Opel si Suzuki, la comun
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Filozofia japonezilor de la Suzuki este clara: miscorarea costurilor prin toate metodele disponibile. Iar cea mai simpla dintre aceste metode este colaborarea cu alti constructori pentru crearea unor modele comune. Asa au facut in cazul contractului cu Fiat, asa vor face cei de la Suzuki si in cazul contractului cu Nissan despre care am vorbit in zilele trecute si asa au hotarat sa procedeze si in privinta colaborarii cu Opel, marca germana a grupului GM.
Rezultatul va fi o masina de clasa mini sau mica – ce altceva ar putea scoate Suzuki? – care va iesi pe piata cel mai devreme in 2008. Nu este pentru prima data cand Suzuki colaboreaza cu Opel, cei doi constructori avand antecedente care dateaza din anul 2000: Opel Agila (foto) si Suzuki Wagon R+ sunt doua modele produse utilizandu-se acest sistem. Acestea au fost asamblate in doua uzine, una a celor de la GM (in Polonia), cealalta a niponilor (Ungaria).
“Lucram la noua generatie a acestor modele, insa in discutiile cu partenerii nostri de la Suzuki nu s-a ajuns inca la un acord in privinta locului unde acestea vor fi produse”, a declarat un purtator de cuvant al GM Europe.
Acesta a adaugat ca decizia va fi luata intr-un an sau doi.In schimb, cotidianul japonez Nihon Keizai a dezvaluit faptul ca in proiect se prevede o productie anuala de 150.000 de unitati la uzina maghiara a celor de la Suzuki. Constructorul nipon a refuzat sa faca vreun comentariu in legatura cu acest subiect.
Colaborarea dintre GM si Suzuki are loc dupa ce, in martie, grupul american a vandut majoritatea actiunilor pe care le detinea din Suzuki Motors, afirmand insa ca acordul de colaborare cu niponii va continua in conditiile firesti.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)