De la 1 iulie 2025, Uniunea Europeană ar urma să adopte pachetul de norme Euro 7. Pe lângă CO2, vor exista reguli mai stricte cu privire la poluatori ca oxizi de azot și monoxid de carbon, dar și particule poluante rezultate din frâne și anvelope.
Desigur, nu este atât de simplu. Printre cei mai mari opozanți se numără Carlos Tavarez, CEO-ul Stellantis.
Acum, opt state membre UE susțin că se opun noilor reguli referitoare la gazele și noxele de eșapament, incluse în normele Euro 7. Este vorba despre România, Franța, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria și Polonia.
Ele susțin că aceste reguli sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare termice.Totodată, cele 8 state mai sunt de părere că regulile pentru vehiculele de mare tonaj sunt mult prea stricte. Mai mult, cer amânarea datei de la care să intre în vigoare.
"Ne opunem unor noi reguli privind noxele din țeava de eșapament, inclusiv noi cerințe pentru testare și noi limite de emisii pentru autoturisme și utilitare, deoarece aceste noi reguli ar direcționa investițiile industriei dinspre atingerea unei trazacții spre emisii nete zero," susțin cele 8 state membre UE.
Așa cum spuneam, normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025.
Cele 8 țări cred cu tărie că este mult prea devreme și că ar trebui o perioadă de tranziție de cel puțin 3 ani de la momentul adoptării pachetului de măsuri.via Economica
Mereu nordicii si vesticii dau clasa si sunt top la evolutie. Restul sunt considerati gropi de gunoi: acolo se exporta rebuturile si marii "afaceristi" se bucura din plin de ele.
Ce perioada de tranzitie mai vor, ca deja sunt in urma cu 10 ani.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8.
Mai amuzant e cu celelalte 5: România, Bulgaria, Cehia, Ungaria și Polonia. Interesul ăstora e să mai poată importa ce arunca vesticii. Trist. Fiaaaareeee luăăăăm
Este ceva ireal, schimbarea în China e dramatică, de la mega oraşe în fog - ceață
de poluare şi zgomot infernal.... la cer albastru, vizibilitate şi linişte chiar dacă e trafic de la rush hour !
Toate, dar toate taxiurile în Shenzen sunt electrice.
Toate autobuzele electrice..
toate scuterele sunt electrice... 40% din maşinile noi vândute, sunt electrice...
Şi producătorii chinezi, anul acesta au un termen similar.
Da, da, la sfârşitul acestui an.
Au cerut amânare... şi?
Răspunsul a fost o tăcere de fier. Un clar - NU.
Indiferent ce vor unii dinozauri auto, deja sunt jumate în faliment... Tesla le-a luat spuma şi fără spumă, nu ai energie (cash flow de la early adaptors).
tarile astea vor trebui controlate cel mai sever, sa se invete minte.
iar germania se ascunde dupa slugi? dar americanii?
Eu nu inteleg cat de batut in cap trebuie sa fii ca sa vrei sa iti puta a motorina.
daca vor masini noi sa si sustina cumpararea acestora.
Trebuie să fii complet cretin să crezi că o termică miroase a combustibil.
Trotinetiștii sunt ipocriți analfabeți economic.
Practicile producătorilor auto, care au driblat normele cu sprijinul statului reglementator n-au treabă cu moralitatea consumatorilor. Aceiași producători vând acum ecodetoate cu subvenții de la stat.
Trotinetiștii ipocriți să nu-și blameze mamele pentru că sunt săraci!
Nu te pune nimeni să stai cu nasul în coșurile fabricilor de mașini electrice.
La termică scapi, la fabrică nu trebuie să-ți mai dea nimeni pedale în scăfârlia ta goală.
Cap de gumă, înăuntru e furtună! Sunteți niște gunoaie extrem de proaste!!!
Baieti, puteti sa urlati voi cat vreti aici, traiti pe alta lume, nu vor disparea termicele, chiar daca noi nu se vor mai gasi, se va merge cu cele vechi zeci de ani de acum incolo, voi chiar nu intelegeti asta?
Nu puteti forta oamenii sa cumpere ceva ce nu pot folosi, voi nu vedeti ca electricele abia fac 10% din vanzari?
Termicele sunt pe primele locuri in Europa, electricele la coada vacii, nu intereseaza pe nimeni de ele. Asta e realitatea, ca nu va convine, va puteti muta in padure, abia scapam de voi, apropo daca sunt atat de letale termicele cum de ati supravietuit pana acum? Astept o explicatie logica.