Pagani îşi ia adio de la Zonda cu o ediţie specială - Revolucion

de Sebastian Toma
Marti, 04.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pagani Zonda, hypercarul echipat cu un motor V12 de 6.0 litri, primeşte o ediţie de adio din partea fondatorului mărcii, Horacio Pagani. Aceasta se numeşte Revolucion şi costă 2.2 milioane de euro.

Esential 12 setări oferă sistemul de control al tracţiunii care echipează Pagani Zonda Revolucion.
Horacio Pagani a dezvoltat o ediţie specială a lui Zonda, numită Revolucion. Aceasta costă 2.2 milioane de euro fără taxe şi are o masă de numai 1.070 kilograme. Modelul este echipat cu un motor V12 de 6.0 litri care dezvoltă 800 CP şi 730 Nm, ceea ce îi conferă un raport putere/greutate impresionant, de 748 CP/tonă. Zonda Revolucion are o transmisie secvenţială cu şase trepte realizată din magneziu, care poate să schimbe treptele în doar 20ms. Puterea este ţinută sub control de un sistem de control al tracţiunii de la Bosch, care are 12 setări posibile, în vederea asigurării aderenţei în mai multe condiţii de rulare. Spre deosebire de alte versiuni ale lui Zonda, Revolucion este un automobil care nu poate fi condus pe drumurile publice.

În ceea ce priveşte frânarea, noul Zonda Revolucion are un sistem ABS actualizat şi se mândreşte cu anvelope Pirelli speciale.

Aerodinamica este perfecţionată cu ajutorul noilor deflectoare de pe capacul portbagajului şi de pe capota motorului, iar eleronul spate are un sistem care imită DRS-ul din Formula 1. Pentru oprirea efectivă a vehiculului, Pagani a introdus un sistem de frânare Brembo cu discuri care prezintă tehnologie CCMR din Formula 1, cu 15% mai uşoare decât elementele pe care le înlocuiesc şi mai durabile decât acestea, fiind de aproape patru ori mai durabile în aceleaşi condiţii de mers.

Urmareste Automarket
Horacio Pagani, fondatorul mărcii şi omul din spatele tuturor creaţiilor care îi poartă numele, s-a pozat alături de ediţia specială a lui Zonda.
Reprezentanţii constructorului de hypercar-uri nu au precizat câte exemplare Zonda Revolucion vor oferi şi când vor fi disponibile acestea.În clipul de mai jos, îl putem vedea pe Pagani Zonda R la Nurburgring, în mâinile pilotului Marc Basseng. Modelul din clipul alăturat dezvoltă 750 CP şi 710 Nm şi are o masă de 1.070 kilograme, fiind mai puţin puternic decât ediţia specială a lui Zonda. Pagani a produs doar 15 exemplare Zonda R, fiecare costând 1.5 milioane de euro.

Via Pagani

Comentarii (7)

  • Adrian
    Nu as da banii pe o Zonda. Huayara arata mult mai bine.
    7 9
  • Al catelea model Zonda de adio e? A mai tinut cineva socoteala?
    22 0
  • adevaru e ca genu asta de masini exotice sunt la superlativ si pretul este e exorbitant insa merita fiecare cent........
    mai ales ca se vor fabrica 10-15 modele.......si pretul de revanzare dupa cativa ani va fi acelasi cu cel al achizitiei poate chiar mai mare.....
    deci cine are bani sa investeasca in asa ceva sau sa cumpere pt. propria pasiune.......nu cred ca va fi dezamagit........
    7 0
  • Adrian
    @tzenu_bmw
    De meritat nu isi merita banii in sensul ca.sunt oarecum nejustificati banii ceruti pe ele dar cum ai spus si tu, valoarea lor se apreciaza in timp daca pastrezi masina cat mai noua si nu pierzi banii....poate castigi mai mult pe ea in timp.
    Sincer as prefera investitie in arta sau ceasuri rare decat in masini exotice.
    2 0
  • @Adrian-Nu sunt de accord cu tine in ceea ce priveste pretul. Desi pare exagerat de cate ori auzi pretul acestor monstri sa sti ca luat la bani marunti, fiecare componenta a acestora costa enorm. Datorita stresului mecanic al acestor masini nu se poate face rabat la calitatea pieselor, iar tinand cont de faptul ca subansamlele vin de la x sau y (companii mici si exclusiviste care nu isi pot amortiza costurile mari de dezvoltare prin vanzari de volum ci prin preturi mari) ai fi surprins sa vezi care sunt costurile finale. Sa nu intelegi gresit, marja lor de profit este foarte mare dar nici pe departe atat cat crezi. Gandeste-te ca iei un Skyline, o Supra sau un Evo si ca sa obti puteri de 4-500 de cai in conditii de siguranta si fiabilitatae te costa 50-60000 de dolari, iar asta nu presupune finisari interioare sau alte "bunatati" cu care esti rasfatat intr-un supercar.
    Iar ca investitie fiecare baga banii in ceea ce-i place, ceasurile sau arta nefiind mereu cea mai buna varianta. Sper sa ai bani destui intr-o zi pentru ai investi in ceea ce te face fericit fie ceasuri sau masini:)
    7 0
  • Adrian
    @Alpine77
    Sunt de acord cu tine ca proiectul si costurile pt. a le produce sunt uriase. E normal sa isi scoata investitia si ceva profit ca doar nu lucreaza gratis. Sigur ca pt. cei cu sute de milioane si miliarde de euro o asemenea masina este mai nimic pt. ei ca suma data pe o masina.
    Eu m-am referit ca diferenta de bani ceruta pt. supercaruri fata de cele mai pamantene de ex un Ferrari 458 sa zic si o Zonda sau alt supercar este nejustificata. Nu e de nu stiu cate ori mai frumoasa si mai performanta. Daca ar fi produs mai multe, pretul era mai mic si mai aproape de realitate. E totusi o masina nu ? Dar se ducea exclusivitatea :).
    2 1
  • @Adrian-de accord, nu am vazut pretul cand am scris comentariul. Ma gandeam la 7-800000 nu la 2.2 mil. Daca e editie limitata, imbunatatirileaduse sigur au costat enorm fiind folosite pe un numar redus de masini dar pana la 2.2 milioane e diferenta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru