Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Aceștia au putut urmări etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Portugalia.
În cele trei zile de concurs, echipajele angrenate în competiție au avut de parcurs 307 kilometri de probe speciale. La finalul celor 20 de probe, estonianul Ott Tanak (Toyota) a avut cel mai bun timp, reușind să-și treacă în cont a treia victorie a sezonului.
Pe locul secund a încheiat Thierry Neuville (Hyundai), în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Sebastien Ogier (Citroen).
Pe parcursul celor trei zile de concurs, în lupta pentru un loc pe podium au fost angrenați Jari-Matti Latvala (Toyota), Kris Meeke (Toyota) și Thierry Neuville (Hyundai).
La finalul primei zile de concurs, podiumul a fost unul format integral din echipajele Toyota. Din păcate, o probelmă tehnică apărută pe finalului zilei de sâmbătă a făcut ca Jari-Matti Latvala, ocupantul poziției secunde în acel moment, să piardă timp prețios și să iasă din duel. Astfel, Meeke urca pe locul secund al clasamentului general provizoriu, în timp ce Neuville prindea podiumului.
Dar ultima zi de concurs a produs câteva surprize din partea lui Meeke.
O eroare de pilotaj făcută pe penultima probă a generat o întârziere destul de mare, iar astfel, Neuville urca pe treapta a doua a podiumului. Din păcate, pe ultima probă a Raliului Portugaliei, Meeke a avariat mașina și a fost nevoit să abandoneze. Astfel, Sebastien Ogier reușește să încheie pe podium etapa europeană și să-și păstreze prima poziție în clasamentul general.În urma rezultatului din Portugalia, Ogier are un avans de doar 2 puncte în fața lui Tanak, iar Neuville completează podiumul.
Poziția a patra a fost adjudecată de Teemu Suninen (M-Sport Ford), în timp ce locul al cincilea a fost ocupat de Elfyn Evans (M-Sport Ford). Evans reușește un rezultat bun în condițiile în care mașina de concurs a avut o serie de probleme chiar pe primele probe ale raliului.
Probleme majore au fost înregistrate și în echipa Hyundai în prima parte a etapei din Portugalia. Pe proba specială cu numărul 3, atât Dani Sordo, cât și Sebastien Loeb au avut probleme cu sistemul de alimentare, iar cei doi au ajuns la finalul zilei cu o întârziere de peste 15 minute fiecare.
În cadrul etapei din Portugalia, România a fost reprezentată de echipajul format din Simone Tempestini și Sergiu Itu.
Cei doi au concurat cu un Hyundai i20 R5 în cadrul categoriei WRC2. Atât vineri, în prima zi de concurs, cât și sâmbătă, în ziua secundă a Raliului Portugaliei, cei doi au fost nevoiți să piardă timp prețios din cauza unor pene de cauciuc. În ultima zi a concursului, ritmul avut de cei doi a fost excelent și au reușit să termine fiecare probă cu un rezultat de podium.Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți
Loc | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Sebastien Ogier | Citroen | 142 |
2 | Ott Tanak | Toyota | 140 |
3 | Thierry Neuville | Hyundai | 132 |
4 | Elfyn Evans | M-Sport Ford | 65 |
5 | Kris Meeke | Toyota | 56 |
6 | Teemu Suninen | M-Sport Ford | 44 |
7 | Sebastien Loeb | Hyundai | 39 |
8 | Andreas Mikkelsen | Hyundai | 36 |
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe
Loc | Echipă | Puncte |
1 | Hyundai | 202 |
2 | Toyota | 182 |
3 | Citroen | 158 |
4 | M-Sport Ford | 122 |
Una pesta alta, pentru mine, cel puţin, rămâne o enigmă incapacitatea patronului Wilson de a păstra măcar un artist dintre cei care se bat acum pentru titlul mondial. Sau o fi genul de om care, dacă a atins o dată sublimul (cu “dubla” pilot-constructor), nu vede raţiunea pentru care să repete isprava.