Paradox low-cost: Logan este prea scump pentru India

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 18.03.2010
Indienii nu mai sunt la fel de atrasi de Logan precum au fost in 2009, iar cei de la Renault vor fi nevoiti sa ia masuri din cauza vanzarilor in scadere ale modelului.

Renault vrea sa faca un Logan mai scurt pentru piata din India, pentru a face low-cost-ul romanesc mai atragator pentru clientii de pe piata respectiva. Logan are o lungime de 4.250 milimetri si o latime de 1.975 mm, in timp ce inaltimea acestuia este de 1.525 mm. Versiunea mai scurta a lui Logan ar trebui sa aiba mai putin de 4 metri, pentru a fi eligibila pentru o prima din partea guvernului indian de 10%. Astfel, indienii care aleg un model mai scurt de 4 metri primesc o prima de 10% din pretul vehiculului de la stat, iar Logan nu se incadreaza in aceste criterii deoarece are o lungime de 4.250 milimetri.Rivalii lui Logan pe piata din India sunt Maruti Swift Dzire, Tata Indigo si Ford Ikon. Cele trei modele au o lungime mai mica de patru metri si se califica la reducerea de 10% oferita autoturismelor mai mici de patru metri.

Renault fabrica modelul Logan in India printr-un parteneriat de tip joint-venture cu cei de la Mahindra&Mahindra. Producatorul francez de automobile detine 49% din acest parteneriat si vanzarile lui Logan pe aceasta piata sunt in scadere.

Spre exemplu, in perioada aprilie 2009-februarie 2010, vanzarile lui Logan pe piata din India au scazut cu 60.03 procente fata de aceeasi perioada in urma cu 12 luni. Cei dela Mahindra cer modificari pentru Logan de multa vreme, dar Renault nu a fost de acord pana acum la asemenea schimbari din cauza faptului ca nu are sens sa modifice o platforma globala pentru o singura piata.

Din cauza acestor probleme, cei de la Renault vor fi nevoiti sa faca un Logan mai scurt cu aproape 20 de centimetri. Pentru moment, francezii nu au dat detalii privind modificarile pe care le vor opera la adresa acestui model pentru a realiza o asemenea schimbare drastica. Carlos Ghosn si-a asigurat clientii din India ca Logan va ramane pe piata si ca evalueaza toate posibilitatile de modificare ale acestui model. Exista posibilitatea ca joint-venture-ul cu Mahindra&Mahindra sa fie incheiat din cauza disputelor cu indienii, iar productia lui Logan in versiunea indiana sa fie mutata la fabrica Renault din Chennai, India.

Indienii de la Mahindra si clientii lor sunt deranjati si de stegatoarele de parbriz ale lui Logan, care nu au fost adaptate pentru mutarea pozitiei de condus pe partea dreapta. Stergatoarele de parbriz curata cu precadere partea stanga a parbrizului in loc sa curete partea din dreapta.

Via | DnaIndia

Comentarii (17)

  • vor mai scurt? sa le demonteze parasocurile ! sa vedem selectie naturala... si asa sunt prea multi pe acolo
    12 6
  • renault
    ce pretentii au maimutoii aia sa curete stergatoru mai bine in dreptul soferului parca nu se pot apleca un pic in stanga si eventual sa trasi de volan in aceeasi parte.Sunt chiar nebuni daca au pretentii de la Logan care in curand o sa fie scump si pt Romania daca mai tine mult criza.

    PS:oricum e cam scump Logan-ul pt ce stie sa faca si mai ales ca mai dai si bani pt taxa de poluare ,ca de Renault nu se screme sa bage motoare euro 5
    13 10
  • servesc samsari la cina
    @jean
    scump comparativ cu ce ?
    11 6
  • romanu nu piere
    idee pt renault
    pt scaderea costurilor de productie tr inlocuite scaunele cu unele din rachita impletita,cablul de frana cu o liana,volanul cu niste coarne de vaca,geamurile cu folie de plastic si motorul cu unul imprumutata de la Tata Nano iar pt acaderea lungimii eliminata puntea spate si amplasarea unei roti sub bancheta spate, 3roti le ajunge si oricum maimutele alea pot sta in echilibru
    17 6
  • Etienne
    Logan indian
    Logan a fost de la inceput prea scump pentru piata din India. Din pacate pentru Renault acolo exista cateva optiuni de automobile noi mai ieftine; nivelul de trai fiind unul foarte scazut, fiecare isi dramuieste banii cu mare grija - si nu e nimic de ras in asta: iei un Maruti sau un Hindustan (nu stiu daca se mai fac) si iti mai raman bani si pentru un sac cu orez. Paradoxal, in lumea de acolo, Logan e pur si simplu prea luxos.
    8 1
  • :)) articolul trebuia sa se numeasca mai de graba "Logan este prea LUNG pentru India".
    ..prea scump e inclusiv pentru romania.
    tata nano e oarecum raportat la pret pentru indieni. logan pentru romani, nu.
    7 3
  • io nu prea inteleg de ce cand se face discutie la o piata externa trebuie sa bage la inaintare si piata romaneasca

    da', asa, de amoru' artei, domnu "io", cifrele de vanzari ale Dacia/Logan iti INFIRMA parerea cum ca "ar fi prea scump".

    daca se vrea ieftin la cumparare atunci mai bine un SH, care isi dovedeste pretul "real" la folosire.

    Spor la stat in service
    5 2
  • Semtex
    La 24.000 RON va dau 2 alternative ca mijloc de locomotie:

    1. Masina in 3 volume - Logan 1.4 mpi

    sau

    2. Scuter Peugeot Satelis 250 cc
    17 3
  • INTREBARE POATE MAI STIE CINEVA???
    INTREBARE POATE MAI STIE CINEVA???
    Am inteles ca de exemplu in tarile gen Franta, Germania conditiile de garantie oferite de Dacia difera substantial de mult de cele din tara??Exista si o garantie din partea statului roman????Oare asa se explica explozia marcii Dacia pe Mapamond??????
    1 8
  • @nazgul > ai auzit prost ! peste tot e garantia standard de 3 ani. Optional se poate extinde la 5 ani.
    8 1
  • :)
    la kia sau Hyundai e de 5 sau 7 pt motor si cutie
    iar raportu pre/calitate/dotari e mul superiora loganului sau mai nou dustarului, cred ca nici urmatoarea varianta de dacie nu o sa aiba astfel de dotari, cu alte cuvine numa viseaza la ce au altii.
    :)
    1 12
  • Tata nano costa in india in jur de 2ooo de dolari ! Bine inteles ca loganul e scump acolo !!!
    7 0
  • Va arata cumva asa
    Parca am vazut un logan hatchback care nu era sandero aici:
    http://www.automarket.ro/stiri/logan-hatchback-in-2008-3084.html
    0 1
  • logan scurt = sandero
    sandero e la limita celor 4 metri. o bara aparatoare modificate ar rezolva problema
    2 1
  • bradonel
    pt. VSZ
    am si dacia logan am si hyundai i10, loganul a fost 10200E, hyundaiul 8806E, loganul are 60000 km, hyundai 22000
    care dina stea doua crezi ca scartaie si troncane mai tare???
    si dacia si hyundai fabrica masini ieftine, comparabile dpdv al calitatii
    dar intre accent si logan, care din ele crezi ca e mai fiabila???
    in 60000km, amortizoarele la logan sunt la 90% din capacitate, iar la un accent pana la 60000 km se schimba vreo 4 seturi de amortizoare si vreo 3 coloane de directie

    deci, ai dreptate, hyundai e mult peste dacia...ce ma amuzati astia care vorbiti doar din auzite sau din vise!
    4 0
  • hyundai o prostie
    decat sa mi i au o masina marca hyundai mai bine imi i au un calutz si o carutza...
    3 0
  • Confirmarea
    @Turbo: chiar mai urat: http://www.automarket.ro/stiri/spionat-logan-fara-portbagaj-versiune-pentru-piata-din-india-29225.html
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru