Legislaţia actuală prevede că modele unui constructor trebuie să emită în medie cel mult 130 grame de dioxid de carbon pe kilometru, însă începând din 2021 această limită maximă va coborî la numai 95 de grame pe kilometru.
Producătorii încep deja să analizeze modul în care vor respecta noile condiţii, iar una dintre soluţii este ca în procesul de fabricaţie pentru anumite componente să înlocuiască oţelul cu aluminiu. Acesta din urmă este un metal mai uşor care va fi folosit pentru uşi sau chiar pentru motoare, iar printre constructorii care îl vor utiliza mai mult se numără Volkswagen, Audi, Mercedes Benz şi Peugeot.
Astfel, potrivit unui studiu realizat de asociaţia Aluminiu pentru Europa, cantitatea de aluminiu a fiecărei maşini va creşte în medie de la 140 la 180 de kilograme, echivalentul unui spor de 22%. Pe lângă emisiile mai mici, aluminiul va putea fi reciclat, ceea ce va duce la o cantitate mai mică de deşeuri atunci când o maşină va ieşi din uz."Acesta va fi motorul de creştere al industriei de aluminiu. Maşinile nu vor mai ajunge la depozitele de deşeuri, iar aluminiul lor va fi utilizat din nou şi din nou", spune Gerd Gotz, directorul general al asociaţiei.
În prezent, 12% din producţia mondială de oţel este folosită în industria auto, iar înlocuirea parţială a acestui metal ar putea avea şi un efect asupra preţurilor finale ale maşinilor, întrucât aluminiul este în general un metal mai scump.
Via Automotive News
2. productia de aluminium emana foarte mult dioxid de carbon
eu as veni cu o reteta mult mai simpla......
Folosirea aluminiului intr0o cantitate mai mare.......de circa 70-80%.....chiar daca ar ridica pretul masini cu aproximativ 3-5 mii euro....inca macar greutatea masini va scadea destul de mult.....si consumul la fel.....