Pang Da: "Afacerea cu Saab a căzut". Saab: "Discuţiile continuă"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Saga Saab pare că se apropie de final. După ce producţia a fost oprită complet încă din luna aprilie din cauza datoriilor către furnizori şi după ce acum două săptămâni a intrat sub protecţia legii falimentului, Saab pare sortită lichidării după ce, ieri, directorul companiei chineze Pang Da - potenţialul salvator al suedezilor - a declarat că înţelegerea cu Saab a căzut. Afirmaţia a fost făcută la o întâlnire a oamenilor din industria auto care are loc în Chengdu, China, dar contrazisă ulterior de un comunicat trimis presei de preşedintele Saab-Spyker, Victor Muller.
"Investiţia pe care ar fi trebuit s-o realizăm la Saab a fost retrasă după ce compania a intrat sub protecţia falimentului luna trecută. Guvernul chinez nu a mai fost contactat pentru a ratfifica potenţiala înţelegere", spune Pang Qinhua, preşedintele chinezilor. Afirmaţia preşedintelui Pang Da a fost însă contraatacată imediat de un comunicat semnat atât de Saab, cât şi de companie chineză, prin care Saab susţine că informaţiile conform cărora investiţia a căzut sunt bazate pe o neînţelegere.
"Suntem în continuare în discuţii cu Pang Da", spune Muller într-un mesaj trimis jurnaliştilor de la Reuters.În condiţiile în care cele 245 de milioane de euro promise de Pang Da nu vor mai ajunge la Saab, soarta companiei suedeze se agaţă de găsirea unui investitor care să apară în ultimul moment şi să salveze brandul de la colaps.
via | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit Autorității Federale pentru Transport Auto din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt), peste 768.000 de modele diesel produse între 2014 și 2023 ar putea necesita înlocuirea filtrelor de particule diesel. (19.12)
-
Constructorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face modelele cu zero emisii mai atractive pentru public. De la 1 ianuarie 2025 vor crește normele de emisii de CO2 la nivelul UE. (19.12)
-
Pentru a susține fabricile sale din Italia, Stellantis s-a angajat să investească 2 miliarde de euro în 2025. Pe lângă, aceștia au alocat 6 miliarde de euro pentru a îmbunătăți lanțul de aprovizionare. (19.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
- Prima imagine cu viitorul SUV de performanță electric Mercedes-AMG
- Ford Escort RS MK1 a reînviat, sub forma unui model reimaginat de compania Boreham Motorworks
Sorry,SaabCuantic ,dar marca asta e sortita pieirii.
"The chairman of Chinese auto dealer Pang Da said he is “confident” that a planned investment in Saab will go through, clarifying earlier remarks he made suggesting that the deal was now void."
sper sa reinvie cat mai repede ca sa putem admira cu totii noile modele facute pe sasiuri (multi romani o sa citeasca shashiuri, in general cei cu Reno) de Opel de 5-10 ani si cu motoare diesel de Fiat de un rafinament nemaivazut.
@Automarket, te-am rugat sa nu mai lansezi afirmatii categorice de genul "SAAB pare ca se apropie de final", SAAB va falimenta iminent" etc. din moment ce nu s-a decis nimic pe plan oficial si totul a ramas in coada de peste...Te rog frumos, adopta o tinuta obiectiva de elaborare a textelor (ce s-a ales astazi din impartialitatea model si din deontologia profesionala a ziaristului de odinioara?) ; si asa toti iubitorii autentici de SAAB avem nervii intinsi la maximum in acesti ultimi doi ani extrem de obositori si simtim ca o sa ne imbolnavim de inima pana la urma, caci oameni suntem si noi, nu mostre cibernetice de stoicism perpetuu...
Nu e corect,de ce sa moara doar marcile americane!!!
Vad ca incet intra ''boala'' si in cele europene si ma bucur.
Cei slabi nu supravietuesc.....
Saab,sa-ti fie tarana usoara!!!!!!!
Nemultumirea oficialilor Pang Da a fost ca administratorul insarcinat sa se ocupe de reconstructie a negociat separat cu Volvo/Geely. Discutiile au stagnat, si procesul merge mai departe ca pana acum.
Ce s-a scos din context intr-o declaratie preluata de Reuters era faptul ca directorul Pang Da a spus ca e posibil sa se retraga daca afacerea cu Geely merge inainte.
@CcC: nu va falimenta nici Saab, nici Grecia.
@H2: sa moara si capra vecinului, nu? :) Asa, romaneste!
Daca va mai aparea vreo masina cu aceasta emblema va fi ceva produs de chinezi.
Saab sa dovedit nedorit de populatie si deci natural a disparut.
Nu fi asa sigur in cazul Greciei:)
Continuand la subiect, Youngman a virat azi prima transa de 100 de milioane in conturile Saab.
sursa: ttela.se
@H2, am tot repetat ca papagalul ca, chiar si in situatia in care SAAB Cars s-ar narui pe bune, desi as agoniza o vreme, tot increzator as ramane stiind ca purtatoarea de fapt si de drept a numelui (trademark-ul original) se cheama...SAAB Aeronautics (plus space technology & smart weapons:) . Tragedia epica a detractorilor inspumegati, transfrontalieri si consecventi ai SAAB-ului ar continua in acest caz prin faptul uimitor ca, desi radiata oficial din registrele juridico-comerciale, SAAB tot s-ar vinde pretutindeni, chiar si in regim SH, inca 15-20 de ani de la disparitie (si nu poate nimeni sa excluda posibilitatea ca SAAB AB sa decida la un moment dat reinfiintarea unei sectii auto, avand drepturi depline in acest sens conferite de lege si bani...cacalau, Maria Ta!), ba inca si dupa perioada de inertie estimata, ca veterana de valoare sentimentala (ar costa si mai mult atunci, asa cum, de pilda, un Dodge Charger din anii '70 nu se poate cumpara decat numai daca te zvanta la buzunare, cu toate ca "nu era cine stie ce bijuterie tehnica in vremea productiei" :) De ce? Fiindca, spre rumoarea, stupoarea si icterul de ciuda al lui @AndreiRN si al altor preoti prohodisti improvizati, amatorii marcii suedeze sunt destui oriunde; eu insumi am vazut cocalari in toata regula (imbracati adecvat, nu era deci nici un dubiu) avand ca masina personala SAAB: erau la iarba verde, cu mese, cu gratare, tot tacamul, usile masinii larg deschise, muzica data la volum maxim, dar, cat am stat eu langa ei (vreo doua ore), n-au rulat nici o manea, sic! Asta e; pentru a strange gunoiul se foloseste matura, nu periuta de dinti, ceea ce au constientizat probabil si tipii respectivi. Pe altii, de aceeasi teapa (nu stiu daca tot cocalari, dar "smecheri" get-beget in mod sigur), i-am vazut cum isi scot gagicutele in oras cu...9-3 Convertible. Tot respectul pentru dansii deoarece, desi au de ales dintr-o multime de alte marci, s-au oprit tocmai asupra lui SAAB, fara sa fie animati de nici o motivatie "ciumega" si mai ales fara sa le-o bage nimeni cu forcepsul pe gat, ca doar traim in democratie, evident, nu? Asa ca, desi nu vreau, trebuie sa te dezamagesc, @@SaabCuantic (ce sa zic, mi se pare tare galant sadismul tau): n-ai ce fata sa-mi vezi decat aceea care suporta zilnic intemperiile (naturale si umane, deopotriva). Si, draga @AndreiRN, vorbesti de populatie de parca ar fi busuioc de pus la icoana; mai degraca este sare de pus pe rana...