Opel vrea să devină constructorul auto numărul doi în Europa, anunţă Autobild.de. Declaraţia vine de la Thomas Sedran, CEO-ul interimar al mărcii din Russelsheim, care promite să investească în dezvoltarea motoarelor noi şi a modelelor noi. Cei de la Opel vor să atace segmentele aflate în creştere şi să-şi îmbunătăţească imaginea de marcă la nivel general. Pentru a atinge ţelul de vânzări stabilit de CEO-ul său, Opel trebuie să depăşească marca Ford, constructorul care deţine în prezent poziţia secundă în clasamentul vânzărilor pe piaţa din Europa.
Primul pas este reprezentat de lansarea lui Mokka, un crossover de segment B care se va lupta cu Nissan Juke. General Motors, concernul care deţine mărcile Opel şi Chevrolet, a răspuns prompt la iniţiativa celor de la Nissan cu al lor Juke şi i-a creat doi rivali: Opel Mokka şi Chevrolet Trax. Între timp, segmentul va primi şi competitori din martea mărcilor Volkswagen, Ford, Renault şi Fiat.
Cei de la Opel trebuie să depăşească două probleme pentru a-şi atinge ţelul de a deveni al doilea constructor de autoturisme în Europa în materie de volum.
Prima va fi reprezentată de profitabilitate, marca germană înregistrând pierderi semnificative în ultimii ani, în timp ce a doua problemă va fi realizarea unei creşteri sustenabile pe piaţa din Europa, care prezintă un declin pe fondul situaţiei economice dificile de pe pieţele principale. Luna septembrie a anului curent a adus o scădere de 15.6 % a vânzărilor Opel în Europa,în timp ce cota de piaţă a scăzut de la 7.9 la 7.5 procente în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cei de la Ford au avut o cotă de piaţă de 8.2 procente în aceeaşi perioadă, în timp ce Volkswagen, constructorul numărul unu în Europa, a obţinut o cotă de 11.9 procente.Via Autobild.de
Un exemplu demn de urmat ar fi Mazda care dupa despartirea de alt mastodont din Detroit e pe crestere si are niste modele superbe, exemplu fiind noul 6 sau CX-5!
In US Ford se lupta direct cu Chevy (de cand e lumea aproape).
Asta ar fi fost o strategie buna si pentru Europa insa GM se agata de Opel (care are o notorietate mai buna).
Ar putea ca Opel sa devina premium entry-level cum este Buick in US si sa atace mai bine marci din Europa care sunt peste Ford si Opel la nivel calitativ: VW, Citroen, Alfa&Lancia) si sa investeasca in Chevy oferind o gama mai variate de optionale si o paleta mai bogata de motorizari.
Personal m-am urcat in noul Malibu si e excelent si ca finisari (peste vechiul Mondeo, asta e clar, in noul Mondeo nu m-am suit).
Problema e ca ofera un singur motor si nu are toate briz-brizurile pe care le ofera Mondeo.
Daca era dupa contabili erau de mult in faliment dar ........ americani sunt milosi si dau din buzunarul lor $1 miliard pe an gratis.
Apropo de subiectul abordat, Opel are sansa de a depasi Ford astea atata timp cat va da drumu' cat mai repede la motoarele noi benzina si diesel. Si ar cam trebui ca GM-ul atotputernic sa o lase putin mai moale cu Chevrolet-ul ca prea-i face o concurenta interna nesimtita.
Pentru celalalt comentator, eu mi-am cumparat personal masinile din Germania la km respectabili. Minim 100000, maxim 200000. Intre 160000 si 180000 esti obligat sa schimbi volanta (20 000 lei), filtrul de particule se infunda pe la 200 000 (500 euro), NU ESTE REGENERABIL! orice ar zice "cunoscatorii", pe langa asta mai sunt injectoarele, clapetele de acceleratie si turbina care se inteleg si fac probleme la 10 000 de km dupa ce ai fost in service. Sau poate am avut eu un ghinion teribil cu Vectra, Astra si Alfa 159. Toate dotate cu motorul minune de 1910 cmc.
Faptul ca strazile noastre sunt pline de Astre si vectre, nu inseamna deloc ca sunt masini extraordniare.
Sper sa tii cont de avertisment.....Nu ma intereseaza ca esti iubitor de Opel sau Fiat, fii doar atent la ce cuvinte articulezi !
Hai sa facem un "reality check":
1. Romania nu conteaza la capitolul masini, probail doar pentru Ferarri care vand toata cota alocata tzarii in o singura luna. Preponderent dupa alegeri.
2. Ford se bate in fiecare luna pt primul loc la vanzari in Europa: Fiesta vs Golf
3. Opel nu mai e perceputa ca masina germana la clasa mica, de ce nu stiu.
4 Experienta personala imi zice ca transmisia pe Corsa e proasta, probabil pe Astra e mai buna dar nu comentez.
Ne-am linistit?
Drum bun si s-auzim de bine.