Potrivit datei din calendar, ar trebui să ne aflăm în plină iarnă. Dar, dacă aruncăm o privire pe geam, pare mai degrabă o toamnă târzie, cu foarte multe ploi și temperaturi aproape de 0 grade Celsius.
Ploaia influențează foarte mult condusul și este unul dintre factorii cauzatori de accidente rutiere. Șoferii trebuie să fie mult mai atenți, în special cu frânele mașinii, atunci când suprafața de rulare este alunecoasă. Experții TMD Friction, părintele Textar, vin acum cu o serie de sfaturi despre cum să frânăm corect pe timp de ploaie.
Ploaia și alte condiții meteo pot afecta semnificativ aderența anvelopelor, mai ales atunci când apa se amestecă cu diferitele substanțe (inclusiv ulei) prezente deja pe asfalt. Acest lucru crește riscul pierderii controlului volanului.
Sistemul de frânare este, fără îndoială, cel mai important sistem de siguranță activă al unui vehicul. Frânele au un comportament diferit pe timp de ploaie, iar acest lucru poate avea consecințe serioase dacă nu sunt luate măsurile corespunzătoare.
SFATURI PENTRU FRÂNAREA CORECTĂ PE TIMP DE PLOAIE
Trebuie să ai o atenție sporită în primele momente, pentru că atunci ploaia este cea mai periculoasă.
Motivul este simplu: în faza incipientă, amestecul de substanțe (ulei, de exemplu) și praf transformă asfaltul într-o suprafață extrem de alunecoasă.Mai apoi, trebuie să circulăm cu viteză redusă. Vizibilitatea și condițiile suprafeței de rulare se deteriorează semnificativ în timpul unei furtuni. Prezența apei, în cantități mari, pe asfalt poate duce la apariția fenomenului de acvaplanare, care are ca rezultat o pierdere temporară de aderență. Așadar, este important să încetinim, chiar dacă asta înseamnă să circulăm sub limita de viteză admisă pe acel sector de drum.
În al treilea rând, de preferat ar fi să frânăm cât de ușor putem și să evităm frânarea bruscă pe suprafețe umede. Cea mai sigură abordare este reducerea treptată a vitezei prin ridicarea piciorului de pe accelerație, mai degrabă decât frânarea bruscă.
ÎNTREȚINEREA CORESPUNZĂTOARE SALVEAZĂ VIEȚI
„Condițiile umede afectează capacitatea de reacție a sistemului de frânare. TMD Friction.
De aceea, este important ca șoferii să anticipeze condițiile de drum și să evite frânarea bruscă. În plus, recomandăm ca lichidul de frână să fie verificat în mod regulat, deoarece acesta poate absorbi umezeala în timp, reducându-i eficiența”, a declarat Scott Irwin, șeful departamentului de instruire tehnică laÎntreținerea corespunzătoare a sistemului de frânare nu numai că sporește siguranța șoferului și a pasagerilor, dar asigură și o performanță mai bună a vehiculului în orice condiții. TMD Friction încurajează toți șoferii să fie pregătiți și să ia măsurile de precauție necesare în acest sezon ploios pentru a preveni accidentele și a menține controlul pe șosea.
Omit să spună că bruscarea ORICĂREI comenzi asupra roților poate duce la pierderea controlului în caz de aderență scăzută.
Virajele în scurt, accelerațiile forțate sau decelerarea bruscă (că doar de asta spun ei, se lipește de ce vor să vândă), toate pot provoca derapaje. Bine că ne concentrăm pe compoziția lichidului de frână, aș zice că-n afara nivelului în vas mai mult afectează aderența starea anvelopelor.
De-asta sunt cârcotaș, aș fi vrut să văd mai multe materiale cu informații practice și cu sfaturi care să îndrume. Articolul e bun dar e strict cu ceea ce au vrut să sublinieze cei ce-și fac reclamă, altfel era întregit și cu alte observații foarte utile.