Opel Mokka, crossover-ul subcompact lansat de compania germană în Europa în cursul toamnei trecute, va fi construită în Europa, şi nu în Coreea de Sud, aşa cum se întâmplă cu actualul model. Informaţia vine din partea lui Thomas Sedran, unul dintre membrii Consiliului de Administraţie a celor de la Opel, citat de jurnaliştii de la Automotive News.
Viitoarea generaţie a luiThomas Sedran susţine că alternanţa de producţie între uzinele europene şi cele sud-coreene va continua şi în ceea ce priveşte viitoarele modele Opel, noile generaţii Antara şi Agila urmând să fie analizate pentru stabilirea priorităţilor de producţie de pe Bătrânul Continent. Astfel, acestea ar putea fi produse fie doar în Coreea, fie în Coreea şi în Europa, fie doar în Europa.
În altă ordine de idei, este foarte probabil ca noul Opel Cascada, cabrioletul compact lansat de germani la Salonul de la Geneva al cărui test internaţional va apărea pe Automarket în această săptămână, să fie "exportat" în China, acolo unde va fi vândut sub sigla Buick, o altă marcă care face parte din portofoliul General Motors. "Există o cerere a celor de la GM pentru asta", spune acelaşi oficial Opel, care adaugă însă faptul că nu va fi vorba de volume importante.
Explicaţia vine tot din partea lui Thomas Sedran: "Există o piaţă importantă în China pentru maşini <Made in Germania>. Aceasta este totuşi limitată, ne gândim la 30.000-40.000 de unităţi pe an".via Automotive News (înreg.)
Sa-mi explice si mie cineva de ce pentru Opel este mai rentabil sa produca Mokka in Coreea si sa-l vanda in Europa iar pentru Hyundai / Kia a fost mai rentabil sa-si deschida fabrici in Europa pentru vanzarile de pe batranul continent?
Sa fie oare din cauza numarului de masini produse si vandute? Hyundai / Kia produc si vand mult mai multe bucati in Europa decat se vor vinde din modelul Mokka. Dar chiar si asa, Mokka nu "avea loc" intr-o alta fabrica Opel, in Europa?
Cred ca Hyundai/Kia produce in Europa mai mult pt imagine, si se lauda mult cu asta (ca masinile lor sunt proiectate in Germania si produse in Europa), pe cand Opel are deja imaginea asta de masina 'europeana'
Oricum, pentru mine, liderii GM o tin din gafa in gafa. M-am saturat de ei, insa, din pacate, nu le poate arata nimeni calea. Opel era un concurent puternic pentru VW acum cativa ani, dar, in prezent, parca a ramas putin in urma......