Frânele sunt, fără îndoială, cele mai importante componente ale mașinilor pe care le conducem în fiecare zi. Pentru siguranță deplină, acestea trebuie schimbate și întreținute periodic.
Dar, înlocuirea diverselor componente, cum ar fi discurile, plăcuțele sau lichidul de frână, este numai o parte a problemei. Există câteva operațiuni pe care le poți face, imediat după montarea noilor frâne, pentru a garanta performanțe maxime și o durată de viață cât mai lungă a acestor componente.
Scott Irwin, director de formare tehnică la Textar, vine cu câteva sfaturi utile.
"AȘEZAREA" NOILOR FRÂNE
Imediat după instalarea noilor frâne, diversele componente care alcătuiesc acest sistem vital trebuie să se "așeze". Tocmai de aceea, este recomandat ca în primii 200 de kilometri să utilizezi cu atenție frânele, pentru a le da timp plăcuțelor și discurilor să se "fixeze" pe poziție. În acest fel, performanța de frânare va fi maximizată.
Așezarea frânelor este, așadar, esențială.
În special dacă ne referim la discurile acoperite cu un strat de protecție. În cazul lor, această operațiune garantează că stratul de protecție nu se încorporează în suprafața de frecare a plăcuțelor de frână.Dacă optezi pentru acest tip de discuri, specialiștii recomandă să frânezi ușor și cu atenție de la o viteză maximă de 50 km/h, pentru a asigura o "așezare" optimă.
FRÂNEAZĂ CU ATENȚIE PENTRU A PREVENI SUPRAÎNCĂLZIREA
Cu cât abuzezi mai mult pedala de frână, cu atât crește riscul de supraîncălzire a plăcuțelor de frână, iar acest lucru va afecta performanțele de frânare. Tocmai de aceea, specialiștii TMD Friction și Textar recomandă evitarea frânării bruște și regulate care generează căldură excesivă în frâne.
Totodată, este bine să evităm expunerea noilor frâne la sarcini extreme în timpul fazei de "așezare".
VERIFICAREA LICHIDULUI DE FRÂNĂ. DE CE ESTE IMPORTANT?
Nu în ultimul rând, este important ca lichidul de frână să fie verificat și înlocuit periodic.
Lichidul de frână își pierde din proprietăți, odată cu trecerea timpului. De ținut minte că acest lichid este higroscopic, ceea ce înseamnă că absoarbe umezeala din atmosferă.Acest lucru se întâmplă pe întreaga durată de utilizare a lichidului, chiar dacă se află într-un sistem etanș, deoarece moleculele de vapori de apă pot pătrunde încet în furtunurile de frână din cauciuc flexibil.
În timp, acest lucru duce la o scădere a punctului de fierbere al lichidului de frână și crește riscul de coroziune a componentelor metalice. Pe măsură ce volumul de umiditate din lichidul de frână crește, punctul de fierbere va ajunge în cele din urmă la un nivel critic, în care devine periculos.
De obicei, producătorii de automobile recomandă diverse intervale pentru înlocuirea lichidului de frână. Dar, pentru siguranță maximă, lichidul trebuie schimbat odată la 18 luni.
Comentarii (0)