Opel se retrage de pe piața din Rusia, iar GM închide o uzină din Sankt Petersburg

de Bogdan Mirică
Miercuri, 18.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La sfârșitul acestui an, Opel va părăsi piața auto din Rusia, afectată tot mai mult de tensiunile financiare cu Occidentul. De asemenea, GM va opri producția unei fabrici din Sankt Petersburg.

Conflictul care arde mocnit între Rusia și Occident nu rămâne fără repercursiuni în industria auto. Constructorul german Opel, parte a conglomeratului american General Motors, a anunțat că se va retrage oficial de pe piața din Rusia la finalul acestui an, din cauza scăderii dramatice a vânzărilor.

De asemenea, GM va închide temporar uzina sa din Sankt Petersburg. Este primul grup care ia măsuri importante față de activitatea sa din Rusia, deși cu ceva timp în urmă și Renault dădea aceleași semne.

Un alt brand din interiorul GM își va regândi strategia pentru piața rusească. Este vorba despre Chevrolet, care va încerca să vândă doar modele americane emblematice, cum sunt Corvette, Camaro și Tahoe. Această decizie a fost luată pentru că General Motors vrea să vândă în Rusia doar modele de top ale brandurilor Chevrolet și Cadillac.

Urmareste Automarket
Oficialii Opel și GM au fost nevoiți să dea explicații pentru măsurile luate pe piața din Rusia, în contextul în care deciziile ar putea fi puse pe seama faptului că statul rus amenință integritatea Alianței Nord-Atlantice și a Europei.
Ambele companii au susținut că vânzările de automobile noi sunt în declin pe piața rusă din cauza monedei instabile și a sancțiunilor impuse de Vest. Tot acest cumul de factori face ca unii clienți să reevalueze posibilitatea achiziționării unui automobil.

Dan Ammann, președintele General Motors, a declarat: ”Această schimbare în Rusia face parte din strategia noastră globală. Decizia noastră evită investiții importante pe o piață care oferă garanții îndoielnice pe termen lung”.

La rândul său, Karl-Thomas Neumann, președintele executiv Opel, a declarat: ”Trebuia să luăm măsuri decisive în Rusia pentru a proteja compania. Ele nu fac decât să ne ajute să atingem previziunile noastre pentru profitabilitatea brandului în 2016”.

via automotive news (înreg.)

Comentarii (8)

  • Opel ca Opel insa Chevrolet era in top 3 dpdv al vanzarilor pe piata ruseasca. Cruze era hit. Urmeaza probabil si alti producatori sa-si revizuiasca productia in Rusia. Renault e un candidat de seama in acest sens.

    Totul depinde cat mai rezista Putin la butoane. Cu preturile la petrol din ultima vreme sincer nu cred sa mai reziste mai mult de un an pentru ca oligarhii au cam mult de pierdut de pe urma lui. Probabil ca il vor gasi ca pe Stalin dupa cateva zile inchis in propria camera intr-o balta de p^p^ :-)
    15 6
  • AutoMarket.....statul sovietic ???

    statul "sovietic" a disparut odata cu destramarea acestuia in data de 26.XII.1991

    ca metehnele noii organizatii (CSI) sunt mostenire a vechiului Imperiu Tarist asta e alta treaba.

    on-topic....pare-se ca se impute treaba; politic, economic, social, militar, etc
    18 5
  • Afaceri fără perspectivă ca de obicei ca să nu zicem țeapă. Când zici Rusia totul e incert.
    8 5
  • mishazaitev
    Credeti ca natiunea care a trimis primul om in spatiu poate fi afectata de retragerea unei marci apartinand unui grup american? Rusii au slava domnului alternative in ceea ce priveste masinile! Pentru americani insa, singurul mijloc de transport al cosmonautilor in spatiu, il repreznta navetele Soyuz!

    @Andy
    Cu tot respectul, insa ceea ce multi nu stiu despre rusi, este faptul ca in mentalul lor colectiv, exista ceea ce se numeste solidaritatea cu liderul in momente de amenintare externa reala sau indusa. Prin urmare, atata vreme cat datorita sanctiunilor externe, rusii vor vedea in USA si in UE niste inamici, exista sanse extrem de mici ca regimul Putin sa cada prin implozie. Prin urmare, in mare parte, pierderea cauzata de aceasta retragere va fi contabilizata in dreptul hamburgheristului de rand. Ca sa parafrazez titlul uneia dintre cele mai mai bune lucrari de geopolitica mi-a trecut vreodata prin mana, nu este sfarsitul Rusiei lui Vladimir Putin, este doar inceputul sfarsitului secolului american.
    2 8
  • Sfarsitul secolului american nu poate fi realizat de rusi. Gandeste-te cat de informatizata e societatea. Americanii pot vedea oricand fiecare pe unde suntem doar din cauza ca avem mobil. Nu mai zic ca folosim google, gmail, facebook etc. Ca vreo superputere sa inlocuiasca America (prin absurd ca momentan numai SUA sunt superputere in adevaratul sens al cuvantului) este nevoie ca acel stat sa controleze si financiar lumea prin moneda sa (ai auzit probabil de petrodolarul fara de care nicio tranzactie petroliera nu e posibila - indiferent ca esti rus, american, francez sau saudit).

    Nu cred ca inainte de 2030 vreo entitate (gen UE) sau stat (cel mai probabil China) va putea depasi SUA ca superputere globala. China creste ca economie pe spatele firmelor straine care produc acolo. Daca firmele isi iau jucarelele, China se intoarce in cativa zeci de ani la perioada pre Deng Xiaoping.
    7 3
  • mishazaitev
    Eu nu am zis ca poate fi realizat de rusi, am spus doar ca nu e sfarsitul Rusiei lui Putin. Cartea respectiva vorbeste despre mai multe circumstante internaionale, eu chiar iti recomand sa o citesti. In al doilea rand, eu am folosit sintagma "inceputul sfarsitului". Prin urmar, avand in vedere ca ne referim la un secol, anul 2030 mentionat de tine devine plauzibil.
    0 3
  • GM "inchide" ori "închide temporar" uzina? E o diferenta acolo.
    0 1
  • @Andy, preturile la petrol I-au afectat indirect doar pe europeni. Majoritatea tarilor din UE aveu bugetele estimate, pe taxe din carburanti si au cam dat-o de gard. Ca masura compensatorie s-a decis cresterea cursului de schimb al dolarului dar asta va afecta alte ramuri ale economiei. Rusii sunt prea mari ca sa fie afectati de asta. Ei tac si fac, nu ca americanii care au mare talent sa isi faca reclama.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru