Un studiu realizat de fabricantul de dispozitive de navigaţie GPS Tom Tom plasează capitala României pe primul loc al celor mai aglomerate oraşe din Europa şi pe locul cinci la nivel mondial.
Clasificarea realizată cu ajutorul datelor culese de dispozitivele GPS arată că în orele de vârf este nevoie de 50 de minute în plus pentru a parcurge aceeaşi distanţă în condiţiile unui trafic fluid.
În general, șoferii din București petrec în medie 57 de minute pe zi blocaţi în trafic. Ţinând cont de o utilizare în medie a maşinii de 229 de zile pe an, locuitorii Capitalei petrec echivalentul a 9 zile pe an blocaţi în ambuteiaje. În orele de vârf, timpul necesar pentru parcurgerea unui anumit traseu este aproape dublu faţă de perioadele de circulaţie redusă.
La 2,1 milioane de locuitori ai Bucureştiului, deşi se estimează că numărul real este de 2,6 milioane de persoane, sunt înregistrate 1,3 milioane de vehicule.
Studiul realizat de Tom Tom clasifică oraşele în funcţie de “nivelul de congestionare” a traficului, un parametru care arată de cât timp este nevoie pentru a parcurge o distanţă la orele de vârf, comparativ cu perioadele de circulaţie redusă.
În Bucureşti indicele este de 50 %, fiind depăşit doar de Ciudad de Mexico (66%), Bangkok (61%), Jakarta (58%) şi de oraşul chinez Chongqing (52%).
Via Economica.net
4- cat vor constructorii care nu fac traba la timp si de calitate, 5- cat vrea Ministerul Tranporturilor, ca e mai bine sa traiesti din studii de fezabilitate cu valabilitate cat mai scurta, si daca mai stie cineva, il rog sa completeze ....
se puteau face cel putin o parcare de 500 locuri !
daca nu, mai multe
Cand nu o sa mai iti permiti sa urci pe linia de tranvai pe stefan cel mare si o sa stai la coada cu prostii o ora juma poate lasi masina acasa si cobori la metrou.
devalorizarea masini, benzina, taxe, asigurari, intretinere adunate o sa coste mai mult decat taxiul intr-un an. Concediu? mergi cu avionul sau pana la Bulagriu cu autocarul.
Daca esti din bucuresti, probabil cunosti cate parcari sub/supraterane sunt in zona Universitate/Unirii dar poate nu stiai ca indicele de ocupare este in medie de 25-30% intr-o zona cu trotuare ticsite de masini. A avea masina nu presupune doar sa ai bani de benzina ci presupune sa dai bani si pe parcare.
de luat in seama !
In Australia ajung si la 8$ pe ora !
$AUD cei drept, dar daca nu platesti NU ai efectiv unde sa parchezi in unele zone din .. down-town
Si in zona centrala media este de 1,6-2 Euro / ora. Cred ca brusc cel putin jumatate din bucuresteni ar merge cu bicicleta sau cu RATB-Metrou. In Milano am vazut o doamna de 60 de ani venind cu haina de blana pe bicicleta la opera. Masina in oras este un mare lux in europa de vest. Costa intre 10 si 20 de euro / zi parcarea unei masini in oras.
Si brusc printr-o masura nepopulara primaria Bucuresti ar elibera traficul din capitala. S-ar marge mult mai fluent daca nu ar exista masini parcate pe strada. Si sunt foarte foarte multe masini care stau doar parcate in Bucuresti si merg pe strada o data pe saptamana maxim.
Numai bine !
Am si eu un coleg de-asta eco, care impute tot biroul. Si se mai si lauda.
De ziua lui ori ii iau un sapun, ori ii fur bicicleta...
1) sunt orase in Vest unde in centru nu exista parcare fara plata !
(nu, numai vestita Venetia, dar multe orase din Italia daramite din Belgia, Olanda)
2) Nu stiu daca din cauza taxelor de parcare, dar SI DIN ACEASTA CAUZA sigur, am vazut oameni de business imbracati la costum si cravata (la 4 ace!) pe biciclete !
Si bicicletele erau ori de top in unele cazuri, dar am vazut chiar tot oameni super imbracati la costum pe biciclete mediocre !
Si nu exista ca unii dintre ei nu isi permit masina sau taxa de parcare, dar pentru unii solutia de mobilitate bicicleta e mai buna, in anumite cazuri, decat masina !
Ajung mai repede si mai imbina si utilul cu placutul !
PS: exista unele stradute strict pietonale sau cu bicicleta, si acestia le folosesc pe post de scurtatura, de exemplu.
Corect. Doar ca la un moment dat, masinile alea se opresc, si parcari nu avem destule... De aia le parcheaza lumea pe strada. Parcarile trebuie sa existe peste tot, nu doar in centru. Pentru ca nu cred ca pe cineva care utilizeaza zi de zi masina il deranjeaza sa parcheze undeva pe baza de abonament, solutie care exista in toate orasele civilizate.
Da Edikk, ai 100% dreptate. Du-ti tu copii la gradinita/scoala cu bicicleta, inainte sa mergi la serviciu, dupa care seara fa drumul intors si ia-i de acolo, tot pe bicicleta. pfff
Caci despre preturile parcarilor prin vest se ridica si la peste 5 €/ora. Un exemplu pe o zi de la 7:30 la 19:30, 36 € pe o parcare subterana (nu in "down-town"). In unele parcari de down-town nu ai voie sa stationezi mai mult de 2 ore. Vorbim de camere de supraveghere pt parcari exterioare, de un echipaj de politie ce circula o data la ~2 ore facand turul parcarilor centrale si negresit au o masina de remorcat (ca de', romani sunt si pe acolo). Unele centre vechi cu cladiri vechi ce fac parte din patrimoniul orasului, au parcari imense pe multe etaje (am vaut 7 cel mai multe). Adica tehnic se poate sa ascunzi toate masinile Bucurestiului in subteran si sa-l faci plin de parcuri la suprafata. Doar ca nici nu se vrea de nici o parte. Cati sunt dispusi sa scoate din buzunar preturi echivalente ale parcarilor din vest?
P.S. intr-un oras secundar (nu capitala) am vazut un anunt de ~30 k€ vanzare loc de parcare subteran, nu garaj, doar un loc. Suntem noi pregatiti sa platim la fel, sau macar proportional cu salariile ro? Si vestul a trecut de la parcarea gratuita la sumele acestea imense care nu le convin nici lor, au trecut de aceasta dilema si acum ii vedem pe biciclete pe unii, altii in metrouri. La ei nu e o rusine sa nu foloseasca masina.