General Motors și grupul francez PSA au format o alianță la începutul acestui an. Presa franceză și cea britanică speculează acum asupra unei posibile uniuni a divizilor auto europene ale celor două grupuri. Aceasta ar fi faza doua a alianței și ar consta într-un joint-venture format din Opel/Vauxhall și Peugeot/Citroen. În urma acestei uniuni, GM ar deține 30% din noua firmă și va injecta 10 miliarde de dolari pentru dezvoltarea unor modele viitoare.
Conform publicației Automotive News Europe, acest plan face parte dintr-o listă de idei pusă la punct de managementul celor două grupuri pentru o viitoare colaborare. S-au mai luat în considerare vânzarea diviziei Opel către PSA sau achiziționarea de către General Motors a mărcilor auto ale grupului francez. General Motors și PSA nu au comentat aceste presupuneri.
În acest moment, alianța dintre GM Europe și PSA este centrată asupra câtorva modele viitoare: un urmaș pentru Opel Insignia, Citroen C5, Peugeot 408; un rival pentru Dacia, marca de buget a grupului Renault; un model supermini și o nouă gamă de SUV-uri.Deși este posibil ca guvernul francez să nu fie în favoarea unei uniuni cu General Motors, un joint-venture controlat în proporție de 70% de către francezi ar putea fi soluția pentru salvarea mărcilor din Hexagon. PSA se confruntă cu probleme mari și a trebuit să închidă o uzină chiar în Franța.
General Motors are la rândul său probleme cu rezultatele obținute de Opel pe piața europeană. GM a pierdut aproape 16 miliarde de dolari în ultimii ani pe piața europeană și se estimează că Opel va pierde aproximativ un miliard de dolari pe ani până în 2021. PSA înregistrează pierderi de 200 milioane de euro pe lună, spune Automotive News.
Mi-ar place tare mult sa aduca masinile frantuzesti si in America de Nord. Acolo e loc pentru toata lumea. De ce nu si pentru PSA? La un moment dat si Alfa-Romeo intrase pe piata Nord Americana si desi au fost primite foarte bine, totusi n-a fost de durata. Fiat se pare ca o duce bine cu 500. Daca GM le pune la dispozitie reteaua de dealeri, eu zic ca au un cuvant de spus in domeniul masinilor compacte cu motoare de mic litraj si econome.
Indiferent, sper tare mult sa scape de probleme si sa-si revina acolo unde le e locul.
Dar haideti sa ne uitam in acest moment de ce duc lipsa fiecare: PSA de motoare supraalimentate (pe care Opel le are) si Opel de dieseluri performante (pe care PSA le are). Uite de unde pot incepe.
Americanii si-au schimbat parerile despre motoarele mici si inca mai continua sa si le schimbe. Pentru ca pretul benzinei se duce tot mai sus si motoarele mici, hibridele, electricele si diesel-urile devin tot mai interesante. Nu sunt nici ei chiar asa de batuti in cap cum ne place sa credem sau cum ne lasa Hollywood sa itelegem.
Daca PSA n-are experienta prea mare la cutiile de viteza automate, in schimb GM are. Iar in cazul unui parteneriat, se pot face multe. Cu atat mai mult in cazul in care iti ajunge cutitul la os. Faptul ca motoarele mici nu sunt fiabile e doar un mit pe care doar ilustrul nostru conational de la NASA il mai crede. Fiecare cu fixurile lui. Lumea intre timp evolueaza, nu sta pe loc.
In America de Nord cifra octanica se calculeaza altfel. Nu am verificat niciodata afirmatia asta, dar 91 la ei este echivalentul celei mai bune benzine din Europa. In plus, daca vrei gasesti si benzina de 94 dar aia are atatia aditivi incat unii o folosesc de doua ori pe an ca sa-si curat injectoarele.
Francezii au experienta in motoare diesel mici si asta ar putea fi atuul lor. Din pacate vad cateva probleme in alianta asta. Una ar fi ca dupa multi ani de zile am incercat sa trec pe diesel. Sincer, desi avantajele sunt evidente, inca am o retinere. Am testat recent un Passat si cu toate ca nu e deloc o masina rea, ca si comfort auditiv in habitaclu, nu se compara cu un motor pe benzina. Americanii sunt obisnuiti de generatii cu benzinarele cu siguranta vor avea o retinere fata de diesel.
A doua retinere pe care o am fata de PSA-GM este experienta pe care a avut-o SAAB. Sa nu uitam ca totusi sunt companii rivale si daca se inrautateste situatia ca in 2007, legea junglei isi va spune prima cuvantul.
Trei, ar fi ca o alianta merge aproape de 100% bine atunci cand ambele companii sunt pe +. Daca una din ele schioapata, s-ar putea s-o traga si pe cealalta in jos. Nu prea este cazul aici pentru ca desi PSA nu sta roz cu finantele, ambele sunt independete si nu cred ca consiliul director de la GM ar accepta alte pierderi pe langa cele pe care le au momental de fata cu Opel.
Dar hai sa fim optimisti si sa le tinem pumnii.