Opel Mokka a atins peste 110.000 de unităţi vândute la un an de la debutul pe piaţă. Potrivit Automotive News, reprezentanţii mărcii germane estimează că modelul ar putea deveni liderul segmentului. Din iunie 2012 până la finele lunii iunie 2013, Opel Mokka a reuşit să ajungă şi să se menţină pe locul trei la vânzări în clasamentul segmentului, după Nissan Juke şi Dacia Duster. Spre exemplu, în luna iulie a anului curent, Mokka a înregistrat 43.548 unităţi, în timp ce Juke a obţinut 66.605 unităţi, iar Duster a avut 54.350 unităţi vândute. Analiştii de la IHS Automotive estimează că Mokka nu va ajunge pe prima poziţie în clasamentul SUV-urilor de segment B, deoarece supremaţia modelului este ameninţată de două apariţii franţuzeşti: Renault Captur şi Peugeot 2008.
Vânzările totale de SUV-uri pe piaţa Europeană în prima jumătate a anului curent au crescut cu şase procente, totalizând 1.06 milioane unităţi. În tot acest timp, piaţa auto din Europa a scăzut la 6.65 milioane de unităţi.
Practic, SUV-urile şi crossoverele au reuşit să acopere 1/6 din piaţa auto europeană şi să realizeze o creştere procentuală egală cu scăderea totală a pieţei auto. Între timp, previziunile de vânzări are analiştilor arată că Dacia Duster va fi cel mai bine vândut SUV de segment B din Europa. Estimările oficiale anunţă 92.136 unităţi Dacia Duster, 86.151 unităţi Nissan Juke şi 58.699 unităţi Opel Mokka. Podiumul este completat de Renault Captur şi Peugeot 2008, ambele cu peste 50.000 unităţi previzionate pentru 2013.Via AutomotiveNews (înreg.)
Iara o fumat CEO Opelistilor etnobotanice.
N-are nici o sansa cu Moaca asta.
Ma bufneste rasul. De observat ca analistii pietei le-au dat peste nas celor de la Opel.
Ce inseamna profesionala gama 4x4 pt tine?
cred ca stii cat de bine se comportau la sesiunile de teste la impact SUV-urile pe care le ridici in slavi, nu? Si care era si comportamentul lor in viraje. Jumatatile de adevar spuse in gura mare tot minciuni s-ar numi.
las-o mai moale cu vedetele astea americane. SUV-urile europene (chiar daca mai mititele) au bifat (printre altele) la calitate si design. Asta e una la mana. SI doi, SUV-urile europene au fost construite pe gustul si tipicul consumatorului european. Nu amesteca felurile de mancare sa-ti iasa tie pasenta literara. Sunt unii care mai stiu cu ce se manaca lumea asta auto.
Cat despre Mokka....mai mult m-a interesat Frontera (si chiar Monterey) la data aparitiei decat nechezolul asta yankeu.
Fiecare cu gusturile lui.Personal gasesc suvurile americane mult mai reusite decat cele europene. Pentru mine acestea sunt suvuri adevarate:Durango,Explorer,Yukon,Enclave,Navigator.
Nu indrazni sa mentionezi de niciun gabarit "depasit", ca sa nu aluneci in penibilul discriminarii superficiale --- Q7 si Land Cruiser (ca sa aleg numai doua exemple sugestive) le califici drept "mici" ?! Sau prea accesibile oricarui buget?!? Crezi ca o sa gasesti piese pentru ele la preturi modice, de aprozar?!?! Mentenanta ti se va parea o joaca de copii, iar alimentarea de la pompa o vizita istorica?!?!? Echipele lor de service se vor remarca prin promptitudine, eficienta, respect si moderatie tarifara ?!?!?!
De ce ar ocoli cu sila valahii "monstrii" americani? As vrea eu sa fie doar o intrebare retorica...Le-ar respinge surzi si orbi in primul rand fiindca, din nefericire, acelor masini le lipseste acut...rezonanta de brand!!! Adica tocmai sintagma magica, aia care asigura de la sine tescalaul barosan de lovele si trufia chiabureasca a faimosului grafic de vanzari de pe perete...Acum te-ai lamurit de ce? Am fost explicit sau nu?
Nu trebuie sa-mi explici tu mie nimic.
Sa pui totul in spatele imaginii de marca dovedeste ca esti limitat in gandire. Nu. E o combinatie de mai multi factori aici, iar imaginea de marca e doar o mica parte din explicatia esecului in Europa. Printre ele, indiferent cat o negi tu, e si calitatea slaba a interioarelor, tehnica rudimentara samd. De fapt ei nici n-au avut nevoie sa marseze pe eficienta pt ca au petrol ieftin. Doar sunt "the greatest nation in the world"! Chiar si asa, sunt multi americani care se plang de pretul carburantului, dar prea putini dispusi sa faca o schimbare spre masini cu adevarat eficiente.
In fine, chiar si un Q7 e mic copil pe langa un GM Navigator sau un Cadillac Escalade, ca sa pastram registrul premium. Land Cruiser sau Patrol sunt cu totul alta mancare de peste. Sunt stapanii clasei lor intre offroadere profesionale si au ceva deosebit. Niste calitati pe care nu le poate atinge niciun GM.
Ma rog, cu americanofobii nu poti sa discuti omeneste, deoarece ei emit scuipati in loc de cuvinte. Poate ma invat odata minte sa ma tin deoparte, complet netulburat, adica sa-i las sa urle la bec cat or pofti, zi de vara pana-n seara...
PS: Bravo, confrati intr-ale americanelor, m-ati lasat singur pe front, nu ma sprijiniti mai deloc...Eu ma descurc si asa, nu-i bai, dar credeam ca formam o echipa si imbratisam acelasi crez. Credeam...
Iar comenzile electrice pentru geamuri au aparut la Renault 16 in 1965 prima data. Adevarul e ca majoritatea inventiilor auto au aparut in Europa (fie ca discutam de Franta, Germania, Italia, Anglia etc) si Japonia.
Indoctrinat? Stii ce inseamna cuvantul asta? Sau il folosesti doar pentru ca suna a ceva rau? Toti avem o doctrina, ideea e sa fie cat de cat fundamentate pe chestii reale. Exagerarile sunt insa la ordinea zilei pentru tine.
Europenele au calitate, fiindca e PERCEPTIBILA. Bineinteles vorbesc in general de modelele contructorilor premium si modele high-end ale constructorilor de volum. Atata timp cat te-ai nascut cu toate cele 5 simturi in regula, n-ai cum sa ratezi aspectul asta.
Inca odata, nu contest contributia americanilor si faptul ca reprezinta o pata de culoare si un studiu de caz interesant, insa de la afirma asa ceva, pana la a spune ca au o industrie de top, la fel ca si cea militara sau aeronautica, e CALE LUNGA.
Inca mai crezi ca Detroit e "capitala" sau Meka industriei auto? In incheiere iti recomand sa urmaresti filmuletele astea:
https://www.youtube.com/watch?v=y9sTiB6JAiQ
https://www.youtube.com/watch?v=McOOPb2_33o