Opel Astra este Mașina Anului 2016 în Europa. Într-un eveniment care a avut loc la Geneva, în preziua deschiderii primului salon auto european, jurnaliștii europeni car fac parte din juriul European Car of the Year i-au acordat noii generații a compactei germane cel mai râvnit trofeu de acest tip care se acordă în Europa.
Opel Astra a primit în total 309 puncte în urma votului reprezentanților media, în timp ce pe locul secund s-a clasat Volvo XC90, care a adunat 294 de puncte. Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Mazda MX-5. Premiul a fost decernat în acest an în cadrul Salonului Auto de la Geneva de către Hakan Matson, preşedintele juriului COTY, iar el a fost ridicat de Karl-Thomas Neumann, CEO Opel.
Este a treia oară în ultimii 8 ani când Opel reușește să ducă la Russelsheim cel mai cunoscut trofeu de acest tip din Europa, după ce marca germană câștigase anterior cu Opel Ampera (2012) și Opel Insignia (2009) aceeași distincție.
Surpriza clasamentului final este clasarea pe ultima poziție între finaliști a noii generații BMW Seria 7.
Modelul german a adunat 143 de puncte, așezându-se la final sub Skoda Superb și Jaguar XE.Vă reamintim că cei 7 finaliști au fost selectați dintr-o listă inițială de 35 de modele lansate anul trecut și considerate reprezentative pentru piața europeană.
Poz. | Model | Punctaj |
1 | Opel Astra | 309 |
2 | Volvo XC90 | 294 |
3 | Mazda MX-5 | 202 |
4 | Audi A4 | 189 |
5 | Jaguar XE | 163 |
6 | Skoda Superb | 147 |
7 | BMW Seria 7 | 143 |
Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2016, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2015, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de unităţi pe an. Un total de 31 de automobile au fost eligibile pentru Car of the Year 2015, dar după primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului în Europa.
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2016 | Opel Astra |
2015 | Volkswagen Passat |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Asa cum spuneam si atunci, chiar nu avea cum sa castige Superb...Am zis-o desi mi-am pus destui in cap.
... bravo Opel !
http://www.automarket.ro/stiri/masina-anului-2016-au-fost-anuntati-cei-sapte-finalisti-68223.html
Felicitari Opel.
Oscar? tinand cont ca e un premiu European l-ati putea numi Ursul de Aur sau Cannes
ala, Oscaru' masinilor abia urmeaza, in martie, nu?
Alou, se aude la toti romanii pana in spate ?
Felicitari Opel si desigur Volvo, marca premium adevarata, despre care unii romani nu prea au auzit...
Ah, si felicitari Opel! Sa castigi de 3 ori in 10 ani, e o nimica toata. Asa ceva doar VW a putut.
Kadjar, Talisman si Espace au fost nominalizate insa.
Acum, cu toata bascalia ta, fac pariu cu tine ca atat Talisman cat si Megane se vor vinde mult mai bine decat Insignia (aici trebuie schimbat modelul daca vor vanzari) si Astra.
Premiul respectiv nu e important decat pentru orgoliile producatorilor/fanilor/clientilor. De multe ori nu se reflecta in vanzari si nu reflecta nici calitatea sau dotarile respectivelor (daca ar fi asa n-ar mai castiga decat branduri premium). Vezi Tipo, XM, Micra, Bravo/Brava, 156, Yaris, 147, Prius, S-MAX, Leaf, Volt/Ampera, care in clasele din care au facut parte nu au convins decat putini cumparatori europeni in comparatie cu concurenta. Vorbim de 11 castigatoare incepand cu anul de gratie '89.
World Car Of The Year (adevaratul OSCAR) e mult mai aproape de succesul pe piata al modelelor castigatoare.