Originalul
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Avem in fata a patra generatie a modelului Espace. Este de fapt versiunea Grand Espace, ce ofera dimensiuni mai generoase decat un Espace normal. Aceasta ultima generatie a suferit un facelift in decursul anului trecut care a trecut oarecum neobservat. Am avut ocazia sa mergem cateva zile cu un Grand Espace faza 2 si am ramas placut impresionat de ce ofera aceasta masina.
Modelul testat era dotat cu un motor de 2.2 litri turbodiesel ce dezvolta 150 CP. In plus aproape toate dotarile de pe lista de optionale fusesera bifate. Exact asa cum trebuie pentru a face o masina extrem de atragatoare.
Renault a inventat acest tip de automobil. In 1984 primul Espace putea fi cumparat si a atras atentia familiilor ce aveau nevoie de o masina mare. La acea vreme proabil singurul concurent se gasea peste ocean, unde gaseam modele ca Dodge Caravan. Espace a creat clasa MPV sau monovolum si ceilalti constructori s-au alaturat trendului. Astazi acest segment este extrem de disputat mai ales in tarile vest europene. Mai mult, gama s-a diversificat semnificativ multi constructori oferind chiar si cate trei modele de diferite dimensiuni ce pot fi clasate ca monovolume. Din 1984 si pana astazi, Espace a cunoscut patru generatii. A crescut ca dimensiuni cu fiecare evolutie iar generatia a treia lansata la finalul anului 1996 avea sa aduca si conceptul de Grand Espace. Aceasta era o versiune cu ampatament mai lung ce putea sa transporte sapte pasageri plus bagaje. Conceptul a fost pastrat si la actuala a patra generatie. Espace IV a uimit la lansare in 2002 prin interiorul minimalist si displayul gen nava spatiala. Inca de la a treia generatie, Renault renuntase pentru Espace la indicatoarele de bord analogice optand pentru afisajul digital.
Espace IV a continuat acest trend dar a daugat si alte elemente originale. In plus, trebuie remarcat ca de-a lungul celor patru generatii Renault nu a renuntat la cele cinci portiere clasice. Sunt putini concurenti care folosesc aceasta solutie, majoritatea optand pentru portiere spate culisante.Actuala generatie a suferit un facelift in anul 2006. Farurile si stopurile au fost modificate iar la interor au mai fost adaugate cateva gadgeturi. Grand Espace impresioneaza in primul rand prin dimensiuni. Este un monovolum full-size ce masoara peste 4,8 metri in versiunea Grand Espace. Alura nu este de neglijat nici ea, acest monovolum masurand 1.746 mm in inaltime.
Nu este cel mai frumos monovolum, dar este unul dintre cele mai confortabile pentru cel de la volan si pasageri. Designul generatiei a patra a fost inspirat de suratele mai ciudate gen Vel Satis si AvanTime. Chiar si asa, interiorul este familiar celor care au mai experimentat modele produse de constructorul francez. Avem cartela si buton de pornire care optional nu trebuie sa paraseasca buzunarul celui de la volan, cartela, nu butonul! Sistemul optional de pornire cu manile libere, ofera descuierea si incuierea automata a automobilui iar pornirea se face doar prin apasarea butonului start/stop atunci cand cartela se afla in interorul vehicului.
Grand Espace poate transporta sapte sau sase pasageri in functie de configuratia pentru care s-a optat. Chiar si in versiunea cu sapte locuri exista si spatiu pentru bagaje. Versiunea testata avea doar cinci locuri dar in aceasta configuratie portbagajul devine imens. Astfel capacitatea variaza intre 456 litri si 3050 litri in functie de configuratia scaunelor. Mai mult decat suficient. In plus, luneta poate fi deschisa separat de amplul hayon care cateodata este dificil de operat mai ales in parcari aglomerate.
La interior, remarcam pozitia inalta si probabil unul dintre cele mai bine gandite parbrize. Vizibilitatea este exemplara datorita montantilor subtiri si ofera o vedere ampla pentru cel de la volan. Bordul de nava spatiala necesita un pic de obisnuinta toate indicatiile fiind digitale. Dupa face lift, Espace a mai castigat si un display montat in bord pe care sunt afisate informatile de la sistemul de navigatie sau cel audio. In plus, intre scaunele fata avem un mic centru de control prin care putem actiona navigatia, sistemul carkit bluetooth pentru telefonul mobil si alte informatii. Sistemul de climatizare are comenzile plasate pe usa de pe sofer dar exista comenzi separate si pentru pasageri care isi pot regla temperatura sau puterea ventilatorului. In plus, Espace ofera o multime de spatii de depozitare in habitaclu, aproape peste tot fiind ascuns inca un capacel care poate fi deschis.
Modelul testat era dotat cu motorul turbodiesel de 2.2 litri ce ofera 150 CP si 320 Nm. Este un motor omogen ce ofera un ritm sustinut si confortabil facand din Grand Espace faza 2 un automobil ideal pentru distante lungi si devorat kilometri pe autostrada. Nu este cel mai cautat motor, poate si de aceea, acest propulsor mai este disponibil doar la comanda pentru Romania. Mult mai interesante sunt motoarele de 2.0 litri dCi ce ofera 150 CP, respectiv 175 CP. In plus modelul testat avea cutie de viteze manuala. Prima treapta este extem de scurta si acest lucru devine oarecum enervant in oras. La acest nivel de confort se impune o cutie de viteze automata.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
Comentarii (0)