sigur însă că va analiza lucid tema, plonjând şi în sursele presei realmente independente (atâta brumă cât a rămas).
Vi se pare ca e corect sa mareasca pretul in conditiile acestea? Ma asigurati voi postacilor pro-crestere ca se va schimba ceva? Chiar credeti ca de cei 85 de lei nu puteau sa faca nimic pana acum?
Poate ar trebuii sa ganditi in grila - Ce serviciu si ce calitate ofera ei/cat platesc.
Tu stii ce vorbesti?
Platesc parcarea sa o intretin eu?
Tu platesti alte servicii degeaba si le faci tu?
La magazin platesti merele si le aduci tu de acasa?
Du-te la doctor baiete.
Totuşi, nimeni nu l-a reclamat la cancelarie şi nimeni nu l-a luat în derâdere. Coincidenţă sau nu, revelaţia care ne bulversa intervenea taman în actul de naştere (în chinuri încă neatenuate!) a UERSS – oricum, euroscepticismul tot de la respectivul cadru didactic mi se trage.
Da, Fă Nel, iată “văgăuna”.
Un Paşte liniştit şi luminat pentru oricine îşi poartă capul pe umeri!
Ne revedem după.
Alta situatie este ca locurile sunt subinchiriate si masinile parcate pe ele nu au nici o treaba cu propietarul de drept.
Sectorul 3 este totusi o situatie cu totul exceptionala pentru ca a fost loc suficient disponibil pentru crearea acesor parcari. Si asta nu datorita ilustrului primar, ci a urbanismului implementat inainte de anii '70. Cum au aparut bateriile de blocuri (din placi), s-a dus totul pe apa sambetei. Este un urbanism imposibil care se perpetueaza acum dupa model in localitatile limitrofe precum Chiajna, Popesti, vezi si in zona Pallady ce "de vis" o sa devina.
O ultima remarca, poate nu cunosteati ca in S3 s-au retrocedat parcuri verzi intregi IN NATURA si parcari intregi IN NATURA, deja asfaltate si trasate bine merci. Le veti fi observat pe cele marcate cu galben si avertisment de tractari. Aia e normal? Sau mai normal ar fi fost ca primaria sa construiasca parcari dedicate, civilizate, cum sunt cele din S4?
Va las sa trageti concluziile singuri si sa oferiti si un punct de vedere cu solutii, ca la capitolul sa ne plangem nimeni nu e intrece.
PS: Faptul ca iti este atribuit implica si sa-l tii curat si ingrijit. Mai o foarfeca de gard viu, mai o lopata, hai ca se poate! Doar parintii nostri asa faceau chit ca le placea sau nu...
Imi pare rau sa par comunist dupa mintea unora dar sa ai masina nu e un drept, este un lux. Pur si simplu. Sa dam doar o situatie: locuiesti intr-o zona cu zero locuri de parcare. Zero. Ce faci? Faci gura sa iti construiasca parcare pe bloc? Sau o parchezi la mama naibii si taci din gura? Sau nu iti mai iei masina pentru ca efectiv nu vei putea veni cu ea pe strada ta niciodata?
Desigur, scenariul este extrem dar principiul ramane.
Totusi orice taxa ar fi, nu scapam de probleme pana nu apar locuri suficiente pentru rezidenti, pentru oaspeti, pentru cei veniti la magazinul de la parter, pentru orice institutie care primeste vizitatori si asa mai departe. Ne multumim cu tot felul de reparatii de moment si ne este frica sa ne gandim care ar fi viziunea finala.
Eu imi imaginam un cu totul alt sens al acronimului Emol.
@Fanel_ Eu de formatie sunt om al stiintelor exacte, peste doi ani voi avea si patalamaua de inginer AR. Asa ca eu cred orice, dar absolut orice, atata vreme cat mi se demonstreaza dupa un rationament stiintific. Nu exclud nimic a priori.
Pana acum insa nu a reusit nimeni sa imi demonstreze ca ocultismele sau teoriile conspirationiste sunt reale, dar daca cineva are demonstratia in buzunar si o prezinta, as putea sa o cred. De fapt nu este nimic de crezut sau de necrezut, ci doar de acceptat o afirmatie demonstrata. Pana atunci, argumente precum "se stie ca.." sau "fara nicio indoiala ca..." fara o baza demonstrabila, nu sunt suficiente ca sa ma convinga.
La noi in inginerie, indoiala si punerea constanta sub semnul intrebarii sunt tocmai fortele care ne motiveaza constant catre a face lucruri, sisteme si procese mai bune.
Am impresia ca am nimerit totusi pe platforma gresita pentru mine. Va las cu bine.
Da, m-am nascut in Bucuresti. Ai mei nu au primit niciun apartament de la stat. A fost cumparat in rate de la stat, la fel ca in toate marile orase. A fost platit cu bani munciti de parintii mei, care s-au asigurat intai de toate sa primim o educatie si apoi au chibzuit sa ne indrume, asa cum pot, in viata.
La randul meu am o familie, sunt pe picioarele mele si am invatat si muncit si reusit prin propriile puteri.
Am ales sa raman aproape de de parinti, in oras, cunoscand foarte bine partile bune si rele care implica viata la bloc, inlcusiv acest stres al locului de parcare de care ne tot legam. Nu folosesc masina sa merg la serviciu, ci metroul si bicicleta.
Ca mine sunt zeci de mii, daca nu sute in aceeasi situatie.
Deci nu inteleg cu ce sunt eu vinovat ca tu muncesti in oras si trebuie sa faci naveta? De ce generalizezi si de ce trebuie sa fiu eu tinta frustrarilor tale?
PS: e Honda!