În urmă cu doi ani, Karl Friedrich Strake, CEO-ul Opel de la acea vreme, anunţa decizia General Motors de a închide uzina din Bochum. Amplasamentul, primul inaugurat de Opel după cel de-al doilea război mondial, este sacrificat pentru a readuce Opel pe profit după zece ani destul de dificili din punct de vedere financiar.
Închiderea uzinei este programată pentru anul 2016, atunci când actuala generaţie a modelului Opel Zafira va ieşi din producţie, pentru a lăsa loc unui înlocuitor. Potrivit unor informaţii publicate astăzi de Reuters, dezafectarea uzinei de la Bochum îi va costa destul de scump pe cei de la General Motors: aproximativ 550 de milioane de euro.
Pe lista cheltuielilor se află evacuarea fabricii şi mutarea echipamentului care asigură producţia lui Zafira la Russelsheim. Aici, în fieful Opel, va lua naştere viitorul monovolum al germanilor. Cealaltă parte din banii alocaţi închiderii vor merge către cei 3300 de angajaţi, alcătuind compensaţiile pentru disponibilizare. Mai multe voci susţin că fiecare angajat va primi aproximativ 160.000 de euro.
Uzina de la Bochum a produs primul automobil în 1962 şi a ajuns la apogeu în 1979, când însuma nu mai puţin de 20.100 de salariaţi.
Comentarii (0)