În urmă cu câteva zile, Grupul ATP din Baia Mare a lansat pe piață primul autobuz 100% electric construit în România. Acum, Primăria Oradea anunță că va testa, timp de o lună, noul ATP Bus e-UpCity, pentru că aceasta este denumirea lui oficială.
Municipalitatea dorește, ca în timpul testării, să estimeze costurile de operare, dar și investițiile care ar fi necesare pentru ca autobuzul să intre în serviciul orădenilor pe viitor. Pe lângă probele de traseu și monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului, se analizează de asemenea și gradul de satisfacere a cerințelor călătorilor.
"Avem nevoie de know-how pentru a ști ce să alegem în viitor în ceea ce privește transportul electric, fără emisii, adică un transport verde. Este cert că în următoarea perioadă de finanțare europeană singurele autobuze care vor mai fi finanțate vor fi cele hibrid sau cele electrice," a declarat Florin Birta, primarul orașului Oradea.
ATP Bus e-UpCity are omologare europeană, 83 de locuri și o lungime de 12,18 metri.
Autobuzul poate fi configurat și cu 95 de locuri.Bateriile sunt furnizate de CATL, iar autonomia minimă, în oraș, este de 200 de kilometri. Aceasta poate fi extinsă până la 360 de kilometri. O încărcare completă durează între 3 și 5 ore.
Printre altele, autobuzul electric este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.
via Primăria Oradea
cand exista o conexiune la o retea de inalta tensiune.
apropo, camere video permanente are?
dar firewall anti-manele?
Ca nici eu daca fac la mine acasa un sandwich, nu inseamna ca sunt chimist alimentar, nici macar bucatar, daca pun laolalta niste elemente facute de altcineva.
Fix în ziua Centenarului Marii Uniri, am trecut şi prin Oradea (după ce s-a isprăvit memorabilul program aniversar din Alba Iulia). Nu mi s-a părut vreun rai “occidental” şi nici localnicii nişte “avansaţi”. Dar probabil că edilii locului vor să “confirme” etichetele aplicate de europeiştii exaltaţi.
PS. “Printre altele, autobuzul electric este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia”…Wow, cât respect, dar câtă dragoste pentru natură!
PPS. Propun Primăriei din Oradea să amenajeze nişte fiorduri artificiale (dar în mărime naturală) în “metropola” civilizaţiei mioritice, ca să respire ro-vesticii noştri şi aer norvegian, de altfel perfect antitetic cu “troacele diesel”.
Bravo de două ori !
Dar uite că am lăsat “efervescenţa” Vestului pentru “misticismul” (musai fumegos :D) al Estului.
"8. Decarbonizarea (energia din surse regenerabile) transportului (2023)
Modificarea politicilor de tarifare a drumurilor de la o abordare bazată pe tonaj la o abordare bazată pe distanță.Implementarea principiilor de impozitare ecologică.Descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani.Creșterea schemelor de casare pentru vehiculele poluante.Încurajări fiscale prelungite pentru vehiculele cu emisii zero.Suport pentru extinderea infrastructurii de încărcare a mașinilor."
...si care ar fi avantajul celor legate la retea in fata celor cu baterii?
https://xtautoexp.en.made-in-china.com/product/QZOTIMWdbxRG/China-Zero-Emission-Range-Mileage-250km-25-Seats-Urban-City-Transport-Electrical-Buses-with-CE-Certificate.html
Bun articol pt PRul firmei