"Oscarurile" auto

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 19.01.2007
Revista britanica What car? a decernat, in cadrul unei ceremonii organizate la Londra, premiile auto ale anului 2006.

Revista britanica "What car?" si-a desemnat castigatorii cu ocazia unei ceremonii fastuoase desfasurate la Hotelul Grosvenor House din Londra. Suprematia masinilor germane s-a vazut si cu ocazia acestui eveniment, singurii outsideri care au reusit sa patrunda in topul "What car?" fiind Toyota, Citroen, Mini si Land Rover.

Premiul cel mare, "Masina anului" a fost castigat de Opel Corsa, care isi adjudecase mai devreme premiul intai la categoria Supermini. Corsa a reusit sa obtina marele premiu in detrimentul altor 14 candidati, toti castigatori la cate o categorie "What car?". Prezent la ceremonie, Bill Parfitt, managing director la Opel, si-a exprimat bucuria castigarii acestui premiu. "Suntem constienti de onoarea care ni se face. Vanzarile si performantele inregistrate la showroom-uri si teste confirma aceasta onoare. Noul Corsa este un exemplu al revitalizarii Opel".

Grupul german Volkswagen a primit trei premii, unul dintre acestea pentru cea mai buna masina de familie - castigat pentru al doilea an la rand de Passat, unul pentru cea mai buna masina mica de familie (Golf 1.5 FSI Match, 5 usi) si unul pentru cea mai buna decapotabila (Eos 2.0 T FSI).

Paul Willis, director al Volkswagen UK, s-a aratat "incantat si mandru ca Eos a obtinut acest premiu la debut. Golf si Passat au reusit sa-si mentina si anul acesta popularitatea printre membrii juriului, performanta de care de asemenea suntem foarte mandri".

Eternii rivali BMW si Mercedes si-au adjudecat premiile pentru Executive Car (BMW 525i SE), Compact Executive (BMW 320d ES), Safety Car (Mercedes) si Luxury Car (Mercedes S 320 CDI). Dermot Kelly, managing director al grupului Mercedes a declarat: "Cel mai nou S-Klasse a fost lansat in luna martie si a devenit rapid un model favorit pentru clientii nostri. Acest lucru l-a ajutat sa devina cel mai vandut model de lux in 2006 si sa obtina si acest premiu".

Producatorii auto britanici au obtinut si ei cateva premii importante. Land Rover a dominat categoria 4X4. Modelul Freelander 2 a fost incoronat drept cel mai bun compact 4X4 iar Land Rover Discovery TDV6 SE a iesit fruntas la categoria Large 4X4, categorie castigata pentru a treia oara consecutiv de producatorul britanic. Phil Popham, managing director Land Rover a declarat ca cele doua premii reprezinta o incununare a eforturilor grupului englez. "Freelander 2 este cel mai eficient automobil al nostru din punct de vedere al consumului, datorita programului Climate Care. Discovery 3 a reusit sa ne aduca pentru al treilea an consecutiv premiul Large 4X4, o dovada a versatilitatii si performantei modelului".

Audi nu a reusit sa smulga decat un singur premiu, cel pentru cel mai bun coupe, adjudecat de Audi TT 2.0 TFSI. Toyota si Lexus au iesit pentru a doua oara invingatori la categoria "Green Award".

Premiul reprezinta recunoasterea rezultatelor companiei in domeniul protectiei mediului prin dezvoltarea motoarelor hibride si diesel clean. Francezii de la PSA au reusit sa obtina si ei un premiu, cu ajutorul modelului Citroen C4 Picasso, care a fost numit cel mai bun MPV.

 

Va prezentam in continuare o lista cu cele mai importante categorii si masinile castigatoare la premiile revistei "What car?":

1. Supermini - Opel Corsa 1.4 Club, 5 usi

2. Small Family Car - Volkswagen Golf 1.6 FSI Match 5 usi

3. Family Car - Volkswagen Passat 2.0 TDI S

4. Estate Car - Opel Vectra 1.9 CDTI Exclusiv

5. Compact 4X4 - Land Rover Freelander 2.2 TD4 GS

6. Large 4X4 - Land Rover Discovery TDV6 Se

7. Hot Hatch - Mini Cooper S

8. Coupe - Audi TT 2.0 TFSI

9. Open Top - Volkswagen Eos 2.0 TFSI

10. Performance Car - Porsche Cayman S

11. MPV - Citroen C4 Picasso 1.6 HDI SX EGS

12. Compact Executive - BMW 320d ES

13. Executive Car - BMW 525i SE

14. Luxury Car - Mercedes S 320 Sdi

15. Green Award - Toyota/Lexus

16. Safety Award - Mercedes

17. Car of the year - Opel Corsa

Comentarii (7)

  • rahat
    rahattttt!!!audi merita mult mai multe premii
    0 0
  • Ali Baba
    Mda, le-au cam nimerit...
    Se vede ca baietii de la "What Car?" cunosc masini! Si se mai vede ca sunt europeni! De asta nu m-a surprins ca nu au premiat nimik japonez (care sunt - de departe - in fata europenilor).
    In ceea ce priveste Audi, s-o lasam mai moale! In afara de un singur premiu (si ala tehnic - pt motorul V 10 TDI de curse) nu s-au distins inca la nici un capitol. Mai ales la design, unde - o spun profesionistii, nu amatori ca noi - mai au mult de recuperat...
    0 0
  • vip0007ro
    audi
    si eu sunt de acord ca audi merita niste premii! si referitor la design.... eu zic ca arata mai bine decat bmw (orice model!) iar la interior, nici nu se compara! Mise pare indecent platicul de logan folosit in BMW.... si totusi exista cumparatori... pe de o parte. pe de alta, inca nu am intalnit om serios si normal cu BMW. De fapt stiu o perosana, dar e nemultumita de BMW seria 5 pe care o are (cred si eu la orice BMW iti sar dintii cand rulezi peste denivelarile patriei!).
    0 0
  • johnzappa
    audi slabut
    din pacte nu este o masina nemaipomenita.Exista alte modele muuuuult mai spectaculoase ca design si mai ales performante , ceea ce isi doreste posesorul uni coupe.de ex. WV RS, un Alfa Romeo GT, sau Spider. Cam asta este ce isi doreste un iubitor de coupe senzatie......de viteza nu impresii artistice pentru blonde .Iar exemple de masini exista si in state si in Japonia ( crossfire )rx8
    0 0
  • Mie mi se pare ca nu stiti nimic
    eu nu vad lucrurile asa ; ma asteptam la mai mult de la premiile acestea ; sunt multe masini mult mai bune si mai frumoase fata de ce au gasit englezii astia
    0 0
  • marketing
    Toate premiile si distinctiile de acest gen au scop pur comercial. De ce nu sunt premiate marci precum Aston sau Maserati? N-or fi bune? Sau pentru ca 99.9999% din cumparatori aleg masina dupa alte criterii decat "cea mai buna"?

    Scopul comercial este dovedit si de faptul ca au premiat doar marci europene (cu o singura exceptie).

    Cat despre Audi, eu sunt fan al marcii dar pot spune cu convingere (ca designer, dar in alt domeniu) ca la capitolul design mai au de lucru. De fapt nici nu s-au ostenit prea tare pentru un design aparte, adoptand o linie clasica.
    0 0
  • cosmin
    despre audii si altele
    ....mda....si eu sunt de parere k si audi si bmw deja au adoptat o linie kre seamana foarte mult......a4 e un a3 mai mare un pic.....a6 e un a4 mai mare.....si a 8 un a6 mai mare...etc.....la fel face si vw usor usor.....ar trebui sa aiba mult mai multa diversitate......nu atat de monoton...desi sunt fan al masinilor nemtesti....;) acest lucru nu il gasesti la mercedes....dar deja e alta clasa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru