Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat primele detalii cu privire la restructurarea activităților Opel, constructorul german pe care l-a achiziționat în acest an de la General Motors.
Deși oficialii Opel sunt așteptați în luna noiembrie cu un plan de dezvoltare pe termen lung, Grupul PSA a luat deja câteva decizii importante. Printre ele se numără și faptul că Opel va utiliza în cele din urmă doar motoare dezvoltate de Peugeot și Citroen.
"Vom începe gradual să utilizăm platformele și motoarele PSA în gama de modele Opel. Nu se va întâmplă peste noapte. Ar putea dura câțiva ani", explică Gilles Le Borgne, directorul de dezvoltare al Grupului PSA.
Una dintre explicațiile acestei decizii are la bază dorința Grupului PSA de a nu plăti pentru tehnologii dezvoltate inițial de General Motors. "Vrem să renunțăm la orice plăți și taxe de licențiere cât mai repede posibil", a adăugat Le Borgne.
Totuși, există un domeniu în care Opel ar putea să continue să folosească tehnologiile General Motors, și anume cele dedicate mașinilor electrice și mașinilor alimentate cu hidrogen.
"PSA nu are nevoie de tehnologiile convenționale ale Opel. Întrucât ambii constructori activează în aceeași clasă, este foarte posibil ca platformele Opel să fie abandonate treptat și înlocuite cu tehnologiile PSA. Va fi însă interesant de văzut cum vor ajunge PSA și GM la o înțelegere pentru utilizarea tehnologiilor electrice și fuel-cell de la GM", spune Peter Fintl, director de tehnologie la Altran, unul dintre furnizorii de componente pentru PSA.Renunțarea la motoarele Opel pune în pericol centrul de dezvoltare al companiei de la Ruesselsheim, dar și uzinele pe care Opel le deține în Kaiserslautern (Germania), Tychy (Polonia), Szentgotthard (Ungaria) și Aspern (Austria). În plus, viitorul celor 3.000 de ingineri Opel care până acum lucrau la proiecte dezvoltate de GM este de asemenea incert.
Via Automotive News
uite ca ai raspunsul la intrebarile tale....totul se reduce la banii pe care PSA i-ar avea de platit.
dar mi-a placut exprimarea cu " tehnologia conventionala a gemanilor " pe cand psa a luat primul vehicul electric de la mitsu, pe cand motorul lor cu benzina e facut cu bmw in perioada generatiei 2 a lui mini
Poate că Opel nu trebuia cedat…Acum îmi pare rău! Ca să nu recunosc o oarece amărăciune…
Este adevărat că Opel a provocat Grupului american pierderi totale de peste 15 miliarde de dolari din 2000 încoace, dar trebuia ţinut cont de faptul că 2016 semnificase revirimentul, cu Astra declarată Maşina Anului în Europa! Plusul estetic în ansamblu nu poate fi considerat nici el de neglijat.
Cert este că, cu sau fără Opel în organigramă, ngmco inc. nu va mai prinde “podiumul” mondial la vânzări…Am mai spus-o şi altădată: bolovanul (recte lumea auto) se prăvăleşte spre abis; cine îl poate opri?
PS: “Save Saab” nu poate inspira şi un “Save Opel” ? La fanii acestuia din urmă mă refer! Cum rămâne, deci, cu atitudinea, implicarea & solidaritatea civică?
someone... 90% dintre clienti ori nu stiu ori nu le pasa nici care este provenienta motorului a sasiului sau unde sunt fabricate componentele. Si pana la urma....de ce ar conta?
Personal, achizitia Opel o vad de viitor. PSA trebuie, dupa masiva achizitie sa-si recupereze banutii.Cum ar putea sa o faca daca nu ar oferi un produs decat de succes?
Pe de altă parte, Viene, ȋmi dau seama că faci referire la…badge engineering. Ȋn acest sens, ȋți vin exemple gârlă ȋn minte, nu? Da, de acord, numai că domnii de la PSA insinuează că se va ajunge la situația absolut regretabilă ca Opel să nu mai existe decât ca…emblemă pe mașinile franțujilor.
Apropo, să vezi comedie: mie, de pildă, chiar ȋmi pasă cine și cum a fabricat mașina pe care se presupune că aș vrea s-o achiziționez...și nu numai atât, ci și s-o ȋndrăgesc! Să meargă conform așteptărilor, să consume rezonabil și să reclame cheltuieli de “mentenanță” cât mai reduse nu constituie argumentele principale care m-ar determina să cumpăr ceva. Ca să apelez la o analogie – sper eu – adecvată, sigur că oamenii pot “funcționa” bine mersi și cu sânge transfuzat sau cu organe transplantate – și inaccesibile analizei vizuale (sic!) – dar asta se ȋntâmplă de nevoie, pe când ȋn domeniul auto voința (bună sau rea) dictează totul…
cum spuneam....unui procent de 90%, pentru care nu am nici un "docoment" ce ar dovedi afirmatia, nu-i pasa. Majoritatii indiviviilor ii trebuie un mijloc de locomotie a carui design sa placa si sa-i reprezinte. Evident caracteristicile yehnice atarna balanta in favoarea achizitiei, dar strict provenienta e, sunt absolut convins, undeva prin coada.
Deci, inexorabil, reprezinti "decat" un 10%.
la Opel de copy paste proaste dupa chevy captiva suv si sa se separe de platforme de la ei fostii propietari Opel si sa-i lase in pace pe Fostul CHEVROLET EUROPE sa revina treptat pe platforme separate in Europa de Est si Vest unde a fost Izgoniti !
@ celalalt "someone" FAQ very much
Daca as parea nesimtit sa intreb ce reprezinta, in fapt, Opel pentru industrie (fie vorba intre noi a jucat mai tot timpul rolul unei Cenusarese) iti voi contrargumenta cu un alt nume: Aston Martin. O marca renascuta cu motor de Ford si care acum, inca, nu are propriile motoare ci de la Merc. S-au suparat batranii fani ai marcii? pentru ca tineri numai avea, in conditiile in care aproape ca disparuse de pe firmament. As mai pune la socoteala migrarea motoarelor si platformelor prin grupul vag. Dar aici nu se supara nimeni, evident.
Ce zic eu...o furtuna intr-un pahar cu apa. Adevarat ca Opel incepuse sa-si revina si ca PSA pare sa trimita marca, din nou, la colt, dar hai sa ne lamurim in urmatoatele luni exact care ii va fi menirea in cadrul grupului.
zic si eu
"nu avem nevoie de tehnologiile CONVENTONALE(!!!)"...s-ar putea afauga fara nici un risc "pentru ca electrificarea ne doate pe noi"...." pentru care suntem dispusi sa platim"
...ai vazut reactiile pe AM la aparitia conceptului cu linii clasice a lui Opel GT? Doar strambaturi din nas a unor indivizi cu pretentii de cunoscatori. In fapt ignoranti si analfabeti cand e sa fie luati la bani marunti. Asta e nivelu'.
PS. Nu am pretins ca esti incapabil de parabole, stii bine
"yeap, da-o'n varza de identitate de marca, ban sa iasa, zise sefu psa. a uitat insa ca porsche, cumparat de vw , si-a pastrat identitatea si acum ii merge mai bine decat oricand. "
Pai tu compari Porsche cu Opel? Asa si Lamborghini sau Bugatti si-au pastrat identitatea. Si Ferrari isi pastreaza identitatea. Cred ca mergi cam departe cu asemenea comparatii.
Iar aia cu cu Mitsu si BMW/Mini se numeste parteneriat sau schimb de tehnologii, care limiteaza niste costuri din partea ambilor constructori. Stii de ce a fost posibila treaba asta? Pentru ca Mitsubishi era independent, iar Mini, desi apartine de BMW, este o marca englezeasca doar cu numele.
Ca sa iti faci o idee, mai mult ca sigur problema s-ar pune la fel daca PSA ar vrea sa colaboreze cu Mitsubishi in acest moment. Ar trebui mai intai sa discute cu cei de la Renault-Nissan.
Ori Opel inseamna... sau ma rog, insemna, (aproape) in totalitate GM. E o mica mare diferenta. Deci GM inca mai poate sa "bata cu pumnul in masa", in privinta Opel. Bine, nu la fel de tare. Dar un cuvant de spus, inca mai mare putere sa il zica.