Vineri, 03.08.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Credea cineva că empirismul lui Aristotel, pozitivismul lui Auguste Comte şi raţionalismul lui Kant vor fi reunite într-o filosofie nouă, contemporană?
Se gândea cineva că o mână de oameni vor combina aceste teorii pentru a da naştere unei altfel de filosofii, o filosofie materializată în linii originale. Se gândea cineva că filosofia poate deveni artă în creioanele unor oameni talentaţi? Probabil că nu.
Şi totuşi amestecul a ieşit. Şi a ieşit original. Pentru că Astra GTC este o apariţie insolită ce nu seamănă cu nimic altceva şi pe care nu o poţi confunda. Este o pată de imaginaţie într-un segment ce tinde să devină tot mai tern.
Opel GTC Astra (2011-prezent)
- Pret de pornire 17.365 €
- Pret model testat 22.965 €
- Taxa auto 269 €
Motor / Transmisie
În toamna anului trecut am încins cel mai puternic diesel disponibil pe Astra GTC. Aşa că pentru România am folosit cel mai puternic motor pe benzină disponibil în gama coupe-ului compact.
Spre deosebire de motorizarea diesel, ”benzinarul” pare mult mai bine legat, cu o elasticitate mai bună, plăcut la condus şi destul de sportiv. Este practic o altă faţă a GTC-ului, mult mai în ton cu designul exterior agresiv.
Cei 180 de cai, resimţiţi la 5500 de rpm, sunt completaţi la începutul plajei de turaţii (2200 rpm) de un cuplu motor de 230 Nm. Am fi dorit parcă ceva mai multe unităţi de măsură ale lui Newton în ecuaţie, dar chiar şi aşa GTC se mişcă bine, este fâşneţ şi extrem de prompt la turaţii reduse.
Sunetul motorul este antifonat bine, iar la turaţii ceva mai mari se aude chiar plăcut, pregătind parcă timid terenul pentru ce vom vedea pe fratele său cu steroizi, Astra OPC.
Cutia de viteze manuală, cu şase rapoarte, este mai scurtă şi se leagă bine de cei patru cilindri cu turbo. Etajează bine treptele şi se simte extrem de naturală şi plăcută.
Consum
Ca să fim sinceri acest capitol a contat şi nu prea. Consumul este un factor important, dar să ne fie cu iertare că nu am încercat să probăm spusele nemţilor.
Ne-am oprit la un 13 litri la 100 de km în oraş, cu aerul condiţionat în funcţiune. Afară din Bucureşti consumul a fost aproape de 8 litri/100 de km, însă nici viteza nu a fost una de predat la orele de circulaţie rutieră.
În fişa tehnică, Opel ne promite o medie de 7.2 litri/100 de km, valoare mai mare decât cea a unui VW Golf cu motorul TSI de 160 de cai putere. Este destul de greu să-i găsim nişte rivali pe măsură coupe-ului german, însă dacă ne raportăm la Citroen DS4 şi al său motor de 1.6 litri şi 160 de cai putere, Astra GTC iese învingător.
Megane Coupe nu are o motorizare comparabilă, singurul benzinar fiind TCe-ul de 130 cai.
Performanţe
Astra GTC se vrea a fi extensia sportivă a modelului german compact. O extensie care vine cu 180 de cai şi promite să ajungă la 100 de km/h în 8.3 secunde şi să atingă o viteză maximă de 220 km/h.
Comparat cu celelalte modele din segment, coupe-ul depăşeşte fără probleme DS4, însă este bătut uşor de un Golf care are cu 20 de cai în minus. Nu foarte multe laude la acest capitol, chiar dacă GTC Astra bate uşor DS4.
Interior
Pentru interior sportivitatea a fost lăsată deoparte. Am mai spus asta şi în testul trecut. Parcă totul este prea cuminte, în antiteză cu liniile exterioare. Este însă o soluţie de compromis, pentru că GTC Astra trebuia să împrumute planşa de bord a fratelui cu cinci uşi.
Materialele sunt plăcute la atingere, chiar dacă pe alocuri avem şi suprafeţe dure. Finisajele încearcă să fie la un nivel bun, un nivel cu care Opel încearcă să cucerească clienţi noi.
În ceea ce priveşte ergonomia, element pe care l-am taxat aproape întotdeauna la modelele Opel, trebuie să precizăm că GTC-ul a fost parcă mai intuitiv decât la primul contact. Probabil ne-am obişnuit noi mult mai bine cu aşezarea butoanelor.
Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, iar portbagajul este unul dintre cele mai generoase din segment, cei 380 de litri fiind peste oferta modelelor Golf, Pro_cee'd sau Megane.
Preţ de achiziţie
Potrivit CONFIGURATORULUI Automarket, noul Astra GTC pleacă de la 17,365 de euro cu TVA inclus. Preţul este puţin cam piperat, însă, dacă tot v-aţi îndrăgostit de acest coupe cu trăsături ariene ar fi bine să vă uitaţi la motorizări ceva mai puternice, şi nu la cea de bază, care are doar 100 de cai putere.
Raportat la preţul celorlalte modele coupe din segmentul compact, GTC Astra este mai scump decât un Kia Pro_cee'd şi un Volkswagen Golf, dar, surprinzător mai ieftin decât un Megane Coupe entry-level, care vine însă cu ceva mai multă putere.
Versiunea de 180 de cai, testată de noi, a pornit de la 21.140 de euro, la care s-au mai adăugat opţionale decente, de 1825 de euro. Un Golf cu motorul 1.4 TSI de 160 CP este uşor mai scump, adică 21.534 de euro.
Siguranţă
Chiar dacă se vrea a fi un răzvrătit, GTC Astra nu face compromisuri în materie de siguranţă. Testele de impact executate de EuroNCAP i-au adus 5 stele coupe-ului din Russelsheim.
Protecţia oferită pasagerilor adulţi a fost una dintre cele mai bune din segment, cu un procent de 97%. Rezultatul nu este întâmplător, GTC Astra beneficiind de comunele sisteme ABS şi ESP, precum şi de şase airbaguri şi centuri pretensionate.
GTC plusează însă cu sistemul inteligent de iluminare AFl şi cu farurile bi-xenon, extrem de utile atunci când vrei să călătoreşti în siguranţă pe timp de noapte.
Ţinută de drum
Pentru ţinuta de drum a noului GTC Astra ar trebui să staţi de vorbă cu câţiva ingineri de la Opel. Vă vor spune ei ce au luat bun de la divizia de performanţă OPC şi ce au ascuns sub caroseria cu linii de coupe.
Şasiul FlexRide, regăsit în lista de opţionale, face toţi banii şi promite reacţii diferite în funcţie de butonul pe care vă scapă degetele. ”Sport” ascute simţurile acceleraţiei, modifică radical răspunsul direcţiei şi rigidizează suspensia. Pentru cei care digeră mai greu gropile şi alte denivelări, există modul ”Comfort”, soluţia care îndulceşte reacţiile suspensiei.
Pentru puntea faţă s-a optat pentru un sistem HiPerStrut, furat de pe Insignia OPC, care garantează putere la ieşirea din viraje, precizie în abordarea lor şi feedback. Coupe-ul nostru s-a încolăcit bine după orice curbă, chiar dacă pe spate lipseşte soluţia Multilink adoptată de rivalii Ford sau Volkswagen.
Vizibilitate
Silueta de coupe vine cu dezavantajele sale. Suprafaţa vitrată s-a redus, ca tribut oferit aspectului general sportiv. Luneta a devenit mai zgârcită, însă dimensiunile oglinzilor au rămas aceleaşi, potrivite pentru dimensiunile maşinii. Ceea ce ne-a încurcat de nenumărate ori a fost însă montantul faţă. În curbele strânse a trebuit să privim cu atenţie pe după el.
GTC Astra recuperează atunci când soarele pleacă la culcare. Pe întuneric coupe-ul vede mai bine ca pisica, graţie sistemului AFL, care adaptează inteligent lumina farurilor bi-xenon şi face din noapte zi pe orice segment de drum.
Tehnologie
Pe lângă sistemele de siguranţă enumerate mai devreme, GTC Astra preia moştenirea tehnologică a fratelui cu cinci uşi. Includem aici un sistem audio cu numeroase conexiuni (iPod, USB, card SD, CD), capabil să satisfacă orice pretenţii ale melomanilor, climatizarea automată pe două zone, senzorii de ploaie, lumină şi parcare, pilotul automat şi comenzile pe volanul din piele.
Nu a lipsit nici scaunul sport pentru şofer, care, din păcate, nu a venit cu funcţie de încălzire. O altă echipare tehnologică de ultimă generaţie este frâna electronică. O invenţie enervantă dacă ne întrebaţi pe noi. O invenţie nepotrivită pentru un astfel de model.
Un detaliu discret, pe care fanii Opel îl vor aprecia, va fi portbagajul cu comandă de deschidere pe sigla constructorului din Russelsheim.
Design
O să spunem de la început că GTC Astra este cea mai interesantă propunere din segment, din punct de vedere al designului. Deşi mulţi ar fi tentaţi să creadă că GTC-ul nu este decât un banal Astra fără al doilea rând de portiere.
Greşit. Oficialii Opel au ţinut să ne precizeze că declinarea cu 3 uşi nu păstrează decât carcasa oglinzilor laterale, mânerele portierelor şi "codiţa de rechin" de pe fratele în cinci uşi. Restul sunt elemente noi.
Blocurile optice cu lumini LED, jantele cu un design special, ce pot fi chiar şi de 20 de inch, liniile musculoase şi profilul unui coupe veritabil, fac din GTC Astra cea mai incitantă alegere a segmentului.
Ne-a placut
- Tandemul motor-transmisie
- Designul
- Portbagajul
- Spaţii de depozitare
Nu ne-a placut
- Unele materiale de la interior
- Preţul piperat
- Vizibilitatea
Ştiri despre Opel
-
Constructorul german de automobile anunță că ediția specială Corsa YES poate fi comandată și în România. Prețurile încept de la 20.250 de euro, iar clienții pot opta și pentru o versiune electrică. (Miercuri, 12 Februarie)
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie 2024)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie 2024)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie 2024)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie 2024)
De data asta nu relationez cu cele afirmate de tine. Cutia de chibrituri numita Golf are o istorie in spate, care incepe cu anul 1974 si care, surprinzator, continua pana in contemporaneitate. In toti anii acestia, deloc putini, si-a format o baza solida si constanta de clienti care intre timp s-au fidelizat. Dovada irefutabila e ca batranul Golf este una din cele mai bine vandute masini din lume, iar toti acesti cumparatori nu cred ca o cumpara pentru a contribui la statistici!
Chiar zilele trecute am vazut pe strazile mioritice un Golf 1, neafectat de rugina si care tinea ritmul cu celelalte autoturisme din trafic, fara sa forteze in vreun fel. Nu fac apologia Golfului dar chiar este o masina solid construita, robusta si spatioasa care daca e intretinuta adecvat nu prea te lasa niciunde. Asta nu inseamna ca acest Astra sau alte modele din clasa compacta precum I30 nu sunt masini competitive, insa pana la proba contrarie eu raman la banala dar eficienta cutie de chibrituri.
Deja am scris suparator de mult......asa ca iti doresc numai de bine!
Sunt de acord cu SaabCuantic referitor la VAG Golf actual.Personal nu imi inspira nimic placut Golf 6, este dezgustator ca si aspect, la fel mi se par jetta actual si passat.
Sunt acelasi nene, dar de data asta logat! Ti-am urmat sfatul....remember?
Referitor la Vag- nu idolatrizez brandul, dar mi se par masini de calitate, designul ma intereseaza mai putin, recunosc. Pentru mine primeaza partea tehnica. Si ca sa fiu de acord cu tine imi plac mult Scirocco, Beetle, Passat CC si Touareg. Poate cand voi creste mare voi trece si in liga premium, insa deocamdata privesc cu deosebita placere la un A5 facelift. Mi se pare o masina cu un design perfect.
Prima mea dragoste a fost Mitsubishi, dar m-au dezamagit crunt prin retragerea din WRC, apoi din Dakar. Divizia Ralliart e istorie deja si vad ca de aceeasi soarta se "bucura" si Evo X care, foarte probabil nu va avea un urmas.
Destul cu micile confesiuni......vad ca iar am scris nesperat de mult si nu-mi sta in fire! Ne revedem cand apare Golf 7. Ma intereseaza parerea ta si a catorva de pe aici!
Volvo este singura masina din lume care nu se rastoarna.Asa ca ii rog pe fanii BMW si alte prostioare nemtesti care se numesc masini,sa nu mai zaboveasca pe AM,in cautare de afi bagati in seama.
- Lead-Alloy (jante umplute la interior cu plumb);
-Anvelope SGT (sau, in traducere "Super Glue Tyres", celebrele anvelope care se lipesc efectiv de asfalt in curbe)
-Sistemul Instant-Hook (carligul acela care intra automat in functiune daca masina e pe cale sa se rastoarne si se agata de orice obiect stabil care ii iese in cale)
-etc.
Sunt inovatii care demonstreaza suprematia Volvo in domeniul rasturnarilor de situatie sau situatiilor de rasturnari, depinde cum vrei s-o iei (la stanga sau la dreapta), totul depinde de tine.
Acum serios, idiotenii d-astea gen "singura masina care nu se rastoarna" sunt povestiri mitologice debitate de valutisti, bisnitari, "patroni" de butic si altii asemenea care au pus si ei mana pe vreun junghi de Volvo cu 300.000km "reali" imediat dupa revolutie (dupa ce au avut Dacia 1310). Mitul a pornit cel mai probabil de la faptul ca Volvo avea ESP, iar romanu' prost si cu pamant sub unghii a concluzionat rapid in logica sa de fier: "Dom'le, Volvo nu se rastoarna! E dati dreacu' suedejii astia! " (Majoritatea nu cred ca stiau sa indice Suedia pe harta. Acum stie tot ramanu', fiindca au cele mai mari ajutoare sociale. ;))) )
Aia nu a fost rasturnare,ceea ce zici tu,stai linistit.
Dane, faza cu Tinu a fost “meşterită” de nişte genii ale “hazardului” programat, las' că ştim noi…Tinu, Erbaşu, gen. Guşe – oameni care, din nefericire pentru ei, au văzut direct ochii caracatiţei mafiei securisto-comuniste şi de aceea “trebuiau” să dispară…Dar aici vorbim de maşini…sau ce-a mai rămas din ele :)
Volvo şi Saab chiar nu se răstoarnă, mai ales dacă efectuează manevre bruşte de evitare a unui obstacol apărut pe neprevăzute în cale; şi alţii pot, recte Mercedes, dar… “Both Volvo and Saab have a tradition of taking moose crashes into account when building cars.” (en.wikipedia.org/wiki/Moose_test). Bine, dacă intri într-o curbă strânsă cu viteză excesivă şi virezi brusc spre interior, efectul forţei centripete va arunca de pe şosea sau chiar va răsturna orice autoturism din lume, dar sper că nu se gândeşte nimeni să existe o performanţă miraculoasă în acest sens, împotriva legilor implacabile ale fizicii.
Suedezule, n-ai zis ce impresia ţi-a lăsat acest model din articol (GTC Astra). Pe mine parcă mă face să regret şi mai tare epoca de aur a hatchback-ului supraalimentat, la loc de cinste figurând 900…Zici că ai vrea să renască Saab? Sincer, mi se pare puţin probabil – Geniile Malefice au urmărit dintotdeauna să-l pună pe butuci, iar bieţii oameni dârji din Trollhattan s-au opus cât i-au ţinut balamalele, dar până la urmă…operaţie reuşită, pacient mort. Poate doar compania aeronautică să mai poată face ceva, blocând dreptul de folosinţă a numelui de către NEVS (ceea ce se va întâmpla sigur!).
Nu uita să te loghezi…Pur şi simplu fă-mi pe plac :D
Şi ai grijă cum califici “triada”, căci te altoiesc băieţii fără cruţare, ca pe mine, precum în cazul în care am scris că “fiabilitatea europeană sucks” :) Mă rog, la Merzu’ lu’ babacu’ meu i-a căzut efectiv motorul pe drum, de-am rămas perplex, dar incidentele izolate nu se pun, nefiind relevante ;)
Altoiala a fost ca fiabilitatea europeana sucks in afara de Saab, adica toti europenii, nu doar "triada" si asta a fost cam mult:), iar "pisicuta" pe care ai avut-o sau inca o mai ai nu are cum sa aiba doar 160 de mii sau cat ai zis( ca radeau baietii de la service de tine) iar daca tii neaparat se gaseste o lunga lista cu probleme la Saab , mai ales pe la turbine, ca mai pica si ele, chiar daca sunt ...Aero, dar ai o scuza ca s-au amestecat "organele", ba de la Opel, ba de la Alfa.Originalitatea si siguranta Saab nu inseamna neaparat ca erau cele mai fiabile europene.
Si inteleg ca poate nu mai ai asa multi fani declarati ai suedezelor pe aici, dar pe bune, @suedezul? Dupa pledoaria in favoarea lui @mafia acum si cu el? intrebi ce impresie i-a lasat GTC-ul? Imi pare rau s-o spun, dar nu este capabil de impresii, stai sa inceapa acu sa vezi ce impresii "elevate" va avea. Binenteles ca n-o sa-ti interzic eu sa-ti faci "prieteni " pe aici, dar ...aveam pretentii de la tine.
Iar faptul ca Volvo nu e rastoarna... mai, ce naiba! Si mie imi place Volvo, dar pentru ei nu exista legile fizicii? Eu as zice ca se rastoarna mai greu. Chiar, eu nu am vazut un test asemanator cu un Clasa M, Q7 sau X5:
http://www.youtube.com/watch?v=PMN7sCaZegc&feature=BFa&list=PLBBE4111C6FEDD5C6
Poate imi aratati voi.
Mai departe, cazul Tinu si Volvo S40: hai sa nu plictisesc poporul cu comentarii stufoase. Intereseaza-te ce a patit Tinu atunci (in primul rand nu purta centura de siguranta, motiv pentru care airbagurile nu aveau cum sa se declanseze... in plus nici senzorii nu au fost atinsi).
Si chiar si asa, intereseaza-te de rata mortalitatii in accidente. Ideea e ca cei care investec cei mai multi bani in siguranta sunt Volvo si Mercedes. Si daca e sa punem problema la nivel de banal, si printesa Diana a murit intr-un super Mercedes, insa cand te lovesti cu 160 km/h de un cap de pod si sper sa scapi ca ai masina cu siguranta ezemplara se numeste slabiciune psihica si nu ai ce cauta la volan.
Designul lui Golf: am spus-o si o mai spun. Acest design conservator face parte din specificul marcii. Asa cum altii mizeaza pe un design futurist, elegant... poate uneori exagerat, VW mizeaza pe clasic. Pentru ca este un design care pentru ei vinde, iar acest design inseamna si alte lucruri (dar din nou ne pricepem toti la masini), inseamna inclusiv un omagiu adus generatiilor anterioare de Golf. Uitat-va la Astra, Focus, Megane, C4 etc ce diferenta este intre generatii dpdv al designului. Oare chiar asa de prosti sunt astia de la VW sa nu ii puna pe aia de la Giugiaro la treaba, ca doar si-au cumparat o ditamai casa de design. Faptul ca se pastreaz esenta aspectului de la o generatie la alta este extrem de greu de realizat. Practic trebuie sa adaptezi un design clasic, cunoscut, care se regaste intr-un model, la cerintele actuale ale pietei. Porsche reuseste asta inca din anii '60 cu 911. Si desi pare greu de crezut poate fi ceva uimior. Pentru ca nu iei o foaie de hartie si incepi sa desenezi la 0. Lucru pe care foarte putini reusesc sa-l inteleaga.
Orgoliul tău are de suferit că am descris fostul meu BMW în culori cenuşii? Are 170 000 la bord şi pace, vino să ţi-l arăt dacă nu mă crezi. Acum aparţine soră-mii, dar îl mai trambalez şi eu, ca să nu-mi ies din mână. Dacă ai şti ce prost percutează la 102 CP, de mă “face” şi un Logan, plus că “papă” în draci (m-am oprit asupra lui 1.6 în loc de 2.0). Festele plăcute jucate de tracţiunea spate, mai ales pe zăpadă, spaţiul interior destul de mare şi bordul sportiv, orientat către şofer, îi mai salvează prestanţa. În concluzie, nu puteam alege o maşină mai varză :P
Dintre toţi amatorii “triadei”, pe tine, Dane, te stimez la gradul cel mai înalt! Poate te văd şi ca pe un “prieten” (cu ghilimelele de rigoare, că şi tu le-ai pus). A, îl simpatizez şi pe @LauCalin, omul-broscuţă. Ba şi pe @ScorpyonVAG, stăpânul…inelelor. Chiar mi-e dor de vremurile când o suită de useri întreţineam convorbiri mai palpitante decât astăzi…Acum ţinem cu dinţii de “dreptatea” noastră, tolerăm mai puţin contradicţiile, ne apreciem unii pe alţii numai dacă ne place exprimarea care ne vizează…
@LauCalin, referitor la deja controversatul caz Tinu, niciunul dintre noi n-a fost la faţa locului, ca să conchidă pe bază de certitudini verificabile, dar, când discuţi cu anumite persoane din anturajul politichiei şi pui cap la cap elemente de puzzle enigmatic precum trusturi mediatice aservite, partide-găşti, afaceri pe bani publici, comisionada privatizărilor frauduloase, alternanţa deliberată la Putere a celor două capete ale balaurului pecerist-fesenist, PSD şi PDL, şi conflictul lor ideologic de faţadă publică şi de efect mediatic, dominaţia camuflată şi crasă a fostei Securităţi, braţ la braţ cu lacomii aventurieri străini pseudo-investitori agreaţi de Washington şi Bruxelles, asupra economiei naţionale prin intermediul executanţilor politico-legislativo-judecătoreşti din PSD şi PDL etc., nu te mai legi cauzal de o biată centură de siguranţă pe care n-o purta unul vârât cu totul în hârdăul cu mizerii tenebroase de stat, în speţă un jurnalist nu foarte curat moral, dar “vinovat” în primul rând pentru simplul fapt de a cunoaşte multe iţe încâlcite…
Ca să închei pe un ton mai adecvat acestui forum şi ca să-ţi răspund, Dane, la altă problemă ridicată de tine: da, este adevărat că unii saabişti au înţeles că, dacă Saab nu mai este, nici ei nu mai au ce subiect să abordeze…Nu judec eu opţiunea lor. Fiecare cu stilul şi…motivaţia lui. Cu timpul, eu voi dori să mă apropii afectiv şi mai mult de acest (re)nume, să mă implic mult mai practic…Doamne-ajută!
Am citit articolul cu atentie si anumite lucruri mi-au spus ceva despre Astra GTC. Aspecte in legatura cu valoarea cuplului motor, care s-ar fi dorit ceva mai buna. Faptul ca Astra GTC este ''batut usor'' de Golf, chiar daca acesta are cu 20 CP mai putin. Despre interiorul ce nu se prezinta sportiv, fiind preluat de la fratele Astra in 5 usi. De asemenea, masina vine cu un pret de pornire cam mare, atat pentru versiunea de baza cat si cea testata. La pretul cerut, era de preferat o suspensie Multilink pe puntea spate, care este costisitoare, dar in acelasi timp atat de utila. Daca tot se cere un pret marisor, sa fie si aceasta solutie, care ajuta mult trenul de rulare.
Tot in legatura cu pretul, cred ca-i poate determina pe aceia care prefera un hatchback sportiv, sa se uite in curtea concurentei, chiar si la modele care sunt din clase mai mici, dar care pot sa fie ceva mai distractiv de condus...
Se spune in articol despre Astra OPC. Am vazut cum livreaza puterea la roata acel model, intr-un comparativ prezentat aici pe Automarket, in urma cu aproximativ 3 saptamani. In acel comparativ, Astra OPC cam ramane in urma lui Megane RS, care dispune de ceva mai putini cai putere. Insa Renault Sport este un nume care spune totul si am tot respectul pentru realizarile lor.
Inca un aspect, mi se pare nepotrivit ca din cauza designului, soferul sa fie nevoit sa priveasca pe dupa montantul fata, in virajele stranse. Adica tocmai acolo unde un astfel de model ar trebui sa fie mai distractiv...
Si in felul acesta ajung la design. Cum spuneam, modelul este placut, inedit. Insa cam atat. Formele sunt ok, dar parca se straduieste prea mult. Pe langa faptul ca designul sau afecteaza vizibilitatea, contine forme rotunjite si asemanatoare cu varianta in 5 usi, mai ales la partea din spate. Care este cam rotunjita si dupa parerea mea, nu prea agresiva. Chiar daca blocurile optice spate difera putin de cele ale fratelui in 5 usi, sunt cam variatiuni pe aceeasi tema. Nici la partea frontala nu pare ca masina sta mai bine, in sensul ca grila frontala este de mici dimensiuni iar spoilerul fata este desenat destul de cuminte. Bine cel putin ca au inglobat semnalizatorul in blocurile optice fata, la Astra in 5 usi este pozitionat cam jos, daca am retinut bine.
In lateral, linia din partea inferioara a portierelor este preluata de la Insignia. Ok aici, Insignia a fost desemnata masina anului 2009 si imi place. Insa linia ce ajunge de la manerul portierei pana la blocurile optice spate, da un aspect musculos, interesant, dar in acelasi timp complica parca lucrurile. Sau sa spun altfel, cred ca masina arata mai bine daca este aleasa culoarea rosie pentru caroserie. Culoarea din test nu pare s-o avantajeze.
Toate acestea ma fac sa ma gandesc la faptul daca nu cumva masina aceasta poate sa fie mai curand un delfin, decat un rechin ;) Este valabil si pentru Astra OPC, care se prezinta cu o parte frontala destul de cuminte. In acel test comparativ, tot Megane RS mi se pare ca arata mai bine, cu o linie laterala mai simpla, mai potrivita pentru un hatchback sportiv. Cu blocuri optice spate pozitionate parca un pic mai sus. La Megane RS, partea aceea neagra din grila frontala, adauga un plus de aspect.
Spuneam de Insignia ca imi place, acolo grila frontala are dimensiuni potrivite. Asa parca imi doream si pentru Astra GTC, un aspect ceva mai incisiv, mai echilibrat in partea frontala. Mai in ton cu pretentiile sportive. Un hot hatch, de fapt, nu inseamna numai aspect, nu acesta este primordial. Inseamna in primul rand cum se simte cel de la volan, iar pentru asta, nu aspectul ar trebui sa fie principalul ''vinovat''. Uneori, linii si muchii laterale mai simple, pot sa fie mai de efect. Desigur, fiecare alege ceea ce prefera.
Acum cativa ani, cineva de la o publicatie auto era de parere ca masina cea mai buna in aceasta clasa ar fi aceea cu aspect de Astra H, motorizare de Golf si trenul de rulare de la Ford Focus. Poate si in prezent, masina cea mai buna ar insemna de fapt sa contina ce are mai bun fiecare model hot hatch in parte, dar acest lucru nu este posibil. Nu am auzit inca sa existe automobilul perfect...
De fapt, masina cea mai buna este aceea care reuseste sa ne incante pe fiecare in parte.
Parca imi este dor de cum se prezenta Opel Kadett, desemnat masina anului 1985. Admiram Kadett GSI, atunci cand vedeam un exemplar in trafic. Nu spun ca masinile sa arate ca atunci, dar imi doresc sa se obtina efectul din acele vremuri, cu posibilitatile actuale in materie de design. Adica simplu si de efect :)
A mai fost si Opel Omega Magnum, unii se intrebau la acea vreme cine are nevoie de un astfel de model... Cei pasionati, desigur. Ieri am vazut o stire de la Galati, unde un Opel Omega (masina anului 1987) reusea sa faca anumite acrobatii, printre care si mersul pe doua roti. In mana cuiva care se pricepe, este posibil.
Ca sa revin la Astra GTC, cred ca poate sa fie un automobil pentru o familie tanara (avand in vedere ca se prezinta cu un portbagaj spatios) capabil si de ceva sportivitate, dupa cum indica datele, insa pretul si celelalte aspecte enumerate, pot sa influenteze intr-o anumita masura cifrele de vanzari la noi in tara.
In viitor, cred ca vom asista la downsizing din partea constructorilor, asa cum de fapt au anuntat multi dintre acestia. Vom vedea eficienta si fiabilitatea acestor motoare turbo de cilindree mai mica decat ce se folosea pana acum, este o chestiune care tine de timp.
Sa mai fie si un pic de off topic :)... In ceea ce priveste ''Fiabilitatea europeana sucks, fara suparare! Exceptand SAAB'' (parca aceasta era exprimarea de la data respectiva), tot fara suparare pot spune ca exista o multime de proprietari de masini care pot contrazice aceasta afirmatie, in functie de ce masina conduce fiecare. Imi place SAAB si am descoperit lucruri interesante despre aceasta marca, in multe reviste pe care le detin. De fapt, imi plac masinile bune si sunt foarte deschis sa recunosc la fiecare constructor realizarile frumoase. Insa nu exista masina ''suprema'' (este o gluma, exagerez voit nuanta), care sa nu se strice niciodata. Am fost la intalnirea club SAAB din iunie si acolo am vazut un model de culoare alba, cu rugina la portiera soferului. De asemenea, inainte de intalnire, cineva spunea pe forum ca s-ar putea sa nu-i porneasca SAAB-ul, iar ceilalti s-au oferit sa-l ajute, impingand masina. Sau cautand printre anunturi auto, am gasit un SAAB ce necesita sa fie schimbat un capat de bara si completare cu freon pentru instalatia de aer conditionat (in toiul verii, asa vroia sa vanda masina...), care putea insa sa nu insemne numai completare, ca doar asta se face usor, existand multe service-uri autorizate, deci nu vad ce astepta proprietarul respectiv...
Ok, una este sa se crape carcasa de la bobina de inductie sau sa fie necesar sa fie schimbat un senzor la cutia de viteze, la preturi modice (am dat exemplu nelegat de SAAB), si alta sunt defectiuni grave. Insa nu este o regula, ca toata fiabilitatea europeana ''sucks''. Masina mai este si cum are grija de ea proprietarul. Asa si o masina cumparata de noua poate sa ajunga rapid pe dreapta, daca nu este exploatata corespunzator. Ca doar nu este tanc, pana si ala se mai defecteaza... Insa de aici la a generaliza si a spune ca exista o singura exceptie de la regula, este cale lunga... Cel putin asa stiu eu ca stau lucrurile.
Tot se discuta despre Golf 7. Frumusetea este in ochii privitorului, cred ca stiti asta. Unii prefera formele mai simple la o masina, mai cu muchii sau patratoase, altii formele ceva mai rotunjite. Sau o combinatie intre acestea... Mie-mi place Golf 6 si consider ca este un real progres, cu toata simplitatea modelului... Nu sunt fan VW si nici Opel. Voi spune despre Golf 7 mai multe la articolul respectiv. Insa anumite modele imi plac, chiar daca altora li se par banale. Eu cred ca Golf 6 vine totusi cu lucruri noi stilistice fata de Golf 5, ca sa nu mai spun ca masina este foarte inchegata si merge foarte bine. Golf 7 cred ca o sa vina si el cu lucruri noi, dupa cum descrie o publicatie de specialitate. Cum spuneam, mai multe la articolul respectiv.
Cu scuze pentru off topic, insa uneori parca este cerut, parca devine necesar. Daca in felul acesta comentariile vor fi ca intre oameni pasionati de fenomenul auto, daca foloseste cuiva ceea ce am scris si nu vor mai exista atatea discutii in contradictoriu legate de ceea ce prefera fiecare, atunci o sa fie bine... sper :)
Am pus ghilimele pt ca-n mediul virtual cam asta este, nimeni nu este prieten in realitate, stii c-am avut multe discutii interesante si da...pot sa zic ca noul Cuantic nu prea imi place , in sensul ca nu prea mai are farmec, e bine sa fii pacifist, dar nu si cand nu trebuie:) si nu inteleg dc trebuie sa schimbi macazul pt ca a murit oficial Saab. Iar cu kilometrajul "pisicutei" nu am spus ca nu te cred ca atat are la bord, nu am spus ca minti, ci doar ca este greu de crezut sa fie reali la un Bmw din anii "90, sunt atatia ani, daca fostii proprietari nu erau niste batranei care mergeau doar in week-end si in concedii, in continuare mi se pare greu de crezut ca sunt reali.
Suedezule, cu tine am din oficiu ceva, ca si cu mafia si cei de genul vostru, care in 90% dintre comentarii doar jigniti si spuneti nimic ca asa iesiti in evidenta, ma mir cum de-ai scris un comentariu destul de lung in care chiar sa si inteleg ce spui, bravo.
Si ca sa ma bag si eu in offtopic, vreau doar sa spun ca Saab nu mai face masini originale de la modelul 9000, care e pe aceeasi platforma cu Lancia Thema si Opel Vectra. Erau originali ei mai demult, dar nu prea vad ce legatura are cu Opel, VW, sau alte marci care fabrica masini in continuare.
Revenind, Astra GTC nu are prea multe pretentii, e un hatch in 3 usi cu un motor ceva mai puternic, dar nu este un hot-hatch. Pacatul cel mai mare il face la interior: ergonomia vraiste cu cele 1000 de butoane aruncate din avion, iar acum citesc ca trebuie si sa te indoi pe linga montant ca sa vezi in lateral fata... not good! Iar comparatia cu VW Golf n-o sa iasa niciodata in favoarea concurentei, sintem doar pe automarket
@Dan,ce ai tu cu mine,chiar asa rau sunt cu tine ?
@Cuantic,si eu pot sa spun ca sunt cativa useri care ii stimez aici pe AM,mai ales pe tine,pe @Pinguinul,@AndreiRN,@edi80,@Samba,va stimez si il simpatizez si pe @suedezul ''poetul'',nu stiu cum le spune el dar e haios ,si il pun si pe @Dan in lista de prieteni.Cat de mult m-ar contrazice el ,imi e prieten .Si imi place de el ca este un user foarte cuminte.Adica ii zic ''mucles'',si el sade bland si tace din gura ca si cum ar fi inofensiv.
Deci, @dan_grc, zici că nu-ţi place acest nou Cuantic, care se căieşte când îşi dă seama că mai lansează în eter şi bazaconii, involuntar, dar asta e! Se mai întâmplă, la naiba, nu sunt perfect ca alţii, care tocmai de-aia sunt suspendaţi din posturi publice, mai ales dacă este vorba de funcţia supremă în stat :)
Kilometrajul “pisicuţei” este real, dar aparţinuse înainte unui….chinez, probabil vreun descendent de-al lui Gingis-Han (care recrutase şi chinezi), care o fi crezut că o maşină se întreţine precum un cal (cu fân şi bătaie). S-ar putea ca bietul BMW să nu fi avut nici o vină, dar, totuşi, este lent şi benzinofag. Sper ca gălbejiţii să nu cumpere bijuterii precum acest GTC Astra din articol, căci ar fi păcat, dar deja îmi dau peste gură, deoarece am zis să nu mai aud de GM, nici de fapte bune şi cu atât mai puţin de păcate.
Aaaaa, casc, s-a făcut târziu, la somn toată lumea. Dar aveţi grijă, căci nu numai somnul raţiunii naşte monştri, ci şi somnul naţiunii…