Pe măsură ce tehnologia care le permite mașinilor să ruleze autonom, constructorii vor fi nevoiți să-și asume responsabilitatea pentru eventualele accidente așa cum își rezervă și dreptul de a se lăuda dacă lucrurile vor funcționa perfect. Aceasta este opinia lui Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, care susține că rolul unui constructor auto în peisajul mașinilor autopilotate este tocmai acela de a-și asuma dezvoltarea și punerea lor pe șosea.
"Dacă ești serios și ai ambiția de a pune la dispoziția clienților un sistem de autopilotaj construit pentru ca aceștia să poată să stea relaxați în mașină, nu poți să lipești un sticker imens pe parasolar care spune «Indiferent de ce se întâmplă, ești responsabil ca șofer și trebuie să fii gata să preiei comanda». În aceste condiții, nu prea poți să spui că produsul tău este autonom", spune Hakan Samuelsson într-un interviu acordat publicației Automotive News.
"Ori oferi produsul autonom și-ți asumi responsabilitatea, ori lași pe alții să facă treaba asta.
Nimeni nu va cumpăra o mașină autonomă în care șoferul trebuie să supervizeze acțiunile acesteia. Până la urmă, asta e toată ideea din spatele conceptului", continuă omul care conduce destinele Volvo din octombrie 2012 încoace și sub conducerea căruia constructorul suedez a reușit în septembrie a 16-a lună consecutivă cu vânzări globale în creștere, o performanță care părea imposibilă în 2010, anul în care marca scandinavă a fost cumpărată de Geely de la Ford.Conform CEO-ului Volvo, mașinile autonome vor veni "mai repede decât ne așteptăm", pentru că "doar oamenii îl fac să pare foarte futurist". "Nu spun că nu există limitări, însă poate că asta nu contează atât de mult. E ca-n orice alt domeniu: odată ce aduci mai multe creiere care să se ocupe de această provocare, dezvoltarea va avea loc mult mai rapid", încheie suedezul de 65 de ani.
Comentarii (0)