Anul 2017 poate fi caracterizat ca un an extrem de dinamic în zona de business. Cererea tot mai mare în zona proiectelor de logistică şi o piaţă a muncii din ce în ce mai ofertantă au determinat canalizarea eforturilor companiei către obţinerea de rezultate, cu scopul de a atinge obiectivele propuse.
Acţiunile întreprinse au avut ca rezultat o creştere a cifrei de afaceri, analizele preliminare indicând un procent cu 19% mai mare faţă de rezultatele anului anterior. În ciuda unei infrastructuri încă deficitare, Gebrüder Weiss România a înregistrat o creştere consistentă atât în numărul de expediţii realizate cât şi la nivel de total tonaj transportat.
Astfel, pe parcursul anului 2017, Gebrüder Weiss România a pus în mişcare un număr de 605.598 camioane (cu aproximativ 11% mai mare decât în 2016) şi a livrat către beneficiari o greutate totală de 1.220.380, cu aprox 8% mai mare comparativ cu anul precedent. În mod echilibrat, aceste rezultate au fost influenţate atât de creşterea portofoliului de clienţi cât şi de creşterea pieţei ca rezultat direct al creşterii consumului.
2018, un an plin de provocări
Pentru 2018, compania îşi propune să-şi continue dezvoltarea prin mărirea spaţiului de depozitare din Bucureşti, Sibiu şi Cluj, relocarea filialei din Constanţa într-un spaţiu mai mare, care răspunde mai bine cerinţelor actuale, creşterea portofoliului de clienţi şi nu în ultimul rând diversificarea serviciilor oferite – aspecte care cumulat vor atrage şi creşterea numărului de angajaţi.
Pe de altă parte, schimbările provocate de modificările legislative din domeniul fiscal, creşterea taxelor de drum, volatilitatea cursului de schimb valutar şi contextul politic incert vor atrage în cascadă modificări în zona cheltuielilor directe ale companiei şi implicit vor avea ca efect creşteri de tarife, care vor avea un impact direct asupra consumatorul final, prin modificarea preţului produsului la raft.
"Ne uităm puţin cu rezervă la ceea ce va fi în 2018 vis-a-vis de potenţialul de creştere, în contextul în care încă din ianuarie sunt anunţate creşteri semnificative ale costurilor.
Toate acestea ne vor influenţa în principal pe zona de profitabilitate. La succesul din 2017 a contribuit în mod decisiv consumul, dar pentru 2018 este posibil ca acest fenomen să se tempereze şi va trebui să ne adaptăm rapid pentru a putea să ne atingem obiectivele" a declarat Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România.