Conform britanicilor de la Autocar, 1000 de ingineri GM au fost concentraţi pe proiectul dezvoltării noilor unităţi diesel la centrul pe care General Motors îl deţine în Torino încă de pe vremea în care GM colabora strâns cu Fiat, deşi legăturile dintre cele două companii s-au rupt acum 8 ani la nivelul dezvoltării unităţilor de propulsie pe motorină. Rezultatul procesului de dezvoltare va fi un motor CDTi de 1.6 litri construit de la zero cu bloc din aluminiu care se va ridica la standardele Euro6 şi care va reuşi să coboare nivelul emisiilor şi al consumului în raport cu motoarele pe care le înlocuieşte. Prima versiune a acestui motor a fost deja anunţată la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie, urmând să fie montată pe monovolumul compact Zafira.
1.6 CDTi va dezvolta în această variantă 135 de cai putere şi 320 Nm şi să consume în regim mediu mixt 3.4 litri/100 km.La nivelul motoarelor pe benzină, Opel şi Chevrolet se pregătesc să adopte o unitate turbo de 1.6 litri. Motorul va dispune de injecţie directă şi va fi disponibil în două versiuni de putere: 170 şi 200 CP. De altfel, varianta de 170 de cai putere este deja disponibilă pe cabrioletul de segment mediu Opel Cascada, modelul german reuşind cifre interesante: puterea maximă disponibilă între 4250 şi 6000 rpm, cuplul maxim de 260 Nm pus la dispoziţie încă de la 1650 rpm, consum mediu mixt de 6.3 litri/100 m şi 0-100 km/h în 9.6 secunde.
Următorul pas al inginerilor Opel va fi dezvoltarea unor motoare cu trei cilindri care vor fi dezvoltate pe baza unităţilor de 1.6 litri şi care vor fi regăsite şi pe Opel Adam, cel mai mic membru al familiei mărcii germane, urmând să înlocuiască motoarele aspirate disponibile astăzi în oferta acestuia.
Evident, GM nu va uita nici partea transmisiilor: cutiile manuale cu cinci şi şase trepte vor fi revizuite complet, iar în oferta constructorului american vor fi incluse trei cutii automate noi.
Este vorba de una cu opt trepte şi convertor de cuplu, una cu două ambreiaje şi de una automată clasică operabilă şi manual şi dedicată aceluiaşi model citadin Opel Adam.via Autocar
decongestionarea traficului nu se face prin marirea vitezei/acceleratiei ci prin optimizarea infrastructurii si contientizarea populatiei ca nu intodeauna sa te sui singur intr-o masina de 2 tone e cea mai buna solutie.
dincolo de partea de ecologie daca mergi mai des pe blicla sau cu mijl, de tr. in comun iti mai raman si bani de o bere
Eu inteleg ca americanofobia, in versiune auto, este deja versata in rromanika, din motive, desigur, de "plaja" si "v-max" (camuflate de reprosuri puerile precum "consum urias" si "poluarea mediului"), dar, hm, nu tine! Mai usor cu "epitetele", OK?
http://www.automarket.ro/stiri/europa-piata-auto-a-scazut-cu-10-in-primele-trei-luni-ale-anului-romania-50721.html
plus ca studiile arata ca noua generatie numai este atat de interesata de achiztia unui automobil, noile gadgeturi (media-mobile) fiind mai interesante.
prevad ca dupa criza apetitul nesanatos pentru automobile nu va mai avea acelasi trend pe care l-a cunoscut in ultimii ani de bunastare artificiala. Lucrurile se vor aseza (cel putin in zona "vestica") nebunia auto devenind boala tarilor asiatice gen china, india, etc
dupa cum vezi, in comparatie cu tine, nu fac referire la romanika pentru aceasta piata este insignifianta si atipica din toate punctele de vedere. Asa ca, te invit sa joci in patratica corecta si nu pe aratura.
Asa prevezi, ca trendul actual de scadere a pietei va continua? Pai si boom-ul ala de masini electrice pt care " nu vedeai vreun motiv sa nu se vanda f bine in urmatorii ani" , care de cele mai multe ori sunt a 2-a sau chiar a 3-a masina, unde se incadreaza? Nu fac parte si ele din piata in scadere din Europa? Deci esti un vizionar fara sa bagi de seama contextul economic din ce in ce mai nefavorabil, pai cum e cu momentul ACUM al electricelor? Cred ca vorbeai totusi de China, nu de Europa, nu de Franta, cu toate ca-mi amintesc bine ca vorbeai de Europa:). Ai vazut stirea da, cu Finlanda -30 %, Olanda -40%, in afara de Norvegia e greu si-n tarile nordice cu piata auto, deci asa este, nu pe aratura, dar e bine sa credem ca stim despre ce vorbim.
stiu ca e dificil de priceput dar n-am sa stau acum sa te alfabetizez. Trebuia sa o faca altii la timp...acum pare sa fie prea tarziu.
"discutia" este ridicola. Daca tie ti se pare ca 2-3% e nimic inseamna ca esti complet pe langa.
mergi si joaca o miuta pe maidan
n-a durat prea mult miutza...te-au dat astia afara din teren si ai venit sa scuipi iar? :D
ce o tot scalzi acuma ca "cu nimic voiam sa spun foarte putin"? Pai "vorbim" discutii sau "credem ca stim ce vorbim"? Daca vrei sa discuti serios foloseste termenii in clar. 1% nu e zero copile, iar parababolele lasa-le pentru ora de romana. Dar daca iti plac atat de mult (parabolele) iti spun ca orice calatorie de 100 de pasi incepe cu primul. Ai inteles? Sau te-am pierdut? Sau dupa mintea de bisnitar daca nu impusti un procent, dupa primul an, de 30% nu e afacere? Ma pot pune eu acum cu romanu cu capu' cat aluna?
Ma rog....as fi vrut sa te intreb (fara legatura) daca ai masina...dar mi-e teama ca ai sa incepi sa te lauzi cu toate posterele de pe pereti :))
@unul mai "destept" ca tine nu exista
in al doilea rand am sa-l caut si pe Hurduzeu.....ce am sa fac?
Iar in legatura cu electricele?Pt.unii sunt ideale,pentru altii nu.Eu prefer sa conduc o masina.Nu vreau sa conduc o "pussy"electrica.Sunt curios cum ai sa ma numesti!