Paradox low-cost: Logan este prea scump pentru India
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault vrea sa faca un Logan mai scurt pentru piata din India, pentru a face low-cost-ul romanesc mai atragator pentru clientii de pe piata respectiva. Logan are o lungime de 4.250 milimetri si o latime de 1.975 mm, in timp ce inaltimea acestuia este de 1.525 mm. Versiunea mai scurta a lui Logan ar trebui sa aiba mai putin de 4 metri, pentru a fi eligibila pentru o prima din partea guvernului indian de 10%. Astfel, indienii care aleg un model mai scurt de 4 metri primesc o prima de 10% din pretul vehiculului de la stat, iar Logan nu se incadreaza in aceste criterii deoarece are o lungime de 4.250 milimetri.Rivalii lui Logan pe piata din India sunt Maruti Swift Dzire, Tata Indigo si Ford Ikon. Cele trei modele au o lungime mai mica de patru metri si se califica la reducerea de 10% oferita autoturismelor mai mici de patru metri.
Renault fabrica modelul Logan in India printr-un parteneriat de tip joint-venture cu cei de la Mahindra&Mahindra. Producatorul francez de automobile detine 49% din acest parteneriat si vanzarile lui Logan pe aceasta piata sunt in scadere.
Spre exemplu, in perioada aprilie 2009-februarie 2010, vanzarile lui Logan pe piata din India au scazut cu 60.03 procente fata de aceeasi perioada in urma cu 12 luni. Cei dela Mahindra cer modificari pentru Logan de multa vreme, dar Renault nu a fost de acord pana acum la asemenea schimbari din cauza faptului ca nu are sens sa modifice o platforma globala pentru o singura piata.Din cauza acestor probleme, cei de la Renault vor fi nevoiti sa faca un Logan mai scurt cu aproape 20 de centimetri. Pentru moment, francezii nu au dat detalii privind modificarile pe care le vor opera la adresa acestui model pentru a realiza o asemenea schimbare drastica. Carlos Ghosn si-a asigurat clientii din India ca Logan va ramane pe piata si ca evalueaza toate posibilitatile de modificare ale acestui model. Exista posibilitatea ca joint-venture-ul cu Mahindra&Mahindra sa fie incheiat din cauza disputelor cu indienii, iar productia lui Logan in versiunea indiana sa fie mutata la fabrica Renault din Chennai, India.
Indienii de la Mahindra si clientii lor sunt deranjati si de stegatoarele de parbriz ale lui Logan, care nu au fost adaptate pentru mutarea pozitiei de condus pe partea dreapta. Stergatoarele de parbriz curata cu precadere partea stanga a parbrizului in loc sa curete partea din dreapta.
Via | DnaIndia
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
PS:oricum e cam scump Logan-ul pt ce stie sa faca si mai ales ca mai dai si bani pt taxa de poluare ,ca de Renault nu se screme sa bage motoare euro 5
..prea scump e inclusiv pentru romania.
tata nano e oarecum raportat la pret pentru indieni. logan pentru romani, nu.
da', asa, de amoru' artei, domnu "io", cifrele de vanzari ale Dacia/Logan iti INFIRMA parerea cum ca "ar fi prea scump".
daca se vrea ieftin la cumparare atunci mai bine un SH, care isi dovedeste pretul "real" la folosire.
Spor la stat in service
1. Masina in 3 volume - Logan 1.4 mpi
sau
2. Scuter Peugeot Satelis 250 cc
Am inteles ca de exemplu in tarile gen Franta, Germania conditiile de garantie oferite de Dacia difera substantial de mult de cele din tara??Exista si o garantie din partea statului roman????Oare asa se explica explozia marcii Dacia pe Mapamond??????
iar raportu pre/calitate/dotari e mul superiora loganului sau mai nou dustarului, cred ca nici urmatoarea varianta de dacie nu o sa aiba astfel de dotari, cu alte cuvine numa viseaza la ce au altii.
:)
http://www.automarket.ro/stiri/logan-hatchback-in-2008-3084.html
care dina stea doua crezi ca scartaie si troncane mai tare???
si dacia si hyundai fabrica masini ieftine, comparabile dpdv al calitatii
dar intre accent si logan, care din ele crezi ca e mai fiabila???
in 60000km, amortizoarele la logan sunt la 90% din capacitate, iar la un accent pana la 60000 km se schimba vreo 4 seturi de amortizoare si vreo 3 coloane de directie
deci, ai dreptate, hyundai e mult peste dacia...ce ma amuzati astia care vorbiti doar din auzite sau din vise!