Opel şi Chevrolet schimbă 80% dintre motoarele din ofertă în următorii ani

de Mircea Meșter
Miercuri, 17.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reviziuire radicală a motoarelor şi transmisiilor din gama Opel. Apar motoare noi şi eficiente, dispar "dinozaurii" şi sunt dezvoltate noi cutii de viteze manuale şi automate.

Esential 200 de cai putere va dezvolta motorul 1.6 DISI pe benzină în versiunea sa "normală".
170 CP este puterea maximă a versiunii "Eco" a noului motor GM. Acesta este disponibil deja pe Opel Cascada.
Divizia europeană a celor de la GM are în dezvoltare şi se pregăteşte să lanseze pe piaţă o generaţie nouă de motoare diesel şi pe benzină care va înlocui circa 80% din actuala linie de propulsoare disponibile pe modelele Opel şi Chevrolet.

Conform britanicilor de la Autocar, 1000 de ingineri GM au fost concentraţi pe proiectul dezvoltării noilor unităţi diesel la centrul pe care General Motors îl deţine în Torino încă de pe vremea în care GM colabora strâns cu Fiat, deşi legăturile dintre cele două companii s-au rupt acum 8 ani la nivelul dezvoltării unităţilor de propulsie pe motorină. Rezultatul procesului de dezvoltare va fi un motor CDTi de 1.6 litri construit de la zero cu bloc din aluminiu care se va ridica la standardele Euro6 şi care va reuşi să coboare nivelul emisiilor şi al consumului în raport cu motoarele pe care le înlocuieşte. Prima versiune a acestui motor a fost deja anunţată la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie, urmând să fie montată pe monovolumul compact Zafira.

1.6 CDTi va dezvolta în această variantă 135 de cai putere şi 320 Nm şi să consume în regim mediu mixt 3.4 litri/100 km.

La nivelul motoarelor pe benzină, Opel şi Chevrolet se pregătesc să adopte o unitate turbo de 1.6 litri. Motorul va dispune de injecţie directă şi va fi disponibil în două versiuni de putere: 170 şi 200 CP. De altfel, varianta de 170 de cai putere este deja disponibilă pe cabrioletul de segment mediu Opel Cascada, modelul german reuşind cifre interesante: puterea maximă disponibilă între 4250 şi 6000 rpm, cuplul maxim de 260 Nm pus la dispoziţie încă de la 1650 rpm, consum mediu mixt de 6.3 litri/100 m şi 0-100 km/h în 9.6 secunde.

Următorul pas al inginerilor Opel va fi dezvoltarea unor motoare cu trei cilindri care vor fi dezvoltate pe baza unităţilor de 1.6 litri şi care vor fi regăsite şi pe Opel Adam, cel mai mic membru al familiei mărcii germane, urmând să înlocuiască motoarele aspirate disponibile astăzi în oferta acestuia.

Evident, GM nu va uita nici partea transmisiilor: cutiile manuale cu cinci şi şase trepte vor fi revizuite complet, iar în oferta constructorului american vor fi incluse trei cutii automate noi.

Este vorba de una cu opt trepte şi convertor de cuplu, una cu două ambreiaje şi de una automată clasică operabilă şi manual şi dedicată aceluiaşi model citadin Opel Adam.

via Autocar

Comentarii (17)

  • inexorabil
    Neinteresant! Tendinta GM este sa se rezume la cutii de plastic fara niciun gust, care se semene cu masinutele busitoare de prin parcurile de distractii. Iar "reteta succesului" pare simpla: investitii reduse la sange, dar preturi destul de piperate pentru viitoarele "buburuze", justificate prin calitatea......e-tehnologiei. Cata smechereala in capul vostru, e-he! Sanchi, vrajeala cu turbo este plasmuita in asa fel incat sa atraga si scepticii (destul de numerosi) care tanjesc dupa ceva senzatii sport pe fondul unui consum amarastean predefinit, insa eu, unul, n-as "pune botul" pentru 9.6 sec la "plaja". Dar Buick Verano, care scoate 6.4 sec pentru un motor de 2.0 turbo si 250 CP, nu-ti spune nimic, nea Caisa Akerson?! Pentru ce sa renuntati la 80 % (din Ecotec-uri, din ce altceva?), daca sunt destul de bune? Evident ca, daca ne referim la aceeasi cilindree, plus supraalimentata, Lancer Evo, Seria 3, Golf R si Megane RS sunt superioare la "plaja", ating viteze mai mari si consuma mai putin, dar sunt departe de fiabilitatea lui Buick. Concluzia mea este una singura si inatacabila: habar n-aveti sa va puneti "marfa"in valoare, bai Dan capitan de play! Desigur, dedati-va la isteria motoraselor de pensionari, ca sa ne simtem bine trecand mai rar pe la pompa, dar, cand trebuie sa depasesti rapid intr-un trafic tot mai aglomerat, pofta in cui cu 9.6 sec......
    7 17
  • greseala de incepator, domnu'....

    decongestionarea traficului nu se face prin marirea vitezei/acceleratiei ci prin optimizarea infrastructurii si contientizarea populatiei ca nu intodeauna sa te sui singur intr-o masina de 2 tone e cea mai buna solutie.

    dincolo de partea de ecologie daca mergi mai des pe blicla sau cu mijl, de tr. in comun iti mai raman si bani de o bere
    12 8
  • Acum sa vedem daca se vor schimba si preturile, in rest e ok.
    9 1
  • inexorabil
    Poti sa "largesti" si sa asfaltezi infrastructura in fel si chip, ca tot degeaba; cine poate taia apetitul demential al populatiei de a se dota cu cat mai multe masini? Ordine si disciplina n-ai cum sa impui turmei de "bizoni", coplesitoare numeric, asa ca este de preferat s-o eviti sau, dupa caz, s-o "fentezi". Plus ca timpul este prea pretios astazi, asa ca de ce sa-l irosesti cu "respect" si "conformitate" fata de conditiile date de trafic?
    Eu inteleg ca americanofobia, in versiune auto, este deja versata in rromanika, din motive, desigur, de "plaja" si "v-max" (camuflate de reprosuri puerile precum "consum urias" si "poluarea mediului"), dar, hm, nu tine! Mai usor cu "epitetele", OK?
    4 14
  • @inexorabil.....in cazul in care n-ai vazut:
    http://www.automarket.ro/stiri/europa-piata-auto-a-scazut-cu-10-in-primele-trei-luni-ale-anului-romania-50721.html

    plus ca studiile arata ca noua generatie numai este atat de interesata de achiztia unui automobil, noile gadgeturi (media-mobile) fiind mai interesante.

    prevad ca dupa criza apetitul nesanatos pentru automobile nu va mai avea acelasi trend pe care l-a cunoscut in ultimii ani de bunastare artificiala. Lucrurile se vor aseza (cel putin in zona "vestica") nebunia auto devenind boala tarilor asiatice gen china, india, etc

    dupa cum vezi, in comparatie cu tine, nu fac referire la romanika pentru aceasta piata este insignifianta si atipica din toate punctele de vedere. Asa ca, te invit sa joci in patratica corecta si nu pe aratura.
    13 7
  • @gelu
    Asa prevezi, ca trendul actual de scadere a pietei va continua? Pai si boom-ul ala de masini electrice pt care " nu vedeai vreun motiv sa nu se vanda f bine in urmatorii ani" , care de cele mai multe ori sunt a 2-a sau chiar a 3-a masina, unde se incadreaza? Nu fac parte si ele din piata in scadere din Europa? Deci esti un vizionar fara sa bagi de seama contextul economic din ce in ce mai nefavorabil, pai cum e cu momentul ACUM al electricelor? Cred ca vorbeai totusi de China, nu de Europa, nu de Franta, cu toate ca-mi amintesc bine ca vorbeai de Europa:). Ai vazut stirea da, cu Finlanda -30 %, Olanda -40%, in afara de Norvegia e greu si-n tarile nordice cu piata auto, deci asa este, nu pe aratura, dar e bine sa credem ca stim despre ce vorbim.
    6 4
  • @unul...trendul poate fi in scadere dar un segment poate fi in crestere...dooh!

    stiu ca e dificil de priceput dar n-am sa stau acum sa te alfabetizez. Trebuia sa o faca altii la timp...acum pare sa fie prea tarziu.
    7 6
  • Incerci s-o faci prea des pe istetul si nu te prinde, rar iti iese, desigur ca segmentul electricelor este in crestere, de la nimic la 0,..., de la 1,5 la 2,3 %, dar tot nimic inseamna, dar te agitai cu momentul acum al electricelor si ca nu exista motive pt care sa nu fie asa cum spui tu, oook:). Cand lumea nu mai are bani de masini trece la biciclete sau transport in comun, n-o sa se inghesuie la la electrice, dar lasa c-o sa-ti cumperi tu, mai ai putina rabdare.
    10 0
  • @unul

    "discutia" este ridicola. Daca tie ti se pare ca 2-3% e nimic inseamna ca esti complet pe langa.

    mergi si joaca o miuta pe maidan
    3 9
  • Esti ridicol, nimic adica f putin, oricum foarte departe de ceea ce prevesteau unii, am spus 2-3% cat va fi probabil in cativa ani, acum este mai putin, maxim 1% este acum, dar chiar si 10 % peste 10-15 ani reprezinta o mega minoritate ca alternativa la masinile clasice pt a insemna un moment de cotitura si de moment ACUM pe care-l trambitati pe aici, tu n-ai treaba cu realitatea, te-ai uitat prea mult la SF-uri.
    7 3
  • @unul

    n-a durat prea mult miutza...te-au dat astia afara din teren si ai venit sa scuipi iar? :D

    ce o tot scalzi acuma ca "cu nimic voiam sa spun foarte putin"? Pai "vorbim" discutii sau "credem ca stim ce vorbim"? Daca vrei sa discuti serios foloseste termenii in clar. 1% nu e zero copile, iar parababolele lasa-le pentru ora de romana. Dar daca iti plac atat de mult (parabolele) iti spun ca orice calatorie de 100 de pasi incepe cu primul. Ai inteles? Sau te-am pierdut? Sau dupa mintea de bisnitar daca nu impusti un procent, dupa primul an, de 30% nu e afacere? Ma pot pune eu acum cu romanu cu capu' cat aluna?

    Ma rog....as fi vrut sa te intreb (fara legatura) daca ai masina...dar mi-e teama ca ai sa incepi sa te lauzi cu toate posterele de pe pereti :))
    2 10
  • Esti un trist, ti-am zis doar ca nu prinde s-o faci pe desteptul, pai cum sa fie 1% un procent important pt momentul ACUM pe care-l anuntai acum vreo luna? Si de la 1 % la 5% de exemplu, tot cam aia este in acest sens, nu are cum sa fie un moment de cotitura pt o schimbare majora, la asta ma refeream, nu ca 1% este egal efectiv cu zero, mai esti si absurd pe deasupra, 100 de pasi incepe cu primul, asa este, doar ca al 2-lea, al 7-lea, al 15-lea pas nu va fi cand crezi tu, deci peste vreo 25 de ani e posibil sa fie momentul ACUM, dar nu cred ca te-ai dus atat de departe. Si sa nu uit, cei care nu sunt de acord cu tine in privinta electricelor nu sunt plavani, asa cum i-ai numit intr-o stire, au doar o alta parere, deci pe langa faptul ca esti un trist si-un absurd mai esti si-un frustrat care jigneste, hai la revedere.
    7 1
  • nu imi pot schimba parerea despre tine

    @unul mai "destept" ca tine nu exista
    1 6
  • inexorabil
    @gelu, parca deunazi am ciuruit la zidul infamiei "analfabetismul tehnocrat digital" (propriu "generatiei chix", cea cu tenisi ordinari asortati cu blugi mulati pe picioare scheletice si posesoare de creier, intr-adevar, cat aluna, cum just ai scris mai sus). Plus ca subiectul l-am mai "ciopartit" cu cateva luni in urma, pe marginea unei statistici realizate in sensul "tendintei globale" pe care ai invocat-o, si imi amintesc ca am reactionat mult mai aspru atunci. Asadar, e-tehnologia castiga teren in detrimentul masinilor? Nu al viitoarelor si mult ravnitelor masini "autonome", desigur! Mai bine citeste eseurile cutremuratoare ale filologului crestin Ovidiu Hurduzeu si sigur te vei lamuri, caci poate eu nu-ti expun pricina cum trebuie (pai de, ma strang tenisii si blugii :D)
    3 5
  • in primul rand ca se scrie "teneshi" :D
    in al doilea rand am sa-l caut si pe Hurduzeu.....ce am sa fac?
    1 1
  • Volkswagen, hyundai-kia tot au bagat in cercetare, ba la diferite tipuri de sasiu, motoare relativ noi..opel aceeasi poveste de peste 10 ani. Acum anunta marea schimbare, marele progres? Pai nu e decat o urmarire a celorlalti competitori. Sa umble si la greutatea masinii, in timp ce ai au peste 1450 de kg la astra lor, golful, megane sub 1350, i30-1365 si multe altele tot pe acolo sunt. E o diferenta notabila. Daca scad greutatea si motoarele astea noi se vor dovedi bune, tot respectul. Insa trebuia mult mai deverme cam acum 2 ani.
    6 0
  • Gelule,se pare ca suntem din aceeasi generatie.Asa ai invatat tu ca se scrie? Teneshi? Poate la dragasani ! De unde vine cuvantul? Parca de la "tenis".In nici un caz de la "tenesh".Iar cand vorbeai de mentalitatea generatiilor actuale,aveai perfecta dreptate.Din pacate,nici tu nu esti prea departe de nivelul ei.Dovada?Cine nu-i de acord cu tine,e dusman.Jigniri,limbajul de pe terenul de tenesh...Poti dovedi mult mai mult altfel.
    Iar in legatura cu electricele?Pt.unii sunt ideale,pentru altii nu.Eu prefer sa conduc o masina.Nu vreau sa conduc o "pussy"electrica.Sunt curios cum ai sa ma numesti!
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru