Opel şi Renault se iau reciproc peste picior într-o serie de reclame din Franţa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Suntem obişnuiţi deja cu atacurile mai mult sau mai puţin ortodoxe pe care mărcile prezente pe piaţa din Statele Unite le îndreaptă împotriva concurenţei directe. Sunt foarte cunoscute, astfel, reclamele prin care Audi, BMW şi Mercedes se lovesc reciproc atât cât permit legile relaxate ale concurenţei din SUA (link 1, link 2, link 3, link 4). Ba mai mult, în joc au intrat de ceva vreme şi Lexus (link) şi Infiniti (link), tabloul reclamelor auto americane fiind unul mai mult decât colorat din acest punct de vedere.
Ei bine, dacă acest tip de promovare devine unul comun peste Ocean, două mărci europene de volum care încearcă o astfel de strategie reprezintă o pată de culoare într-o piaţă dominată de spoturi neutre din punctul de vedere al atacurilor directe. Totul se întâmplă în Franţa între Opel şi Renault, iar povestea începe cu un spot aparent inofensiv pe care Opel l-a aruncat în luptă la televiziunile franceze. Spotul pune accent pe calitate şi caracterul solid al lui Opel Corsa, dar este realizat aproape integral în limba germană, o noutate absolută pentru piaţa din Franţa.
Mesajul final: "Nu trebuie să vorbeşti franceză pentru a înţelege că noul Opel Corsa este o maşină germană adevărată".Foarte interesant, cei de la Renault au hotărât imediat să răspundă într-un spot amuzant modul în care Opel "şi-a permis" să utilizeze limba germană într-o reclamă difuzată doar în Franţa. Este binecunoscut faptul că francezii ţin foarte mult la orgoliul propriu, iar spotul Renault atacă fix coarda sensibilă a francezilor. Mesajul final al reclamei: "Renault - calitatea în versiune franceză".
După ce au "luat la cunoştinţă" spotul Renault, cei de la biroul francez al mărcii Opel nu s-au dezminţit şi au continuat "jocul". De această dată, însă, în presa scrisă. Opel a împânzit ziarele franceze cu o pagină în care ia peste picior subtil "atacul" celor de la Renault. Ce spune Opel ironic şi sarcastic în aceste reclame? "Attenzion! (n.r. a se citi cu accent franco-german) În ultimele zile, pe ecrane au apărut reclame care ne imită.
Ne declinăm orice responsabilitate legată de calitatea germană a vehiculelor care sunt prezentate în reclamele care le imită pe cele ale mărcii Opel. Cu toate acestea, maşinile prezentate în aceste reclame pot fi revândute către dealerii noştri pentru achiziţia unui Opel nou autentic.Ulterior, după câteva ore, biroul Opel din Franţa a continuat pasele cu Renault, dar de această dată la nivel oficial şi cu sprijinul cifrelor. "Suntem doarte mândri că suntem consideraţi o referinţă publicitară şi calitativă a pieţei auto", spune comunicatul Opel, care anunţă la final şi faptul că Opel Corsa a fost denumit învingător absolut în segmentul său la capitolul fiabilitate de studiul Dekra 2010.
Răspunsul Renault? Va urma...
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Lando Norris, pilotul britanic de Formula 1, a parcurs un tur cu o mașină mai neobișnuită. Mai exact, pilotul McLaren a urcat la volanul unei mașini construite din piese Lego și a mers un tur pe circuitul Silverstone. (13.09)
-
Nissan a lansat oficial un parfum care îmbină mirosul de flori de cireș cu cel de anvelope. Noul parfum a fost creat într-un laborator din Shanghai. (24.05)
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
- BMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în Ungaria
http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
Sa ii trimiti asta pe email lui gosn ala al vostru.
Ontopic: si daca-i masina germana ce?! pana la urma mitul masinii germane a fost creat doar de Mercedes si BMW...asta chiar daca unii au uitat... mi se pare aiurea sa ai aere de Mercerdes-Benz incercand sa-ti vinzi opelul... "calitatea germana" nu e la fel pentru toti producatorii; uneori calitatea germana e la acelasi nivel sau inferioara masinilor frantuzesti... poate opel nu mai e "masina saracului", dar nici cum vor sa iasa in fata
On: reclama e si nu prea interesanta si asta pentru ca in prima faza este vorba de Corsa (masina de clasa mica) si Megane (clasa compacta). In general pe masura ce urci in clasa, in versiunea de baza dotarile sunt mai multe (exemplu: comparati Fabia si Octavia, ambele versiuni de baza - ma refer la dotari, evident).
@Flone, anul trecut vanzarile Opel au fost mai slabe si datorita problemelor financiare si tensiunilor interne din companie (GM ba vroia, ba nu vroia sa vanda Opel in timp ce Angela Merkel batea cu pumnul in masa ca Opel sa fie salvata).
In Europa in 2010, la vanzari Opel e pe locul 5, iar Renault pe locul 2
Europa
Cota de piata 2010:
Renault - 8.1%
Opel - 6.2%
Renault ... locul 1 (291.827 unitati)
Opel......... locul 9 ( 79.912 unitati)
utilitatre opel, care si alea sunt facute dupa renault...
utilitarele opel nu sunt facute dupa Renault.
Renault Traffic e facut dupa Opel Vivaro.
-reno cand sa bagat omu in interior nu mai avea spatiu pt. cap, sa tot coboare scaunu'
-opel cand a inchis omu' capota si a dat in tabla se auzeau pocnituri.
+reno cand a inchis omu capota si a dat in tabla se auzeau pocniturile mai incet, asta daca nu avea camera de filmat izolare de sunet ca la usa casei.
parerea mea: opel
rezultat: opel a facut o reclama, apoi au fost copiati de renault.