Organizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 13.06.2012
Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări".

Substanţele emanate de motoarele diesel pot cauza cancer la plămâni. Aceasta este concluzia unui studiu intensiv realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), experţii celei mai importante instituţii de acest tip din lume concluzionând că fumul derivat din arderea motorinei este mai dăunător pentru oameni decât fumatul pasiv, de exemplu.

Rezultatele studiului OMS au fost anunţate ieri la Lyon, după o săptămână în care acestea au fost dezbătute de cerecetători cu nume în domeniu. În urma rezultatelor, gazele de eşapament diesel sunt acum clasificate în Grupa 1 de cancerigene, alături de fumat, azbest, radiaţii ultraviolete, alcool şi alte elemente care ridică riscul de cancer.

MAŞINILE DIESEL MODERNE SUNT CURATE 

Problema nu este atât de mare în ţările avansate, care obligă maşinile să vină cu filtre de particule şi cu alte tehnologii care previn eliminarea sulfaţilor şi a altor substanţe dăunătoare, semnele de întrebare fiind aşezate pe ţările sărace şi în curs de dezvoltare în care maşinile, uzinele şi generatoarele care folosesc motorină ca principal combustibil. 

De altfel, spun reprezentanţii American Cancer Society, automobilele sunt ultimele din şirul de "unelte" care trebuie învinovăţite pentru că folosesc motorina. Nu cred că este rău să ai o maşină diesel.

Dar nu cred că e bine să respiri gazele de eşapament ale unui motor diesel. Nu îmi fac griji pentru cei care trec pe lângă o maşină diesel, dar sunt foarte îngrijorat pentru mineri, de exemplu, care lucrează în zone în care gazele de eşapament sunt concentrate, spune Otil Brawley, directorul medical al instituţiei americane.

Este pentru prima dată când dieselul este ridicat la gradul de "cancerigen cunoscut", alte trei organizaţii americane federale clasificând dieselul ca "posibil cancerigen", "potenţial cancerigen" sau "cu şanse mari de a fi declarat cancerigen pentru oameni".

REACŢII DIN INDUSTRIE

Reacţiile părţilor adverse nu au întârziat să apară. Diesel Technology Forum (DTF), un grup care reprezintă productorii de automobile care produc motoare diesel, a emis imediat un comunicat de presă prin care anunţă că motoarele diesel moderne din ţările dezvoltate ard diesel care conţine puţini sulfaţi şi emit cu 98% mai puţine particule şi chiar cu 99% mai puţin Oxid de azot.

"Raportul OMS a pus accentul pe studii realizate pe tehnologia din în anii '50, când nu existau reglementări legate de emisii", spune Allen Schaeffer, directorul executiv al DTF.

via | OMS | NYTimes

Comentarii (33)

  • chuck norris
    aiurea
    9 21
  • piata americana va fi cel mai sensibilizata la anuntul OMS...

    Avantajati, intr-o prima faza vor fi producatorii americani si cei japonezi. Lovitura initiala o va resimti Grupul VAG. Iar per viitor modele hibride vor lua avant
    17 5
  • E as da o lege sa se faca motoare diesel doar pentru camioane si tractoare! nu pe turisme sau mai rau in clasa mici diesel!! oricum cele mai grave probleme de genul asta le au motoarele si masinile germane,ele sunt castigatori de departe la acest capitol!! la noi in tara au o priza la public f mare spre deosebire de tarile mai civilizate care deja eu trecut la hibride si electrice de la benzina desigur! la noi trebuie sa mai treaca cateva zeci de ani sa isi dea seama ca e inutil un motor diesel pe un opel corsa de ex! sa nu mai vorbim cum se aude un 2 mii 3 mii diesel german si cum se aude un diesel francez sau japonez!! dar ce sa le faci nu are in bot stema in 3 colturi sau cu 3 litere!! chiar zilele trecute am vazut un E de prin 2002-2004 scotea un fum ucigator dupa el prin oras si avea 220 cdi! ce sa mai daca si ei au ajuns asa e grav!!
    21 24
  • @didi
    Cum se aude mai un diesel francez sau japonez? :) Si vezi ca cel mai mult fum inhalezi tocmai de la camionae si tiruri pe drumuri aglomerate, iar in Vestul Europei cel putin jumatate dintre autoturisme sunt diesel, electricele sunt aproape inexistente pt ca sunt f scumpe si nici hibridele nu sunt f departe, in Japonia si SUA au mai mult succes pt ca este si alt nivel de trai.
    "Nu este bine sa inhalezi gazele de la diesel" ....sa intelegem ca e bine sa inhalezi gazele de la benzina sau de la GPL
    26 8
  • In principiu nu-i ok sa inhalezi gazele nimanui ;), daramite celor care conduc ;). Mersul pe jos face piciorul frumos...se pare ca multi au uitat de intelepciunea din batrani...
    25 5
  • chuck norris
    jmekerii nu merg pe jos!
    16 14
  • pai porneste si tu un bmw 525 si porneste o honda de 2.2 sa un rav si o sa iti dai seama de multe!! ce te inflamezi asa ti-am jignit idolii?eu am stat cativa ani in germania si olanda iar colo majoritatea masinilor erau pe benzina! numai la noi tot ..romanu isi ia diesel ca sa aiba putere!!ia zi-ne tu cat fum scoate bmw tau????
    15 16
  • Tot in principiu omenirea evolueaza..
    Tot niste batrani d'astia "intelepti" erau convinsi candva,ca e unu Atlas de tine pamantu pe umeri.
    13 5
  • Bmw-ul meu scoate cateva secunde daca il forjez, dupa aia nu mai scoate.Ai fost in Olanda, f bine, dar du-te in Italia, Spania, Franta sa vezi ca cel putin jumatate sunt diesel, dc crezi c-a luat avant dieselul in ultimii 15 ani? Paradoxal dar are legatura si cu ecologia, adica cu-n consum mult mai mic, in conditiile in care motorina era vizibil mai ieftina, de aia au avut mare succes pt ca fiecare tine la portofel, dar cum a crescut cererea f mult a ajuns la fel cu benzina, chiar mai scumpa si acum intr-adevar nu se mai justifica sa cumperi o masina de clasa mica cu motor diesel, dar la o masina mare nu stiu ce sa zic, daca tu vezi un SUV sau un tot-teren cu benzina e viziunea ta.
    Motoarele de 3 litri diesel sunt clar mai silentioase si mai finute decat cele de 2 litri iar exemplu cu 525 si honda de 2.2...aici e vorba de poluare cu noxe, nu de poluare fonica, sa nu-mi spui ca motorul de honda scoate vapori de apa, tu esti impotriva diesel dar mai putin impotriva motoarelor diesel japoneze si franceze chiar, bine mai didi, vezi sa nu mananci shaorma cu cartofi prajiti ca poti sa faci cancer
    19 7
  • pai greci au stiut ei de ce interzic masinile TDI in Atena, mai ales pe langa monumente istorice.
    15 6
  • @Didi,
    nu stiu care e problema ta cu masinile diesel germane (banuiesc ai tu una), dar oricum privesti problema, aceastea sunt superioare celor japoneze si frantuzesti (unele cu platforme comune). A se vedea ca honda face acelasi motor diesel de vreo 7 ani. Pana anul trecut Mitsubishi lua motoare diesel de la VW, Toyota a semnat un acord cu BMW pentru motoare diesel, iar Honda invidiaza Nissan care are motoare dci de la Renault. PSA este intr-o situatie financiara dificila.
    Le-am cam amestecat, insa ceea ce vreau sa spun este ca, dincolo de unele preferinte personale care tin de gusturile fiecaruia, realitatea cifrelor de vanzari nu poate fi contrazisa. Iar pana una-alta, Germania domina clar piata auto mondiala cu produsele sale.
    13 7
  • andrei
    si Cola e cancerigen si nu se mai sesizeaza nimeni, sa mai zic ceva de aditivii din paine....
    31 1
  • da, clar sheahormea este mai cancerigena - contine aditivi alimentari, are cartofi prajiti in ulei si carne de origini dubioase :)

    Ceea ce nu isi da seama colegul didi este ca motorina polueaza indiferent de motorul in care arde ... si faptul ca a vazut mertzane si bemveuri ce fumega pe strada ii da impresia ca numai astea scot fum ... impresie falsa ce se datoreaza faptului ca nu prea exista toyote si honde diesel prin romania suficient de vechi si de obosite cat sa scoata si ele fum negru.
    14 5
  • oameni rai
    da, clar, gazele de esapament de la benzina nu sunt cancerigene, nici cartofii prajiti nu sunt, nici tigarile, nici multe alimente pe care UE le aproba spre comercializare, nici aditivii alimentari, etc. Sunt o multime de produse cancerigene pe lume pe care le folosim zilnic. In plus ultima parte a articolului spune tot...
    6 2
  • Ce de experti! oricum ar fi poluarea ne cam ia pe sus...datorita inmultirii masinilor si taierilor padurilor! nu vreau sa atac pe nimeni dar cele mai multe fumigene am vazut pe la masinile astea germane dece oare?
    8 5
  • @oameni rai

    io n-as pune mare baza in ceea ce declara DTF. Pana la urma grupul trebuie sa se declare impacientat si sa-si apere biznisu', nu? Si pentru a ma explica: cand astia spun "motoarele diesel moderne din ţările dezvoltate ard diesel care conţine puţini sulfaţi şi emit cu 98% mai puţine particule şi chiar cu 99% mai puţin Oxid de azot" la ce tehnologie faceau REFERINTAla cea din anii '50? 60? la ziua de ieri? acu o ora?

    .....undeva adevarul e la mijloc dar e clar ca orice gaze din combustibilii fosili nu sunt parfum de toporashi si nici briza marii nu sunt.
    5 0
  • duhhhhhh
    concluzia articolului e ca masinile diesel moderne sunt curate. Ne-au amintit ca odata, acum multi ani, diesel-ul era cancerigen. Am si eu o veste bomba, carbunii erau la fel de nesanatosi pe vremea cand locomotivele ii foloseau ca si combustibili. Ce rost are afirmatia lor in conditiile in care recunosc ca motoarele diesel moderne sunt ok????????
    2 1
  • Experţii lu’ peşte prăjit şi pe urmă aruncat în canal. OMS îndrăzneşte să mai deschidă fleanca, după ce a rostit cele mai cumplite două inepţii din istoria lumii: 1) Cică trofinele majore din hrană (proteine, glucide şi lipide) ar fi, în optica “experţilor” OMS, ce credeţi?...Toxine?!? - 2) Cică vegetarianismul şi sentimentul de iubire ar fi…boli psihice ?!?!
    Mai departe, ce isprăvi mai citim despre OMS şi Cerberul său de nădejde, Codex Alimentarius? Sub motto-ul “Cine controlează hrana, controlează lumea”, am găsit următorul text: “În spatele acestei comisii (Codex Alimentarius), care pretinde că se ocupă cu sănătatea noastră, stau OMS, Naţiunile Unite, marile carteluri farmaceutice şi băncile internaţionale. În prognozele pentru următorii ani, OMS , care deţine în subordine Comisia Codex Alimentarius, prevede că singure numai directivele referitoare la vitamine şi minerale (nota mea: cu care toate farmaciile sunt burduşite şi pe care lumea toantă şi comodă le cumpără la greu, socotindu-le chiar…vitamine şi minerale; luaţi-le direct din grădină şi livadă, dragilor!) vor avea ca rezultat minim trei miliarde de morţi (nota mea: mi-amintesc de vorba celebră şi cinică a lui Stalin – “Milioane de morţi înseamnă statistică”). Un miliard de oameni vor muri pur şi simplu de foame. Aceşti nefericiţi vor muri fiindcă n-au avut succes economic, după cum va suna punctul de vedere, considerat competent, al marilor corporaţii. Dar următoarele două miliarde vor muri de boli cauzate de subnutriţie. Logica este simplă: nutrienţii de bază – proteinele, glucidele şi lipidele – au fost declaraţi toxici, deci trebuie înlocuiţi cu chimicale. De regulă, oamenii care consumă hrană bazată pe substanţe sintetice se simt sătui, însă lipsa nutrienţilor, pe care ei sunt dresaţi să n-o sesizeze, provoacă subnutriţie şi multe alte boli asociate subnutriţiei. Paradoxal, deşi populaţia devine în mare parte obeză, ea este de fapt subnutrită. Cine va supravieţui? Probabil numai acei oameni care sunt suficienţi de bogaţi şi de puternici la nivel politic pentru a-şi permite propriile dispozitive şi rezerve de hrană sănătoasă şi nutritivă. Naţiunile Unite au emis zeci de documente publice în care fac apel la acţiunea de reducere a populaţiei planetei cu 80 %. Nemaifiind războaie de anvergură şi maladii devastatoare precum ciuma şi holera, populaţia tot creşte. În ultimii 30 de ani, practic s-a dublat. Şeful Programului de Hrană al Naţiunilor Unite a spus: . Nu în ultimul rând, organismele vegetale modificate genetic şi introduse în circuitul alimentar vor fi comercializate obligatoriu fără nici un fel de avertisment pe etichetă la adresa consumatorilor. Noul Codex Alimentarius va intra în vigoare la scară globală după 31 decembrie 2009, iar ţările care vor refuza implementarea lui legală vor suporta sancţiuni”.

    Cred că ajunge atât. În mod sigur, partizanii globalizării mă vor cataloga drept exagerat, anarhist, fundamentalist, dacă nu şi terorist :) . Desigur, petarda cu potenţialul carcinogenetic al Diesel-ului are darul de a deplasa accentul şi atenţia de pe problemele mai sus menţionate, dar noi trebuie să ne dovedim isteţi, adică nici să “punem botul”, nici să renunţăm la…Diesel. Ca o conexiune contextuală, inserez aici spusele unui anumit duhovnic: “Vai şi amar de oameni dacă dregătorii statului şi mai marii bisericii sunt slugile lui Antihrist”…Substratul frazei este limpede: statul lucrează (acum în mod făţiş, nu într-ascuns ca odinioară) în favoarea nelegiuitului care va conduce lumea spre pierzanie, iar biserica tace mâlc în mod voit şi contracost, la porunca statului, negându-şi obligaţia divină de căpătâi, aceea de avertizare permanentă şi trezire acerbă a conştiinţei publice.

    În concluzie, OMS se ocupă cu standardizarea…sau cu s(a)tandardizarea?
    12 4
  • Scuze,am omis declaraţia Şefului Programului de Hrană al Naţiunilor Unite: . Am făcut corectura de rigoare.
    4 2
  • Da, si paradoxal populatia globului continua sa creasca cu tot Codexul, deci organismul uman este mult mai rezistent decat cred "cercetatorii". Decat sa incerce sa faca genocid planetar mai bine OMS si alte organizatii ar investi bani si resurse exact in zonele unde se produce aceasta crestere, adica China, India, America de Sud, Africa, investind in schimbarea mentalitaii ca miliardele de pe acolo n-au auzit de mijloace de contraceptie. In Europa nu prea creste populatia, cel mult stagneaza, mai putin la noi unde scade, cu exceptia unei minoritati "zburatoare"
    6 1
  • Codex Alimentarius nu obliga tarile pentru adoptarea prevederilor lui....In caz contrar lucrul asta ar fi de un ridicol absolut

    sa lasam si restul OTV-ismelor deoparte. Aici vorbim de masini si industria auto si implicatiile ei asupra noastra.
    0 2
  • Dane, de acord cu tine ("plusul" de rigoare:)), dar “combaterea plăgii sărăciei şi dezvoltarea sustenabilă a lumii a treia” sună cool doar în noul limbaj de lemn al omenirii, cel managerial (de proiect), căci, în realitate, nici dracu' nu intenţionează să ia taurul de coarne…La urma urmei, cum toată lumea “civilizată” este crunt contaminată cu bacilul TBC (Tehnologie-Bani-Confort), de ce l-ar durea sufletul pe careva, măcar noaptea în vis, de puhoaiele de năpăstuiţi din zonele “defavorizate” (de către cine?) ale Globului ?
    @agelu, OMS nu este o himeră şi nici subiect á la Senzaţionescu în direct, ci chiar erupe pe trompă bazaconii care îţi taie răsuflarea…Codexul are valoare de literă de lege universală, deci nu se admite crâcnitul în front! Întâmplător, industria alimentară este domeniul meu de activitate şi de aceea ştiu ce vorbesc…Să vorbim strict de maşini? Implicaţii? Dacă vei fi norocos să trăieşti multe decenii (îţi doresc din tot sufletul!), o să te plimbi cu conserve fără sare şi piper precum ai văzut în “Total Recall”. Vei zice: “Viitorul nu ne priveşte pe noi. Să trăim clipa!”. Da, dar clipa te-ar putea lăsa fără carburanţii obişnuiţi, convertindu-te în schimb în sclavul unei baterii, alias plătitorul conştiincios în conturile unor băieţi mai deştepţi decât actualii, deoarece tehnologia electrică nu depinde de atâtea resurse materiale, nu implică atâtea riscuri şi nu necesită atâta muncă precum cea petrolieră, iar profiturile se preconizează a fi la fel de spectaculoase. Aşadar, la vremuri noi, ciumegi noi. Game over.
    7 1
  • mm...ok nu pun la indoiala ca lucrezi in domeniul alimentar dar sunt absolut SIGUR ca litera aia de lege a lui Codex NICIODATA nu va fi aplicatat asa cum spui. Pentru ca asta ar insemna un film SF de prost gust cu 6 MILIARDE de figuranti....

    In alta ordine de idei, cuantic, pricepe ca viitorul este electric. Ca iti place sau nu, ca schimbam stapanii cu altii (defapt nu-i schimbam ci raman aceeasi pentru ca tot de resurse energetice vorbim) intram intr-o noua era. Asa cum am trecut de la lemn la carbune, de la carbune la petrol acum este urmatorul pas: de la petrol la energie electrica. Poate ca lucrurile vor fi mai dure decat ne inchipuim dar am inceput sa ne intindem mai mult decat ne permitem. Evident intodeauna vom gasi (asa cum am facut intodeauna ca rasa) sa gasim altundeva responsabilitatea.

    So....hai sa privim realitatea cu maturitate...sunt destui imperbi analfabeti ce flutura cu obstinatie stindardul unic al combustibililor fosili
    0 2
  • chuck norris
    saabule nu te contrazic ai perfecta dreptate,verde de la mine
    3 0
  • Aiai CUANTIC. Tine-o tot asa. !
    Iarasi voi va loviti de TDI-uri, nu prea suportati cand vedeti ce consumuri spectaculoase scot si ce putere brutala au, cand vedeti un 1.9TDI pe o CUPRA la 160cp cum afuma un dieselul de la Honda, normal sa va fie ciuda. Da ce japonezu are 2 perechi de ... alea sunt motoare de pe Pluto si nu polueaza sau ce ? Sunteti penibili, tare multi experti in tara asta, de aceea este unde este...
    3 2
  • usurel SaabCuantic, ca o sa zica lumea ca ai o problema :)

    @Gelu - desi ii recomand lui SaabCuantic sa stea linistit .. iti pot recomanda si tie sa stai linistit pentru ca prevederile din "codex" se aplicau inca inainte de a fi vazut lumina acel "proiect". Poate nu stii cum se cresc puii aia de 2kile de la supermarket ... sau poate nu stii cum sunt iradiate fructele si legumele pentru a omora bacteriile si a creste termenul de valabilitate ... sau poate nu stii cum absolut tot ce mananci contine Euri care la un moment dat au fost declarate cancerigene(presupun ca nu stai la tara si iti produci singur fiecare gram de mancare) ... poate ... poate iti dai seama ca acel "codex" este doar un praf in ochi menit sa mai stearga din treburile astea declarandu-le "binevenite" ... de parca un pui indopat cu hormoni si antibiotice te face sa cresti ca greuceanu:)
    Din pacate nu suntem 6 miliarde de figuranti .. suntem 7 ... se scad de aici cele 15 familii care detin 60% din banii omenirii (intr-un fel sau altul ... ca nu ii au sub saltea..). Restul trebuie sa ne descurcam - mai subtire cu puiul de la supermarket, mai subtire cu mancare puternic procesata, mai multe fructe si legume de pe la tara, etc. Acei oameni nu vor sa te omoare pe tine, in nici un caz, chiar vor sa supravietuiesti pentru a face parte din cei 20% de oameni ce merita sa traiasca. Problema este ca acei oameni, care nu vor neaparat sa te omoare petine personal, fac tot posibilul pentru ca populatia sa nu mai stie ce trebuie sa manance - este cea mai eficienta metoda de a scapa de "pensionari" : din cauza ca mananci prost mori inainte sa ajungi la 60 de ani :). La nivel global se vrea o reducere a populatiei, metodele sunt diverse: infometare, poluare, razboaie, controversatele vaccinuri care produc sterilitate, mancare nehranitoare, impamantenirea ideii ca "esti bolav" si trebuie sa iei pastilele alea "care se elbereaza fara prescriptie", "corporatistii" ce muncesc 15ore pe zi si nu mai au timp de copii si altele pana la 35 de ani cand mor de inima ... etc. (mai am multe ... care par comune si "fara o radacina comuna" ... asta vor si ei sa credeti). Nu este ceva nou faptul ca mai toti cei ce stiu ce inseamna "omenirea" sunt de parere ca populatia ar trebui redusa drastic. De asemenea nu este noua ideea cum ca in urmatoarea suta de ani se intentioneaza ca populatia as scada la mai putin de un miliard.

    ... apropo de un caz tipic de romania - dintre voi cei cu varsta de 25-35 de ani - cati prieteni/prietene aveti care au probleme in a face copii ? intrebati-va asta si ganditi-va ca toti avem astfel de prieteni. O alta intrebare catre acelasi grup de varsta: cati dintre prietenii vostri care au reusit sa faca un copil au avut sau au inca probleme majore de sanatate cu guștereii aia mici?? ... asta ca as mai spuneti ca "traim intr-un SF".
    7 0
  • AndreiRN
    Asta era stiuta de ...... zeci de ani dar profitul aste mai mare la masinile pe motorina si oricum ele nu sunt decat 10% din consumatori de motorina. Avioanele si vapoarele si generatori electrici sunt cei 90% dar eu oricum prefer motoarele diesel cu injectie mecanica datorita biodieselului pe care il produc si care merge ca uns. Planuiesc sa fac si apa calda tot pe acest produs cat mai curand.
    1 0
  • @unckle...ca fan al electricelor iti inchipui ca ceea ce mi-ai insirat acolo imi sunt straine? Nu mie trebuie sa-mi tii lectii despre alimentatie sanatoasa si alea-alea, dar, sincer nu ma pot considera o victima a sistemului (asa cum vad ca va considerati foarte multi) pentru ca ma simt liber sa decid ce mananc, ce cumpar unde sa merg si ce sa fac.

    In schimb aceasta vesnica lamentare si gasirea unui tap ispasitor ma deranjeaza la culme....si era sa uit...sunt deacord ca suntem prea multi. Mult prea multi....
    0 1
  • Toti "uita" de BIODIESEL.
    Brazilia merge pe biodiesel sau ulei de la gogoserie...
    "Ce destepti e unii..."
    Motorasul cu apa de ce nu-l folositi uratilor?
    1 1
  • o mica lectie iti trebuie - nu exista "tap ispasitor" .. nu ai cum sa castigi in fata unei corporatii care plateste pe cei ce fac legile ;)
    nu a spus nimeni ca trebuie sa fii o victima a sistemului, sunt destui care se califica pentru asta :))
    3 0
  • tocmai ai numit "tapul ispasitor": corporatiile. Mai pot numi aici si organizatiile guvernamentale, non-guvernamentale, internationale....iar restu' muritorilor de rand suntem victimele...si mai ales, noi, romanii

    ma leshi?
    0 2
  • Trecerea de la utilizarea combustibililor traditionali la electrificare se va face treptat, obligatoriu se va trece prin faza hibrizilor si va mai dura cel putin 20 ani....

    Proiecte sunt in desfasurare peste tot, iar eu ma ocup de acest domeniu...

    In primul rand se incearca eliminarea autobuzelor (majoritatea antice, produse de Rocar Bucuresti, dar si a altor "chinezarii", sh -uri pe spaga mare, etc.) cu troleibuze, tramvaie, trenuri de suprafata...

    Eficientizarea transportului de marfa pe calea ferata prin imbunatatirea infrastructurii feroviarea si automat reducerea costului/ km...

    Nu stiu exact daca s a reglementat ceva pt emisiile transportului maritim, acestia sunt principala problema la ora actuala!

    * pt andreiRN: spune mi si mie ce avioane merg cu diesel ?! :))))))
    1 0
  • Nui de mirare ,ca japonezii isi bat capul sa construiasca motoare hybrid,nu degeaba>Asa ca munca japoneza nu numai ca este buna dar este si sanatoasa.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru