Orasele germane, impartite in zone de poluare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O serie de orase din Germania au adoptat o organizare administrativa bazata pe zone de condus. Criteriul de baza care stabileste aceste zone este gradul de poluare al masinii.
Astfel, orasele germane in cauza sunt impartite pe zone notate de la 2 la 5, numere care reprezinta standardul de poluare al masinilor (Euro II- Euro V).
In functie de nivelul de poluare al masinii se poate circula doar in anumite zone. Asadar, o masina dotata cu Euro IV va putea circula in zona 4, 3 si 2, dar nu va putea circula in zona 5. Masinile mai vechi, cele care au doar Euro II, vor putea circula doar in zonele oraselor aflate la categoria 2.
Aceasta prevedere se va aplica atat masinilor nemtesti cat si celor straine. Daca se incalca zona de circulatie, este stabilita o amenda de 40 de euro si se poate suspenda permisul de conducere.
Pana acum, orasele Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Schwabisch-Gmund si Stuttgart au adoptat ceea ce se numeste Umweltzonen. De la 1 ianuarie 2008 la aceasta legislatie vor adera si alte orase cum ar fi Augsburg, Nurnberg sau Munchen.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Zau, masura asta e mai aberanta decat restrictiile de pe vremuri de la noi, cand duminica se circula alternativ numere pare cu impare.
Oricum, daca stai si te gandesti mai bine, acea circulatie in functie de numerele de inmatriculare nu era chiar asa o aberatie (bine, cred ca atunci nu din considerente ecologice se apliaca aceasta regula, dar cine stie). Automat se reduce aprox. la jumate emisiile, plus ca momentan n-ar fi prostie ca in unele zone ale orasului sa fie oprita circulatie de tot, desigur tot numai in unele zile ale saptamanii. Dar pana avem drumuri de care avem, si drumul european pe care circula traficul greu trece prin centrul orasului, nu prea sunt alternative :(