Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Pagani va dezvălui o nouă versiune specială a modelului Huayra, botezată Benny Caiola. Numele vine de la un avid colecționar de mașini, cu o pasiune pentru modelele Ferrari și Pagani. Se pare că în anul 2000, atunci când Pagani era abia la început, Benny i-a trimis fondatorului o scrisoare de mulțumire și un cec de 1000 de dolari pentru mecanici.
Cea mai puternică alternativă de stradă a supercarului construit de Horacio Pagani beneficiază de același motor V12 de 6.0 litri, modificat pentru a oferi 60 de cai putere în plus. Așa se face că Huayra BC ajunge să livreze 789 de cai putere și un cuplu crescut de la 1000 la 1089 de Nm.
Pentru a fi sigur că ediția specială îi va impresiona chiar și pe cei mai exigenți puriști, supercarul a pierdut și câteva kilograme. 132 mai exact, reducând astfel masa totală la numai 1218 kilograme, adică aproape cât un Dacia Sandero. Dieta a constat în jante forjate mai ușoare cu 9 kilograme, o evacuare din titaniu cu 7 kilograme mai ușoară decât cea standard, o suspensie nouă din aluminiu și un nou tip de fibră de carbon, care, potrivit Pagani, este cu 50% mai ușoară și cu 20% mai rigidă decât cea clasică.Lista de îmbunătățiri continuă cu o serie de modificări aerodinamice extrem de importante. Pentru a ține supercarul lipit de șosea, Pagani a păstrat doar acoperișul, restul elementelor de caroserie fiind modificate alături de Dallara.
Pentru a exploata cum se cuvine cei 789 de cai putere, Pagani a îmbunătățit și cutia de viteze automată cu șapte rapoarte, furnizată de X-trac. Ea este acum cu 40% mai ușoară și a redus timpul de schimbare a treptelor de la 150 la 75 de milisecunde.
Pagani a anunțat că va produce doar 20 de unități ale versiunii Huayra BC, însă toate au fost deja vândute.
Vă închipuiți că prețul nu este unul mic: aproximativ 2.3 milioane de euro pentru fiecare unitate.
Comentarii (1)