Opel si Suzuki, la comun
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Filozofia japonezilor de la Suzuki este clara: miscorarea costurilor prin toate metodele disponibile. Iar cea mai simpla dintre aceste metode este colaborarea cu alti constructori pentru crearea unor modele comune. Asa au facut in cazul contractului cu Fiat, asa vor face cei de la Suzuki si in cazul contractului cu Nissan despre care am vorbit in zilele trecute si asa au hotarat sa procedeze si in privinta colaborarii cu Opel, marca germana a grupului GM.
Rezultatul va fi o masina de clasa mini sau mica – ce altceva ar putea scoate Suzuki? – care va iesi pe piata cel mai devreme in 2008. Nu este pentru prima data cand Suzuki colaboreaza cu Opel, cei doi constructori avand antecedente care dateaza din anul 2000: Opel Agila (foto) si Suzuki Wagon R+ sunt doua modele produse utilizandu-se acest sistem. Acestea au fost asamblate in doua uzine, una a celor de la GM (in Polonia), cealalta a niponilor (Ungaria).
“Lucram la noua generatie a acestor modele, insa in discutiile cu partenerii nostri de la Suzuki nu s-a ajuns inca la un acord in privinta locului unde acestea vor fi produse”, a declarat un purtator de cuvant al GM Europe.
Acesta a adaugat ca decizia va fi luata intr-un an sau doi.In schimb, cotidianul japonez Nihon Keizai a dezvaluit faptul ca in proiect se prevede o productie anuala de 150.000 de unitati la uzina maghiara a celor de la Suzuki. Constructorul nipon a refuzat sa faca vreun comentariu in legatura cu acest subiect.
Colaborarea dintre GM si Suzuki are loc dupa ce, in martie, grupul american a vandut majoritatea actiunilor pe care le detinea din Suzuki Motors, afirmand insa ca acordul de colaborare cu niponii va continua in conditiile firesti.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
Comentarii (0)