"Oscarurile" auto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Revista britanica "What car?" si-a desemnat castigatorii cu ocazia unei ceremonii fastuoase desfasurate la Hotelul Grosvenor House din Londra. Suprematia masinilor germane s-a vazut si cu ocazia acestui eveniment, singurii outsideri care au reusit sa patrunda in topul "What car?" fiind Toyota, Citroen, Mini si Land Rover.
Premiul cel mare, "Masina anului" a fost castigat de Opel Corsa, care isi adjudecase mai devreme premiul intai la categoria Supermini. Corsa a reusit sa obtina marele premiu in detrimentul altor 14 candidati, toti castigatori la cate o categorie "What car?". Prezent la ceremonie, Bill Parfitt, managing director la Opel, si-a exprimat bucuria castigarii acestui premiu. "Suntem constienti de onoarea care ni se face. Vanzarile si performantele inregistrate la showroom-uri si teste confirma aceasta onoare. Noul Corsa este un exemplu al revitalizarii Opel".
Grupul german Volkswagen a primit trei premii, unul dintre acestea pentru cea mai buna masina de familie - castigat pentru al doilea an la rand de Passat, unul pentru cea mai buna masina mica de familie (Golf 1.5 FSI Match, 5 usi) si unul pentru cea mai buna decapotabila (Eos 2.0 T FSI).
Paul Willis, director al Volkswagen UK, s-a aratat "incantat si mandru ca Eos a obtinut acest premiu la debut. Golf si Passat au reusit sa-si mentina si anul acesta popularitatea printre membrii juriului, performanta de care de asemenea suntem foarte mandri".
Eternii rivali BMW si Mercedes si-au adjudecat premiile pentru Executive Car (BMW 525i SE), Compact Executive (BMW 320d ES), Safety Car (Mercedes) si Luxury Car (Mercedes S 320 CDI). Dermot Kelly, managing director al grupului Mercedes a declarat: "Cel mai nou S-Klasse a fost lansat in luna martie si a devenit rapid un model favorit pentru clientii nostri. Acest lucru l-a ajutat sa devina cel mai vandut model de lux in 2006 si sa obtina si acest premiu".
Producatorii auto britanici au obtinut si ei cateva premii importante. Land Rover a dominat categoria 4X4. Modelul Freelander 2 a fost incoronat drept cel mai bun compact 4X4 iar Land Rover Discovery TDV6 SE a iesit fruntas la categoria Large 4X4, categorie castigata pentru a treia oara consecutiv de producatorul britanic. Phil Popham, managing director Land Rover a declarat ca cele doua premii reprezinta o incununare a eforturilor grupului englez. "Freelander 2 este cel mai eficient automobil al nostru din punct de vedere al consumului, datorita programului Climate Care. Discovery 3 a reusit sa ne aduca pentru al treilea an consecutiv premiul Large 4X4, o dovada a versatilitatii si performantei modelului".
Audi nu a reusit sa smulga decat un singur premiu, cel pentru cel mai bun coupe, adjudecat de Audi TT 2.0 TFSI. Toyota si Lexus au iesit pentru a doua oara invingatori la categoria "Green Award". diesel clean. Francezii de la PSA au reusit sa obtina si ei un premiu, cu ajutorul modelului Citroen C4 Picasso, care a fost numit cel mai bun MPV.
Premiul reprezinta recunoasterea rezultatelor companiei in domeniul protectiei mediului prin dezvoltarea motoarelor hibride si
Va prezentam in continuare o lista cu cele mai importante categorii si masinile castigatoare la premiile revistei "What car?":
1. Supermini - Opel Corsa 1.4 Club, 5 usi
2. Small Family Car - Volkswagen Golf 1.6 FSI Match 5 usi
3. Family Car - Volkswagen Passat 2.0 TDI S
4. Estate Car - Opel Vectra 1.9 CDTI Exclusiv
5. Compact 4X4 - Land Rover Freelander 2.2 TD4 GS
6. Large 4X4 - Land Rover Discovery TDV6 Se
7. Hot Hatch - Mini Cooper S
8. Coupe - Audi TT 2.0 TFSI
9. Open Top - Volkswagen Eos 2.0 TFSI
10. Performance Car - Porsche Cayman S
11. MPV - Citroen C4 Picasso 1.6 HDI SX EGS
12. Compact Executive - BMW 320d ES
13. Executive Car - BMW 525i SE
14. Luxury Car - Mercedes S 320 Sdi
15. Green Award - Toyota/Lexus
16. Safety Award - Mercedes
17. Car of the year - Opel Corsa
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Dacia Duster a fost desenată oficial Mașina Anului 2025 în Polonia. Modelul produs la Mioveni a fost preferat de polonezi în fața unor modele noi precum Audi A5 și Renault Rafale. (09.12)
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
In ceea ce priveste Audi, s-o lasam mai moale! In afara de un singur premiu (si ala tehnic - pt motorul V 10 TDI de curse) nu s-au distins inca la nici un capitol. Mai ales la design, unde - o spun profesionistii, nu amatori ca noi - mai au mult de recuperat...
Scopul comercial este dovedit si de faptul ca au premiat doar marci europene (cu o singura exceptie).
Cat despre Audi, eu sunt fan al marcii dar pot spune cu convingere (ca designer, dar in alt domeniu) ca la capitolul design mai au de lucru. De fapt nici nu s-au ostenit prea tare pentru un design aparte, adoptand o linie clasica.