Într-un test comun organizat de cluburile automobilistice din Germania, Austria si Elvetia, ADAC, ÖAMTC și TCS, anvelopele de vară premium Continental au primit califictive de top.
ContiSportContact 5 în dimensiune 225/45 R 17 a fost cel mai bun din testul din clasa sa, în timp ce ContiPremiumContact 5 în dimensiune 185/65 R15 a primit, de asemenea, calificativul "bine" - cel mai mare calificativ acordat de ADAC. In total, cele trei cluburi auto au testat 32 de anvelope diferite de la producătorii asiatici, europeni și americani, examinând performanțele lor pe drumuri ude și uscate, precum și în ceea ce privește confortul, economia de combustibil și randamentul kilometric.
În general, în categoria de 17 inch, doar patru anvelope au primit cel mai mare calificativ, în timp ce unsprezece au fost clasificate ca fiind satisfăcătoare, "deoarece ele pun în evidență deficiențe ușoare într-unul sau mai multe dintre criteriile evaluate," așa cum au explicat experții.
Din cauza performanțelor foarte scăzute pe carosabil ud, un produs a fost evaluat cu calificativul "adecvat", iar testerii nu au avut o altă opțiune și au evaluat o anvelopă cu preț redus din Asia ca "inadecvat". Ca și în anii trecuți, motivul a fost o performanță foarte slabă în condiții de carosabil ud, acolo unde anvelopa arată deficiențe semnificative.Dimensiunea 185/65 R 15 e ideală pentru autoturisme compacte și mici, cum ar fi Citroën C3, Hyundai i20, Opel Adam sau Renault Clio. Dimensiunea 225/45 R 17 se potrivește pe modele de gama medie, cum ar fi Audi A4, VW Golf, BMW Seria 3, Ford Mondeo sau Toyota Avensis.
Sa nu mai spun ca iarna, cu tractiune spate, urc lejer rampe inzapezite sau chiar acoperite cu gheata. Si nu, nu am saci de nisip sau cadavre in portbagaj.
Nu ca n-ar fi bune Nokian-urile, sunt foarte bune, dar pentru un cauciuc de iarna, sa-mi dea aceeasi incredere ca unul de vara, eu unul sunt impresionat.
Vara asta le schimb si voi alege intre GoodYear EfficientGrip Performance, Dunlop Sport Bluresponse (ambele cu rezultate foarte bune in teste, inclusiv la capitolul silentiozitate) sau Nokian iLine (astept teste pentru ca au aparut abia anul asta).
Oricum, ca o recomandare, daca puteti, incercati sa nu tineti anvelopele mai mult de 5 ani si/sau 35.000 km. Isi pierd proprietatile, mai ales in cazul in care mergeti mult la ridicate in extraurban. 4 incaltari la dimensiunea mentionata de mine costa in jur de 1200 lei si chiar merita. Personal nu consider ca 1200 de lei e o suma mare la 5 ani, mai ales ca vorbim de producatori premium nu Tigar, Debica, Kormoran si alte low-cost-uri care sunt in cel mai bun caz anvelope de oras.
- Michelin..zgomotoase, HP3 in speta + deformari dar nu vizibile care au dus la un zgomot ca de bataie. Renuntat la ele.
- Dunlop BlueResponse...silentioase dar parca n-ar fi atat de responsive in viraje ca Michelin. Vor fi testate pentru o parere finala.
- De iarna m-am incaltat cu Barum. E ok, cum iarna nu ma dau pe viraje ca vara sunt absolut rezonabile. Dar, ca fapt divers, pe o sosea umeda si cu pietris si micile gauri aferente, in viraj dreapta fara vizibilitate , in coloana fiind si mult prea aproape de cel din fata care intalnise o caruta. Omul a franat barbateste si tras usor stanga (din sens opus veneau altii). Am franat, ABS-ul si-a facut treaba doar ca "pupatura" era inevitabila. Relaxat frana, tras de volan dreapta (unde era un sant bentonat) am revenit la o traiectorie paralela cu cel din fata si pus frana din nou (ati uitat de caruta? :) ). M-am oprit cu roata din fata unde se termina celalalt. Cel din spate "m-a inlocuit" ajungand si el in dreptul portbagajului meu.
concluzie:
- cauciucurile si-ai facut treaba de nota 10
- masina s-a comportat exemplar, ca pe sine
- trebuie mentinuta distanta.
cu cateva luni inainte in aceeasi zona dar cu cateva sute de metri mai amonte, caruta, Passat venit tare din spate franat la limita dar mult prea aproape (se vede). Cel din spatele lui, un Crafter, n-a mai avut timp, lovit spate si trimis Passatul cu botul in caruta.
-debica am avut pe vechea masina. La prima utilizare (pe sosea perfect uscata) anvelopele astea aveau obiceiul sa forteze masina si sa o tina pe o trasa numai de ele stiuta. Dupa mai putin de 100km s-au linistit. Iarna au fost o incantare iar pe viraje parca eram cu crampoane.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2016_Sommerreifen_Test_185_65_R15.aspx
http://www.automarket.ro/stiri/adac-a-masluit-rezultatele-lui-vw-golf-la-titlul-masina-anului-in-54891.html
o dovada ca cel mai ok este sa iti intrebi prietenii sau, la achizitie, sa vezi punctajele date de utilizatori
http://www.tyrereviews.co.uk de exemplu
Se pot scrie la sfarsitul articolului sursele?
Nu ca ar fi anvelope slabe, departe de mine gandul asta, dar hai sa punem totusi in context!
foarte recomandat:
185/65 R15 88H
- Vredstein Sporttrac 5
- Continental ContiSportContact 5
- Dunlop BlueResponse
- Goodyear EfficientGrip Performance
- Hankook, Nokian, Kumo,
225/45 R 17 94Y
- Continental ContiSportContact 5
- ESA-Tecar Spirit 5UHP ????
- Pirelli PZero
- Vredstein Ultrac Vorti
https://www.youtube.com/watch?v=Z4F54eusiJo
astept rezultatele pe 16
confirm si eu pt Pirelli, cauciucuri mediocre
Poate nu m-am facut inteles cum trebuie, la categoria High Performance concurenta consacrata a lipsit cu desavarsire: Conti SC5 se bate in gama respectiva cu GY F1 Asymmetric 3, Dunlop Sportmaxx GT si Michelin PS4 - niuna din aceste anvelope nu a fost prezenta in test!
La categoria middle-end intr-adevar Conti PC 5 a castigat in fata concurentei de la Dunlop, GY si Michelin. Si nu pot decat sa ma bucur pentru ca le am chiar pe dimensiunea asta pe una din masini.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Sport-Contact-5.htm
Nu vad atat de multi oameni multumiti de ele. Doar 60% le-ar alege din nou. Asta spune ceva. Eu am ales
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/EfficientGrip-Performance.htm
si sunt foarte multumit de ele. Continental imi da de gandit in unele privinte, cum ar fi uzura si relevanta testelor. Prea ies cu + in toate testele, dar in realitate nu multa lume e multumita de ele. Cred ca urmatoarea alegere va fi: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Sportrac-5.htm
Pare o solutie foarte buna.